Hotel aan zee, FamiliehotelWeer vandaag36°25°
9,1

Wat vakantiegangers zeggen

Dana Beach Resort ligt net buiten het centrum van Hurghada. In deze rustige omgeving kun je genieten van een ontspannen vakantie. Het hotel heeft een eigen privéstrand waar je vanuit het resort zo naartoe wandelt. De maaltijden in de themarestaurants vallen ook goed in de smaak. Wil je meer weten over Hotel Dana Beach Resort? Lees met ons mee.

Hotelkamers

Een aantal kamers van Dana Beach Resort zijn gerenoveerd en worden positief beoordeeld. Jullie vinden de overige kamers wat gedateerd. Opvallend is dat de ene reviewer de kamers niet zo schoon vindt, terwijl de andere juist positief is. Over de bedden zijn jullie wel zeer tevreden. En reviewer George voegt hieraan toe: ‘Voordeel kamer mooi ruim met alle basis faciliteiten zelfs met een gratis mini bar. Prijs kwaliteit uitstekend.’ Restaurants en bars

De eetgelegenheden en bars ontvangen over het algemeen goede reviews. Vooral het koffiehuis Columbus met heerlijk gebak is erg populair. Sophia is heel tevreden over de maaltijden en is vooral enthousiast over restaurant Zum Kaiser. Dit restaurant wordt vaker positief vermeld in jullie reviews. Ook is er een nieuw themarestaurant bijgekomen met een riant terras.

Reviewers Joop en José schrijven: ‘Er zijn meerdere restaurants. Hierdoor wordt het eten nooit eentonig. Het eten is van goede kwaliteit.’ Zij hebben wel nog een opmerking: ‘Het enige minpunt is dat de bars waar live muziek gedraaid wordt, niet rookvrij zijn.’ Zowel in de bar als in de lounge is het volgens reviewer Margret erg gezellig. ’s Avonds lekker dansen op live-muziek en in de lounge kun je na afloop genieten van een kopje koffie met likeur en verse slagroom. Reviewer Anne-Marie schrijft over de medewerkers: ‘Personeel is zó vriendelijk. Ze doen er alles aan om je een onvergetelijke vakantie te bezorgen.’

Zwembad en animatie

Dana Beach Resort heeft meerdere verwarmde zwembaden waarvan één geheel nieuw is aangelegd. Kinderen hebben een eigen kinderbad en in de diverse speeltuintjes kunnen ze lekker klimmen en ravotten. Over het resort loopt een vijver waar je met een bootje tot aan het privéstrand kunt worden gebracht.

’s Avonds word je getrakteerd op live-muziek dat meestal tot een uur of 23.00 doorgaat. Mensen met kleine kinderen of vroege slapers geven aan dat de muziek soms wel wat luid is.

Ligging en omgeving

Grote troef van Dana Beach Resort is het privéstrand waar je lekker kunt relaxen op je comfortabele ligbed. Jullie vinden het wel jammer dat het hotel wat afgelegen ligt en er buiten het resort weinig vertier is. Maar met de taxi ben je zo in het gezellige centrum van Hurghada. Een aantal reviewers adviseren wel om de taxi niet op eigen houtje, maar via het hotel te reserveren.

Wil je ook een duik nemen in zee of in een van die heerlijke zwembaden? Boek dan je verblijf naar Hotel Dana Beach Resort.

We hebben een aantal aanbieders voor Dana Beach Resort voor je op een rij gezet:

5 reviews over Hotel Dana Beach Resort in het Nederlands

Topper

Ad de Kok
17-7-2012

Topper gewoon perfect hotel echt een aanrader! goede ligging en leuke mensen. Personeel was ook echt top.

Gereisd Alleenreizend in Thu Mar 01 2012 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)

superhotel met 1 groot minpunt

iris
23-9-2009

Na 10 jaar nog eens een 2e maal Egypte gedaan ,dus ik kan niet echt vergelijken, maar dit was volgens mij een zeer goed hotel.LIGGING op een boulevard met veel winkeltjes met zeer opdringerige en degoutante verkopers!KLIMAAT al vanaf 8u schroeiend warm met (gelukkig) heel de dag wat wind.ZWEMBAD 3 mooie propere grote zwembaden met genoeg zetels ,kussens en parasols.KAMER mooie propere kamer met prima airco , ijskast en flatscreen, enkel de badkamer was echt wel krapjes.DRANK mierzoete gekleurde cocktails , was niet veel soeps. ETEN zeer veel keuze en best lekker met oog voor hygiene.het warme eten staat in gesloten bakken,de snacks buiten altijd afgeschermd met een plastiek stolp.De pistolets en fruit altijd met folie bedekt.

