Hotel aan zee, FamiliehotelWeer vandaag33°25°
9,4

Wat vakantiegangers zeggen

Nabij het rustige plaatsje Port Ghalib vind je Hotel Jaz Solaya Resort. Het personeel van dit hotel wordt bijna in elke review geprezen voor haar gastvrijheid. Het resort heeft meerdere zwembaden voor een heerlijke duik en het enthousiaste animatieteam zorgt ervoor dat je conditie op peil blijft. Reviewer Verena schrijft: ‘We hebben van een topvakantie in het Jaz Solaya genoten. Het bijzonder vriendelijke personeel doet er alles aan om jou elke dag van vroeg tot laat het naar je zin te maken!’ Wil je meer weten over dit hotel? Lees dan even verder.

Hotelkamers

De kamers van Hotel Jaz Solaya Resort zijn lekker ruim en worden goed schoongemaakt. Ook over de bedden zijn jullie heel tevreden. Reviewer BL Verboom schrijft: ‘We hadden een kamer beneden met zeezicht, kun je zo 's morgens vroeg de zee in om te gaan snorkelen.’ Wil je ook genieten van een prachtig uitzicht op zee? Dan kun je dit aangeven bij je reservering.

Eten en drinken

De maaltijden in de restaurants van het Jaz Solaya Resort vinden jullie zowel in buffetvorm als à la carte van goede kwaliteit. Vooral de variatie aan gerechten wordt zeer gewaardeerd. Leo schrijft in zijn review: ‘De maaltijden in de meerdere restaurants zijn van goede kwaliteit. Het hotel heeft een hoofdrestaurant (oude gedeelte) en een nieuw restaurant Olivo.’ Reviewer Karin schrijft: ‘Uitstekend eten met voor alle smaken iets lekkers.’ Een van de restaurants heeft zelfs een dakterras waar je kunt genieten van een prachtig uitzicht.

Zwembaden en animatie

Op het resort bevinden zich drie grote zwembaden waarvan er twee zijn verwarmd. Rondom het zwembad zijn er genoeg ligbedden beschikbaar om lekker te relaxen. En als je dorst hebt of zin in een hapje, loop je gewoon even naar de gezellige poolbar.

De animatie van het Jaz Solaya Resort zit zowel voor kinderen als volwassenen helemaal goed. Zo is er een kindertheater, een kidsclub en zelfs een heuse duikschool. Ook ’s avonds is er volop vertier op het resort. Al houdt niet iedereen van dezelfde muziek, reviewers Sjan en Noud, Karel en Marja hebben volop genoten: ‘‘s Avonds vaak live muziek, lekkere cocktails! Ook de animatie was prima, zumba, aquagym. Je hoeft je er niet te vervelen.’

Ligging en omgeving

Hotel Jaz Solaya Resort ligt dichtbij het vliegveld, toch ondervinden jullie geen geluidsoverlast van de vliegtuigen. Hou er wel rekening mee dat het hotel wat afgelegen ligt. Wil je een stad als Marsa Alam bezoeken? Dan ben je ongeveer anderhalf uur onderweg. Verder zijn jullie heel tevreden over de ligging. Vooral de nabijgelegen baai met huisrif is favoriet bij snorkelliefhebbers. Armando: ‘Heerlijke snorkel rif elke dag komen schildpadden de baai in als je geluk hebt dolfijnen, ook roggen gezien.’ Reviewer Mirjam heeft nog een goede tip: ‘Je doet er verstandig aan om een snorkelmasker te kopen in Nederland (veel goedkoper), zoveel handiger dan een losse bril en luchtpijp.’

Wil je ook snorkelen tussen de zeeschildpadden? Maak je droom waar en boek die reis naar het Jaz Solaya Resort.

We hebben een aantal aanbieders voor Jaz Solaya Resort voor je op een rij gezet:

27 reviews over Hotel Jaz Solaya Resort in het Nederlands

Geweldige vakantie met een uitmuntende verzorging!

Schoonveld
12-8-2019

Heerlijk hotel!1 Nette en schone kamers, uiterst vriendelijk en behulpzaam personeel. Mooie ligging, geweldig om te snorkelen en duiken. Uitstekende duikschool op locatie. Na een annulering van onze terugvlucht door organisatorische problemen bij de reisorganisatie, heeft het hotel al het mogelijke gedaan om iedereen welke terug zouden vliegen (rond 200 mensen) op te vangen in een van de Jaz hotels, we hebben er gewoon een hele vakantie dag bijgekregen met all inclusieve service, uitstekend opgelost met alle credits voor het hotel! Reisorganisatie kan nog heel veel leren van het organisatie talent van hotel Jaz Solaya (onderdeel van Jaz Hotel Group)

Gereisd Met oudere kinderen in Thu Aug 01 2019 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)
Ashraf El Sayed, Front Office Manager, Sun Aug 18 2019 17:22:37 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)

Beste Gasten,

Bedankt voor uw keuze om uw vakantie door te brengen in Jaz Dar El Medina.

