40 tips over Hotel Hilton Marsa Alam Nubian Resort

• Toon en Carine, 04-05-2012 Rapporteren

Belangrijke tips : zorg dat je op tijd bent voor de maaltijden; het bespaart je nodeloze wachttijd. Het resort is zowiezo nog altijd een aanrader voor snorkelliefhebbers!

• Frank, 04-05-2012 Rapporteren

Wijndrinkers moeten de 'promotion' afkopen bij de receptie voor € 10 per dag, anders betaal je € 6,50 voor een glas wijn! De andere dranken zijn A.I.

• michiel, 16-07-2012 Rapporteren

Qulaan is een drie eilanden toer, erg leuk verzorgt en je krijgt ruim de tijd om te snorkelen, met lekker eten aan boord.

• Marjan Bos, 13-12-2013 Rapporteren

Ga heerlijk snorkelen,maar alleen waar dat mag!!,

• Sarah, 05-10-2013 Rapporteren
    • aan te raden uitstappen : Sataya (met overnachting op boot - wij zelf op het bootdek onder de volle maan) : zwemmen tss de dolfijnen en enkele mooie snorkelstops

• Koen, 22-06-2013 Rapporteren

Uitstap naar Port Ghalib Dolphin Island in Marsa Alam

• Regina, 10-08-2013 Rapporteren

Een aanrader is de 2 daagse excursie naar Satayh rif (boeken bij Neckermann hostess). Zowel voor snorkelaars als voor duikers. Duikers kunnen ca. 4 duiken maken. Grote kans om tijdens het snorkelen met wilde dolfijnen te zwemmen!! Het snorkelen bij het rif is ook zeer de moeite waard. 2 dagen op de boot, overnachting op de boot, eten en drinken inbegrepen tijdens deze excursie (goed eten)Het is wel ca. 1,5 rijden naar de haven waar je opstapt (Hamata) http://www.youtube.com/watch?v=N8jigdHvDn4

• Annemarie, 01-02-2014 Rapporteren

niet nodig om een upgrade te boeken want alle kamers zijn prachtig. Een excursie gedaan naar portt ghalib om met de boot te gaan snorkelen bij een prachtig rif en bij de schildpadden.Lekker eten en drinken aan boord.te boeken bij sam in de lobby van het hotel. Helaas schijnt de kans om de zeekoe te zien wel heel erg klein te zijn, is anders dan met beweert.

• pietersen, 02-04-2013 Rapporteren

koop op het vliegveld flesjes water voor in het vliegtuig kost 1euro,in het vliegtuig 2.50 het zelfde voor snoep en koek enz .

• praktijk_2, 04-12-2012 Rapporteren

Ga gezellig eten in een van de kleinere restaurants Vergeet de koffie, die is nergens te drinken in Egypte, tenzij je expresso neemt, maar dan moet je hiervoor betalen. Geef af en toe een kleine fooi, dat wordt gewaardeerd.

• Sarah, 05-10-2013 Rapporteren

Uitstap : Sataya : met overnachting op boot (wij zelfs op dek onder de volle maan ) : zwemmen tss dolfijnen en andere mooie snorkelstops ! ( via Qulaan Travel Service )

• Sarah, 19-09-2012 Rapporteren

Luxor is een leuke, maar zware uitstap vanuit Marsa Alam! Zeker en vast meegaan op boottocht om te duiken of te snorkelen.

• debbie baele, 27-08-2012 Rapporteren

Een echte aanrader is het kameelrijden en de quadtochten die op het privestrand worden aangeboden door de lokalen. Deze ritten zijn echt midden in de woestijn en de helft goedkoper dan via de touroperatoren. Ik deed de excursies via Ahmed Kazanova (als je met het treintje aan het strand komt, bij de kraampjes aan de rechterkant) Ze zijn heel vriendelijk en je kan een goede prijs bekomen. Een echte aanrader is ook de sterrenhemel bekijken! prachtige open hemel en zeer veel sterren. (romantisch!)

• Iefke Buijtenweg, 14-02-2013 Rapporteren

Vooral het verwarmde (kleinere) zwembad is heerlijk! Ook het Nubai restaurant in de lobby van het hotel is zeer aan te raden. Verder vooral zelf veel plezier maken; want daar valt of staat elke vakantie mee!!

• meca_bo, 05-07-2012 Rapporteren

Ga snorkelen of duiken in de bay want die is zeker de moeite waard!!

• Ger en Marcella de Haas, 28-06-2012 Rapporteren

Zorg voor voldoende ORS en eventueel lokale middelen tegen maag en darm problemen. Het eten is echt niet slecht, maar wij Europeanen zijn er gewoon niet aan gewend. Neem geen water gewassen groenten en sla etc

• bsavert, 21-05-2012 Rapporteren

Kamers zijn over kleinere gebouwen verdeeld. Wij vonden het een voordeel om op de 1e verdieping te zitten zodat je niemand boven je hoort. Beneden heb je echter voordeel dat je zo vanaf terras naar zwembad wandelt.

• Joep, 07-01-2012 Rapporteren

Hele mooie snorkel en duik spots. Super koraalriffen en veel vis. Er wordt gezegd dat er schilpadden zitten, maar die hebben we nog niet gezien.

• Linda Asselbergs, 02-05-2012 Rapporteren

Rustige kamer vragen, weg van het centrale zwembad

• J & L, 03-05-2012 Rapporteren

Handdoekje leggen was echt nodig, te weinig bedden terwijl er plaats genoeg is. Tekort aan WC, alleen in hoofdgebouw en op het strand dus je moet naar kamer terug. Let op de kaart met drankje bestellen want lang niet alles zit bij de prijs in !!

