Hotel Viva Sharm

• Sauna
Meer hotelinfo

32 reviews over Hotel Viva Sharm

• 8Josje en Erik23-02-2019

Een leuk hotel, prijs-kwaliteitverhouding is goed.

We (50-plus zonder kinderen) waren hier in februari 2019, dus een rustige periode. Onze kamer eenvoudig en ruim, met daarbij een balkon. De hygiëne van de badkamer kon beter. De schoonmaak van de kamer was dagelijks. De medewerkers waren zeer vriendelijk. We hadden een leuk en persoonlijk contact met de medewerkers van het restaurant. Het eten was eenvoudig, maar wel gevarieerd; een ruime keuze in salades bij avondeten. De twee zwembaden werden goed schoongehouden; wij waren die dagen nagenoeg de enige gebruikers ervan.

• 2018
    5Christel VG19-10-2018

Goeie prijs maar slechte hygiëne

Na problemen met de kamer (= wisselen van kamer omdat de afvoer verstopt zat en omdat er geen warm water was) kregen we een 'vernieuwde' kamer in het rustige gedeelte van het hotel. Op zich was de kamer ok, ruime kamer met ruime badkamer, heet water en goed werkende airco en kluis. Echter zoals in het ganse hotel liet de hygiëne te wensen over. De vloer van de kamer en badkamer was het enige wat gepoetst werd, de rest werd gedurende ons verblijf niet gepoetst.
    De handdoeken waren groezelig en roken niet fris. Na een discussie met de manager over de slechte hygiëne in het hotel en restaurant zijn ze over gegaan tot actie en hebben moeite gedaan om alles een beetje proper te maken, zelfs de ramen van de lobby werden gepoetst. Het eten was op zich niet slecht, het aangebodene was smaakvol maar er was zeer weinig variatie. Koffie werd geschonken uit pruttelende gitzwarte kannen, maar toen we daar een opmerking over hebben gemaakt kregen we 's ochtends vers gemaakte Nescafé. Frisdrank werd de ene keer geschonken in miniscule wegwerpbekertjes van slechte kwaliteit en de andere keer in een glas. Al bij al willen de meeste personeelsleden hun best doen om je verblijf zo aangenaam mogelijk te maken, maar in grote lijnen blijft het hotel 'vergane glorie' waar de hygiëne niet is afgestemd op West-Europeanen. Het hotel ligt niet aan het strand maar de gratis bus brengt je naar de gratis nabijgelegen stranden. 's Ochtends rijdt de bus naar Farsha Beach (met heerlijke riffen om te snorkelen - wel moeilijk te bereiken voor mensen die moeilijk te been zijn) en 's middags kan je naar een zandstrand (geen rif dus ideaal voor mensen met kleine kinderen). Op 10 minuten loopafstand van het hotel vind je 'Reef Beach'. Eveneens een zalige plek om te snorkelen (zee is daar wel iets ruwer) met tevens een schitterend Italiaans restaurant. De inkomprijs is €2.50 voor de ganse dag, strandzetel inbegrepen.

• Oude reviews

6Cejash19-10-2013

te duur voor wat je krijgt

Aan de voorzijde ziet het er wel aardig uit maar eenmaal in je kamer verandert dat. Bedden heel slecht, schimmels die het geweldig naar hun zin hebben in de badkamer en in de minibar, balkondeuren die niet goed af te sluiten zijn, kamerdeur die niet goed sluit, airco die enorm veel herrie maakt en niet te regelen is (hij staat aan óf uit). Het eten.....bijna alles is smakeloos en heeft geen kruiden. Animatie is een grote aanfluiting, in de 7 dagen is er geen animatie geweest overdag en 's avonds werd de animatie soms zonder aankondiging gewijzigd of gewoon gecanceld. Tuin BBQ was wel aardig. Geen kinderclub!!!! animatieteam bestond uit 3 personen, we er 2 zien vertrekken. Je vraagt je af waar dat aan ligt. Veel Egyptenaren (+- 80% ) vanwege vakantie dus hotel nu erg arabisch georienteerd. Niks mis met Egyptenaren maar het matcht niet goed met de westerse gasten qua verzorging .Wil je iets waar voor je geld moet je echt wat anders boeken. Wij gaan hier nooit meer naar toe. Een magere 6!

Met jonge kinderen

• 9Froukje Braam04-08-2013

Geweldige vakantie!!

Geweldige vakantie in Viva Sharm, erg vriendelijk en behulpzaam personeel, kamers schoon, eten was iedere dag prima. Heerlijk zwembad en gezellige animatie, tuin bbq met erg goed eten. kortom een geweldige keuze om naar Viva Sharm te gaan.

• 8renate01-08-2013

heerlijk op vakantie

hotel viva sharm ... is kwa prijs die je betaalt prima.. personeel is zoo!!! vriendelijk.. heb genoten.. alles was prima goed kamers heerlijk zwembad(den) er word veel georganiseerd door de animatie en het hotel, bbq pool partij je kan mee naar discotheek . na deel is wel dat je na 22:00 uur het all in stopt wil je dan wat drinken moet je betalen .. maar er is naast en er tegen over een mooi winkeltje waar je van alles kan halen dus geen probleem.

voor de rest ik heb genoten heerlijk

Anders

• 8koevoets-leijs17-06-2013

voor herhaling vatbaar!!!

hartstikke goed bevallen,zelfs bij t eten als er iets niet is vraag t aan de kok,personeel is heel vriendelijk. manager staat ook voor iedereen klaar,schone kamers goede bedden,kortom alles was helemaal goed en schoon!!

