Lodge Deep South Dive Club & Ecolodge

13 reviews over Lodge Deep South Dive Club & Ecolodge in het Nederlands

Een absolute aanrader.

Lars Bosman
26-9-2011

Deep South Diving is een erg mooie plek dicht bij zee. Er hangt een zeer relaxte sfeer. Als je op zoek bent naar rust en goed wil duiken dan moet je hier zijn. De accomodatie is eenvoudig, maar alles is aanwezig. Je eet authentiek Egyptisch voedsel. Voor iedereen die op zoek is naar iets anders dan een resort is dit een must.

Lekker rustig, en niet te groot

Jack
    16-8-2011

Het ligt een klein beetje afgelegen, maar het is nog niet zo commercieel zoals andere duikresorts. Dat was teminste zo toen ik er was. Ben bang dat het ook snel zal veranderen maar minder hard zal groeien zoals resorts die dichterbij het vliegveld liggen.

Als je kan laten zien dat je een ervaren duiker bent krijg je ook meer vrijheid in je duiken.

Heb geen ervaring met een cursus volgen hier dus daar kan ik niks over zeggen.

Een beetje reisorganisatie haalt dit adres uit zijn folder. Het is er smerig ( je eet tussen plassende/poepende honden) de hut is armoedig met slecht stinkend sanitair. Van beddegoed hebben ze nognooit gehoord. Schoonmaken doen ze niet ( ook de emmer met tioletpapier legen ze niet)

Over het duiken..........je mag blij zijn als er gedoken wordt. Ze hebben altijd wel een smoes om alles te vertragenof niet door te laten gaan.

Mai più

alvar
        8-11-2009

ci sono stato per una settimana, la peggiore vacanza della mia vita! dietro la parola ecolodge si nasconde un servizio pessimo: basta pensare che avete luce ed acqua per non più di 6 ore al giorno. la disorganizzazione regna sovrana, sono tutti assai poco gentili, le immersioni non sono nulla di speciale e la sicurezza non sanno neanche cosa sia; comunque la cosa peggiore è che in tutto il villaggio regna la sporcizia....quansi tutti i gruppi presenti insieme al nostro han sofferto di una incredibile dissenteria! ALTAMENTE SCONSIGLIATO, PIUTTOSTO CHE ANDARE Lì, STATEVENE A CASA VOSTRA, SON SOLDI RISPARMIATI

Mager zesje

Martin
          4-11-2009

Net terug van een weekje Deep South. Het kamp zelf was overboekt, dus we hadden een chalet bij de buren. Heel simpel maar verder niets op aan te merken. De locatie en sfeer zijn prima. Eten is redelijk.

Maar: het duiken zelf, uiteindelijk het enige waar je hier voor komt, was matig geregeld. Heel veel wachten, wachten en wachten. Geknoei met te weing apparatuur, 10 mensen met 1 gids, geen instucteur terwijl mensen een cursus hadden geboekt. Zelfs met 2 kantduiken op het huisrif ben je van 9.00 tot 17.00 zoet. Niet altijd vanwege de duikschool, maar er was iedere dag wel weer iets waardoor het lang duurde. Nachtduik een dag van te voren aanvragen, zogenaamd ivm een vergunning, die bij controle (uiteraard) gewoon niet gekocht was en dan toch nog dezelfde avond geregeld kon worden. No limit kantduiken komt er niet echt van als je met 2 georganiseerde duiken al de hele dag bezig bent.... Al met al een mager zesje, maar zeker geen aanrader.

Ervaren duikers niet naar dit kamp toe gaan!

Christiaan Knopper
            25-10-2009

Marsa Alam altijd goed voor mooie duiken! Kamp basic, bedden erg hard. Eten werkelijk top!

GEKLUNGEL van staff niet om aan te zien! Kamp, basis en materiaalhok liggen 10 minuten uit elkaar. Veel wachten (30 to 90 minuten!) en niemand weet waarom. Adaptors (DIN/INT) kapotte draad of slechte O-ringen. Bij lek gaat adaptor gewoon terug in bakje zodat volgende daar ook weer ‘lol’ aan heeft. Hele week, iedere duik hierdoor veel gekloot en vertraging. Eigen voorraad aan het eind van de vakantie op!

