Hotel Makadi Spa

ZorghotelWeer vandaag36°25°
Hotel Makadi Spa
9,2

38 reviews over Hotel Makadi Spa in het Nederlands

We boekten speciaal dit hotel omwille van de Spa mogelijkheden. De Spa was absoluut niet afgewerkt, zou blijkbaar nog nooit open geweest zijn en omwille van Egyptische fiscale redenen ook nooit worden afgewerkt (volgens een medewerker van de wellness). Indien je dus gaat voor de Spa is het een grote ontgoocheling. De massages worden georganiseerd in een op het strand geplaatste cabine aangezien er maar 2 wellness ruimtes voor massages ter beschikking zijn. Het is zeer amateuristisch opgevat en onvergelijkbaar zoals een Spa in België.

In de Makadi Spa is het 's avonds precies een uitvaart, niks te beleven en doods. Goed dat Makadi Palace nog iets voor de gasten organiseert zodat je na het diner nog eens iets kunt drinken en van entertainment kan genieten. Binnen de all inclusive formule kan je er dan gratis een biertje of één van de ongelooflijk zoete stroperige frisdranken consumeren uit de automaat. De kwaliteit van dergelijke drankjes moet je erbij nemen. Als je dan al eens een watertje wenst te drinken aan de pool wordt het betalen (dus geen all inclusive).

Na 2 dagen durf je in dit hotel nauwelijks nog vers gesneden groente bij de maaltijd nemen om maag- & darmklachten te vermijden.

De kamers zijn mooi en heel ruim. Jammer dat de ene vleugel hinderend ruikt naar de stank van afvoer.

Misschien lagen de verwachtingen voor Egypte te hoog maar ben al beter gediend geweest in een 4-sterrenhotel in Europa dan in dit 5-sterrenhotel in Egypte.

Heerlijke vakantie!

Pieter N
17-5-2018

2 weken in mei naar Makadi Spa geweest.

Het is een domein met 4 hotels. Makadi Spa is hiervan het duurste en is adults only. Je geniet dus tevens van alle faciliteiten en restaurants van de andere hotels. Voor het aquapark van zusterhotel Sunwing dien je een extra te betalen. De naam Makadi Spa kan misleidend zijn; het hotel heeft geen eigen Spa-center, maar richt zich wel op rust, comfort en vele eetmogelijkheden. Het is niettemin wel mogelijk om massages te boeken.

Aangezien het een groot domein is, is het zeer aangenaam wandelen over de dijk, langs de winkeltjes, barretjes en restaurantjes etc, zonder dat je de beveiligde hotelzone hoeft te verlaten.

Makadi Spa staat vooral voor rust en wat meer luxe ten opzichte van de andere hotels. Er zijn 5 à la carte restaurants, exclusief voor gasten van Makadi Spa. Niettemin kan je daarnaast gebruik maken van nog zo'n 10-tal à la carte restaurantjes elders op het domein. Hoewel men in sommige restaurantjes voor bepaalde gerechten toeslag vraagt, kan je overal uitgebreid dineren (tot 4 gangen, zowel 's middags als 's avonds) binnen je all inclusive. Wij hebben 2 weken zeer veel gevarieerd qua eten, en hebben nog niet alle restaurantjes kunnen doen, laat staan alle gerechten. Dit vonden we één van de grootste pluspunten van het hotel. De kwaliteit van het eten is bovendien zeer degelijk. Tip: beperk je zeker niet tot enkel de restaurants van enkel Makadi Spa!

Het viel sterk op dat zeker 80% van de gasten Duitsers waren. Op zich niet storend, maar aan het centraal gedeelte aan het zwembad bleken onze oosterburen onderling vaak erg sociaal, met vele (ongetwijfeld boeiende) gesprekken. Dit werd door andere gasten, en ook door ons, als storend ervaren. Je wil er immers genieten van de rust. Gelukkig zijn er langs de 2 grote zwembaden plaatsen genoeg waar je je rustig kan leggen.

De 2 zwembaden waren heerlijk. Allebei erg groot, waardoor je nooit een druk gevoel hebt in het zwembad. De infinity pool is zalig, met een mooi uitzicht op de zee. Het andere zwembad heeft dan weer een ondiep gedeelte, waar je lekker kan liggen zonnen in het water.

