Hotel aan zee, FamiliehotelWeer vandaag36°25°
9,1

Wat vakantiegangers zeggen

Dana Beach Resort ligt net buiten het centrum van Hurghada. In deze rustige omgeving kun je genieten van een ontspannen vakantie. Het hotel heeft een eigen privéstrand waar je vanuit het resort zo naartoe wandelt. De maaltijden in de themarestaurants vallen ook goed in de smaak. Wil je meer weten over Hotel Dana Beach Resort? Lees met ons mee.

Hotelkamers

Een aantal kamers van Dana Beach Resort zijn gerenoveerd en worden positief beoordeeld. Jullie vinden de overige kamers wat gedateerd. Opvallend is dat de ene reviewer de kamers niet zo schoon vindt, terwijl de andere juist positief is. Over de bedden zijn jullie wel zeer tevreden. En reviewer George voegt hieraan toe: ‘Voordeel kamer mooi ruim met alle basis faciliteiten zelfs met een gratis mini bar. Prijs kwaliteit uitstekend.’ Restaurants en bars

De eetgelegenheden en bars ontvangen over het algemeen goede reviews. Vooral het koffiehuis Columbus met heerlijk gebak is erg populair. Sophia is heel tevreden over de maaltijden en is vooral enthousiast over restaurant Zum Kaiser. Dit restaurant wordt vaker positief vermeld in jullie reviews. Ook is er een nieuw themarestaurant bijgekomen met een riant terras.

Reviewers Joop en José schrijven: ‘Er zijn meerdere restaurants. Hierdoor wordt het eten nooit eentonig. Het eten is van goede kwaliteit.’ Zij hebben wel nog een opmerking: ‘Het enige minpunt is dat de bars waar live muziek gedraaid wordt, niet rookvrij zijn.’ Zowel in de bar als in de lounge is het volgens reviewer Margret erg gezellig. ’s Avonds lekker dansen op live-muziek en in de lounge kun je na afloop genieten van een kopje koffie met likeur en verse slagroom. Reviewer Anne-Marie schrijft over de medewerkers: ‘Personeel is zó vriendelijk. Ze doen er alles aan om je een onvergetelijke vakantie te bezorgen.’

Zwembad en animatie

Dana Beach Resort heeft meerdere verwarmde zwembaden waarvan één geheel nieuw is aangelegd. Kinderen hebben een eigen kinderbad en in de diverse speeltuintjes kunnen ze lekker klimmen en ravotten. Over het resort loopt een vijver waar je met een bootje tot aan het privéstrand kunt worden gebracht.

’s Avonds word je getrakteerd op live-muziek dat meestal tot een uur of 23.00 doorgaat. Mensen met kleine kinderen of vroege slapers geven aan dat de muziek soms wel wat luid is.

Ligging en omgeving

Grote troef van Dana Beach Resort is het privéstrand waar je lekker kunt relaxen op je comfortabele ligbed. Jullie vinden het wel jammer dat het hotel wat afgelegen ligt en er buiten het resort weinig vertier is. Maar met de taxi ben je zo in het gezellige centrum van Hurghada. Een aantal reviewers adviseren wel om de taxi niet op eigen houtje, maar via het hotel te reserveren.

Wil je ook een duik nemen in zee of in een van die heerlijke zwembaden? Boek dan je verblijf naar Hotel Dana Beach Resort.

We hebben een aantal aanbieders voor Dana Beach Resort voor je op een rij gezet:

106 reviews over Hotel Dana Beach Resort in het Nederlands

Voor de 3 keer dit hotel gekozen, super

4-4-2016

dit gekozen om zijn kindvriedelijkheid zijn netheid supervriendelijkheid een hotel voor alle leeftijden

Gereisd Anders in april 2016

Een van mijn beste hotels ooit!!

21-2-2016

Ik kan lang zijn maar ik ben kort. Beste mensen dit is een fantastisch hotel waar je als gast nog echt GAST bent. Alles heel goed georganiseerd en geregeld. Alles schoon en fris. Het enige puntje er moeten wat grotere glijbanen komen voor de jeugd 10 t/m 15 jaar. Een bijzonder woord voor Resident Manager Ashraf S., deze man heeft alles onder controle er ontgaat men niets en heeft een goede uitstraling naar de gasten dit komt tot uiting in het geheel. Ik kom hier zeker nog een keer terug. Dank voor een hele fijne week. Albert van Wanrooy

Gereisd Anders in februari 2016

Voor ons nooit meer Egypte

Severin
17-2-2014

Dana Beach is super niets op af te dingen, maar als je in het ziekenhuis mocht belanden is horror mijn pa heeft er ruim 2,5 dag gelegen met een longontsteking mijn conclusie daar wil nog niet dood gevonden worden, hij is gepijnigd zat onder de wonden en blauwe plekken paspoort was ingenomen kreeg ik pas terug na 4000EURO te hebben betaald, dus svp denk na voordat je hiernaar toe mocht gaan het complex is oké, het personeel vliegt voor je. Mijn pa lag in het Al Haya hospital wij zijn eerder terug gekeerd met de ANWB alarmcentrale dus zorg dat je goed verzekerd op reis gaat.

