Marsa Alam

Onder de zon in Marsa Alam

Schilderachtige stranden, azuurblauwe wateren met kleurrijke koraalriffen: Marsa Alam is een ideale bestemming voor een zon, zee en strandvakantie. In het hart van deze voormalige vissersplaats is nog altijd het echte Egyptische leven voelbaar. Geniet van het heerlijke eten en vriendelijke bevolking. En natuurlijk van de prachtige onderwaterwereld!

Inspiratie voor Marsa Alam

3 top resorts in Marsa Alam

Verblijven aan het water

3 heerlijke accommodaties

Voor nog meer strandplezier

4 x leuke uitstapjes in Marsa Alam

Belevenissen aan, op en onder water

Verblijven aan het water

Hotel Royal Tulip Beach Resort

Voor een onvergetelijke en afwissende vakantie hoef je Hotel Royal Tulip Beach Resort niet eens te verlaten! Waag je aan watersporten boven of onder het wateroppervlak, kom tot rust aan het luxueuze zwembad of in het wellnesscentrum. Trek gekregen? Met de all-inclusive formule en drie schitterende restaurants is er altijd een snack in de buurt.

Hotel Brayka Bay Resort

Aan de rand van de woestijn ligt deze oase van rust. Brayka Bay Resort is bij uitstek geschikt voor stelletjes die samen willen genieten. Wandel door de groene tuin die je langs meerdere zwembaden leidt, neem een siësta in je eigen ruime en lichte kamer of ga smaakvol dineren bij de uitstekende restaurants. Luxe met een hoofdletter L.

Hotel The Three Corners Equinox Beach Resort

Dit recent gerenoveerde en prachtige hotel is misschien wel één van de meest luxe accommodaties in Marsa Alam. Klapstuk is absoluut de unieke ligging aan een schilderachtige baai die geleidelijk overgaat in een privéstrand. Het uitgebreide animatieprogramma en diverse leuke speelhoekjes maken het hotel zeker geschikt voor een gezinsvakantie.

3 heerlijke accommodaties

Hotel Red Sea the Palace

Op loopafstand van de karakteristieke en gezellige jachthaven ligt dit zeer luxe hotel dat werkelijk van alle gemakken is voorzien. Kinderen raken niet uitgespeeld bij de kidsclub of op het toegankelijke zandstrand. Zelf ontdek je al snorkelend de betoverende onderwaterwereld of ga je lekker ontspannen in de uitgebreide spa. Ultiem genieten!

Hotel Hilton Marsa Alam Nubian Resort

Direct gelegen aan de Rode Zee kom je vanzelf in de vakantiestemming. Vanuit je ruime suite maak je uitstapjes naar één van de vier (!) zwembaden, wandel je door de mooi aangelegde tuin of strijk je neer bij één van de gevarieerde restaurants. Tip: ga zeker snorkelen bij het beroemde Abu Dabab strand. Met een beetje geluk zie je een zeekoe!

Hotel Magic Tulip Beach Resort

Het woordje ‘Magic’ in de naam is niet voor niets! Dit hotel biedt alles voor een heerlijke relaxvakantie onder de Egyptische zon. Doe mee met de vele sportactiviteiten, laat je verwennen in het wellnesscentrum of ga op duik- of snorkelsafari. Kinderen? Die raken niet uitgespeeld bij het speciale kinderbad, speeltuin en leuke miniclub.

4 x leuke uitstapjes in Marsa Alam

De ultieme duikstek: Elphinstone

Altijd al met haaien willen duiken? Dan mag een bezoek aan het beroemde rif van Elphinstone niet ontbreken tijdens je (duik)vakantie. Naast een ontmoeting met hopelijk een haai of schildpad zweef je over prachtige koraalformaties boordevol kleurrijke nemo’s en andere tropische vissen. Bucketlist bestemming voor duikers!

