85 tips over Hotel Titanic Beach Spa & Aqua Park

• mroegiest, 06-05-2014

Excursie doen met Tilly !!

• swisnid, 02-05-2014

In de ochtend gat het zwembad pas open om 10 uur, dat is best laat met twee jonge kinderen. Je kunt dan echter ook lekker naar het strand met het busje van het hotel, daar is het ook prima toeven! En je kunt daar ook prima snorkelen. Er is een klein stukje rif, maar met mooie vissen, zeker voor kleine en/of beginnende snorkelaars een leuk uitje!

• Melanie, 22-05-2014

Gebruik voor kinderen de eerste dagen factor 50 en voor volwassenen factor 30. Heb je hier echt nodig! En zeker om het uur insmeren want met al dat water gaat het hard. Ook hydroskins zijn handig, als bescherming tegen de zon en het schuren op de glijbanen. Snorkelen vanaf het strand is heel goed mogelijk, redelijk wat te zien. Wel jammer van de kitesurfers die ook over het afgezette deel komen, dus heel goed opletten want zij zijn niet allemaal even bedreven.

• Eric, 06-05-2014

Ga voor een lekkere bak koffie, een goede hamburger en gratis internet naar de Senso Mall. Wel oppassen voor de zakkenrollers!

We hebben een aantal aanbieders voor Titanic Beach Spa & Aqua Park voor je op een rij gezet:

• Caroline, 09-05-2014

Spreek duidelijke tarieven af met taxi chauffeurs anders moet je ongetwijfeld meer afrekenen.

Als je excursies wil doen, ga er dan vanuit dat het ook niet all inclusive is. Voor een biertje durven ze 4 euro te vragen....per stuk.

• nico, 10-01-2012

wij waren er in de eerste week van januari. Overdag veel zon met een koud windje rond 16.00 uur gaat de stekker er uit en is het koud, tijd om een trui aan te trekken. Uitstapjes in de nabijheid bestaat uit snorkelen of safari, snorkelen in de maand januari is geen aanrader dit is voor de meeste mensen te koud bij het boeken zeggen ze wel dat het oke is maar 80% van de mensen gaan niet zwemmen vanwege de kou.

• Rosanne van Oosten, 08-12-2013

Als je een eindje over strand loopt kom je een man tegen met paarden, dromedarissen en een ezel. Deze man is ontzettend vriendelijk en zorgt goed voor zijn dieren. Je kunt met de paarden een eind het water in wat prachtige foto's opleverd.

• Lange Jan L, 05-05-2014

Let op als je naar de shopping mall gaat omdat je daar in het donkere gedeelte lastig gevallen wordt door papyrusverkopers die je rollen van je geld en andere bezittingen. Aangifte doen is dan een groot probleem en is ons niet gelukt. Ontstemd mede doordat Neckermann ons drie dagen aan het lijntje heeft gehouden en allerlei toezeggingen deed en deze niet na kwam. Verdient geen schoonheidsprijs Spreek bij de taxi goed vooraf de prijs en de rit af waar je afgezet wilt worden.

• Carlijn, 26-02-2014

Een dolfijnentrip boeken, hadden wij gedaan via de reisorganisatie. Een gave ervaring om met wilde dolfijnen te zwemmen, zelfs tijdens het zwemmen im het koraalrif een zeeschildpad gezien.

• Odette, 02-02-2014

Tip 1: Naast het hotel ligt een "winkelcentrum" hier is een winkel die heet Cleapatra Bazar. Deze winkel heeft vaste prijzen en je kunt hier rustig rondsnuffelen. Ook de koers naar de euro is zéér gunstig. Je kan dus gewoon met de euro betalen. Tip 2: Vraag in de winter om een kamer in het hoofdgebouw en NIET in het gebouw bij peuterbad. Hier heb je namelijk 0 minuten per dag zon op het balkon en het is een tochthoek.

• linda, 02-03-2012

Als je rustiig wil winkelen voor souvernirs, zou ik zeker naar "cleoparta" gaan. Dit is een rustige winkel met van alles en nog wat. Van kleding tot sieraden. je kan hier op je gemak kijken en wordt niet lastig gevallen door verkopers die je wat aan willen smeren. Je kan hier ook met euro's betalen dus dat scheelt ook weeer omwisselen.