Ashraf El Sayed

General Manager

Top hotel op prima locatie.

Barbara
27-7-2019

Goed hotel, mooie ligging aan een baai met ondiep water. Ideaal voor de kleinere kinderen dus. Hier zit ook zeegras en daar zitten vaak roggen en andere grote vissen tussen. Aan beide kanten van de baai een rif met hoe dieper je de zee in gaat, hoe meer kleuren en vissen. Heel veel mooie vissen gezien maar ook murenen, barracuda's en sommigen hebben zelfs een schildpad gezien. Wij niet maar tijdens excursie naar Abu Dabbab zie je er ook veel. Hotelkamers zijn ruim, eten is goed en er wordt goed op hygiene gelet. Ook hadden we 1 x een beachparty waarvoor alle hotels in de baai waren uitgenodigd en dat was echt supergoed georganiseerd. Ook het aquapark is leuk voor een paar uur per dag. Let wel op waar je loopt, veel los beton en oneffenheden. Pijnlijk.

Gereisd Met oudere kinderen in juli 2019
Ashraf El Sayed, Front Office Manager, 7-8-2019

Beste Gasten,

Bedankt voor uw keuze om uw vakantie door te brengen in Jaz Dar El Medina.

Ashraf El Sayed

General Manager

Karin
19-4-2019

Prachtig resort vlak bij het vliegveld van Marsa Alam. Geen vliegtuig te horen overigens. Het resort ligt in een baai, waar met flinke wind toch gesnorkeld kan worden bij het housereef. Gemengd publiek. Verschillende zwembaden. Mooi strand. Uitstekend eten met voor alle smaken iets lekkers. Voor de liefhebbers vanalles te doen; actief animatieteam met verschillende sporten, theater, kidsclub, live optredens. Duikschool aanwezig. Spa aanwezig. Vriendelijk en servicegericht personeel. Alles erg schoon! Buiten resort vooral woestijn. Wel diverse georganiseerde uitstapjes te maken naar andere stranden, quadrijden, Luxor.

Gereisd Alleenreizend in april 2019
Ashraf El Sayed, Front Office Manager, 22-4-2019

Beste Gasten,

Bedankt voor uw keuze om uw vakantie door te brengen in Jaz Dar El Medina. Mijn team en ik willen u ook bedanken voor uw kritische en waardevolle feedback. U heeft ons gemotiveerd om te blijven streven naar continue verbetering van de service.

Nogmaals bedankt voor uw bezoek aan ons hotel en voor de feedback. We kijken er naar uit u weder te zien. Ashraf El Sayed General Manager

Geweldig hotel

Betty Willemstein
7-4-2019

Om te relaxen en te snorkelen is het super, genoeg bedden bij t strand en zwembad, eten is goed, personeel super vriendelijk, kamer schoon, ruime badkamer. Genoeg animatie voor wie dat wil, live muziek in de avond. Mooi rif voor t hotel te bereiken via een piertje, 👍🏼 Op 10 minuten vanaf t vliegveld Niet te gek groot hotel met persoonlijke aandacht, wij gaan zeker nog eens terug.

Gereisd Met vrienden in maart 2019
Ashraf El Sayed General Manager, Front Office Manager, 9-4-2019

Super !!

Noud-Sjan,Karel-Marja,Mies-Anja.
24-3-2019

Ook ons 2e bezoek aan Jaz Solaya was weer geweldig .We hadden 3 mooie kamers bij t zwembad,zoals we hoopten te krijgen. Eten en drinken weer perfect,ook a la Carter restaurants ,waaronder nieuwe Momo,waren weer heerlijk. Personeel en animatieteam waren weer top,kortom we komen zeker weer eens terug.

Gereisd Met vrienden in maart 2019
Ashraf El Sayed General Manager, Front Office Manager, 25-3-2019

genoten!

Verena
6-3-2019

We hebben van een topvakantie in het Jaz Solaya genoten. Het bijzonder vriendelijke personeel doet alles eraan om jou elke dag van vroeg tot laat het naar je zin te maken! Heerlijk kunnen snorkelen en zelfs een schildpad gezien!

Gereisd Met oudere kinderen in februari 2019
Ashraf El Sayed General Manager, Front Office Manager, 14-3-2019

Beste Gasten,

Bedankt voor uw keuze om uw vakantie door te brengen in Jaz Solaya. Mijn team en ik willen u ook bedanken voor uw kritische en waardevolle feedback. U heeft ons gemotiveerd om te blijven streven naar continue verbetering van de service.