De service van het personeel was over het algemeen goed te noemen. In de restaurants werkt het personeel hard om iedereen goed en snel te bedienen, meestal met een glimlach (hier hoef je heus niet telkens fooi voor te geven). Sommigen waren wat minder vriendelijk, net zoals je overal vriendelijke en minder vriendelijke mensen hebt. De kennis van het Engels bij het personeel was vaak vrij beperkt, zeker in de restaurants. Men spreekt je regelmatig aan in (tevens gebrekkig) Duits, omdat men daar blijkbaar vertrouwder mee is.

De kamers vonden wij prachtig; ruim, afgewerkt met dure materialen en stijlvol ingericht. Het onderhoud was ook goed, de kamer was steeds zeer proper.

Van muggen en ander ongedierte hebben wij amper hinder gehad, hoewel we nooit anti-muggen producten hebben gebruikt. Het hotel bespuit de planten e.d. met muggenwerende producten. Zeer handig.

In de lobby heb je altijd gratis wifi, en een goede verbinding. Als je overal wifi wil, dien je een toeslag te betalen.

In tegenstelling tot de andere hotels op het domein, is er zowel overdag als 's avonds geen animatie in Makadi Spa. De nadruk ligt op rust en comfort. Wil je toch eens animatie? In de andere 3 hotels ben je evenzeer te gast!

Indien je de zee in wil aan het privéstrand van Makadi Spa, heb je waterschoenen nodig. Aan de uithoek van het domein is een pier. Deze komt uit in een prachtig koraalrif. Hiervoor heb je geen waterschoenen nodig, uiteraard wel een snorkelset of zwembril. Je kan er onder toezicht zwemmen. Zelf zijn wij geen fervente zeezwemmers, maar dit moet je absoluut gedaan hebben als je hier geweest bent!

Er zijn tal van leuke excursies die je vanuit Hurghada/Makadi Bay kan doen. Wij vonden Desert Adventure geweldig; met quad en buggy door de woestijn razen, op bezoek in woestijndorpje waar je even met kamelen rijdt, panoramisch uitzicht over de woestijn,

prachtig hotel en mooie locatie!

rudy,kathleen
17-3-2018

mooi hotel en zalige rust....lekker eten en de à la carte restaurants zijn een aanrader

de all in is ook super alleen de bar aan de lobby zou er bij moeten zijn ,keivriendelijk personeel echt super verlof gehad...

Vakanties.nl

Prachtig hotel aan sfeervolle boulevard

Nick Lommerse
6-3-2018

Wat komen we hier toch telkens weer graag!

Iedereen is oprecht verheugd je terug te zien, de frontdesk manager Mohamed Wael verstaat zijn vak en doet alles om aan je wensen tegemoet te komen. Een hotel om terug te keren om weer op te laden. Bovendien gayfriendly!

Ze onthouden overal wat je drinkt, zo staat vanaf dag twee om klokslag 10 uur je favoriete koffie bij je ligbed. Al ging de renovatie van de infinity pool geruisloos, we hebben 'm wel gemist! Ontbijten in de Cove, lunchen aan de boulevard of met een verkoelend windje bij Shimmers, het gezellige cocktailuurtje, tegenwoordig zelfs met hapjes en dan....eten! Een lekkere steak of aziatisch, de keuze is enorm en de kwaliteit van het voedsel is zonder meer hoog.

1 kleine wens hebben we nog! Mag de buitenverlichting wat langer aanblijven? Om 10 uur gaat de mooie verlichting van je terras uit, moet je toch naar binnen met je tijdschrift...

Bedankt team Makadi Spa, we komen snel terug!

Fantastisch mooi, luxe hotel.

Anke1959
2-2-2018

Het is een waanzinnig mooi hotel, veel luxe, super vriendelijk personeel die je tot in de puntjes toe verwennen. Een aanrader! Het all-inclusief concept is bij dit in 1 woord: Geweldig, doordat je in Makadi Spa zit kan je gebruik maken van alle andere hotels die er naast liggen. Je kan er heerlijk wandelen langs de boulevard waar je ook winkeltjes heb. Wij gaan zeker terug eind oktober.