• id.maritiem, 09-02-2014

Leuk om de Sensomall te bezoeken, circa 10 minuten lopen v.a het resort.

• Esther, 09-02-2014

Ga naar de Vodafone winkel in de Senzo Mall om een internet simkaart te kopen. 3 gig is €7.

Zeg tegen verkopers dat het je laatste dag is en dat je dus geen excursies wilt doen.

Een visa is niet verplicht! Het wordt je opgedrongen als je op het vliegveld komt.

Het is gewoon veilig in Hurghada, dus gewoon gaan! De berichten in de media zijn zwaar overdreven en worden gestuurd door het regime van Morsi.

• joey, 12-01-2014

goedkoop i-net kaartje kopen bij de mall ipv dure wifi van het hotel. vier eilanden trip via het hotel was leuk :)

• Monique, 01-12-2013

betere patat bij de poolbar

• jackel, 18-06-2012

neem hoge beschermingsfactor zonnecreme mee. Muggen niet gezien, wel veel vliegen.

• wim de ceuster, 19-07-2013

de senso moil is zo'n 10 min wandelen en is wel leuk om naar toe te gaan.wij zijn ook naar sel hassies geweest waar allemaal nieuwe winkels zijn en geen opdringere mensen de moeite om naar toe te geen .je kan het vergelijken met al gouna maar nog mooier.

• michel-gery, 19-08-2013

Hebben onze trips met Tilly gedaan, en voor de mensen die een goede taxichauffeur zoeken hebben we op aanvraag een telefoonnummer.

• xx_sharon001, 27-06-2013

Wil je gratis wifi? Ga dan naar de Senzo Mall. Onder het genot van een ijskoude bij Coffee Company kun je gratis op wifi!

• jurre scheyltjens, 30-05-2013

ga snorkelen heel mooie vissen

• Dana, 10-05-2013

Excursies zoals snorkelen en safari zijn erg leuk om te doen ook met kinderen!

• jo.bruggen, 10-05-2013

wij hebben de dolfijntrip gedaan, wij gingen er bij voorbaat al vanuit dat wij ze niet zouden zien. en gingen dan voor het snorkelen. Wij hoorden bij de gelukkige en hebben ze toch gezien. Super!

• Attsz, 03-05-2013

Tip : Neem gewoon Euro's mee en ga niet in Nederland je geld wisselen voor Egyptische pond , koers is heel slecht in Nederland/Duitsland en overal in Egypte word in principe in Euro's gerekend ook bij de reisleiding. Wil je toch met Egyptische pond betalen dan moet je goed opletten dat ze ze de juiste koers aanhouden. Wij hebben op het vliegveld van Hurghada ons visum van € 15,- in Egyptische pond betaalt en omgerekend € 21,- betaalt.

• Kathleen, 22-04-2013

Wij hebben de marina (haven) van Hurghada gedaan (namiddag). Ook een catamarantocht vanuit El Gouna hebben we gedaan... tenzij je avontuurlijk bent aangelegd, zouden we (zeker met kleine kinderen) toch een andere boot aanraden (waar je ook binnen kan zitten of een glasboot).

• Stridje en Miranda, 22-04-2013

Wij wilde graag naar het centrum van Hurgada, doe dit aub niet als je niet gerold of geïntimideerd wilt worden !! Extreem opdringerig en niet echt prettig voor de dames. Wij waren blij dat we weer terug konden met de taxi naar het complex, onveilig gevoel. Wel doen .....,taxi reserveren via hotel eerlijk en betrouwbaar, de oranje taxi's buiten proberen je op te lichten hebben wij ervaren.

