71 tips over Hotel Magic Tulip Beach Resort

• Eric, 12-05-2012 Rapporteren

Geef de handdoekenjongen en de schoonmaak een fooi en ze rennen voor je.

• metselbedrijfmdelang, 18-06-2014 Rapporteren

probeer ook is naar abudabab te gaan om te snorkelen of te duiken

• Bets, 25-05-2014 Rapporteren

ga zeker een dag met dolfijnen zwemen een ervaring om nooit te vergeten

• michel_detilloux, 02-06-2014 Rapporteren

Boek geen uitstappen via de reisorganisatie, op het strand kan je onderhandelen over de prijs en wordt je extra in de watten gelegd.

We hebben een aantal aanbieders voor Magic Tulip Beach Resort voor je op een rij gezet:

• Maartje, 27-03-2014 Rapporteren

Wij zijn niet ingegaan op het aanbod om tegen betaling een kamer te krijgen met zwembad zicht. Deze kamer kregen we later alsnog zonder bijbetaling.

Je kunt in geval van late terugreis gebruik maken van een douchegelegenheid.

• a_leemburg, 04-05-2014 Rapporteren

Tip 1: Regel je visum zelf en niet door Neckerman. Ga direct als je uit de bus de wachtruimte binnenkomt naar links waar je zelf een visum bij de bank kunt kopen. Scheelt je met 2 personen al snel 10-15 euro. Wil je helemaal rustig snorkelen, ga dan naar het ernaast gelegen niet afgebouwde hotel, waar ook een lange pier het rif overbrugt. Kost je wel één euro p.p. Een slimme Egyptenaar heeft er zelf een slagboom voor geplaatst. Links onderaan op de pier vind je een prachtig nest met Nemovisjes.

• Martine, 28-12-2013 Rapporteren

Wij zijn 8 dagen geweest, dat was eigenlijk te kort, omdat er genoeg leuke tripjes te doen zijn in de omgeving en het ook lekker is om een dag aan het zwembad of strand te liggen. Volgend jaar gaan wij dus 12 dagen.

• karinhuibers, 10-09-2013 Rapporteren

Dit hotel is uitermate geschikt voor mensen die slecht ter been zijn alles is rolstoelvriendelijk (ik zit zelf lange stukken in rolstoel) is het niet begaanbaar met rolstoel maken ze dat ter plekke (dit heb ik vaak anders meegemaakt)

• Annelies, 25-08-2013 Rapporteren

Boek via Neckermann een dagexcursie naar Sataya. Het is een lange reis heen en terug, maar wij vonden het de moeite waard: wij hebben er gesnorkeld tussen zeker zo'n 100 dolfijnen!

• Annelies, 23-08-2013 Rapporteren

Schaf een internetkaart aan via Steven tel. +201284332337 of email [email protected]

• Ilona, 09-07-2013 Rapporteren

Excursie naar abu dabbab snorkelen, mooi rif en zeeschildpadden. Ook weer erg vriendelijke mensen die deze excursie organiseren. Er word gefilmd en achteraf kun je een dvd kopen. 1 daagse excursie naar sataya. Erg mooi en veel kans op dolfijnen, nette boot waarmee je gaat. Wel lang reizen ernaar toe. Dik anderhalf uur rijden en nog 2 en half uur met de boot. 's avonds met de bus naar port ghalib is leuk, veel leuke winkeltjes.

• GVR, 09-05-2014 Rapporteren

Neem een kamer met zwembadzicht anders kijk je op een muur of het naastgelegen onafgebouwde resort uit. En niet te dicht bij het restaurant zodat je je 's avonds aan de 'animatie' kunt onttrekken. Instructeur Regy van het BEST kiteboarding Pro Centre komt uit Aswan en is een aardige gast, maar didactisch niet erg sterk. Boek lessen dus beter (vooraf) bij een van de Europeanen (facebook).

• gerina, 29-04-2014 Rapporteren

De excursie naar de woestijn is zeker een aanrader. omdat je bij het hotel al kunt snorkelen is het juist leuk om ook eens een kijkje in de woestijn te nemen. Het is een afwisselend programma en zo doe je in een paar uur tijd een aantal leuke korte activiteiten. Ook hebben wij veel positieve verhalen gehoord over de dolfijnen trip maar zelf geen ervaring mee. De upgrade naar het rode bandje voor 50 euro p.p is wel een aanrader.