Dol fijn: zwemmen met dolfijnen

Deze open plek in zee is uitgeroepen tot nationaal park en dat is niet zonder reden: met grote regelmaat komen hier grote scholen dolfijnen spelen. En jij kunt meedoen! Met een excursieboot vaar je uit en ter plaatse kun je al duikend of snorkelend de wateren verkennen. Een ontmoeting met deze vriendelijke dieren vergeet je nooit meer!

Marsa Alam: duikersparadijs van Egypte

Marsa Alam is al jaren één van de populairste bestemmingen voor een duikvakantie. De toegankelijke riffen, iconische duikstekken als Elphinstone en zeer visrijke wateren zorgen voor een onvergetelijk ervaring onder water. Geen duiker? Het kleurrijke koraal en het leven aldaar is ook snorkelend prima te bewonderen.

Dat is pas vakantie: zeilen over de Rode Zee

De wind door je haren en de zon in je gezicht terwijl je nipt van een ijskoud drankje: een ontspannen zeiltocht over de azuurblauwe wateren van de Rode Zee geeft extra dimensie aan je zon, zee en strand vakantie. Kom tot rust terwijl je op de golven deint en geniet van het schilderachtige uitzicht midden in de natuur. Wow…

• Type accommodatie

• Faciliteiten

• Waardering

Sorteren

vakanties Marsa Alam

Reviews over Marsa Alam

Snorkelen zonnen en zwemmen, vriendelijke mensen

Jos
    26-7-2018

Een heerlijke vakantieplek

Mooi!

G
    8-5-2018

Prachtig snorkelen. Neem in januari voor in de avond een vestje mee

Onvergelijkbaar

Jeannine Ackx
    4-5-2018

Egypte heeft iets magisch. Het was mijn 15 de keer, waarvan 10 keer Marsa Alam. In al die jaren fors gegroeid dank zij het toerisme. Het prachtige aan alles zijn wel de mooie koraalriffen. Voor snorkelaars en duikers is de Rode Zee een Godsgeschenk. De ongekend mooi gekleurde vissen in hun natuurlijke habitat, de schildpadden , de dugong, en niet vergeten de dolfijnen maken elke droom waar.

Voor mij de x keer Brayka Bay hotel, heeft alles wat men kan wensen. Vriendelijke bediening ,proper , lekker eten én gelegen aan een van de mooiste baaien van Marsa Alam. Kortom wat moet een mens meer hebben om te genieten.

Marsa alam zelf niet gezien

Linda
    17-3-2018

Zijn niet naar Marsa Alam zelf geweest omdat de shuttlebus van het hotel alleen naar Port Ghalib reed. Met een taxi kost je dit 50 €. Port Ghalib is wel mooi, nieuw en een beetje vergelijkbaar met El Gouna. Kijk uit wat je in je handbagage steekt op de luchthaven van Marsa Alam. Als ze bij de controle iets zien wat ze zouden kunnen gebruiken mag dit zogezegd niet in handbagage meegenomen worden en moet je het afgeven. (willekeur) Flesje met drinken laten ze ongemoeid.

Fantastische !!

Ine van Bale
    11-3-2018

Vind het daar zo geweldig , een heel gezellig hotel, vriendelijke mensen, prachtig strand en mooi huisrif.

Kom hier al verschillende jaren en het is net als thuis komen.

We proberen twee keer per jaar te gaan, we gaan altijd naar een hotel van The Tree Corners, meestal naar Sea Beach. Daar hebben we ons hart verloren, aan het hotel en het geweldig personeel.

We gaan daar naar toe om te snorkelen, en te ontspannen, er is genoeg te doen, als je wat buiten het resort wilt doen.

1 ding kan daar niet , dat is gaan wandelen, buiten het resort , dat is het enige minpunt, dan ga je met een taxi naar Port Galib . Is 10 min met de taxi.

Kan niet wachten tot ik terug kan naar Egypte.

Marsa Alam scoort een 7,4 uit 10, op basis van 577 reviews