Met vrienden

• 1Anne van Putten15-05-2013

vies, onhygiënisch, onvriendelijk.

Kakkerlakken, kwamen zelf uit het welkomseten lopen dat op kamer stond. Vieze badkamer. Vieze minibar. Kapotte onderdelen. Vol met muggen. Bloedvlekken op bed.

Vies eten vol met vliegen.

Onvriendelijk personeel.

Niet boeken!

• 8Kamp17-04-2013

Goede Keuze

De indruk is echt goed, het is een leuk en goed verzorgd hotel, meerdere nationaliteiten, er is van alles wat, eten en drinken is er genoeg en wordt ook optijd aangevuld, ook een ruime keuze, een nadeel is als je diabetes patient bent zoals ik, er is namelijk qua drinken alleen zoetigheid bestaande uit: cola, fanta, sprite, alcohol en water, verder is er niets ook qua broodjes veel zoetigheid maar daar staan het andere eten goed tegenover, perfecte zwembaden en perfecte service van en naar het strand en naar het plaatsje naama bay zo hoef je nooit druk te maken om vervoer. Een leuke en goede vakantie.....

• 9Y.elsweisy17-03-2013

Paradijsje

Moore bloementuin random twee zwembaden.Elke kamer heeft enen eigen balkon met dit sprookjesachtige uitzicht! Beginnen de dag goed met geweldig warm en koud buffet.Ook prima variatie met lunch en diner.Alles vers en lekker , vegetariërs hebben ook veel keus. Personeel is professioneel en prettig in de omgang. Verder : handdoekenservice bij het zwembad en hippe muziek. Tips voor uitjes : Gratis shuttlebus naar het strand met koraalrif en naar Na Ama Bay. Korte taxirit naar The Old Market. Nog beter : een snorkeltrip naar Ras Mohammed maakte deze vakantie onvergetelijk !

• 6Jorieke24-10-2010

Totaal geen luxe

Dit hotel is een echt 3 sterren hotel, je moet hier totaal geen luxe verwachten. De kamer is schoon, maar de douch was echt een drama. Onder een paar druppels kon je je "schoon" douchen 's avonds. Verder waren er een aantal lampen kappot. Het zwembad is niet kindvriendelijk, de waterroosters zijn kappot en vele tegels zijn ook niet meer wat ze geweest zijn. Hier kan een kind zich gemakkelijke aan bezeren. Het eten is ook niet echt geweldig, wij zijn beiden ziek geworden op vakantie. De keuze is aardig, maar niet gek veel variatie. Door de arabische mannen word je als vrouw van top tot teen bekeken, je kan hier niet normaal in een rokje en shirtje over straat lopen zonder steeds bekeken te worden en aan gehouden te worden. Ook was de schoonmaker van de kamer erg uit op intimiteit, hij kwam wanneer mijn vriend er even niet bij was steeds erg dicht bij. Dit was niet erg prettig. Voor het zelfde geld kun je in Turkije of Tunesie in een 4 of 5 sterren resort zitten. Zie vervolg...

0 tips over Hotel Viva Sharm

• ZwembadAanwezig, Buitenzwembad, Peuterbad, Poolbar, Zwembad

• Soort strandZand
      • Afstand tot strand1 km, 15 minuten lopen, 5 minuten met de auto
      • Strand toegangGemakkelijk toegankelijk
      • Strand faciliteitenGratis handdoeken, Gratis parasols, Gratis strandbedden, Handdoeken aanwezig, Parasols aanwezig, Strandbedden aanwezig

• Animatie programmaAanwezig, Kids Club (6-9 jaar), Miniclub (2-5 jaar)
      • Aanbod voor kinderenBabybed mogelijk, Peuterbad, Speeltuin
      • Verblijf voor kinderenGratis

• Soort gerechtenArabisch, Engels, Italiaans, Lunchpakketten, Nederlands, Vegetarisch

• Gratis wifiBij het zwembad, Gehele hotel, Lobby, Op de kamer

• Balkon / terrasEigen Balkon, Terras
      • TemperatuurregelingAirco, Centrale Verwarming, Ventilator
      • Huishoudelijke apparatuurKluis, Koelkast, Koelkast / Minibar, TV

• WinkelsApotheek, Cadeauwinkel, Juwelier, Kapper, Winkel voor levensmiddelen
      • Receptie24-uurs receptie, Express check-in & check-out, Vroege check-in mogelijk
      • Room Service24 uurs service, Aanwezig
      • EntertainmentAnimatieprogramma voor volwassenen, Karaoke
      • Overige servicesAutoverhuur, Begeleidingsprogramma, Geld wisselen mogelijk, Handdoeken(service), Kluis, Portier, Post service, Stomerij, Strijkservice, Wasserette

• SaunaHammam, Steen & edelsteen sauna, Stoombad / Turks bad

• Reservering voor parkerenNiet verplicht