Hotel Savoy

Meer hotelinfo

147 reviews over Hotel Savoy

• 2018
    8Peter van den Berg08-05-2018

Nog steeds een prima kwaliteit!

Voor de 4e keer hier en nu in april. De mooiste tijd om hier te zijn qua temperatuur en tijd van zonsondergang. Combinatie met SOHO plein direct erachter een grote plus door de vele winkels, licht / muziek fontein, ijsbaantje en bowlingbaan. Wel veel "kitscherige" verlichting. De leeftijd van het hotel is wel zichtbaar aan het worden. En het huisrif is door alle toeristen een stuk minder geworden. Eten en dienstverlening uitstekend. Nu voornamelijk mensen uit het voormalige Sovjet Unie (voornamelijk Oekraïne) met jonge kinderen. Daarnaast enkele Italianen en een enkele andere Europeaan.

• Oude reviews

10ria23-09-2013

Beter kan haast niet!

Super fijn hotel, prachtig rif om te snorkelen, heerlijk eten, pure verwennerij. Het Sohoplein, waar je ook mag/kunt eten is erg leuk om s'avonds een drankje te doen. Boek je all-in dan is dit ook gratis. Elke avond iets anders kiezen om te eten van Thais tot Frans, het is er.

• 9Pohlman10-08-2013

Weer geweldig genoten

Wij zijn nu voor de 6e keer geweest, het voelt elke keer als thuiskomen. Inmiddels kennen we het overgrote deel van het personeel en zij ons. Niets is te veel, de service is top. Door de wat mindere bezetting (ivm de onlusten in Caïro, waar je niets van merkt) was het Tirana restaurant 's avonds gesloten. Wij boeken altijd halfboard maar konden nu dus elke avond kiezen uit 1 van de 11 restaurants. In het hotel zelf zijn Rosmarino en Hot rock(caligula) echt een aanrader het eten verdient daar een dikke 10. Op het soho square voor het hotel zijn de overige restaurants,die ook van geweldige kwaliteit zijn. Het grote zwembad is uitermate geschikt voor kinderen en loopt geleidelijk af. Daarnaast zijn er nog 2 grote zwembaden. Personeel is verschrikkelijk lief en beleefd lopen hun benen uit hun lijf voor je. Voor ons de 6de keer en dat wil wat zeggen, ga gerust naar dit hotel. Let in egypte niet op alle kleine dingen en geniet van je vakantie. Wees aardig dan krijg je er zoveel voor terug.

Met oudere kinderen

• 9gkp02-08-2013

Een echte aanrader

Als je voor luxe en rust gaat is Savoy de ideale bestemming. Voor het hotel ligt een top snorkel gebied. Aan de andere zijde van het hotel ligt een prima uitgaanscentrum waar elke avond het hele jaar door wat te doen is. We zijn hier nu 2 maal geweest en gaan zeker nog eens terug.

• 9PatriciaNL17-06-2013

Nog steeds geweldig

Nadat we in 2011 met zijn tweetje een weekje waren geweest zijn we nu 15 dagen terug gegaan met onze kinderen van 16 en 18. Wij hebben weer S-klasse geboekt en hebben met het hele gezin genoten van de goede zorgen van het personeel (sommige herkenden ons nog), heerlijk gegeten in alle restaurants (Rosmarino is TOP) en op het stand leuke dagtochten en activiteiten geboekt die allemaal fantastisch geregeld waren. Gratis WiFi is er op het strand en op SoHo, wel even je e-mailadres invullen. Een enkele keer lukt het in Tirana (hoofdrestaurant) of bij de poolbar op het gratis WiFi netwerk te komen. Betaald WiFi kun je bij het bussiness center achter de receptie kopen. Ik heb deze keer ook kleding door het hotel uit laten wassen, perfect schoon en dezelfde dag terug bezorgd. Als je iets te vieren hebt (onze dochter was geslaagd voor haar examens) ga dan even langs guest-relations, deze dames zijn heel behulpzaam en denken graag met je mee.

Met oudere kinderen

• 7jellie17-03-2013

een tegenvaller!

wij hadden hier veel meer van verwacht, zeker door de beoordelingen hier! 1. geen matrasjes op de ligbedden 2. eten matig 3.service hotel slecht 4.bediening onvriendelijk 5. geen vakantie sfeer in het complex

Met jonge kinderen

• 5Narges Zarif12-02-2013

Nooit meer

-we hadden kakkerlakken in de kamer dus kregen we een nieuwe kamer toegewezen maar voordat we die gezien hadden moesten we een verklaring ondertekenen dat we bij de receptie goed geholpen waren! -avondeten was prima, ontbijt ook maar de lunch aan strand was niet te vreten en onwijs duur (10 euro voor bakje lauwe patat+ stukje frikandel! - de laatste twee dagen werden we als ware door hotel gegijzeld want onze touroperator had blijkbaar nog niks aan de hotel betaald dus we moesten alle kosten nog een keer bij hotel afrekenen en thuis van de "touroperator" terugeisen!! Ondanks dat we hier al alle kosten betaald hadden! we hebben de laatste 2 dagen meerdere malen heftige discussies met de receptie gehad en hierdoor is onze vakantie helaas verpest!

• 9Ingrid en Cor27-01-2013

Geweldig hotel

Fijn hotel. Service is prima. Vanaf het moment dat je binnen bent doen ze alles voor je. Van het bregen van je koffers naar de kamer tot aan het schoonmaken van je zonnebril bij het zwembad. Wij hadden een defecte remote, die werd direct vervangen. 2 x maal per dag schone handdoeken indien je dit nodig had. Ontbijt was erg uitgebreid en goede service. Wij hebben dit als een prima hotel ervaren.

