/Egypte/Rode Zee/Sharm el Sheikh

Vakantie Sharm el Sheikh

Header Sharm El Sheikh

Sharm el Sheikh is een populaire vakantiebestemming, gelegen op het Egyptische schiereiland Sinaï aan de Rode Zee. Het dorp heeft een toeristisch centrum vol winkels, restaurants en discotheken. Langs de kust van de stad vind je veel hotels en resorts.

Egypte
Rode Zee
Sharm el Sheikh
Verwijder filters

61 accommodaties

Over Sharm el Sheikh

Vlieg naar Egypte en beleef een onvergetelijke vakantie in Sharm el Sheikh. Een vestje heb je niet nodig, want het is hier altijd zonnig. Naast genieten van een ultieme strandvakantie kun je ook leuke uitstapjes maken in de omgeving zoals een jeepsafari door de woestijn of een dagje shoppen in de bruisende wijk Na’ama Bay. Staat een vakantie naar Sharm el Sheikh op jouw verlanglijstje? Lees dan zeker even mee.

Wat kan ik doen tijdens een vakantie in Sharm el Sheikh?

Een vakantie naar Sharm el Sheikh staat volledig in het teken van zon, zee en strand. Op de paradijselijke stranden kom je helemaal tot rust en de vele excursies die je hier kunt boeken, houden je vakantie verrassend en afwisselend. Ontdek het mysterie van de Egyptische piramides of breng een bezoek aan de hoofdstad Caïro. Ook een spannende tocht door de zandverstuivingen van de Sinaï woestijn is een aanrader.

Dankzij de kristalheldere zee en exotische onderwaterwereld is Sharm el Sheikh een geliefd vakantieoord voor duikliefhebbers. Vlakbij de kust ligt een koraalrif waar je mooie duik- en snorkeltochten kunt maken. Ook worden er verschillende bootexcursies georganiseerd om de omgeving verder te ontdekken. Kies bijvoorbeeld voor een onvergetelijke tocht over de Nijl of ga met de kids op schattenjacht en boek een excursie met een piratenboot.

Na een paar dagen zonnen op het strand is het tijd om te shoppen. En waar kun je dat nu beter dan in de toeristische wijk Na’ama Bay? Ook wel het ‘Las Vegas’ van Egypte genoemd. Hier vind je een verzameling van winkels en leuke marktkraampjes waar je rustig kunt rondstruinen. ’s Avonds is het er gezellig druk en wordt de hele wijk verlicht met sfeervolle lampjes in alle kleuren. Tussen de kraampjes en winkels vind je gezellige bars waar je kunt plaatsnemen op het terras met op de achtergrond gezellige live-muziek.

Waar verblijf ik tijdens een vakantie in Sharm el Sheikh?

Op vakantie in Sharm el Sheikh verblijf je in prachtige hotels pal aan het strand met uitzicht op de Rode Zee. Sommige hotels hebben in het verleden zelfs een gouden Zoover award gewonnen vanwege hun schitterende locatie en uitstekende faciliteiten. Wil je ook graag in zo’n paradijs overnachten? Neem dan eens een kijkje in ons ruime aanbod. Wij bieden accommodaties aan in elke prijsklasse zodat je altijd een hotel vindt dat aansluit bij jouw wensen.

Ben je ook toe aan een zomerse strandvakantie? Boek dan je vakantie naar Sharm el Sheikh.

Wat zeggen bezoekers over

Sharm el Sheikh

Er is nog geen review geschreven, ben jij de eerste?

Boek met garantie
  • BanContact
  • Mastercard
  • Visa

Fijn dat je hier bent!

Zoover.nl plaatst cookies zodat je beter kunt vinden wat je zoekt.