Old Market

7.3Goed

• 7Cejash19-10-2013

leuk om een keer te doen

Ouder gedeelte van Sharm, leuk om naartoe te gaan maar het stinkt er zo mogelijk nog erger dan elders in Sharm.

oktober 2013

• 5Michael12-08-2013

Duur!

Het begin van de oude markt is natuurlijk weer voor de toeristen, en is deswege peperduur, net als de rest van Sharm El Sheikh.Als je verder kijkt zie je een markt zoals we die ook in ons eigen land kennen, met spullen die je in het dagelijks leven ook nodig hebben; levensmiddelen, kleding etc. Hier vallen de prijzen wel mee en het is op zijn eigen manier mooi om te zien.

augustus 2013

• 7Kim25-07-2013

Lekker eten, authentieker dan Naama Bay

Vanuit Naama Bay kost een taxi naar Old Market max. 20-25 egyp. pond Old Market heeft twee ingangen. Er zijn wederom veel souvenir winkeltjes. Prijzen iets lager dan Naama Bay. Het meest relaxte winkeltje om naartoe te gaan vond ik Cugino vlakbij restaurant Fares tegenover de taxi standplaats. De winkeleigenaren laten je rustig kijken, hebben een leuk aanbod spulletjes. Fares is absoluut de moeite waard voor visliefhebbers. Een vissoep met gemengde zeevruchten is 30 Egyp. pond (circa 3,30 euro). Een Fajita schotel met gemengde zeevruchten zoals krab, kreeft, calamari, mosselen etc. inclusief groente en rijst was 175 Egyp pond voor twee personen (20 euro). Ze hebben veel keuze en het is echt LEKKER! Er is een leuk cafeetje met een waterval. TIP: ookal zegt hij meermaals dat hij geen geld wilt, en hij alleen vriendelijk wil zijn, voor een foto van zijn kameel met je eigen smartphone wilt hij toch graag 50 Egyptische pond. Beware voor dat soort gelieg en bedrieg overal in Egypte.

Gereisd met partner in juli 2013

• 8luusinda24-07-2013

leuk

leuke markt niet heel groot. wel erg gezellig.

Gereisd met partner in oktober 2008

• 10Anneke Hansen28-05-2013

Het ligt er nou maar net aan wat je smaak is als het op shoppen aankomt. Hou je van oosters dan kun je je hart hier ophalen.Ik ben talloze malen (jaren ) naar de Old Market geweest, kocht prachtige Egyptische lampen,galabya's,zacht schuimrubber voor op je harde hotelbed, spotgoedkope gangbare pijnstillers en penicilline bij de pharmacies ( let op de prijs op het doosje anders wordt je afgezet ) enz. Alles veel goedkoper dan in Naama Bay.Zilveren en gouden sieraden worden voor bijna niks voor je vermaakt ook al heb je in de betreffende winkel niks gekocht.Was er de laatste keer in januari dit jaar (2013 ) en ga weer de komende week. Leve de Old Market !

Gereisd met vrienden in januari 2013

• 7Cejash16-04-2013

veel shoppen

heel veel winkeltjes, kraampjes en eerttentjes. wel oppassen voor zakkenrollers en de hasselers (opdringerige tiepjes op straat)

oktober 2012

• 5betty jansen17-02-2013

een vieze plek

een vieze plek. ik hoop niet dat heel Egypte er zo uit ziet. en ik verbaas me over dat een plek na ca. 35 jaar oud er al zo uit kan zien.

Gereisd met partner in februari 2013

• 10susie15-02-2013

sjovt og spændende

Der er alt mellem himmel og jord, og så lige GAD en mega billig og god restaurant, frokostret fra 8 kr og op

februari 2013

• 9Hochstrasser Peter17-01-2013

Der Alte Markt

Ist bestimmt auch einen Abstecher wert! Vieles zu sehen, leider sind aber auch hier die Verkäufer sehr aufsässig und zum Teil ist es besser, wenn man ihre Sprache nicht versteht. Denn wenn man nichts kauft, sind sie öfters sehr schlecht gelaunt.

Gereisd met partner in december 2012

• 7Ben29-12-2012

Pas op

Let op dat je hier niet teveel betaald. Altijd zeer laag beginnen met bieden, het kan je een hoop centen schelen.

Gereisd met partner in december 2012

10 van de 44 reviews gezien