Wil je snorkelen dan is er voor de deur een prachtig huisrif waar je de mooiste vissen etc ziet. Dit is een aanrader 1e klas. Het 18+ concept vinden mij partner en ik heel fijn. Het eten en drinken in Makadi Spa is ook voortreffelijk, heel vaak á la carte gegeten in de vele restaurants. Ook het buffet restaurant is super, voor ieder wat wils. Het is teveel om op te noemen, je moet dit zelf ervaren!! Dus zoek je een mooie locatie, lekker eten, relaxen op het strand, mooi onderwater gebeuren, boek Makadi Spa!!!

Annemarie
17-1-2018

Super luxe hotel Eten heel goed Super bediening

Prachtige kamers Mooie omgeving.

Werkelijk alles was goed.

Lotte en Marco
6-1-2018

Positief:

Er heerst een heerlijke ontspannen sfeer binnen dit geweldige resort. Er zijn diverse leuke en goede restaurants.

De kamers zijn heel erg mooi en erg ruim. Het personeel is correct en zeer vriendelijk, ook zonder fooi te geven.

De hygiene was ook zeer goed in het hele resort.

Daarnaast is er een mooi huisrif (vergeet niet waterschoenen mee te nemen).

Je hebt hier een dorpsgevoel omdat er 4 mooie grote Makdi hotels naast elkaar zijn waar je ook vrij naar toe kunt.

Geen enkel moment onveilig gevoeld en komen hier ook zeker terug!

Negatief:

Geen negatieve punten

Geweldig!

Ans van de Pol
16-12-2017

Het is in een woord geweldig!!! Vol verwachting die kant op en alles voldeed aan de verwachting.Prachtige kamers,vriendelijk en behulpzaam personeel.

Zeker voor herhaling vatbaar!!!

Schitterend, rustig, adults only hotel

gil Cla Belgie
11-12-2017

We waren in het Makadi Spa hotel van 25/11 tot 06/12/2017, en we hebben enorm genoten, alles klopte tot in de puntjes!!! Wie wil genieten van rust in een mooi kader met prachtige suite kamers, heel lekker eten, vriendelijk personeel en directie, adults only moet zeker voor Makadi Spa kiezen. Je vindt er geen disco, geen opdringende lui om mee te doen aan allerlei spelletjes, hier enkel rust. Geen wonder dat 65% van de klanten hier terugkomen! Waar je in andere hotelaccomodaties per verblijf en/of 1 X per week in een restaurant à la carte mag gaan eten, kan je hier dagelijks à la carte gaan eten in een van de +- 10 themarestaurants gaan (mits reservatie). Onze bijzondere appreciatie gaat zeker uit naar het personeel van het hoofdrestaurant, maar vooral ook naar het visrestaurant Mariscos (heerlijke gerechten, prachtig uitzicht en super bediening). Zeker willen we hier ook het personeel van de receptie vermelden als uiterst behulpzaam, en het personeel van de beachbars Chill out en Captains Inn bar. De strandjongens bij Captain Inn waren ook uiterst vriendelijk en correct, en met of zonder fooi bleven ze uiterst behulpzaam! Ook onze "kamerboy" verdient zeker een pluim, alles steeds mooi onderhouden, dagelijks nieuwe strandhanddoeken en minibar dagelijks bijgevuld. Hier komen we zeker terug!!!!!!!

“Onze hoge verwachtingen zijn niet waar gemaakt."

Fam Wenting
17-10-2017

Vol verwachting keken wij uit naar onze vakantie bij Markadi Spa.

Na een goede vlucht en privé taxi rit kwamen wij aan bij een heel groot en mooi uitziend hotel complex onderdeel van een aantal verschillende Red Sea Hotels.

Wij hadden gekozen voor het meest luxe en adult-only resort.

Na het inchecken kregen een mooie kamer en zijn daarna gaan dineren.

We waren al wat laat waarschijnlijk want het wat erg rustig. Het dineer buffet zag er erg goed uit en is erg smaakvol. Wij kozen er voor om buiten te gaan zitten en werden door een wat oudere rustige zeer attente ober Mohamet Said op een erg fijne manier bediend. Echt top! deze ober verstaat zijn vak.

