Luxor

We hebben een aantal aanbieders voor Luxor voor je op een rij gezet:

vakanties Luxor

We hebben een aantal aanbieders voor Luxor voor je op een rij gezet:

Reviews over Luxor

Ongelofelijk veel moois te zien en te beleven

Hinke,
    31-10-2018

Luxor is DE plaats om te bezoeken als je iets wilt zien van het oude Egypte. Er is de vallei der koningen met o.a. het graf van Tut-anch-amon en de vallei der koninginnen met o.a. het graf van Nefertiti. Maar ook de inmense tempel Karnak met zijn sfinxenallee, de prachtige Luxortempel en vele verbazingwekkende graven van nobelen met muurschilderingen, waarvan vele eruitzien alsof ze gister zijn geschilderd.

Het dorp Deir-el-Medina waar de werklieden woonden die werkten aan de graven in de koningsvallei, de tempel Medinet Habu, leuk om op de fiets naartoe te gaan langs de akkertjes van de Egyptenaren, langs de kolossen van Memnon, die enorme beelden en langs het papayrusmuseum. Je kunt er heerlijk wandelen op de Corniche langs de Nijl of over de gezellige markt. Huur een Feloeka, de zeilboot met één zeil en laat je heerlijk vervoeren over de Nijl. Kortom: er is ongelofelijk veel te zien. En je wilt steeds weer terugkomen.

Gereisd met partner in februari 2016

Fanatastisch!

van der Hooft,
    21-8-2018

Wauw, wat een geweldige stad! Zoveel cultuur een echt openluchtmuseum!

Wij hebben vanaf de kust een 2-daagse trip geboekt naar Luxor, bij aankomst stond onze gids ons op te wachten, deze man heeft alles geweldig uitgelegd in vloeiend Nederlands ook al is hij er nog nooit geweest, petje af! Geweldige dingen gezien zoals Karnak Tempel, Luxor Tempel, Vallei der Koningen en Koninginnen, Tempel van Hatjesput en graven van de arbeiders. Alles zeer mooi om te zien. Wij waren hier in augustus warm maar goed te doen..

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2018

Luxor is fantastisch

Joke,
    6-7-2018

Luxor is één groot openlucht museum.

Karnaktempel is schitterend, ballonvlucht 's ochtends vroeg om de zon op te zien komen. Vallei der koningen.

Luxorstad zelf is ook heerlijk om door te lopen. Met de koets door de souk. Boottocht over de Nijl. Het Luxor museum is 's avonds mooi verlicht en ook open.

Gereisd met partner in september 2017

H. van Westrenen,
    15-12-2017

Luxor is echt zo de moeite van een vakantie waard. Het is net een openluchtmuseum met al zijn tempels en graven. Er zijn leuke restaurantjes waar je heerlijk kunt eten. De Nijl is natuurlijk fantastisch om op te varen met een zeil- of motorboot. Er zijn hele leuke winkeltjes en de mensen zijn ontzettend aardig. Voor mij de place to be.

Gereisd met vrienden in maart 2017

beter dan vroeger

willy de tender,
    4-12-2017

vroeger waren de mensen die iets wilden gedaan krijgen meer agressief nu ze vragen nog wel om mee te varen of een koets of taxi maar ze dringen niet zo hard meer aan ik denk dat ze hun lesje hebben geleerd doordat er minder toeristen kwamen en voor de rest is het een open museum en kan u veel dingen bezoeken

Gereisd met partner in november 2017
Luxor scoort een 8 uit 10, op basis van 269 reviews