• debbie, 17-01-2014

Op het strand een jongen met Arabische paarden met een veulen en kameel met een jong van 6 maanden. Ook zij hebben het zwaar omdat er geen toeristen zijn en zij geen inkomsten hebben. Ondanks dit zorgt hij zo goed voor zijn dieren als hij kan. Je ziet dat hij er stapelgek op is en dit is ook wel anders in Egypte. Zeker de moeite waard om met een paard of met de kameel in de zee te gaan, supergave foto's kun je dan maken. Dagelijks brood en fruit gebracht voor hem en de dieren, was erg dankbaar!

• Jaap en Carla, 25-03-2013

Speeddevels is een tip, excursie. Crossen door de woestijn met buggy

• Marcel en sacha, 09-03-2013

Twee tips, boek geen dagtrips etc. Bij de organisatie in de lobby !!! Wees gewaarschuwd, boek gewoon via je reisorganisatie.(voorbeeld, glasboot wordt aangegeven d.m.v grote boot in centrum, wat krijg je.... Een omgebouwd vissers schip met 4 glazen platen en geen ramen in de boot welke golfslag tegen houden). Je wordt bedonderd met wat je krijgt !!!!

Tip 2 !!!!!! De juwelier in de lobby,,, KOOP DAAR NIKS..... JE WORDT OPGELICHT.. KOOP GEWOON BIJ DE BESTE MAN VOOR DE DEUR OP STRAAT !!!

• Van der Meer, 29-05-2014

Probeer alle glijbanen uit!!

Voor het omkleden voor vertrek kan je de ruime "lockers" bij het zwembad gebruiken. Er zijn kluisjes, douches en omkleedhokjes. Ideaal!!!

• jobi95, 24-02-2013

goed hotel in verhouding tot wat je betaald. Entertainment doet erg zijn best en wil zeker de oudere jeugd er bij betrekken. Het uitgaan met een groep uit het hotel is zeker heel leuk, overdag komen ze elkaar ook weer tegen en dat maakt het gezellig. Veel verschillende nationaliteiten in het hotel. Shuttlebus naar Hurghada is ook goed te doen, je wordt midden in de winkelstraat gebracht en 3 uur later weer opgehaald.

• Families Schoot en van der Wal, 02-09-2012

Je kan binnen en buiten het hotel ook vaak met euro's betalen. In sommige gevallen ben je dan voordeliger uit.

• J en J boonstra, 01-12-2012

De snorkeltochten zijn zeer de moeite waard en een ritje met de quad door de woestijn top buiten de resorts is niet echt veel te beleven of je moet met een excursie mee gaan

• melanie_07, 03-10-2012

zwemmen met dolfijnen is een echte aanrader!

• ronald, 02-02-2013

quad safari is top,video die van ons was gemaakt was bagger! niet kopen snorkellen is echt gaaf alle excursies kunnen heel goedkoop ,maar je kan ook verwachten van dat dat dubbeltje op de eerste .... dus goed laten informeren want ze overrompellen je allemaal daar en willen je allemaal wat verkopen zoek excursies van tevoren op internet op ,reisburo s in hotel rekenen wel 3 keer zoveel

• Tamarah, 10-09-2012

Boek zeker bij Nobi de vier eilanden tocht ,dat is de moeite waard...

• B. Evers, 06-09-2012

Mahmya beach is ontzettend mooi, niet zozeer het strand, maar de blauwe heldere zee, waarbij je zeer goed kan snorkelen.

• Fam. van Hoeij, 02-09-2012

Geweldig animatieteam,neem gewoon taxi op straat voor het hotel,kost je 25 LE, ding overal af,dit is echt de moeite waarde en een leuk spel om te spelen, ga gewoon met humor om met de soms opdringerige verkopers,zie het als een spel!

• Marieke_1, 01-09-2012

Ga zeker een dagje naar de piramides.

• Jolanda, 03-09-2012

De bleu trip die je bij Agmat (reisleider Neckerman) kan boeken is een aanrader. Prachtige vissen gezien Als je met de dolfin tour of glasboot meewil (ook een aanrader) en die boek je in het hotel zelf moet je wel rekening houden dat je een stukje moet lopen naar de lokatie waar de boot ligt. De safarie die Agmaat (ook in de lobbie te boeken) organiseert is ook erg leuk om te doen.