Gereisd Anders in Sat Feb 01 2014 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)

Traveltroef

Heerlijk resort met alles wat je nodig hebt

Margret
20-1-2014

Heel mooi resort. Kamers iets verouderd, maar erg schoon en steeds dezelfde schoonmaker. Altijd schone badlakens en flesjes water op de kamer. Koffie/thee faciliteiten. Goede restaurants, de Italiaan wordt nu verbouwd, alles warm en vriendelijke bediening die je glas vullen en je zelfs een fles wijn mee geven voor op de kamer! Veel keuze en je kan ook verse pizza en pasta laten maken. Beide ontbijtrestaurants hebben verse jus, maar ze nemen ook de bestelling op aan je tafeltje. Je kan diverse omeletten laten maken of flensjes. Vond zelf het bruine brood wat je moest snijden verrukkelijk vers! Bediening overal even aardig en lopen de benen uit hun lijf met een glimlach op hun gezicht, ook al geef je ze geen fooi. Mooie tuinen en kan met het bootje naar het strand. Daar heb men zijn eigen stukje prive met schermen. Zwembaden ook heerlijk in januari, ook al zijn we het koude bad ingeweest omdat het erg warm was. Gezellig savonds in de Bellabar. Enige -punt was de wifi die steeds uitviel.

Gereisd Anders in Sat Jan 11 2014 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)

Wat een topper

Piere
26-8-2009

Top TOP !!!!!

Net terug met mijn vriendin en twee vrienden man en vrouw wat ik hier moet schrijven weet ik niet een woord is voldoende SUPER Naar meerdere keeren hurghada door mijn vriend en zijn vrouw hier terecht gekomen het beste hotel van hurghada SUPERRRRRRRRR

Gereisd Anders in augustus 2009
2008

Over 7 weken zijn we dr weer!!!!!!!!!!!!!! Wat wij ons

Fam Schaefer
19-7-2008

Over 7 weken zijn we dr weer!!!!!!!!!!!!!!

Wat verheugen wij ons erop om weer terug te gaan naar Dana, verleden jaar zo ontzettend goed bevallen. Lekker rust, mooie kamers, goed eten, goed weer, lekker snorkelen, het duurt mij nu te lang! Tip; als je er voor de eertse keer naar toe gaat ga dan naar de meeting met de hostess, je krijgt er zeer belangrijke info die tijdens je verblijf goed van pas komt.

Gereisd Anders in juli 2008

zeer mooi, proper en verzorgd hotel

Karen
3-6-2008

zeer mooi, proper en verzorgd hotel. vriendelijk personeel, doch aan de balie kon het iets beter. mooie kamers en ruime badkamer! 3 mooie zwembaden, zeker het verwarmd zwembad! lekker eten, voldoende afwisseling,vooral het ontbijt is de moeite!Het is ook zeker tof om eens een excursie te doen naar giftun island of een quadsafari! ook de winkeltjes tegenover het hotel zijn fijn, wel rekening houden met opdringerige verkopers, zelfs bij de winkeltjes in het hotel.Al bij al is het hotel super, toffe animatie, mooie,verzorgde omgeving, proper, goed eten, vriendelijk, er is dus alles wat je nodig hebt... eigenlijk dus de ideale vakantie! Ik ben alleszins nog nooit in een beter hotel geweest, Zeker doen!!!!

Gereisd Anders in juni 2008

Voor alle zeurders : slechte kamer? Ook zij weten at jij :

M. Babbe
28-3-2008

Voor alle zeurders : slechte kamer? Ook zij weten at jij voor een dubbeltje op de eerste rang wilt zitten en voor een habbekrats geboekt hebt. Oplossing : ga naar de receptie, geef een paar tientjes in euro's of dollars en je kan (letterlijk) kiezen welke kamer je wil. Het leuren op het strand? Dat is supercool! Gewoon heel hard lachen en een onzin verhaal in snel Nederlands ophangen (over je tuin of zo) en nooit meer stoppen met praten. Ze geven vanzelf op, geef ze een koekje van eigen deeg. Verder alles top alleen een kinderwagen moet je 3 trappen op slepen naar de receptie (of 10 minuten omlopen)

Gereisd Anders in maart 2008
2007

Kamers niet ruim genoeg? Ik weet niet wat mensen doen op 5

Roy Janssen
23-11-2007

Kamers niet ruim genoeg? Ik weet niet wat mensen doen op hun vakantie in hun kamer, maar wij slapen en douchen er alleen. Dana is top! Zwemwater koud? Er is een verwamd bad aanwezig.... Eten is afwisselend, mede door de vele restaurants. Drinken in overvloed door de vele bars en het personeel is erg vriendelijk, zeker voor kinderen. Massage is heerlijk en snorkelen een echte aanrader. Winkelcentrum aan de overkant (opdringerig), met disco Havana, waar het erg gezellig is.

