Nuweiba

Reviews over Nuweiba

tourisme Nuweiba in elkaar gestort

Ton
    1-7-2013

Taba en Sharm el Sheik hebben veel van de toeristen weggetrokken van Nuweiba, sinds problemen met Bedoeienenstammen uit de omringende woestijn. Nuweiba komt er maar langzaam weer bovenop. Hotel aanbiedingen zijn er ook niet zo veel, plus dat de afstand voor vluchten naar Sharmen dan reis naar - Nuweiba toch gauw uur of 3-4 is.Alleen 's Winters wordt op Taba of Eilat gevlogen , rest van het jaar op Sharm.

Gereisd met partner in juni 2001

idyllisch, ongerept egypte!

Mai Lun
    29-9-2012

Wil je relaxen en niet lastig gevallen worden dan is Nuweiba echt een typisch plaatsje voor jou. Er is hier amper toerisme en de locals zijn hierdoor erg gastvrij en vriendelijk. iedereen wil wel een praatje met je maken of je uitnodigen om thee te komen drinken. Je komt erg dichtbij de mensen zelf en dat is echt een mooie ervaring om mee te maken!

Gereisd met vrienden in september 2012

voor de avonturier en rustzoeker

Jikke Posthuma
    1-9-2012

al meer dan 15 jaar kom ik hier, met tussenpozen. Nuweiba zelf wil je niet echt zijn. Het is niet aantrekkelijk om hier te blijven. Voor je inkopen en souvernirs prima, en om een waterpijp te roken buiten op het terras van het plaatselijke cafe. Ook Tarabin, de Boedoeïenen paats 3 km verderop was vroeger 'the place to be' is nu te stil op. Een bezoek aan Bleu Bus is echter erg de moeite waard, voor de gastvrijheid en uitstekende keuken.

Gereisd alleenreizend in januari 2012

rustig, strand, duiken, snorkeling, eten

cardy
    13-9-2011

sept 2011: er waren weinig toeristen, veel winkeltjes waren dicht, wel nog enkele restaurantjes. verlaten boel. Stadje is vol met plastic afval. De camps aan het strand zijn meestal simpel maar heerlijk rustig en ook schoon. Leuk om te duiken of om te gaan snorkelen. Ook een toch in de woestijn is aan te raden.

Gereisd alleenreizend in Mon Aug 01 2011 00:00:00 GMT+0000 (UTC)

Wij zijn in Sept/Okt

Nelly
    1-5-2008

Wij zijn in Sept/Okt.2007 in Nuweiba Village geweest en hebben het er reuze naar onze zin gehad. Buiten het resort is er weinig te beleven dus als je voor winkeltjes komt. ( die zijn er bijna niet) maar wel rust heel veel rust. Nadeel vinden wij wel dat we van het vliegveld Sharm el sheik nog zeker 3 uur met het busje moesten.Je staat doodsangsten uit want er wordt veel te hard gereden op een tweebaansweg die niet overzichtelijk was. 90 km/u de bocht door op de andere weghelft (griezelen)Maar er gelden voor Egypte geen duidelijke verkeersregels, dus ze doen maar wat.Volgens mij zit er maar één pedaal in de busjes en dat is gas.Laat de touroperators hier in godsnaam wat aan doen.Wij spreken hier niet alleen voor onszelf maar ook voor vele anderen. De gedachte dat je straks ook weer terug moet met zo"n busje overschaduwd voor vele hun vakantie.

Gereisd met partner in september 2007
Nuweiba scoort een 6,7 uit 10, op basis van 27 reviews