• Klaas, Margie en Bas van der Wal, 27-08-2012

Als je naar Egypte gaat, moet je je realiseren dat je naar een Arabisch land gaat en alles (incl het eten) anders is. Verdiep je van te voren in de cultuur en stel je verwachtingen bij, dan heb je een hele leuke vakantie.

Op de dag van vertrek moet je om 12.00 uur uitchecken. Niet handig als je vliegtuig 's avonds vertrekt. Tegen een kleine vergoeding kan je je kamer aanhouden tot 17.00 uur. Dit kan je regelen bij de receptie.

• Norder, 27-08-2012

Eten op het strand, en snorkeltocht met de boot maken en een tour naar Luxor. Dit is 4 uurtjes rijden vanaf het hotel. Geef af en toe een fooitje, dat doet vaak wonderen. Zelf neem ik altijd wat losse eurostukken mee.

• marco, 10-09-2012

Ga niet naar egypte. Mits je gaat om te duiken. Voodoo divers in hurghada is erg goed!!!

• Fam. Sharif, 04-09-2012

Naast het strand zit een ontzettende aardige jongeman die daar met zijn paarden, kameel en honden zit. Hier kun je paardrijden of op de kameel rijden. Erg leuk om te doen.

• Sofie , 13-08-2013

Doe eens een boottocht (als het kan privé want dan is verveelt meer mogelijk) om te gaan snorkelen. Egypte heeft prachtige riffen.

• Nancy Kocken, 13-08-2012

Let alleen wel op buiten het hotel. Daar lopen oplichters. Ze vragen om geld te wisselen. Trap hier niet in. In het hotel is het volgens ons wel veilig om geld te wisselen als ze dit vragen.

• nicol , 03-08-2012

Ga niet met kinderen naar hurghada stad verkopers daar veel te opdringerig en stoppen het speelgoed wat ze hebben gewoon bij je kinderen in hun hand willen het niet terug pakken en willen alleen maar geld .

• M. Reinerink, 15-03-2012

Wij zijn een dagje met de boot naar Four Islands geweest om te snorkelen. Super georganiseerd en een leuk uitstapje om te doen.

• soraya, 13-02-2012

Mocht je een taxi willen boeken dan is er in de lobby een taxi service. Daar boeken is verstandiger als buiten het resort want dan word je belazerd.

• Carlijn, 14-02-2013

Als je wilt snorkelen neem dan contact op met Tilly Hurghada. Doen dit ook weer dit jaar

• franka, 25-01-2012

fijne duik en snorkel mogelijkheden aan het strand en een excursie dag naar LUXOR is zeker de moeite waard!

• Fam. Blekman, 18-07-2012

Hostess van TourOperator is zeer weinig op de accomodatie. Wanneer je haar nodig hebt, moet je haar sms'en. Hebben daarom elders excursies geboekt, stuk voordeliger!! Kamer bijboeken lukte ook, 20 euro p.p. kinderen gratis.

• Vandecandelaere, 14-07-2012

een fooi van 2 euro doet soms wonderen qua snelheid om iets te verkrijgen Zeker eens gaan eten aan het strand is er veel rustiger dan in het hotelrestaurant

• kevindg11, 08-07-2012

het proberen waard en goed af dingen

• chrissie, 12-07-2012

Hier word alles voor je gedaan om je verblijf zo leuk en goed mogelijk te maken heel erg vriendelijke mensen. Wij gaan zeker terug!

• greet, 11-07-2012

Tip: - smeer ook de onderkant van je voeten in!!!!!! - met waterslofjes mag je van de glijbanen - eet de eerste 2 dagen bij je eten brood zodat je je lichaam de tijd geeft om aan de andere manier van koken te wenen. Ook met koud drinken opletten....Niet door het eten en het water krijg je diaree maar door de 2 vermelde dingen....Je hebt hetzelf in de hand

• Patricia, 27-06-2012

Leuk om een keer te kijken in het winkelcentrum, erheen lopen is minder.

• Ilse, 08-05-2012

Blijf lekker thuis, en ga zeker niet met kleine kinderen naar dit hotel!