Als wij op vakantie gaan, gaan we altijd naar 5 sterren (Turkije, Tunesië, Egypte etc.), maar nog nergens zo een goede prijs/kwaliteit gevonden. Het was 8 dagen genieten en als je in Duitsland boekt (internet), ben je ook nog eens goedkoper uit. We gaan nooit terug naar eenzelfde hotel, maar nu twijfelen we....

Go and enjoy

Gereisd Anders in november 2007

Vanmorgen teruggekomen uit dit geweldige hotel

Marco
29-8-2007

Vanmorgen teruggekomen uit dit geweldige hotel. Eten is er prima en gevarieerd, Italiaan is ook prima alleen moet je ervoor bijbetalen. Minibar wordt dagelijks gevuld met -als je een fooitje geeft- een stuk of 5 flessen frisdrank naar keuze. Volop plaats bij het zwembad en strand('s morgens maakt de beachboy alvast het bedje voor je op, dus hoef je je echtniet te haasten). Kamers en hotel zijn erg schoon. Roomservice is tegen betaling, maar is ook spotgoedkoop. En voor mensen die zeggen dat Egyptenaren opdringerig zijn.... okee dat is wel zo, maar het is een hele andere cultuur dan in Nederland -dus sta daarvoor open- en je hebt er een geweldige tijd en veel plezier en wetenswaardigheden over Egypte. Dagtocht Cairo en Luxor zijn echt aan te raden, al is het wel een lange zit in de bus. Vorig jaar in buurhotel Sunrise garden beach gezeten, maar dana is net een fractie beter.

Gereisd Anders in augustus 2007

• Shuttle bus vanaf vliegveldGratis
  • De staf spreektDuits, Engels
  • Aantal kamers> 700
  • RokenToegestaan
  • VerzorgingAll inclusive

• ZwembadAanwezig, Binnenzwembad, Buitenzwembad, Jacuzzi, Onverwarmd, Peuterbad, Poolbar, Verwarmd, Zeewater zwembad, Zwembad

• Soort strandZand
  • Afstand tot strand1 minuut lopen, < 25 m, < 5 minuten met de auto
  • Kleur van het strandLicht
  • Privé strandAanwezig
  • Directe toegang vanuit accommodatieAanwezig
  • Strand toegangGemakkelijk toegankelijk

• Aanbod voor kinderenBabybed mogelijk, Kinderdisco, Peuterbad, Speeltuin

• Soort gerechtenArabisch, Aziatisch, Chinese, Duits, Fast food, Indiaas, Internationaal, Italiaans, Lunchpakketten, Oosters, Vegetarisch, Vis / Seafood
  • Aantal cafés1

• Gratis wifiGehele hotel

• Balkon / terrasEigen Balkon, Terras
  • TemperatuurregelingAirco, Centrale Verwarming, Ventilator

• WinkelsApotheek, Cadeauwinkel, Juwelier, Kleding winkel, Winkel voor levensmiddelen
  • Room Service24 uurs service, Aanwezig, Beperkt menu
  • Op het terreinBagageruimte, Disco, Lees/Studeerrruimte, Rookruimte, Terras, Tuin
  • EntertainmentAnimatieprogramma voor volwassenen
  • Overige servicesConcierge, Dokter, Geld wisselen mogelijk, Geldautomaat, Handdoeken(service), Informatie voor trips, Kluis, Krant, Portier, Schoenpoetsservice, Stomerij, Strijkservice, Wasserette

• SaunaAanwezig, Hammam, Stoombad / Turks bad
  • Wellness behandelingenLichaamsbehandelingen, Massages, Samen met partner, Schoonheidsbehandelingen

• Reservering voor parkerenNiet verplicht

• FitnessAerobics, Fitness
  • Tennisbaan3, Aanwezig
  • Tennisbaan informatieBuiten
  • Sport & SpelBiljart, Darts, Minigolf, Tafeltennis

Overweeg je om een verblijf te boeken in Hotel Dana Beach Resort in Hurghada, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Hotel Dana Beach Resort zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.