Gereisd Alleenreizend in Wed Sep 23 2009 14:33:08 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)

Een van de beste in Hurghada.

Jo "from Mexico?"
9-8-2009

15 dagen alleen naar Dana Beach geweest. Heel groot hotel met 85% duits sprekende gasten, Natonaliteiten zijn herkenbaar aan gedrag, alleen aan spraak. zelfs de Russen gedragen zich hier voorbeeldig. Sfeer is er uitermate ontspannen. Als je alleen gaat moet je uiteraard wel zelf zorgen voor aanspraak en sociaal vaardig zijn. Zeer vriendelijk pesoneel met hoog service gehalte. Zelden zo'n totaal goed schoongemaakt hotel gezien, het park doet haast wat steriel aan, gras wordt gemillimeterd en elk propje papier gelijk opgeruimd. Zeer gevarieerd eten wordt voortdurend gecontrolleerd volgens HACCP normen. Groente wordt gewassen met mineraal water en ijsblokjes uit mineraalwater gemaakt. Zelfs schepijs is van prima kwaliteit. Goede excursie mogelijkheden en erg leuk zeker door de tips van Jantine (bijnaam Sabrina)de Groningse reisleidster. Snorkelen, Luxor en Mahmya zeer aan te bevelen. Voor Egypte een prima strandvakantie hotel met overal voldoende plek ondanks volle bezetting.

Gereisd Alleenreizend in juli 2009

2008

lekker plekje om tot rust te komen

hanna
23-12-2008

Ik heb ontzettend genoten op dana,alles was ruim..de mensen vriendelijk,ik kreeg een mooie grote kamer met douche en bidet

het is er heel groot,dus je loopt heel wat af maar je kan ook met het bootje mee gaan door het park..

animatie stelde niet zo veel voor,misschien wel in de zomer

het is er heel erg schoon en elke dag kreeg ik schone lakens

ik ben er 8 dagen geweest en heb mij er prima vermaakt op het grote strand

Gereisd Alleenreizend in december 2008

Geweldig

Verhoeven
27-9-2008

Mooi hotel, zeer proper, lekker eten, animatie was zwakjes. Dit is dan ook het enige minpunt. De host Johan is een man die alles doet voor zijn klanten, hij is geweldig.

Gereisd Alleenreizend in september 2008

• Shuttle bus vanaf vliegveldGratis
  • De staf spreektDuits, Engels
  • Aantal kamers> 700
  • RokenToegestaan
  • VerzorgingAll inclusive

• ZwembadAanwezig, Binnenzwembad, Buitenzwembad, Jacuzzi, Onverwarmd, Peuterbad, Poolbar, Verwarmd, Zeewater zwembad, Zwembad

• Soort strandZand
  • Afstand tot strand1 minuut lopen, < 25 m, < 5 minuten met de auto
  • Kleur van het strandLicht
  • Privé strandAanwezig
  • Directe toegang vanuit accommodatieAanwezig
  • Strand toegangGemakkelijk toegankelijk

• Aanbod voor kinderenBabybed mogelijk, Kinderdisco, Peuterbad, Speeltuin

• Soort gerechtenArabisch, Aziatisch, Chinese, Duits, Fast food, Indiaas, Internationaal, Italiaans, Lunchpakketten, Oosters, Vegetarisch, Vis / Seafood
  • Aantal cafés1

• Gratis wifiGehele hotel

• Balkon / terrasEigen Balkon, Terras
  • TemperatuurregelingAirco, Centrale Verwarming, Ventilator

• WinkelsApotheek, Cadeauwinkel, Juwelier, Kleding winkel, Winkel voor levensmiddelen
  • Room Service24 uurs service, Aanwezig, Beperkt menu
  • Op het terreinBagageruimte, Disco, Lees/Studeerrruimte, Rookruimte, Terras, Tuin
  • EntertainmentAnimatieprogramma voor volwassenen
  • Overige servicesConcierge, Dokter, Geld wisselen mogelijk, Geldautomaat, Handdoeken(service), Informatie voor trips, Kluis, Krant, Portier, Schoenpoetsservice, Stomerij, Strijkservice, Wasserette

• SaunaAanwezig, Hammam, Stoombad / Turks bad
  • Wellness behandelingenLichaamsbehandelingen, Massages, Samen met partner, Schoonheidsbehandelingen

• Reservering voor parkerenNiet verplicht

• FitnessAerobics, Fitness
  • Tennisbaan3, Aanwezig
  • Tennisbaan informatieBuiten
  • Sport & SpelBiljart, Darts, Minigolf, Tafeltennis

Overweeg je om een verblijf te boeken in Hotel Dana Beach Resort in Hurghada, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Hotel Dana Beach Resort zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.