Hotel Shams Alam

• Sauna

26 reviews over Hotel Shams Alam

• 2018
    8Christel23-04-2018

Heerlijk weer en prachtige duiken

Het doel was een vakantie om heerlijk te ontspannen en lekker te duiken. Beide is goed gelukt. Vriendelijk personeel op het resort en ook bij de duikshop. Onder water is er genoeg te zien en krijg je van de crew alle tijd om je fles tot je reserve leeg te maken met je buddy. Deze vakantie is absoluut aan te raden voor mensen die graag duiken en geen extreme luxe wensen.

Gereisd met partner in april 2018

• Oude reviews

9Paulien28-05-2015

Duikvakantie in natuurreservaat met super hotel

Heerlijk hotel, van alle gemakken voorzien, heel erg vriendelijk en zeer professioneel personeel, fantastische duikschool met topligging direct bij het hotel met geweldig huisrif en divespots. Boot direct bij de duikschool, dus geen transfer naar haven. Top!

Gereisd met vrienden in mei 2015

• 8Walter25-05-2015

Prima duikers resort

Voor het 2e achtereenvolgende jaar naar Shams Alam gegaan om een weekje te duiken. De koraaltuinen en het leven onder water zijn fantastisch. Ook het huisrif pal aan de kust is prachtig. Het duikcentrum " Wadi Gimal" maakt onderdeel uit van het resort en is van uitstekende kwaliteit. Geleid door de duitse Kirsten, is zeker sprake van Deutsche Gründlichkeit. In mei is het nog duidelijk laagseizoen want op de boot waren nooit meer dan 8 duikers. Het Hotel is prima. Schoon, netjes en met heel vriendelijk personeel. Zeker als je zelf vriendelijk naar hen bent. Zeker aanbevelingswaardig als je wilt duiken. Voor alleen een zonvakantie zou ik er niet heen gaan. Daarvoor is er in de omgeving te weinig te doen.

Gereisd met vrienden in mei 2015

• 2Robin20-11-2014

Dit hotel nooit meer!

Prachtig gelegen, mooi strand, onderwater wereld fantastisch. Geweldig personeel maar... alles gericht op de Italianen!! Van 's morgens 09.30 tot 23.00 uur erge luide harde muziek over het hele complex, schreeuwende Animatie door microfoons!. Eten hoofdzakelijk gericht op de Italianen , erg flauw geen smaak aan.Er werd totaal geen rekening gehouden met andere nationaliteiten. Absoluut geen rust vakantie!! Zelfs in de zee onder water kon men de muziek nog horen. Jammer van zo'n mooie plek, en dat het niet bekend is bij de reisorganisaties.

Gereisd met partner in november 2014

• 0jthjmvlemmix10-05-2012

Weer een geweldige duikvakantie.

In januari hier weer met een groep duikers geweest (12 man). Inmiddels voor de 8e keer. De duiklocaties zijn super. Veel koraalriffen. Diverse haaien, schildpadden, napoleons, rays, etc. Vriendelijke medewerkers. Het is geen 5* all inclusive resort met tig. zwembaden maar voor zo'n groepje duikers ideaal. Prijs was lager dan voorgaande jaren. Het moet nogal gek gaan willen we hier in januari 2013 niet terugkomen.

Gereisd met vrienden in januari 2012

• 8Sylvia03-05-2012

2e duikvakantie hier helemaal fantastisch

prima resort voor duikers, buiten het resort en de duikschool om is er niet zo veel te doen, dus voor ons de perfecte lokatie. De duikschool krijgt een hele dikke pluim vooral Mosley, Bibo, Mahmoud NemNem Abdel en natuurlijk Mustafa (the Captain). volgend jaar beslist weer van de partij.

Gereisd met vrienden in april 2012

• 8G.Schmidt19-02-2012

rustig hotel voor je duikvakantie

Een rustig hotel zonder russen. Het eten was gemiddeld, maar zeker niet slecht. Veel prachtige en verschillende duikplekken. Vaak dolfijnen, schildpadden en zelfs rifhaaien gespot. Leuke duikschool. De boten konden wel een opknapbeurt gebruiken. Personeel in het hotel was behulpzaam en klantvriendelijk.

Gereisd met oudere kinderen in december 2011

• 4michel_derweduwen30-04-2011

Nooit meer

Eten= restaurant stond in de steigers dus eten zonder airco in de nightclub! Geen avondactiviteiten. All-in bedenkelijk niveau in de bars (alleen buiten GEEN binnen bars!

Gereisd met partner in april 2011

• 7Paul30-04-2011

Goed genoeg voor een duikvakantie

Zijn hier voor een duikvakantie tussen 21 en 28 april geweest. Duikschool was prima, alleen wij hadden steeds de oude boot. Duikstekken waren geweldig. Het hotel zelf is minder dan ik normeel uitkies. Personeel is wel aardig, maar het eten kan beter. Kamers zijn OK en worden redelijk netjes gehouden. Gelukkig hoefden we na 12 uur onze bandjes niet in te leveren en liep de AI gewoon door tot we opgehaald werden (alleen de kamer ingeleverd). Dat is weer een goed punt. Internet kost ca 7 euro per uur. Fitnessruimte kan je beter vergeten. Winkelcentrumpje stelt niets voor. Zwembad te klein. Hotelgasten zijn vnml Italianen en Duitsers. Omdat het voor ons een duikvakantie was, hadden we enkel behoefte aan een bed en douche en dan is het hotel goed. Kom je niet om te duiken, dan moet je dit hotel overslaan en naar de buren (Gorgonia) gaan.

Gereisd met vrienden in april 2011

• 6Monique van Broekhoven26-12-2008

Dit nooit meer

We zijn net terug. Het weer was geweldig dat maakte een hoop goed. Maar het eten was koud en eenzijdig. Personeel weet zelf niet wat all inn inhoud. Lauwe drankjes zonder prik. cocktail uur dat nergens vermeld staat, zijn ook niet te drinken. Pin automaat 60 km verderop.Hotel kamer was keurig. Voordeel geen russen en andere nederlanders toen wij er waren.

Gereisd met vrienden in december 2008

• Strand toegangGemakkelijk toegankelijk
  • Strand faciliteitenGratis handdoeken, Gratis parasols, Gratis strandbedden

• Animatie programmaAanwezig
  • Aanbod voor kinderenBabybed mogelijk, Peuterbad, Speeltuin

• Soort gerechtenArabisch, Chinese, Internationaal, Italiaans, Lunchpakketten, Oosters, Regionaal, Vegetarisch, Vis / Seafood
  • Aantal cafés1

• Betaalde wifiBij het zwembad, Gehele hotel, Lobby

• Balkon / terrasEigen Balkon, Terras
  • TemperatuurregelingAirco, Centrale Verwarming
  • Huishoudelijke apparatuurKluis, Koelkast, Koelkast / Minibar, TV

• WinkelsCadeauwinkel, Kapper, Kleding winkel, Winkel voor levensmiddelen
  • Receptie24-uurs receptie, Express check-in & check-out, Late check-out mogelijk
  • Op het terreinBagageruimte, Bibliotheek, Rookruimte, Terras, Tuin
  • Overige servicesDokter, Geld wisselen mogelijk, Handdoeken(service), Informatie voor trips, Kantoor service, Wasserette

• SaunaAanwezig

• ParkeermogelijkhedenParkeerplaats