Marsa Mubarak ( Turtle Bay )

Marsa Mubarak ( Turtle Bay )

8.5Fantastisch

53.8km van centrum

• 10Naomi17-11-2018

Fantastisch!

Prachtig om te snorkelen of te duiken! Wij hebben er gesnorkeld en ik heb echt nog nooit zoiets moois gezien. Hele grote schildpadden, prachtige vissen en wij hebben zelfs op een meter vandaan van een zeekoe kunnen zwemmen!

Gereisd met vrienden in januari 2018

• 9Gerry20-03-2016

Prachtig om duiken vanaf een boot te maken.

Prachtige duikstek, ik heb er 5 duiken gemaakt, waarvan 4 op een verschillend rif. Mooie afwisselende riffen. De aanwezigheid van deze riffen maakt de duik ook de moeite waard als je op het zeegras de zeekoe niet aantreft. Want op het zeegras is verder niet heel veel te zien.

Er 2x de zeekoe gezien, waarvan 1x er ruim 20 minuten mee gedoken. Dit is echt de grandioos!

Alleen gereisd in maart 2016

• 10Manuela Kemter31-08-2015

Schöne Bucht mit vielen Schildkröten

Sehr empfehlenswert: super klares Wasser und es können wirklich sehr viele Schildkröten und mit Glück auch Seekühe gesehen werden. Allerdings kann es streckenweise überlaufen sein, da viele Tauchboote ebenfalls dort halten.

augustus 2015

• 9rebelmonster23-06-2015

Zeeschildpadden en zeekoeien

Op onze eerste dag meteen een ontmoeting met een zeekoe en twee enorme schildpadden gehad. Let wel op: kijken mag, aanraken niet!!! Respecteer de natuur!

Gereisd met partner in juni 2015

• 8renatavelden25-05-2015

Schildpadden

Helaas geen zeekoe of dolfijnen gezien wel meerdere keren schildpadden, fantastisch!

Gereisd met partner in mei 2015

• 10Bianca van Adrichem18-05-2015

Prachtig

Eerst ondiep, waar je ook al roggen, murene en koraal ziet. Later wordt het dieper en heb je kans om buiten de 'normale vissen' de zeekoe te zien, de grotere schildpadden en de gitaarrog, steenvis en blacktiphaai (deze hebben wij in ieder geval gezien) etc. etc. etc.

Gereisd met partner in mei 2015

• 8Ineke03-05-2015

Mooi de schildpadden bekijken

Lekker rustige baai waar je goed kunt snorkelen als het bij het rif te hard waait

Gereisd in april 2015

• 2AmyT12-03-2015

Oud en rommelig

Geeft geen prettig gevoel bij aankomst, de Bay ligt voor een oud en half af hotel. Soort kraakpand.. Er zijn wat ligstoelen die je kan huren voor €5 p.p. Ook deze ligbedden zijn erg oud.. Wel hebben wij dicht bij de kust een schildpad gezien, dit is bijzonder als je daar waarde aan hecht. Wij zijn na een uur weer gauw naar het hotel gegaan..

Gereisd in februari 2015

• 6Edwin Velthuis07-03-2015

Te veel toeristen

Er waren grote groepen toeristen met bootjes en bussen. Voor de schildpadden konden we prima terecht bij ons eigen huisrif. De zeekoe niet gespot.

Gereisd met partner in februari 2015

• 3Amy 28-02-2015

Een keer en nooit meer

Turtle bay is leuk voor echte snorkelaars. Er is een onaf hotel op de achtergrond en dat geeft geen goede indruk. Er zijn wat toeristen maar het stand is niet schoon! Er is een strandtentje met wat bedjes waarvoor je moet betalen. Dit is een echte oude bende en de kussens waar je op ligt zijn oud en stuk. Wel hebben we een schildpad gezien die in ondiep water zwom. Maar ik zou als ik nog eens naar Marsa Alam zou gaan, niet meer naar Turtle Bay gaan..

februari 2014

10 van de 82 reviews gezien