Hotel aan zee, FamiliehotelWeer vandaag36°25°
9,1

Wat vakantiegangers zeggen

Dana Beach Resort ligt net buiten het centrum van Hurghada. In deze rustige omgeving kun je genieten van een ontspannen vakantie. Het hotel heeft een eigen privéstrand waar je vanuit het resort zo naartoe wandelt. De maaltijden in de themarestaurants vallen ook goed in de smaak. Wil je meer weten over Hotel Dana Beach Resort? Lees met ons mee.

Hotelkamers

Een aantal kamers van Dana Beach Resort zijn gerenoveerd en worden positief beoordeeld. Jullie vinden de overige kamers wat gedateerd. Opvallend is dat de ene reviewer de kamers niet zo schoon vindt, terwijl de andere juist positief is. Over de bedden zijn jullie wel zeer tevreden. En reviewer George voegt hieraan toe: ‘Voordeel kamer mooi ruim met alle basis faciliteiten zelfs met een gratis mini bar. Prijs kwaliteit uitstekend.’ Restaurants en bars

De eetgelegenheden en bars ontvangen over het algemeen goede reviews. Vooral het koffiehuis Columbus met heerlijk gebak is erg populair. Sophia is heel tevreden over de maaltijden en is vooral enthousiast over restaurant Zum Kaiser. Dit restaurant wordt vaker positief vermeld in jullie reviews. Ook is er een nieuw themarestaurant bijgekomen met een riant terras.

Reviewers Joop en José schrijven: ‘Er zijn meerdere restaurants. Hierdoor wordt het eten nooit eentonig. Het eten is van goede kwaliteit.’ Zij hebben wel nog een opmerking: ‘Het enige minpunt is dat de bars waar live muziek gedraaid wordt, niet rookvrij zijn.’ Zowel in de bar als in de lounge is het volgens reviewer Margret erg gezellig. ’s Avonds lekker dansen op live-muziek en in de lounge kun je na afloop genieten van een kopje koffie met likeur en verse slagroom. Reviewer Anne-Marie schrijft over de medewerkers: ‘Personeel is zó vriendelijk. Ze doen er alles aan om je een onvergetelijke vakantie te bezorgen.’

Zwembad en animatie

Dana Beach Resort heeft meerdere verwarmde zwembaden waarvan één geheel nieuw is aangelegd. Kinderen hebben een eigen kinderbad en in de diverse speeltuintjes kunnen ze lekker klimmen en ravotten. Over het resort loopt een vijver waar je met een bootje tot aan het privéstrand kunt worden gebracht.

’s Avonds word je getrakteerd op live-muziek dat meestal tot een uur of 23.00 doorgaat. Mensen met kleine kinderen of vroege slapers geven aan dat de muziek soms wel wat luid is.

Ligging en omgeving

Grote troef van Dana Beach Resort is het privéstrand waar je lekker kunt relaxen op je comfortabele ligbed. Jullie vinden het wel jammer dat het hotel wat afgelegen ligt en er buiten het resort weinig vertier is. Maar met de taxi ben je zo in het gezellige centrum van Hurghada. Een aantal reviewers adviseren wel om de taxi niet op eigen houtje, maar via het hotel te reserveren.

Wil je ook een duik nemen in zee of in een van die heerlijke zwembaden? Boek dan je verblijf naar Hotel Dana Beach Resort.

We hebben een aantal aanbieders voor Dana Beach Resort voor je op een rij gezet:

89 reviews over Hotel Dana Beach Resort in het Nederlands

Mooi hotel, maar oersaai

Edwin
8-8-2019

Viel behoorlijk tegen. Eten was bijna dagelijks hetzelfde Geen muziek behalve bij de active pool maar zeer zacht. Veel voornamelijk arrogante Duitsers die daar met de scepter zwaaien en denken dat ze God zijn. Kamer was ruim met een koelkast standje lauw.En we hadden logees namelijk veel mieren en soort van fruitvliegen. Het immens terrein is goed onderhouden en alles ziet er met het blote oog schoon uit. Personeel doet alleen maar aardig omdat ze graag fooi willen of vragen heel gehaaid of je wilt wisselen ;) Animatie was drama. Je zag ze nergens. Kidsclub zat een jonge meid die er absoluut geen zin in had en dat duidelijk liet merkrn. Heel jammer van zo'n groot complex. Tip: gooi animatie team eruit en organiseer wat voor de jeugd en focus je niet op de bejaarden, de jeugd heeft de toekomst. Onze zoon werd door mede vakantiegangers bijna het zwembad uitgekeken omdat de oudjes rust willen.

Gereisd Met jonge kinderen in augustus 2019

Tegenvaller

Monica
30-7-2019

Ok..Het is er schoon, het personeel is erg vriendelijk ( behalve bij de receptie) maar de lovende recensies vind ik zwaar overdreven. Het is voornamelijk een rustoord en voor mensen die hoogstwaarschijk geen wereldreizigers zijn. Ben al tig x naar Hurghada geweest en vind dit de slechtste van allemaal. Animatie is een aanfluiting en het eten is bijna overal hetzelfde. En die koffiebar, nou sorry vond de koffie zo sterk. Geef mij maar Rixos in Sharm of Oberoi. Voor het eten of voor entertainment ( vooral voor de oudere kids) is het huilen met de pet op. Animatie zag ik vooral vaak....eten in de restaurants!!

Gereisd Met jonge kinderen in juli 2019

Top volgend jaar weer.