• robin tacq, 20-04-2012 Rapporteren

De quad tour die je kan reserveren bij het hotel (niet bij je operator) is een echte aanrader ,wij hebben ook massage gehad in het hotel ook dit was inorde . Snorkelen was ook zeer fijn . Je kan ook gaan 'winkelen' in een nieuwe stad .. port ghalib ,maar daar voelden wij ons echt niet op ons gemak .. je wordt overal binnengetrokken of nagekeken

• Nio en Marjon, 16-02-2012 Rapporteren

De jeepsafarie mag u niet missen

• gerardegelmeers, 11-01-2012 Rapporteren

Wij hebben de schildpadden wel gezien (niet snorkelend, maar met de gele "submarine" vanuit Port Ghalib)

• Nicolaas den Hoed, 14-07-2014 Rapporteren

Er is geen WiFi op de kamers, alleen utp connectie. Internet via GSM is kostelijk. Neem geen bedje bij het zwembad onder een boom. De vele,duiven kunnen je bezittingen behoorlijk vervuilen.

• Bouckhout stephanie, 11-08-2014 Rapporteren

Eten s'avonds uitgebreider maken, niet iedereen houd van de a la carte restaurants. Dessert was ook niet spectaculair.

• Alassea, 07-09-2014 Rapporteren

Er liggen vooraan in de zee behoorlijk wat scherpe stenen en oud koraal. Als je niet met flippers het water in gaat, zijn waterschoenen aan te raden. En neem een factor 50 zonnebrand mee voor de eerste dagen! De zonkracht is erg hoog en zelfs de factor 30 die wij bij ons hadden, kon verbranding in de schaduw niet tegengaan.

• Margo Klijnjan, 25-02-2014 Rapporteren

Er zijn geen duikcomputers aanwezig in de duikschool. Instructeurs zijn supervriendelijk maar de materialen zijn niet echt super.. Familiekamer is uitmuntend! (2 luxe kamers met tussendeur)

• Neyens Fons, 13-12-2014 Rapporteren

Voor mensen die houden van snorkelen in een prachtig rif kamers dicht bij de zee.of die van rust houden in de nabijheid van de zwembaden.

• info25495, 30-11-2014 Rapporteren

Ga niet vanaf het strand het water in, maar loop 200 meter naar rechts, daar mag het. Neem snorkel en eventueel zwemvliezen mee. Duikschool is prima. Ook voor introduik. De omgeving is niets, verwacht daar niets van. Ook Port Ghalib is niets. Mocht je met Neckermann reizen, laat je op het vliegveld niet verleiden via de gids een visum te kopen. Een visum kost bij de normalen balie $ 25,00 de reisleider van Neckermann laat je in de bus € 25,00 betalen, dat is dus € 5,00 pp extra! neem watercamera

• Nicole Gabriels, 13-12-2014 Rapporteren

Als je van rust houd en absolute aanrader.

• Helmpje, 18-03-2015 Rapporteren

In de omgeving verder niks te doen over de kamers ze zijn allemaal zo mooi en met heerlijke bedden

• Frederik, 17-03-2015 Rapporteren

Bij het boeken van een suite is een late check out inbegrepen. Bij ons was dit tot 16:00 uur. Dit is wel handig als je vliegtuig pas 's avonds vertrekt. Boek geen zeezicht. Is zijn prijs niet waard wegens te ver van het strand.

• Dieter, 22-04-2015 Rapporteren

De uitstap naar Port Ghalib was vrij degoutant. De verkopers van dit kunstmatige shoppingparadijs klampen je vast, sleuren je bijna hun winkeltje binnen en hanteren vaak afgesproken prijzen waardoor afdingen er niet altijd bij hoort. Alle shops zijn van één en dezelfde eigenaar (Sjeik). Alleen namaak te vinden, slechte kwaliteit. Nooit meer!

Fooien zijn ingeburgerd en ze openen soms deuren.

• Denise, 17-04-2016 Rapporteren

Boek een boottocht van twee uur bij duikschool Ocean Blue, je gaat met een speedboat op zee en krijgt snorkelspullen van de school mee. Wij kwamen binnen twee minuten een zeekoe tegen, hebben met zeeschildpadden gezwommen en ontelbaar veel mooie vissen gezien. Ook grote kans om dolfijnen of haaien tegen te komen, een van de mooiste dingen die we ooit hebben gedaan!

• zonbog, 23-11-2015 Rapporteren

Hilton Marsa Alam is in feite een redelijk drie-sterren-hotel. Geschikt om lekker uit te rusten en lekker te snorkelen of te duiken. Als u vanwege de naam luxe verwacht, komt u van een koude kermis thuis.

• Jeroen, 13-04-2016 Rapporteren

Zoek het huisrif eens wat dieper op. Het beginstuk is qua kleur niet erg mooi, maar dit maakt het na 5 minuten zwemmen meer dan goed.

De zanderige oppervlakte van baai zit vol verrassingen. Wij zijn hier de zeeschildpad en de gitaarhaai tegengekomen.

• J.J van Diemen, 22-11-2014 Rapporteren

Neem een kamer in de laagbouw vlak bij het strand, is ons prima bevallen.

• munch69, 18-11-2014 Rapporteren

In het midden van de baai zijn ook ligbedjes en deze zijn gewoon te gebruiken.

• i van klaveren, 12-05-2015 Rapporteren

Niet klagen maar wel als er iets niet goed is erover praten met de chefs.

• Rob Hoekstra, 17-12-2014 Rapporteren

Huur een gids en kapitein bij Blue ocean en ga de rode zee verkennen. Ga zeker een van de dolfijnen trips doen een ervaring om nooit te vergeten