Hotel aan zee, FamiliehotelWeer vandaag41°29°
7,8

21 reviews over Hotel Shams Alam in het Nederlands

Heerlijk weer en prachtige duiken

Christel
23-4-2018

Het doel was een vakantie om heerlijk te ontspannen en lekker te duiken. Beide is goed gelukt. Vriendelijk personeel op het resort en ook bij de duikshop. Onder water is er genoeg te zien en krijg je van de crew alle tijd om je fles tot je reserve leeg te maken met je buddy. Deze vakantie is absoluut aan te raden voor mensen die graag duiken en geen extreme luxe wensen.

Gereisd Met partner in Sun Apr 01 2018 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)

Duikvakantie in natuurreservaat met super hotel

Paulien
28-5-2015

Heerlijk hotel, van alle gemakken voorzien, heel erg vriendelijk en zeer professioneel personeel, fantastische duikschool met topligging direct bij het hotel met geweldig huisrif en divespots. Boot direct bij de duikschool, dus geen transfer naar haven. Top!

Gereisd Met vrienden in mei 2015

Prima duikers resort

Walter
25-5-2015

Voor het 2e achtereenvolgende jaar naar Shams Alam gegaan om een weekje te duiken. De koraaltuinen en het leven onder water zijn fantastisch. Ook het huisrif pal aan de kust is prachtig. Het duikcentrum " Wadi Gimal" maakt onderdeel uit van het resort en is van uitstekende kwaliteit. Geleid door de duitse Kirsten, is zeker sprake van Deutsche Gründlichkeit. In mei is het nog duidelijk laagseizoen want op de boot waren nooit meer dan 8 duikers. Het Hotel is prima. Schoon, netjes en met heel vriendelijk personeel. Zeker als je zelf vriendelijk naar hen bent. Zeker aanbevelingswaardig als je wilt duiken. Voor alleen een zonvakantie zou ik er niet heen gaan. Daarvoor is er in de omgeving te weinig te doen.

Gereisd Met vrienden in mei 2015

Dit hotel nooit meer!

Robin
20-11-2014

Prachtig gelegen, mooi strand, onderwater wereld fantastisch. Geweldig personeel maar... alles gericht op de Italianen!! Van 's morgens 09.30 tot 23.00 uur erge luide harde muziek over het hele complex, schreeuwende Animatie door microfoons!. Eten hoofdzakelijk gericht op de Italianen , erg flauw geen smaak aan.Er werd totaal geen rekening gehouden met andere nationaliteiten. Absoluut geen rust vakantie!! Zelfs in de zee onder water kon men de muziek nog horen. Jammer van zo'n mooie plek, en dat het niet bekend is bij de reisorganisaties.

Gereisd Met partner in november 2014

Weer een geweldige duikvakantie.

jthjmvlemmix
10-5-2012

In januari hier weer met een groep duikers geweest (12 man). Inmiddels voor de 8e keer. De duiklocaties zijn super. Veel koraalriffen. Diverse haaien, schildpadden, napoleons, rays, etc. Vriendelijke medewerkers. Het is geen 5* all inclusive resort met tig. zwembaden maar voor zo'n groepje duikers ideaal. Prijs was lager dan voorgaande jaren. Het moet nogal gek gaan willen we hier in januari 2013 niet terugkomen.

Gereisd Met vrienden in januari 2012

2e duikvakantie hier helemaal fantastisch

Sylvia
3-5-2012

prima resort voor duikers, buiten het resort en de duikschool om is er niet zo veel te doen, dus voor ons de perfecte lokatie. De duikschool krijgt een hele dikke pluim vooral Mosley, Bibo, Mahmoud NemNem Abdel en natuurlijk Mustafa (the Captain). volgend jaar beslist weer van de partij.

