Safaga

5-5-2014

Nemo is een top hotel

Safaga is zeer authentiek Egyptisch

Totaal geen toeristen in het " oude Safaga "....ik vind dat heerlijk

Verder geen moer te doen, behalve sfeer opsnuiven

Duiken kan je er erg goed, vooral de " buiten " riffen, denk dan aan de Salem Express en het Panorama reef

Riffen dicht onder de kust hebben bij aanhoudende wind wat last van troebel water ( zicht 15-20 mtr ) maar de riffen op open zee hebben volop helder zicht

Vooral het NEMO hotel, met vriendelijke behulpzaam personeel en het heerlijke eten is geweldig

Ver weg van het " massa " toerisme

Als je het echte Egypte wilt zien, met z'n zeer vriendelijke bevolking . ga dan naar Safaga.

Heb begrip voor hun eigen cultuur en probeer dat niet om te zetten naar onze normen en waarden, want dat is totaal niet reeel.

Kortom geniet en mijdt de resorts in Egypte

Gereisd met oudere kinderen in april 2014

Safaga

Jessica,
    30-1-2014

Als het onderwaterleven en de duiken er niet zo mooi zijn, zou ik nooit nog naar Safaga, of Egypte in het algemeen willen gaan. Overal ligt er vuil en zand, in hotels en resorts wordt dit opgeruimd maar op de straten blijft alles liggen. Je moet als vrouw sommige Egyptenaren dan ook voorliegen dat je getrouwd ben als je met rust gelaten wil worden.

Gereisd met vrienden in april 2013

Strand, natuur en woestijn

Jacqueline,
    8-11-2013

Wij hebben een dagexcursie lang in Safaga en omgeving doorgebracht. Net niet lang genoeg om voldoende de natuur te bezoeken en van het strand te genieten, maar wel lang genoeg om een goede indruk van het totaal plaatje Safaga te krijgen.

In Safaga zijn uiteraard heerlijke stranden te vinden, maar als je iets verder kijkt, dan kun je ook het prachtige berglandschap en de nabijgelegen woestijn bereiken...

Gereisd met jonge kinderen in mei 1999

Qua plaats niet bijzonder

arv,
    31-12-2012

Met een cruise richting Dubai aangedaan. Vreselijke industriele haven ongeveer 5 km van het "centrum"van Safaga. Taxi's vragen woekerprijzen van de haven naar het centrum. Lopend is het te doen mits je een goede conditie hebt. Taxi's blijven naast je rijden en zijn kwaad als je geen gebruik maakt maar gewoon wil lopen. Centrum is één smerige bende en plaatselijke bevolking loert nar je alsof jij een toeristische attractie bent. Onprettige sfeer en stranden bij het centrum zijn één grote vuilstortplaats. Ik kan uiteraard niet oordelen over hotels buiten het centrum, deze blijken goed te zijn evenals de onderwaterwereld. Safaga is naar mijn inziens dan ook alleen aan te raden als duikvakantie.

Gereisd met partner in januari 2012

helemaal te gek

geesje55,
    2-2-2009

Wij waren tussen 11 en 18 januari in Yara Beach. De kamer was giga met een perfect uitzicht op het strand. Het eten was zeer smakelijk, maar jammer genoeg had een Pools reisgezelschap dat ook door en bunkerde er zo op los dat je snel moest zijn bij de bevoorrading. Het personeel was buitengewoon vriendelijk, de prijzen nog vriendelijker en het weer uitstekend. Wat wil je nog meer? Jan en Gea Portein

Gereisd met partner in januari 2009
Safaga scoort een 4,7 uit 10, op basis van 66 reviews