We zagen toen ook dat er een behoorlijk aantal jonge stellen (gemiddelde leeftijd 22 jaar) aan het dineren waren. De volgende dag bij het ontbijt viel het ons weer op dat er wel heel veel jongeren waren eigenlijk zo een 70%. De volgende dag ging dat zelf naar 80%, waarvan nu ook een aantal bij waren waarvan wij ons afvragen of die wel 18 jaar zijn?

Eigenlijk kan je de jongeren onderverdelen in een aantal groepen:

Een paar jongen kinderen met ouders leeftijd 14 tot 16

De groep 18 tot 21 jaar

En van 21 tot 26 jaar.

En deze groepen kan je dan weer onderverdelen in:

De rustige Duitse stelletjes of de luidruchtig en onbehouwen jongeren uit het Oostblok.

En dan als laatste de oudere Oostblok mensen met veel te jonge meisjes.

Het begon een slechte film te worden.

En het werd nog erger.

Als ik de deur open hield voor mijn vrouw die met haar bord naar het terras liep drongen de jonge oostblokkers mijn vrouw opzij die bijna met haar bord viel om voor haar naar binnen te willen.

Deze totaal respectloze jongeren zorgden voor veel verbazing en een gevoel dat ik op een nette voorzichtige manier zou willen beschrijven als boos met wat stoom.

Is het niet zo dat de ouderen die bewust voor een Adult only resort kiezen zoals wij, daar meer geld voor willen uit geven omdat ze daar een bepaalde verwachting van hebben.

Ook zien wij dat er voor de meesten uit het Oostblok komende gasten andere kleding voorschriften schijnen te zijn.

Bij het dineer zijn de regels geen bad slippers en gepast gekleed.

Erg fijn deze regels vinden wij.

Wel vreemd dat de vrouwen uit het Oostblok wel op badslippers binnen mochten komen met daarbij zo kort afgeknipte (spijker)broekjes dat er weinig te raden overblijft wat voor kleur slipje ze aanhebben. (Niets mis mee hoor op het strand of zwembad) wil ik zelf ook wel naar kijken. Maar niet voor het dineer en daarbij is het ook zo respectloos naar de bedienden toe, waarvan er wel een aantal bij hun in de buurt zwermden om hen te kunnen bedienen. (Bekijken) Vooral bepaalde chefs die daar rond liepen. Natuurlijk ook heel begrijpelijk, zoveel grote borsten die uit een soort of kleding stuk puilen,

Volgens onze normen zijn daar andere resorts voor.

Van een 5 star adult only mag je toch wel een ander stijl en uitstraling verwachten.

Natuurlijk hoeft niet alles perfect te zijn, dat verwachten wij ook helemaal niet. Wij komen al zo'n 10 jaar in verschillende 5 sterren resorts in Egypte, maar dit hebben wij nog nooit meegemaakt.

Het gebouw en uitstraling kan dan wel 5 * zijn maar de rest zeker niet.

Zoals het buffet restaurant voor de lunch. Ik zou het geen buffet durfen noemen. Het is echt heel beperkt met elke dag het zelfde met een heel erg beperkte rauwkost assortiment (5 kleine bakken) Maar je kon ook kiezen voor andere a la carte restaurants voor een light Lunch waar je erg fijn kon zitten maar het eten te koud was.

Ja dat zorgde voor de nodige buikloop bij mijn vrouw en mij en dat bleef echt niet bij 1 maal, maar toch wel bijna de helft van onze 2 weken daar.

Dit hotel heeft ook een stukje privé strand. Heerlijk rustig zonder schreeuwende kinderen maar als je dan zoveel verkopers aan je bedje krijgt, soms tot wel 6 maal per dag de zelfde dan krijg je de kriebels. En zo brutaal als ik nee zei ging hij naar mijn vrouw omdat ook nog te pushen.

Als je graag de onderwater wil be

Vakanties.nl

Overweeg je om een verblijf te boeken in Hotel Makadi Spa in Makadi Bay, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Hotel Makadi Spa zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.