• sjanie43, 08-04-2014 Rapporteren

Zwemvliezen en snorkel mee nemen.prachtig rif.

• Helga, 29-07-2013 Rapporteren

TIP : Dagje met catamaran weggeweest, geboekt bij mohammed van Neckerman!!! Leukste dagtochtje wat wij ooit hebben gedaan. Mooie ervaring, twee x aangelegd om te snorkelen 1 plek waar schildpadden zaten en 1 heel mooi rif.....en niet te vergeten lekkere appels en een fatsoenlijk broodje gegeten.

Restaurant Divino in Port Ghalib waar we een paar x zijn gaan eten, en daar was het wel warm en lekker en daar waren ze wel aardig.

• Laura Bredewout, 14-11-2012 Rapporteren

de steiger is super voor de snorkelaars

• laurent-pascaline, 26-04-2013 Rapporteren

Kamer boeken in Tulip 2 : zijn recenter en mooier

• philipe, 28-01-2013 Rapporteren

neem een lekker vissie bij de viskraam aan de overkant

• Hoogwater, 18-01-2013 Rapporteren

Je kunt voor Euro 5 per dag een andere kamer nemen met zeezicht. Dus boek een goedkope kamer, en laat je opwaaarderen, dan ben je goedkoper uit dan een dure kamer bestellen in Nederland.

• Aad van den Berg, 19-01-2013 Rapporteren

Snorkelen Duiken Kite-surfen

• n-sanches, 22-11-2012 Rapporteren

-Nieuwe gedeelte, net even iets luxer. -restaurant oude gedeeltje is gezelliger 's avonds (vonden wij). -neem speelkaarten of een spelletje mee voor 's avonds.

• Carla, 13-08-2012 Rapporteren

Wees ruimhartig met het geven van een fooi! Het hoeft niet en zonder fooi lopen personeelsleden ook hard voor je, maar het is voor de schoonmakers en obers wel belangrijk. Ze verdienen niet zoveel en staan vaak van de vroege ochtend tot de late avonduren op hun benen. Wij nemen meestal een stapel € 0,50 stukken mee om als fooi te geven. Kleine moeite, groot plezier.

• Rob, 20-10-2012 Rapporteren

Oja, de tip: geef de kamer schoonmaker een grote tip aan het begin en hij maakt de mooiste creaties. Wij ook gedaan en onze buren ook, blijkt dat we de volgende dag een nieuwe schoonmaker hebben, en die wil ook wel wat. je kan echt alles met euro's betalen, egyptisch geld niet nodig, ik zou daar ter plekke wel egyptische ponden pinnen en dit dan als tip geven. Hoeven ze ook niet te wisselen.

• Rob, 20-10-2012 Rapporteren

Ben net terug, geweldige tijd gehad. Steiger is 680mtr lang, maar juist leuk om op te lopen ivm de vissen die al lopende ziet, ook in het donker. Wel even een zaklantaarn meenemen. Rif is geweldig, tijdens 1 snorkeltripje bij het huisrif, 3 verschillende schildpadden, een blacktip rifhaai en een echt hele grote barracuda gezien. Daarnaast natuurlijk, de overige vissen. Excursies kan je perfect boeken op het strand bij een van die jongens. Eventueel excursie verplaatsen of annuleren geen probleem

• Rene en Bianca, 29-09-2012 Rapporteren

de shows waren vermakend. .als excursie zijn we naar Satayh geweest en met heel veel dolfijnen mogen zwemmen!! we hebben gehoord dat het snorkelen bij de schildpadden ook leuk is maar zelf niet gedaan. aangezien we 3 schildpadden bij het huisrif hebben gezien.

• Harry, 05-05-2013 Rapporteren

Ga vroeg snorkelen (tussen 6:00 en 7:00), dan staat er vaak nog niet zoveel wind en is het licht veel beter als 's middags.

• M. Mulder, 06-08-2012 Rapporteren

Geef schoonmaker tien euro aan begin, dan maakt hij de mooiste creaties, 2 weken lang. Nog een tip is een keer echt vroeg opstaan om dolfijnen te zien aan eind van rif. Als je op Quad gaat rijden, wat echt top is, neem dan snoep mee voor de jongetjes van de bedoeinen.

