Hotel aan zee, Familiehotel, ZorghotelWeer vandaag39°28°

5 reviews over Hotel Helnan Nuweiba in het Nederlands

ze doen hun best

yvanerkelens
25-11-2012

in oktober hier geweest met een grote groep 18 man/vrouw het huis rif is gemakkelijk om op te duiken de hotel kamers werden iedere dag schoon gemaakt. De kok spreekt klein beetje ned. wij kregen als groep ook frites/en kip in div variantenen gewoon echt lekker en goed en deden ze echt hun best als je zelf ook een beetje aardig bent en je niet gedraagt als een rus. Hier ook het min puntje vanwege de russen 1 drankje p.p. ophalen en niet meer (ook fris niet) en na 10.00 uur ging de bar dicht. Verder heel behulpzaam en doen ze met beperkte middelen heel erg hun best niets dan lof dus. Het nabij gelegen dorp is net als de rest van Egypte vies geen vuilnisbak te bekennen , bevolking valt je in ieder geval niet echt lastig zoals in Sham. voor ons als groep was het gewoon een leuke duik vakantie en natuurlijk hier en daar zijn er opknap punten maar dat is een kwestie van geld

Gereisd Met vrienden in oktober 2012

redelijk hotel, eten verdient aandacht!

hilbert
6-10-2012

Hotel heeft een fraai strand met mooi koraal. Echter in omgeving niet zo heel veel te doen.

Eten in hotel is verder zeer eentonig. wel een mooi rustige locatie met vriendelijk personeel.

Gereisd Met partner in Sat Sep 01 2012 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)

Relaxen! Locals vriendelijk en gastvrij!

Mai Lun
29-9-2012

Hotel Helnan is een ietwat verouderd hotel. Voor de rustzoekers maar toch ook voor de avonturier is dit plekje ideaal! Het hotel is klein, de kamers zijn oke met koelkast en airco. Het hotel heeft een super strand met mooi rif waar je mooi kunt snorkelen. Dit ligt misschin 5 minuten lopen buiten het strand van het hotel. Eten in het hotel (lunch en diner) was slecht. Elke dag hetzelfde en niet lekker. Als je een 4 sterren hotel in Sharm etc. gewend bent valt dit dan wel weer tegen. Maar daarvoor in de plaats kun je echt nog een mooi stukje ongerept Egypte ziet, idyllisch en nog niet toeristisch. Het stadje Nuweiba zelf is erg vervuild en verlaten en vervallen, je kunt wel erg leuk in het stadje bij een lounge achtig clubje relaxen. Je word niet lastig gevallen door de locals, ze blijven vriendelijk en als je niets van ze wil vinden ze het ook prima. Wij (twee meiden) hebben een super vakantie gehad en mooie ervaringen beleefd en is zeker voor herhaling vatbaar!

Gereisd Met vrienden in september 2012

"spookdorpje"......en bijna leeg hotel

Petra Kramer
5-1-2012

Totaal verlaten dorp, helemaal niets te doen. Hotel had maar 40 gasten en er was echt niets: geen animatie, geen mogelijkheden tot gebruik Spa center/masseur, geen disco, geen Bedoeinentent of a la carte restaurant. Geen controle op het strand zodat je voortdurend wordt lastig gevallen door lokale vrouwen die hun kettinkjes e.d willen verkopen. Eten is zeer matig!Veel kliekjes. Eten is altijd lauw. Geen snacks of koekjes bij de koffie 's middags. Geen wijn inclusief! Zwembad is ontzettend koud, niet geschikt voor kinderen.

Pluspunt: vriendelijk personeel en iedere dag schone handdoeken.

Gereisd Met vrienden in december 2011

Mooie ligging aan fijn zandstrand met leuk rif

van der Waag
18-8-2010

De hotelkamers liggen leuk aan een tuin, die grenst aan het hotelstrand, met parasols en ligbedden. Op het huisrif kun je goed snorkelen. Schoonmaak dagelijks, evenals verversen handdoeken. Zeer vriendelijk en behulpzaam personeel. Ontbijt en diner waren goed, met variatie en keuzemogelijkheden. Er is een bank op het hotelterrein, maar deze wisselt alleen. De dichtst bijzijnde pinautomaat schijnt 7 kilometer verderop in de haven te zijn, maar dat is lopend niet te doen (hete, stoffige weg, geen schaduw). Dit laatste geldt ook voor de zgn. commercial area, dus eigenlijk zit je er nogal geísoleerd, maar dat is bij de meeste hotels in deze buurt het geval en er zijn natuurlijk wel leuke tours te boeken (hoewel een aantal in augustus toen wij er waren, vanwege de hitte werd afgeraden of zelfs helemaal niet doorgingen). Op het hotelterrein is verder wel een leuke souvenirwinkel en buiten het terrein twee winkeltjes en restaurantjes. Al met al een leuk en niet te duur hotel!

Gereisd Met oudere kinderen in augustus 2010

• VerzorgingAll inclusive, Halfpension, Volpension
  • Voorzieningen voor minder validenKamers geschikt voor gasten met een handicap
  • Eten en drinkenLunch
  • Shuttle bus vanaf vliegveldGratis

• ZwembadAanwezig, Binnenzwembad, Buitenzwembad, Jacuzzi, Peuterbad, Poolbar, Verwarmd

• Privé strandAanwezig
  • Strand faciliteitenCatering aanwezig, Strandbedden aanwezig

• Animatie programmaMiniclub (2-5 jaar)
  • Aanbod voor kinderenBabybed mogelijk, Peuterbad, Speelruimte, Speeltuin

• Receptie24-uurs receptie, Aanwezig, Express check-in & check-out
  • Room ServiceAanwezig, Beperkt aantal uren
  • Op het terreinBagageruimte, Disco, Terras, Tuin
  • EntertainmentAnimatieprogramma voor volwassenen
  • Overige servicesDokter, Fietsverhuur, Geld wisselen mogelijk, Geldautomaat, Handdoeken(service), Kluis, Strijkservice, Wasserette

• SaunaAanwezig, Stoombad / Turks bad

• BalsportenBasketbal, Volleybal
  • TennisbaanAanwezig
  • Tennisbaan informatieBuiten
  • Sport & SpelBiljart, Tafeltennis

Overweeg je om een verblijf te boeken in Hotel Helnan Nuweiba in Nuweiba, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Hotel Helnan Nuweiba zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.