• fam. Peeters , 07-05-2012

Dolphinhouse excursie boeken bij MAHMOUD onder aan de trap! Met 12 wilde dolfijnen gezwommen, midden op zee. Geweldig eten aan boord en gezellig crew!

• Tineke den Hartog, 13-03-2012

Reserveer het snorkelen in het hotel. Je gaat dan met de reisleider naar het tegenover gelegen hotel. Vandaar vertrek je met de boot, dus niet eerst een busreis en meerdere hotels langs.

• r_bezooijen, 19-06-2012

Snorkelen op het privestrand, nog geen 5 min. met de chuttlebus die elke 15 minuten heen en weer rijd, de hele dag door!! Eerst een uitgezet zwemgebied met achter de touwen een rif. Erg leuk voor de kids!! Duiken bij het enige Nederlandse duikcentrum in Hurghada, moet je doen bij Voodoo divers. www.voodoodivers.com Leuk om met de taxi naartoe te gaan. Niet te veel betalen, 20 egyptische pond is genoeg.

• markvandam06, 25-02-2012

Je kunt een uitstapje maken naar Luxor, erg indrukwekkend. Wij hebben dat met de reisorganisatie gedaan, maar hadden dit achteraf met een privéauto moeten doen. Dit kun je in het hotel regelen en is goedkoper dan de excursie (tenminste als je met zijn vieren bent). Bovendien is het sneller en wordt je niet in souvenirwinkels gedropt. Je moet je wel voorbereiden, want je hebt dan natuurlijk geen gids. Via (ook ter plekke verkrijgbare) boeken is dit echter heel goed te doen.

• W. Snijder, 03-03-2012

Abdul Jan (Stars Group) boekt voor nederlandse en duitse toeristen (komen in 1 groep, geen russen erbij) leuke snorkel- en safari trips die goedkoper zijn dan die van het reisbureau. Abdul komt vanzelf bij de nieuwkomers die liggen te zonnen langs en hij maakt er een mooi prijsje van :-)). O, ja vergeet niet bij ALLE aankopen af te dingen, dus ook bij de apotheek, de dokter en de SPA binnen het resort. Bij Titanic Palace is het eten iets beter, daar mag je ook gaan eten als Titanic Beach gast.

• Tineke, 25-01-2012

snorkelen en de badawya (bedoinen) zijn toch wel 2 exursies die je eigenlijk moet hebben gedaan in Egypte.

• Marcel Jansen, 16-01-2012

Voor het boeken van excursies is de organisatie in de hal van Titanic resort zeker een aanrader. Voor de helft van het geld wat je bij je reis- organisatie betaald doe je precies dezelfde excursie met de zelfde mensen. Ookdit is een stukje kwaliteit wat geregeld wordt vanuit de hal van het hotel.

• Anshela Hollander, 15-08-2012

ga zelf eens kijken en geloof niet altijd alle recensies!!

• Monique, 13-08-2012

neem etos diareeremmers mee!!!deze helpen!!! boek een taxi in het hotel,om bijvoorbeeld naar new marina te gaan of te winkelen bij het hard rock cafe.senzo mall(winkelcentrum) ligt op ongv.10 min lopen.luxere winkels en een mcdonalds.

• famillie franck, 11-11-2011

wat het eten betreft ,1 woord niet te eten , ik heb op mijn reizen nog nooit zo slecht gegeten als in dit hotel en nee ik ben niet kies keurig , ik heb 11 dagen spaghetti gegeten omdat de rest niet te eten was , en ik ben niet alleen , de route naar het strand was een stort schandalig , . de kamer poetser deden hun werk zolang je ze een fooi geeft. bij ons hebben ze steeds de handdoeken voor de ochtend verzorging niet geleverd 10 dagen lang niet , ik vind , geen service , geen fooi bij mij !

• Fam. Scholten, 02-11-2011

Quadrijden in de woestijn met tieners. Zeer spannend voor ze.

• Bergman11, 22-05-2013

Wifi kost 5 euro per uur in de lobby, maar je kan in de supermarkt ook een prepay Vodafone SIMkaart voor mobiel 3G internet kopen voor slechts een paar euro. Het bereik in en om het hotel is hiervan uitstekend.