• rpvankempen, 05-03-2013 Rapporteren

Neem voldoende zonnebrand mee. Zelfs in februari is het al ruim 25 graden. De wind waaide fors, hierdoor ligt verbranden op de loer! Het strand is bijzonder geschikt voor kleine kinderen. Het duurt heel lang voordat het diep is. Neem waterschoenen mee voor je eigen veiligheid.

• marianne, 23-07-2012 Rapporteren

Verschillende excursies naar keuze, mooi rif om te snorkelen!

• Loes Serraarens, 17-02-2013 Rapporteren

Ga beslist snorkelen en niet alleen maar liggen. Of doe de excursie naar het Dolphinhouse. Meestal zie en zwem je met de dolfijnen . Toen wij er waren 40 stuks!!!!

• annelies, 19-07-2012 Rapporteren

Kom er 1x en ontdek dat dit geweldig hotel is. Als je dan voor de 2e keer terug gaat zul je zie dat je All-in een VIP All-in wordt. Verwelkomen Nederlandse gasten allerwarmst, en geen russen!!!

• marieke, 25-11-2012 Rapporteren

Wij hebben vanaf de steiger smorgens om 7.00 uur dolfijnen kunnen zien 30 stuks en dit is echt waar en huisschildpadden.\Wil je met dolfijnen zwemmen in het wild boek dan de twee daagse bootreis vanaf het strand links kan je nog naar een andere steiger waar het koraal veel mooier is als het hotel rif ongeveer 20 minuten lopen er ligt naast het resort veel zwerf afval

• Lindey, 06-07-2012 Rapporteren

Waslijn meenemen, als je een appartement hebt op de begane grond heb je geen ruimte om de handdoeken en zwemkleren op te drogen. Diarree tabletten niet meenemen maar als je er last van hebt kun je ze daar krijgen en deze werken beter dan die je vanuit nederland meebrengt. Jeepsafari is zeker aan te raden, heel afwisselend en interessant. Het duiken via Orca (duikschool) is aan te raden. Wij hebben een trip naar Dolphin House gemaakt en dit was mooi en ook dolfijnen gezien.

• Rene, 19-05-2012 Rapporteren

Als je gaat duiken met ORCA, reserveer je duiken al vast on-line (korting). Na behalen van 20 duiken bij een van de ORCA duikscholen in de wereld, krijg je er 2 gratis. Echt iets voor Jan de Hollander.......

• Ron hagen, 06-08-2013 Rapporteren

Neem je duikbril en flippers mee!

• r.w. Kleine, 18-12-2011 Rapporteren

The Dolphin House (trip) Mooie trip: The Dolphin House. Deze dag hebben wij met ca. 30 wilde dolfijnen gezwommen!! We konden ze aanraken. 2 Dagen ervoor dezelfde trip en de mensen hebben geen dolfijn gezien dus is wel een risico. Rif wat 's middags bekeken wordt hier is een tegenvaller (weinig vissen). Bij hotel veel mooier.

• Manon, 23-04-2012 Rapporteren

Breng een bezoekje aan het Health Centre,.. Erg goede massages gehad!

• Vakantieliefhebber!, 29-07-2013 Rapporteren

Boek de gouden band vip band. Dan krijg je:

• Gratis vervoer naar Port Ghalib
    • Onbeperkt flesjes water
    • Elke week op donderdag een beachparty (entree gratis + drank)
    • Fruitmand op de kamer

etc.

• luuk_58, 18-06-2012 Rapporteren

Het is moeglijk om 2 dagen met een (prive)taxi naar Luxor/Thebe te gaan. Het kost iets meer, maar je kunt de eerste dag langer van Luxor genieten met een overnachting aan de Nijl. 's Avonds met een paard en wagen door de souks van Luxor is een avontuur op zich. Wil je (leren) duiken, dan heeft dit hotel een uitstekende duikfaciliteit (Orca Diveclubs) op het resort.(Je kunt van tevoren op de website van Orca Diveclubs korting regelen!)

• loesened, 22-02-2012 Rapporteren

Ga mee met excursie naar Dolphins house. Nog nooit meegemaakt. Zo'n 40 dolfijnen om je heen. Geweldig. En zeker gaan snorkelen. Prachtig rif. Grote diversiteit aan vissen, schildpadden, murenen etc.

• Corrie, 13-02-2012 Rapporteren

Als je in januari of februari naar Marsa Alam gaat , begint het om een uur of 4 fris te worden. En het kan ook flink waaien waardoor snorkelen dan haast niet mogelijk is.