Achmed (instr.) is niet gewent met ervaren duikers te werken. Moestafa (pas 4 mnden Divemaster!) heeft goede kijk! Duiken in te grote groepen van 10-13 personen, allemaal bij elkaar met diepte en tijd limieten. Bij Elphinstone even puntje op 40 meter en dan opstijgen en zwemmen in blauw (15 min!) om ondiep rif te bereiken. Alleen om in 0 tijd te blijven!? Bom barst als bij kantduik duiktijd gelimiteerd wordt tot 50 minuten. Waarom niet gewoon 50 bar?

onderhuidse irritaties

Helma Tjon-A-Hen
              14-10-2009

We hadden er zin in, komen in 't donker aan en krijgen meteen een bord heerlijk eten. Volgende dag komen de irritaties, rotbed op kratjes, stinkdeken zonder laken, geklooi met adapters die niet passen of waarvan o-ring stuk is, geen spoelgelegenheid, autoriteiten die moeilijk doen over nachtduiken, verspilde tijd door onnodig wachten waardoor misgelopen duiken, niet onbeperkt duiken op het huisrif, duiken pas vanaf 9.00 tot 16.30 uur, geen licht na de nachtduik dus op de tast spullen opruimen, wel heerlijk eten en vriendelijk personeel, hondenpoep die niet opgeruimd wordt bij de zitplaatsen. Chalet werd niet schoongemaakt dus meurende wc na paar dagen. Een dag geen stroom en geen water. Glasscherven op de vloer door kapotte lampjes. Wel prachtig huisrif en mooie trips. Beetje desolate plaats en heel basic. Duiken zijn super. Goede en verantwoordelijke duikgidsen, Achmed, Mustapha en Hassan.

Helma

Helma

Nie wieder!

Susi
                11-9-2009

Chaotisches Dive Center, Dive Guide der einen weder nach dem Namen noch nach Level oder gar letztem Tauchgang fragte. Verschmutzte Sanitäranlagen, am Strand lebte ein Alkoholiker. Einzig das Essen war gut, das reisst es leider aber nicht mehr raus. Und für weibliche Gäste: Fahrt dort um Himmels Willen nicht alleine hin!

duikcamp met sfeer

Paula
                  12-7-2009

goede sfeer en goede staff, de hutjes zijn basic maar ruim, ik had een van de chalets met douche.(vanaf 5 uur weer stroom en water, tot die tijd is iedereen beneden bij de duikschool)

Geen airco maar door de ramen tgo elkaar open te zetten zelfs in juni goed uit te houden.

eten was prima, alles vers en met smaak gemaakt.

naast de restaurant ruimte is er ook nog een grappig barretje waar staf en gasten 's avonds rondhangen.

verder super mooi huisrif dat met een feluka op meerdere plaatsen verschillende duiken biedt. materiaal dat ik had was prima, nieuwe spullen en netjes onderhouden.

daarnaast kun je diverse tripjes maken, oa wadi gamal national park.

heb een prima tijd gehad en voor een duikvakantie in een sfeervol, netjes duikcamp een aanrader

ik kom zeker terug

Paula
                    5-7-2009

als je een goede sfeer en mooie duikplekken wilt zeker een aanrader, een mooi huisrif alwaar lief haaie-beestje in een grot lag/ligt te slapen..

ik zat in een van de chalets, het is inderdaad basic maar ruim en heeft charme.

De sfeer en de staf is goed. Karim, Hassan, Amre doen hun best om er een leuke tijd van te maken. het eten ook allemaal vers en goed klaargemaakt.

De equipment die ik huurde was prima geen oude rotzooi.

en mocht je het duiken even moe zijn dan kun je een tripje maken naar wadi el gemal, het national park vlakbij.

ga de volgende keer denkik een van de mini-life aboards proberen.

Overweeg je om een verblijf te boeken in Lodge Deep South Dive Club & Ecolodge in Marsa Alam, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Lodge Deep South Dive Club & Ecolodge zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Lodge Deep South Dive Club & Ecolodge scoort een 5.69 uit 10 op basis van 13 reviews.