Gereisd Met vrienden in Thu Apr 19 2012 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)

rustig hotel voor je duikvakantie

G.Schmidt
19-2-2012

Een rustig hotel zonder russen. Het eten was gemiddeld, maar zeker niet slecht. Veel prachtige en verschillende duikplekken. Vaak dolfijnen, schildpadden en zelfs rifhaaien gespot. Leuke duikschool. De boten konden wel een opknapbeurt gebruiken. Personeel in het hotel was behulpzaam en klantvriendelijk.

Gereisd Met oudere kinderen in Thu Dec 01 2011 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)

Nooit meer

michel_derweduwen
30-4-2011

Eten= restaurant stond in de steigers dus eten zonder airco in de nightclub! Geen avondactiviteiten. All-in bedenkelijk niveau in de bars (alleen buiten GEEN binnen bars!

Gereisd Met partner in april 2011

Goed genoeg voor een duikvakantie

Paul
30-4-2011

Zijn hier voor een duikvakantie tussen 21 en 28 april geweest. Duikschool was prima, alleen wij hadden steeds de oude boot. Duikstekken waren geweldig. Het hotel zelf is minder dan ik normeel uitkies. Personeel is wel aardig, maar het eten kan beter. Kamers zijn OK en worden redelijk netjes gehouden. Gelukkig hoefden we na 12 uur onze bandjes niet in te leveren en liep de AI gewoon door tot we opgehaald werden (alleen de kamer ingeleverd). Dat is weer een goed punt. Internet kost ca 7 euro per uur. Fitnessruimte kan je beter vergeten. Winkelcentrumpje stelt niets voor. Zwembad te klein. Hotelgasten zijn vnml Italianen en Duitsers. Omdat het voor ons een duikvakantie was, hadden we enkel behoefte aan een bed en douche en dan is het hotel goed. Kom je niet om te duiken, dan moet je dit hotel overslaan en naar de buren (Gorgonia) gaan.

Gereisd Met vrienden in Fri Apr 01 2011 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)
2008

Dit nooit meer

Monique van Broekhoven
26-12-2008

We zijn net terug. Het weer was geweldig dat maakte een hoop goed. Maar het eten was koud en eenzijdig. Personeel weet zelf niet wat all inn inhoud. Lauwe drankjes zonder prik. cocktail uur dat nergens vermeld staat, zijn ook niet te drinken. Pin automaat 60 km verderop.Hotel kamer was keurig. Voordeel geen russen en andere nederlanders toen wij er waren.

Gereisd Met vrienden in Fri Dec 26 2008 07:01:52 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)

• Eten en drinkenDiner, Lunch, Welkomstdrankje

• Strand toegangGemakkelijk toegankelijk
  • Strand faciliteitenGratis handdoeken, Gratis parasols, Gratis strandbedden

• Animatie programmaAanwezig
  • Aanbod voor kinderenBabybed mogelijk, Peuterbad, Speeltuin

• Soort gerechtenArabisch, Chinese, Internationaal, Italiaans, Lunchpakketten, Oosters, Regionaal, Vegetarisch, Vis / Seafood
  • Aantal cafés1

• Betaalde wifiBij het zwembad, Gehele hotel, Lobby

• Balkon / terrasEigen Balkon, Terras
  • TemperatuurregelingAirco, Centrale Verwarming
  • Huishoudelijke apparatuurKluis, Koelkast, Koelkast / Minibar, TV

• WinkelsCadeauwinkel, Kapper, Kleding winkel, Winkel voor levensmiddelen
  • Receptie24-uurs receptie, Express check-in & check-out
  • Op het terreinBagageruimte, Bibliotheek, Rookruimte, Terras, Tuin
  • Overige servicesDokter, Geld wisselen mogelijk, Handdoeken(service), Informatie voor trips, Kantoor service, Wasserette

• SaunaAanwezig

• ParkeermogelijkhedenParkeerplaats

• WatersportDuiken, Snorkelen, Surfen
  • BuitensportenBoccia, Paardrijden
  • BalsportenRacquetball, Volleybal
  • Sport & SpelBiljart, Darts, Tafeltennis

Overweeg je om een verblijf te boeken in Hotel Shams Alam in Marsa Alam, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Hotel Shams Alam zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.