• Fenneke van der Meer, 22-01-2012 Rapporteren

realiseer dat in december er behoorlijk wat wind staat en de zee wat kouder is. november is een prima tijd voor marsa alam.

• Anja, 14-10-2011 Rapporteren

Naar ABU DABBAB om te snorkelen tussen de schildpadden. (tourtje 20 euro p.p. of taxi regelen via reisleider, is goedkoper dan via hotel.)

• jcc, 16-11-2010 Rapporteren

Wat een top vakantie. zeker doen Neem oude schoenen / slippers mee dat vind het schoonmaak personeel als dank plezieriger dan munt geld. Kijk uit met wisselen van munt geld er kan een nepen €2 euro stuk tussen zitten. Eet van alles wat en niet te veel i,v,m je darm flora.

• Astrid, 17-10-2011 Rapporteren

Als je een schilderij voor thuis wil hebben ga dan even langs bij Maradona op het strand. Hartstikke leuke schilderijen voor niet teveel geld. De thee staat bij hem altijd klaar.

• Leo, 13-08-2014 Rapporteren

De kamers zijn netjes en ruim en schoon en voorzien van een eigen airco. Onze kamer had zwembadzicht op de begane grond dicht bij de pool bar. ideaal

• R., 09-08-2014 Rapporteren

Trip Snorkelparadijs: zeekoeien en reuzeschildpadden. Echt geweldig! Zo dichtbij.. Trip Sataya: dolfijnen en mooi rif. Helaas de dolfijnen kwamen we onderweg naar hun "thuis" tegen dus ze waren er niet waar we hadden gewild. We hebben een 1-dags trip gemaakt ipv 2 dagen. Als je 2 dagen gaat overnacht je op een boot. Die zagen we idd wel liggen. Gegarandeerd zwemmen met dolfijnen. Denk wel zeker een aanrader 2 dagen! Bij 1 dag: 2,5 uur in bus (ze hadden 1,5 uur gezegd) en 2 uur op boot.

• Lisanne, 10-08-2014 Rapporteren

Bekijk de zonsopgang super mooi!

• M&A, 11-09-2014 Rapporteren

Excursie naar Sutaya Reef. Wij hebben zo'n mooie ervaring beleeft met het snorkelen met dolfijnen! Vanaf het hotel is het twee uur met de bus en twee uur met de boot.

• Ton, 22-11-2014 Rapporteren

De Trip Sataya Reef is een aanrader, op het lange rijden in een te kleine bus na, maar het zwemmen met een familie aan dolfijnen maakt alles weer goed.

• edenloes, 19-02-2014 Rapporteren

Ga lekker vroeg snorkelen. Je bent dan vaak alleen in het water. Het licht is dan supermooi en de vissen komen eten. Hele scholen snappers zwemmen dan echt om je heen. Genieten!!!!

• Annelies , 02-03-2014 Rapporteren

Zwem van de pier naar de andere pier, ik heb 2 zeeschildpadden gezien, let wel op hoe de wind staat.Tussen 9.00 en 10.00 is het ook mooi, om 6.30 vond ik weinig verschil met 's middags, wel een mooie zonsopkomst gezien,en het water is rustiger.

• Rene, 08-03-2014 Rapporteren

Voor een ieder die 24u van All inclusive gebruik wilt maken , upgrade voor € 50 per week....Zeker als je wat drinkt na 2300u...en gebruik maakt van internet.

• kim fijneman, 26-03-2014 Rapporteren

Wij hebben de massage gedaan. Dit is echt een aanrader. Verder zijn we met een boottocht mee geweest om te snorkelen. In een woord prachtig. Upgraden voor 50 euro.

• Jonne, 20-02-2015 Rapporteren

Het animatie team is erg leuk en gemotiveerd. Ze maken graag contact. Dominique, Mina, Ouzo Denise, Chris, Mido, Kato en vooral Othmane hartelijk dank voor jullie nthousiasme en gezelligheid. ITS shownieuws. Porto Galib is leuk om te doen voor een paar uurtjes.

• Corrie Krijgsman, 01-01-2015 Rapporteren

Heb op vliegveld een Vodafone kaart gekocht met belminuten en voldoende GB. Wel afdingen!!!! Internet is duur in hotel en schijnt niet altijd te werken (naar men zegt). En voor de dames die graag topless zonnen, je bent te gast in een overwegend islamitisch land. Hou je aan de regels.

