Makadi Bay

Geniet van de zon in het Egyptische Makadi Bay

Ga je op vakantie naar Egypte? Boek dan zeker je verblijf in het mooie Makadi Bay. Dit nog redelijk onontdekte badplaatsje is een prima plek om je vakantie door te brengen. Je wandelt vanuit je accommodatie zo naar het strand. Het water loopt langzaam af, dus ook kleintjes kunnen hier veilig zwemmen.

Inspiratie voor Makadi Bay

3x hotels met waterpret

Geniet van de zee, spa of het zwembad

3x de mooiste hotels

Luxe in Makadi Bay

De Egyptische keuken

Traditioneel en lekker

Zeker doen rondom Makadi Bay

De leukste must do’s

3x hotels met waterpret

Wellness bij Hotel Makadi Spa

Bij Hotel Makadi Spa kom je heerlijk tot rust. Het modern ingerichte hotel is van alle gemakken voorzien. Je kunt er lekker eten, er is een gezellige bar, de hotelkamers zijn brandschoon en hebben lekker zachte bedden. Relaxen doe je in de spa, waar je een massage neemt of geniet van de sauna.

Voor het hele gezin: Hotel Prima Life Makadi Resort

Hotel Prima Life Makadi Resort heeft een enorm zwembad. Je kunt hier naar hartelust baantjes trekken of gewoon ontspannen dobberen. Ook de kinderen kunnen veilig het water in, want er is een speciaal kinderbad. Hotel Prima Life Makadi Resort is een prima uitvalsbasis voor een gezinsvakantie in Makadi Bay, want er is ook leuke animatie aanwezig.

Waterpret bij Hotel Jaz Makadi Aquaviva

Zin in wat waterpret? Boek dan zeker je verblijf in Makadi Bay bij Hotel Jaz Makadi Aquaviva. Dit hotel heeft een enorm waterpark, waar jong en oud zich prima kan vermaken. Zoef van een van de glijbanen of speel met de kleintjes in het pierenbad. De kamers van het hotel zijn erg groot en van alle gemakken voorzien.

3x de mooiste hotels

Shoppen bij Hotel Waterworld Makadi

Hotel Waterworld Makadi is een prachtig hotel, midden in het leuke centrum Makadi Bay. Je kijkt uit op zee en wandelt zo naar het strand. Je kunt genieten van een heerlijke maaltijd in een van de à la carte restaurants of je bordje volscheppen bij het buffet. Dit hotel heeft zelfs een winkelcentrum, waar je goed kunt shoppen.

Kom tot rust bij Hotel SUNRISE Royal Makadi Aqua Resort

Het prachtige Hotel SUNRISE Royal Makadi Aqua Resort heeft tuinen waar je in kunt verdwalen. Een leuke afwisseling met de droge omgeving van Makadi Bay. In de prachtige tuinen vind je ook grote zwembaden, fijne ligbedden en genoeg schaduwplekken. Zo kom je heerlijk tot rust met een goed boek en een lekker drankje.

Uitstekende service bij Hotel Stella Di Mare

Bij Hotel Stella Di Mare Beach Resort & Spa kun je een uitstekende service verwachten. Het vriendelijke personeel staat altijd voor je klaar en geeft je graag tips voor leuke uitstapjes in de omgeving. Bij de receptie kun je ook excursies boeken, zodat je niks zelf hoeft te regelen. Ideaal!

De Egyptische keuken

Typisch Egyptisch

De Egyptische keuken bestaat uit een mengelmoes van ingrediënten, afkomstig uit buurlanden en verre buren. Denk aan de Turkse, Griekse, Perzische, Franse en Italiaanse keuken. ‘Aisj sjami met fuul’ is een typisch Egyptisch gerecht. Het is een volkoren of wit pitabroodje met favabonen. Lekker!

Probeer eens Koesjari

Een ander traditioneel gerecht is Koesjari, dit wordt veel met de lunch gegeten. Het bestaat uit rijst, macaroni, uitjes en erwten. Daarnaast wordt er in Egypte vaak ‘meze’ gegeten. Een ander populair gerecht is de groenteschotel die bestaat uit ratatouille met een goed stuk gegrild vlees.