• 5Ghafari12-01-2013

We werden door de receptie gegijzeld!

Ik denk dat de meeste positieve reacties hieronder komen van mensen die all-in hadden geboekt want dan krijg je veel extra's bij, maar dan betaal je 2 x zo veel als concurrenten. We zaten HP en we waren verbaasd over de hoge waardering want de kamer was gedateerd en er liepen mieren en kakkerlakken rond in de kamer, Hierdoor moesten we na 1 dag naar een andere kamer verhuizen. De nieuwe kamer werd niet goed schoongemaakt (alleen met een bezem dus alle fijne zand uit het strand bleef liggen) Lunch aan het strand was van zeer slechte kwaliteit, het eten in de grote zaal was wel goed. Het personeel is arrogant en gewoon niet aardig. De laatste dag werd ons door de receptie medegedeeld dat onze touroperator een deel van onze verblijfskosten nog niet aan de hotel had betaald dus we werden schaamteloos gevraagd om ter plaatse 500 euro te betalen anders lieten ze ons niet gaan!! zo hebben ze onze laatste dag goed verziekt en we werden als ware gegijzeld.

• 8Ali09-01-2013

overgewaardeerd!

LET OP! om naar Sharm te reizen, heb je GEEN visum nodig! dit wordt door de touroperators ontkend want ze berekenen 25 euro p.p voor visum terwijl dat op vliegveld 12 euro kost! zelfs na mijn telefonisch contact hielden ze vol dat je absoluut een visum nodig hebt maar dat is dus niet zo! dus ben je van plan om in de resort en omstreken te toeven, dan heb je geen visum nodig. pluspunten: 1- het eten in de grote zaal: gastronomisch tot zeer goed. 2- house riff: prachtig, gaaf, indrukwekkend. 3- prima eigen duik-club. 4- prima strand, prima en voldoende ligbedden. 5-prima sport-centrum minpunten:

1- als je niet all-in zit, betaal je je blauw aan overige kosten. voor een patatje en een hot dog betaalt je al gauw 10 euro. 2- het personeel is niet aardig en ook niet service-gericht. 3- kamers zijn wel schoon maar gedateerd. 4- geen wi-fi in de kamers. wel een kabel-internet in de kamers aanwezig maar daar betaal je 10 euro per dag voor. op het plein buiten de resort heb je gratis wi-fi.

7 tips over Hotel Savoy

• mark, 13-01-2012

blijf lekker in het hotel,excursies zijn niet geweldig.taxi naar old Sharm is wel leuk voor een paar uurtjes met name s'avonds

• ria, 18-09-2013

Doen, ook het plein bij het hotel is savonds gezellig. Logeer je in het Savoy dan kun je daar ook gratis eten en drinken, mits je all in hebt geboekt.

• Hein Robbers, 14-08-2012

Boek geen all inclusive, maar overnachting met ontbijt en eet a la carte in de restaurants

9 vragen over Hotel Savoy

• Markus, 07-11-2013

Negatief reisadvies

Hallo,

Ik heb een reis naar het Savoy geboekt via Arke.. Nu zag ik dat ze vanwege een negatief reisadvies, vanaf half oktober tot 17 december helemaal niet meer vliegen op Sharm el Sheikh.. Ook Neckermann, precies het zelfde en bij Corendon is zolang de situatie niet wijzigt, pas in april '14 weer een reis te boeken.. Is er iemand met informatie of de reis die ik geboekt heb kans van slagen (vliegen) heeft? Ik zou 22 December vertrekken.. Zo niet? wat is wijsheid, wachten totdat Arke zelf beslist, of al eerder?

Mark, 10-12-2013

Nou de reizen gaan voorlopig gewoon door en Arke vliegt zelf al vanaf 17 december weer op Sharm el Sheikh

• M.weber, 03-07-2013

Wie weet of zwembad verwarmd is?

Wil graag weten of het savoy in sharm verwarmd zwembad heeft! Daar het in februari nog te koud is om te zwemmen in een onverwarmd bad.

Agnes, 04-07-2013

Hallo. Ze hebben een eigen website ( www.savoy-sharm.com ) en daat staat het volgende.

Pools

Five swimming pools 3 adult pools (2 heated in winter time) and 2 children's pools (1 heated in winter time) at the Savoy offer a relaxing day on sun loungers, protected by parasols. The main feature is a huge three-level swimming pool formed like lagoons, with a gentle slope for kids to paddle. There's underwater music in the pool surrounded by creative rock formations that lead down to the Savoy's secluded White Knight Beach. The Rocky Pool Bar, open from 9:00 until the sun goes down, means guests can enjoy a spectacular sunset poolside cocktail should they wish.////////// ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------- fijne vakantie, groetjes Agnes.

• Mootje, 23-01-2013

centrum

Kan iemand mij vertellen hoe lang het lopen is naar het dichtstbijzijnde centrum waar ook winkels e.d. zijn? Dank voor de info.

Ingrid en Cor, 27-01-2013

Lopen gaat niet lukken, je zal een taxi moeten nemen. Naama Bay is het dichtsbijzijnde centrum en verder weg is Old Sharm. Natuurlijk heb je bij Savoy het Soho plein. Daar kan je ook vanalles doen. Dit is wel prijzig . Taxi naar de stadjes kost resp. ongeveer 50 en 60 Egyptische ponden. De taxi's vragen altijd 70. Afdingen dus.

• Animatie programmaAanwezig

• Huishoudelijke apparatuurKluis, Koelkast / Minibar, TV