Hotel Calimera Habiba

88 reviews over Hotel Calimera Habiba

• 2019
    7Nick03-06-2019

Uitgestorven

Had eigenlijk een vakantie geboekt bij het naast gelegen resort kahramana Park, maar omdat deze van dezelfde eigenaar is zijn we over geplaatst naar calimera habiba resort. Het resort ziet er prima uit, welliswaar een beetje verouderd maar prima onder houden. Nadeel is dat het totaal uitgestorven is, er waren tijdens ons verblijf hooguit 20 mensen in het resort waardoor er geen activiteiten zijn en de keuze van het eten beperkt is en vaak niet meer vers was. Personneel is Vriendelijke en behulpzaam en we konden alsnog gebruiken maken van de faciliteiten van Kahramana Park. Ook hebben ze speciaal voor ons de beach bar geopend omdat we de enige op het Grote prove strand waren. Kamer was ruim en bedden prima.

Gereisd met partner in juni 2019

• Oude reviews

9P.P. Boer06-05-2012

Heerlijk relax ressort

Dit jaar voor de tweede keer een heerlijke relaxweek gehouden, personeel is vriendelijk en behulpzaam en is niet overdreven aanwezig. Familiekamer direct aan het strand is super evenals de dagelijkse schoonmaak. Eten is goed, wel gericht op de Italiaanse keuken. Park is druk bezocht door overwegend Italianen, deze hebben ook een eigen animatieafdeling. De overige gasten maken deel uit van het Club Calimera animatieteam wat prima is verzorgd. De touroperator host heeft haar zaken ook prima voor elkaar.

Gereisd met oudere kinderen in mei 2012

• 8Van Peteghem Rpnny06-03-2012

Aanrader

Het is een ouder hotel, zeer netjes onderhouden. Mooie fleurige tuin en direct. aan het strand. Het personeel is super vriendelijk en zeer behulpzaam. Prijs/kwaliteit voor onze groep was uitmuntend. Restaurant zeer toegankelijk voor rolstoelgebruikers en personen moeilijk ter been. Kamers werden alle dagen schoongemaakt, vloeren werden alle dagen gedweild. Aanrader !!

Gereisd met vrienden in februari 2012

• 8stefanie & dirk23-09-2010

Super mooi gelegen resort

Beetje huiverig vanwege alle commentaren, maar die zijn al van lang geleden... wij hebben een fantastische vakantie gehad in dit zeer mooi aangelegde resort. Vooral het strand was heerlijk. Kamers waren prima en voldoende keuze bij de bufetten. Legionella verhaal schijnt volgens de eigenaar zwaar uit z'n verband gerukt en iets wat een paar jaar geleden is voorgevallen, maar al lang een done case is. Wat ook erg leuk is dat ze je naar een in de buurt gelegen strand bregen Abu Dabab geloof ik... en daar kun je echt prachtig snorkelen! Kortom voor ons echt een topper om even lekker op adem te komen en op te laden.

Gereisd met partner in september 2010

• 9jhs08-02-2010

boven verwachting

voortreffelijk eten, goed verzorgde tuinen met volop in bloei staande bomen en planten. ruime kamers, mooi weer. s'morgens -12 gr C. op het vliegveld van Munster s'middags ca. 25 gr C. aan het zwembad in het hotel.

Gereisd met partner in januari 2010

• 8Frank en Annemie05-09-2009

Valt mee prijs/kwaliteit

Net terug(21tot31aug2OO9)van onze 7de maal Egypte... enkele min punten; vloer aktiv zwembad(in&rond) slechte staat, in de tuinen nog werk, winkeltjes te duur en snorkelen aan hotel bijna onmogelijk. Pluspunten; heel de dag eten(veel en lekker)en drinken(fris), grote nette kamers, vriendelijk animatie team, mogelijkheid tot mini golf,trainen,biljart. Abu Dabab(ook van hotel,niet ver met gratis bus) PRACHTIG om te snorkelen. We hebben een mooiezaligeprachtigeontspannende reis achter de rug.

Gereisd met partner in september 2009

• 10de quadrijders 200903-08-2009

een paradijs op 5 uurtjes vliegen!

Voor de 2e keer in dit paradijs!!! We zijn vorig jaar in mei 2 weken geweest en toen vonden we dit resort ook al helemaal geweldig (zie de Quadrijders). Dit jaar hadden we eigenlijk een ander hotel geboekt, wilden we ook wel eens proberen maar eenmaal ter plaatse, hebben we ons direct om laten boeken naar Calimera Habiba, geweldig aangelegde tuinen, supermooie zee (je waant je in de Caribbean), typisch Egyptische koepelvormige huisjes, snorkelen direct vanaf de pier, iedere avond ander thema qua eten, en wat een geweldig animatie team, zowel voor de kinderen als de avondshows, petje af voor Geri, Ivan, Momo, Ramsi etc. Wij hebben er weer een supertijd (3 weken) gehad en eigenlijk willen we nu al weer stiekem terug! Bedankt ook Mahmoud voor het quadrijden. Tot volgend jaar!

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2009

• 8Albert en Ronald21-05-2009

Prima verzorgd resort

Een mooi aangelegd park in Marokkaanse stijl, zeker 's avonds sprookjesachtig. Ruime kamer, zeer goed schoon gehouden door vriendelijk personeel. Ook de service bij de zwembaden, het strand en de restaurants was prima verzorgd. Het ontbijtbuffet was uitgebreid en goed. Dat gold ook voor de lunch, de snacks en het diner.

Als we dan toch een kritische noot moeten plaatsen, dan is het de overvloed aan Italianen, wat vooral te merken was door het animatieteam op het strand. Maar dat kun je het resort natuurlijk niet aanrekenen.

Al met al, een superaccomodatie om een weekje te vertoeven en om van de zon te genieten.

Gereisd met partner in maart 2009

• 4Soepboer08-03-2009

Nooit meer

Absoluut geen vijf sterren hotel. Helaas kwamen wij pas laat in de middag aan, maar hebben ons direct terug laten plaatsen naar Sentido de volgende ochtend. Het eten was koud, service slecht. De douche zat vol met mieren, de zwembaden waren steenkoud, een verwarmd zembadje overvol met kinderen en troebel water. Overal losse stukken beton en vrij slecht onderhouden.

Gereisd met oudere kinderen in februari 2009

• 0Gunther06-01-2009

geen experience

dit hotel is geen experience hotel meer, al dan niet door de legionella-besmetting is dit verandert, wij hebben het nog net op tijd gemerkt via de Thomascook- en experience-site voor we boekten (we gaan in mei). Het hotel in Marsa Alam wat vanaf nu experience is, is 'Club Sentido Sunrise Oriental Dream Resort'.

Gereisd met partner in januari 2009

• KeukenKitchenette

• WinkelsCadeauwinkel, Kapper, Winkel voor levensmiddelen
  • Receptie24-uurs receptie
  • Room Service24 uurs service, Aanwezig
  • Op het terreinBagageruimte, Bibliotheek, Disco, Rookruimte, Terras, Tuin, VIP area
  • EntertainmentAnimatieprogramma voor volwassenen, Karaoke
  • Overige servicesAutoverhuur, Concierge, Dokter, Fietsverhuur, Geld wisselen mogelijk, Geldautomaat, Handdoeken(service), Kluis, Krant, Stomerij, Strijkservice, Wasserette

• SaunaHammam, Stoombad / Turks bad

• ParkeermogelijkhedenBewaakt parkeren, Openbare parkeerplaats, Parkeerplaats