Mooi schoon Hotel met hoog service niveau

Leo Kaspers
17-2-2019

Al jaren een geweldig hotel, excellent service We gaan hier al vele jaren heen, en meerdere malen per jaar. Zelfs na jaren nog steeds een geweldige service, personeel is top en de maaltijden in de meerdere restaurants zijn van goede kwaliteit. Het hotel heeft een hoofdrestaurant (oude gedeelte) en een nieuw restaurant Olivo en nieuw zwembad welke zich bevinden in het nieuwe gedeelte van het hotel. Totaal heeft het hotel 3 grote zwembaden waarvan 2 verwarmd, verder bevind zich bij de zwembaden een poolbar voor snacks en drinken. Voldoende ligbedden beschikbaar bij de zwembaden. Het hotel ligt aan het strand, het mooie huisrif is door middel van een wandelpier te bereiken. Tijdens het verblijf kun je 1x gebruik maken van een ala carte restaurant (Italiaans Nino's, egyptisch Sofra of het pas geopende Asiatische restaurant Makai Tukai) welke zich ook op het hotel terrein bevinden.

Gereisd Met partner in februari 2019
Ashraf El Sayed General Manager, Front Office Manager, 22-2-2019

Wij komen zeker terug

Jozien
24-12-2018

Fantastisch verblijf. Al het personeel is aardig een behulpzaam. Resort is superschoon. Boek je excursies op het strand. Dat is goedkoper dan via je reisbureau. Aanrader is zwemmen met dolfijnen boeken bij de duikschool. Je moet daarvoor wel redelijk kúnnen zwemmen! Wij zaten u het nieuwe gedeelte met een nieuw vierkant zwembad en knus restaurantje. Buffet is erg goed. Niet overdreven ( absoluut geen vreetschuur ) veel variatie elke dag met salades, taarten buffet, salade bar, vlees vers van de bbq. Je loopt met een paar minuten het strand op. Vanaf het strand kan je zo snorkelen langs het koraal rif. Leuke strandbar waar je tussen de middag een lekker broodje of een kleine pizza kan eten. Drinken is allemaal A merken. Bier ook erg lekker. Tip: koop in Nederland je eigen snorkel set. Tegenwoordig heb je die met een heel masker voor over je gezicht. Deze zijn top. WiFi is ruk, ook als je ervoor betaald

Gereisd Met partner in december 2018
General Manager Ashraf Elsayed, Front Office Manager, 29-12-2018

Een topvakantie

BL Verboom
28-9-2018

Onze vakantie was super. We hebben het erg naar ons zin gehad. Het hotel personeel doet er ook alles aan om onze vakantie aangenaam te maken. We hadden aan kamer beneden met zeezicht (1003), kun je zo 's morgens vroeg de zee in om te gaan snorkelen. Het eten is ook prima, genoeg keuze. We hebben een trip gedaan van touroperator naar de Egyptische Malediven, prachtig! En een trip geboekt via lokaal bureau, een absolute aanrader. We komen zeker nog een keer terug.

Gereisd Met partner in september 2018
Ashraf El Sayed General Manager, Front Office Manager, 9-12-2018

Perfect

Koster
24-9-2018

Super schoon goed onderhouden , vriendelijk personeel, heerlijk uitgebreid buffet. Prachtig huisrif. Kortom perfect!

Gereisd Met partner in september 2018

• JacuzziAanwezig

• WinkelsCadeauwinkel, Kapper, Winkel voor levensmiddelen
  • Receptie24-uurs receptie, Express check-in & check-out
  • Room Service24 uurs service, Aanwezig
  • Op het terreinBagageruimte, Bibliotheek, Disco, Kapel, Recreatieruimte, Rookruimte, Terras, Tuin, VIP area
  • EntertainmentAnimatieprogramma voor volwassenen, Casino, Karaoke
  • Overige servicesAutoverhuur, Dokter, Fietsverhuur, Geld wisselen mogelijk, Geldautomaat, Handdoeken(service), Informatie voor trips, Kluis, Stomerij, Strijkservice, Wasserette

• SaunaAanwezig, Hammam, Stoombad / Turks bad

• FitnessAerobics, Fitness
  • TennisbaanAanwezig
  • Tennisbaan informatieMateriaalverhuur
  • Sport & SpelBiljart, Darts, Tafeltennis

Overweeg je om een verblijf te boeken in Hotel Jaz Solaya Resort in Port Ghalib, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Hotel Jaz Solaya Resort zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.