• Wim Urselman, 09-02-2015 Rapporteren

Spreek af Euro om te betalen, doe dat dan. Betalingen via visa of creditcards worden omgerekend in Ponden en dan krijg je een onvoordelige koers. Goed checken dus. Als je op de luchthaven aankomt kun je direct bij binnenkomst links bij de bank voor 25 dollar je visa kopen. De reisorganisatie vraagt 25 euro. Ze trokken bij mijn vrouw de paspoorten uit de hand om het visa voor 25 euro toch te verkopen. . Bij de duikschool Orcaclub kun je ook met het busje om te gaan snorkelen op ande plaatsen.

• Fam Drost, 08-02-2015 Rapporteren

Ik zou niet zomaar een upgrade nemen,bij het oude gedeelte zit je ook mooi,en vergeet bv geen lipkoortscreme,ze vragen daar echt de hoofdprijs omdat je nergens anders terecht kan,Het hotel bied de mogelijkheid op naar Port ghalib te gaan maar dan moeten er nog 8 andere mee,beetje jammer,als er niemand mee wil gaat de trip niet door.

• J., 07-03-2015 Rapporteren

Koop op het vliegveld een Vodafone kaart om bv te internetten. Vip package is erg duur, je krijgt 1 flesje gratis ,maar kunt deze ook gewoon vullen. Het huisrif is erg mooi , vergeet niet snorkel mee te nemen. Klusje is gratis

• Martijn Janssen, 16-05-2015 Rapporteren

Excursie naar de egyptische maladiven! Erg mooi!!

• gideon, 13-06-2015 Rapporteren

-snorkelen bij het huisrif -s'avonds met zaklamp de pier bewandelen als het windstil is -wadlopen in de middag -superior room,hoef je ook niet om 12;00uur van je kamer af en is lekker ruim -bedden slapen heerlijk

• Johnny, 24-07-2015 Rapporteren

Er zijn 2 zwembaden. Bij het zwembad in het oude gedeelte is altijd het animatieteam. Bij het zwembad in het nieuwe gedeelte is het over het algemeen rustiger en voor volwassenen. Neem daar bij de poolbar een cappuccino, die smaakt een beetje naar zeg maar Nutella.

• Johnny, 24-07-2015 Rapporteren

Het huisrif is geweldig en een absolute aanrader. De pier is 820 meter lang en bevat 6587 latjes. (geintje) Elke dag komt er een groep dolfijnen langs. Dus als je echt mazzel hebt. Oefen van te voren met snorkelen in het zwembad. Handdoeken service vindt je bij beide zwembaden.

• Johnny, 24-07-2015 Rapporteren

Neem je eigen EHBO (Eerste Hulp Bij Ongemakken) koffer mee. Genoeg zonnebrand, diarree remmers, muggenspul, pleisters, paracetamol, etc. Als je voor een tandenborstel € 5 moet betalen dan weet je het wel :)

• Johnny, 24-07-2015 Rapporteren

Bier is van het merk Luxor en wordt uit flesjes geschonken. Rum, Wodka etc. is van het merk Bolanachi (sterk spul)

• Johnny, 24-07-2015 Rapporteren

Toiletten vind je ook aan de zijkant van de gebouwen. Gebouwen 1 tot en met 20 zijn in het oude gedeelte. Gebouwen 21 tot en met 26 zijn in het nieuwe gedeelte en hebben betere kamers.

• Johnny, 24-07-2015 Rapporteren

Boek een privé excursie naar Luxor met een Nederlands sprekende reisgids. Bezoek daar Kings Valley, de Tempel van Karnak en maak een boottocht met een echte felucca over de Nijl. Wij boekte dit bij Miriam van Kingfisherstours http://www.kingfishertours.com/

• Wil, 21-11-2014 Rapporteren

Voor rust zoekende mensen en die van snorkelen of duiken houden is dit een geweldig hotel met perfecte en keurige bediening.

• jan theunissen, 07-01-2015 Rapporteren

neem wat briefjes van 5€ mee wij hebben alles voor elkaar gekregen. personeel verdiend maar 120€ per maand

• Martijn Janssen, 16-05-2015 Rapporteren

Excursie naar de egyptische maladiven. Erg mooi!

• edenloes, 12-02-2015 Rapporteren

Als je van snorkelen houdt en van lekker eten en de service van een goed hotel, moet je zeker naar Tulip gaan!!!!