All-inclusive smullen

Egypte is hét land waar je kunt genieten van een all-inclusive verblijf. Zo hoef je je nergens druk om te maken! Elke dag heb je weer keuze uit enorme buffetten met verse gerechten, zowel lokaal als internationaal. Ook het ontbijt en de lunch zijn al voor je geregeld. Fijn voor mensen met een voedselallergie: dit kun je allemaal aangeven bij het personeel.

Zeker doen rondom Makadi Bay

Snorkelen in de Rode Zee

De Rode Zee staat bekend als de mooiste plek om te snorkelen. Als je op vakantie in Makadi Bay bent, moet je dan ook zeker gaan snorkelen! Ga mee op een boottrip en vaar door het kristalheldere water naar de beste snorkelplekjes. Bewonder de kleurrijke onderwaterwereld en geniet van de temperatuur. Misschien zie je zelfs dolfijnen!

Quadbiken in de Egyptische woestijn

Speciaal voor wie een kameel te langzaam vindt en een jeep te saai. Quadrijden is een leuke en actieve excursie in de woestijn. Een rijbewijs is niet nodig. Tip: vergeet geen zonnebril en doek mee te nemen om je gezicht te beschermen tegen het zand.

Bezoek de Aldahaar Moschee

De grootste Moskee van Hurghada is zeker een bezoek waard. Dit indrukwekkende gebouw met al haar versieringen doet het erg goed op jouw vakantiekiekjes. Vergeet niet je passend te bedekken. Niks in je koffer? Bij de moskee kun je altijd een doek lenen. Daarna kun je lekker eten in het gezellige Hurghada.

Sorteren

vakanties Makadi Bay

Reviews over Makadi Bay

Geweldig genoten

Familie van Dam
    7-1-2018

Perfect, fijn strand, mooi rif, keurig en goed onderhouden, leuke shops al met al genoten

BoekTourEgypt

wegener
    13-11-2017

Egypte verkennen als alleengaande vrouw (met kind) is niet handig. Wij boekten vanuit NL een dagexcursie snorkelen en zwemmen met dolfijnen via een website en dát was een dróóm die uit kwam. Gewéldig! Vanuit onze taxi hebben we een indruk kunnen krijgen van de dagelijkse omstandigheden in de omgeving. Egypte is in staat van paraatheid. Veel controles en beveiliging.

Leuke plaats maar wel afgelegen

Fam van zweden
    19-8-2017

Makadi bay is geweldig om te snorkelen en te duiken.heel veel koraal.maar om bijvoorbeeld te winkelen moet je hier niet zijn.dan moet je terug naar hurghada.

Geen moment onveilig gevoeld.

Bastiaan Bakker
    17-6-2017

Hoewel de resorts erg mooi en goed voorzien zijn, vonden dit wij een enorm verschil met hoe de lokale bevolking leeft. Wat ook wel weer iets interessants had.

Gebouwen zijn half af en vaak niet van verf voorzien. Als toerist wordt je wel vriendelijk onthaald (het toerisme ligt op z'n gat), mensen zijn blij weer toeristen te zien. Belangrijk is ook dat we ons geen moment onveilig hebben gevoeld op wat voor manier dan ook,

Heerlijk tot rust komen!

M en S van Nuland
    28-5-2017

We komen al jaren in Makadi en het valt ons op dat we daarin niet de enigen zijn. We komen veel dezelfde mensen tegen iedere keer. Makadi is een "stadje" met alleen maar resorts, geen winkels behalve die op de resorts met een klein assortiment. Als je van winkelen houdt of cultuur wilt snuiven is dit niet de beste plaats om naar toe te gaan. 30 taxi minuten is er een winkelcentrum SensoMall, maar daar gaan wij niet naar toe. Je kunt naar hurgharda met een taxi (30 euro heen en terug, 45 minuten reistijd), maar wij komen voor de rust. Je kunt van resort naar resort lopen, dat is circa 10 kilometer in totaal en dat vinden wij erg prettig. De zee is rustig en snorkelen is mooi om te doen. We voelen ons er erg veilig, nog nooit iets negatiefs meegemaakt. Afhankelijk van je budget kun je kiezen uit het simpelere Stella tot het op en top luxe GrandMakadi. Geen disco's, geen winkels, geen bezienswaardigheden, geen bioscopen, wel rust...rust... rust.

Makadi Bay scoort een 8,4 uit 10, op basis van 590 reviews