• ESS, 16-09-2014
    • Taxi 156
    • 100% Cotton winkel in Sakallah
    • Dolfijnen boottocht

• annet, 20-08-2014

Houdt er rekening mee met boeken dat kinderen onder de 10 jaar niet alleen van bepaalde glijbanen af mogen

• Steven, 27-07-2014
    • ga naar Senzomall voor een simkaartje, 1Gb internet voor 4,50 euro.
    • de Italiaan bij Alladin.
    • Orange Cafe Hurghada aan de boulevard, tegen over Royal Palace.
    • regel trips naar Luxor van tevoren thuis via Kingfishertours.com
    • als je je niet happy voelt met de straattaxies en niet wilt onderhandelen, neem dan een taxi via het hotel, betrouwbaar en wat duurder maar voor ons nog steeds goedkoop.

• JohanSchipper, 29-07-2015

Lees goed de recensies en denk heel goed na of je wilt boeken. Het is niet voor niks dat alle Nederlanders (en Belgen die er waren) omgeboekt werden. Reizigers die nog niet gearriveerd waren werden bij voorbaat al omgeboekt.

• Esther, 09-08-2014

Geniet van je vakantie. Wees vriendelijk en dan breekt het ijs onmiddellijk! Een glimlach en een groet is toch maar een kleine moeite!

• Peter, 07-10-2014

Dat alle zwembaden + het water bij de glijbanen overal even warm is En at de pool bar gewoon zo lang open is als in de papieren staat en niet 10 voor sluiting tijd al dicht is ..( das enige min punt)

• Marion Kranen, 15-06-2015

Als je met kinderen (in ons geval 7 en 10) gaat vraag bij excursies heel goed waar een kind wel en niet aan kan deelnemen en excursies inclusief materiaal (bijv snorkel) vragen of dat ze fatsoenlijk materiaal hebben voor kinderen. Voor onze dochter van 7 was er geen duikbril of flipper in haar maat.

• emsaf40, 21-08-2014

visum Egypte bij aankomst in hurghada gelijk links bij de bank prijzen zijn verhoogd 20 euro p.p bij arke 25 p.p corendon 27,50 p.p( laat je niet wijs maken dat het alleen bij hun kan)

• Annita Jonk, 18-09-2014

Maak een leuke boottocht of een safari toch echt de moeite waard

• Nora, 12-04-2015

Als je een uitstap doet, schrik niet van de ongelooflijk agressieve verkopers overal. Je kan geen foto maken van de piramides of er staat een verkoper naast jou.

• familie numan, 18-01-2014

We hebben een dag gesnorkeld wat een top dag was, ook hier hele vriendelijke en behulpzame mensen.

• yveswil, 15-05-2015
    • eet aan de overkant
    • neem niet de bus naar de strand maar ga naar het zusterhotel

• Erwin Oudejans, 09-08-2014

In het hotel zijn er niet meer dan gemiddeld Russen aanwezig en wij hebben zeker geen negatieve dingen gemerkt. Het zwembad is voor zowel kinderen als volwassenen fantastisch en de baden zijn schoon. Positief is dat het personeel bij de glijbanen en zwembaden redelijk streng is, dat wil zeggen dat ze hun taak prima uitvoeren wat voor de veiligheid van kinderen natuurlijk goed is. Als je je realiseert hoe hard personeel werkt voor weinig dat is het nog moeilijker om negatief te zijn. Aanrader!

• emsaf, 20-08-2014

voor de zwembaden/glijbanen gebruik waterschoenen kan je hier bij de aktie sport kopen dan he je geen last van de hete trappen en geef je kamerschoonmaker af en toe is een fooi werkt altijd in je voordeel

• Nadine, 25-08-2014

Excursies boeken bij Tilly!! koop in Senzo mal of bij minimarktet naast Cleopatra internet kaart voor €5.50 goedkoper dan hotel.

• m klaver, 02-08-2015

Voor een mooie plek Tia Heights hotel ook voor te snorkelen prachtig