Familie Severin
10-3-2019

Waren dit jaar voor de 5 de keer, en wat hebben ze hard gewerkt in 11 maanden een nieuw zwembad erbij, bij het restaurant Castello een compleet 2 nwe verdiepingen erbij met een heerlijk groot terras, het hoofdgebouw ook een complete dichte overkapping waar je heerlijk kan zitten, helaas in de pub wordt er gerookt dat moet in deze tijd niet meer kunnen.

Gereisd Met jonge kinderen in februari 2019

Super relax vakantie

Peter Reumkens
10-3-2019

Net terug van een weekje genieten bij dana beach. De service krijgt een dikke 10. Kinderzwembad en het zwembad tussen 4000 en 5000 verwarmd. Eten variërend en lekker. Koffiebar helemaal geweldig Let op, live muziek heel goed te horen bij blok 5000. Kinderen konden er niet van slapen, duurt tot 23uur.
WiFi op kamer niet altijd goed.

Gereisd Met jonge kinderen in maart 2019

Geweldig mooi

Nieuwenhuis
23-10-2018

Wij zijn net terug van een 10 daagse vakantie op dit geweldig fantastisch resort.Je wordt werkelijk als een echte chef behandeld.Je komt niks te kort en de service is perfect. Wij zijn weer van plan om volgend jaar terug te gaan.

Gereisd Met jonge kinderen in Mon Oct 01 2018 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)

Fantastisch !!

Kelly
3-9-2018

Voor ons de derde keer in Egypte. Eerste keer in Dana Beach. Voor ons geen ander hotel meer in Egypte, wat een ontzettend goed hotel. Het resort werd verschrikkelijk goed schoongemaakt, vriendelijk personeel, het eten was fantastisch! Hotel kamer simpel en is wel aan renovatie toe, maar ach in je hotel kamer zit je toch niet veel.

Wij hebben bij dolfin house een leuke trip geboekt naar de dolfijnen toe. We hebben 1 uur met dolfijnen gezwommen, echt een aanrader om bij hun een trip te boeken. De boottocht was erg leuk, omdat wij ook op meerdere plekken hebben gesnorkeld.

Hurghada zelf niet echt in geweest, omdat er in hotel meer dan genoeg te doen is. Wij hebben een top vakantie gehad en willen ook zeker terug gaan naar Dana Beach.

Mooi hotel

Urselman
16-5-2018

Ontzettend mooi hotel. Vriendelijke mensen, goede service. Zwembad mooi groot. Onze kleine van 9.5 maand vond het zwembad heerlijk, deze stond namelijk nog op wintertemperatuur ingesteld. Slaapkamers waren flink verouderd, en voor ons met nog een babybed eigenlijk te klein met ook nog een wandelwagen. Verwacht niet teveel van de baby bedjes, die vallen bijna van ellende uit elkaar, dus na 2x een nieuw bedje gekregen te hebben heeft de kleine bij papa en mama in bed geslapen. Wat echt een topper was: dat ze bij Le Marche het eten voor de baby wilde pureren!

Gereisd Met jonge kinderen in april 2018

Geweldig

E.Huis
6-3-2018

Een heel goed hotel zeker ook voor jonge kinderen. Een apart zwembad voor ze met toezicht. Kwaliteit van het eten is uitstekend, je kan kiezen uit 5 verschillende restaurants. De kamers ruim en zeer schoon. Het personeel vriendelijk echt een aanrader.

Gereisd Met jonge kinderen in Mon May 01 2017 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)

Top vakantie

Sharon
17-1-2018

Wij komen net terug van dit fantastich hotel. Blok 1000 zijn ze nu aan het renoveren waardoor als je aan die kant zit wel wat geluidsoverlast kan hebben overdag. Enkele kamers in blok 1000 en 6000 zijn inmiddels al vernieuwd tot luxe kamers maar dit zijn echt nog maar enkele. De standaardkamers zijn klein, gehorig en wij hebben daarom een upgrade gedaan naar de premium kamers (3000-4000) Kamer is groot maar geen overbodige luxe, wat gedateerd en inderdaad weinig stopcontacten. aan strandkant slecht wifi. Schoonmaak prima, personeel zeer vriendelijk (zonder fooi) en servicegericht. zwembaden leuk en in de winter zijn er 2 (grote en kinderbad) verwarmd. 1 ander verwarmd zwembad hoort bij de SPA en moet je dus extra voor betalen. De SPA was duur (Enkel rug massage 75 euro, gehele lichaam 95 euro en totale hammam 115 euro). beautysalon goed en normale prijzen. Qua weer in januari rond de 25 graden maar toch veel dagen met een koude wind. Voor kleine kindjes te koud om te zwemmen.

Gereisd Met jonge kinderen in Mon Jan 01 2018 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)

“Super resort! Super service! Super zwembaden

...
29-5-2017

We zijn net terug van een weekje Dana beach resort en kortom het was een super vakantie!! We werden heel goed verwend zowel in restaurants als aan het zwembad!

De kinderen hebben zich goed geamuseerd en ze vonden het super leuk aan het verwarmd zwembad.

Service dat je daar krijgt was gewoon top!! Ze zien je al aankomen en staan meteen klaar om te vragen wat je wilt drinken en binnen enkele minuten heb je je drank. Koffie was super! Je vroeg een latte dan krijg je ook een echte lekkere latte! Je kan het vergelijken met starbucks koffie.

Hun eten was ook heel lekker, niet ziek geworden en ze hebben veel variatie.

Zeker een aanrader mocht je dit hotel nemen. Het is er ook heel rustig en dat vonden we zalig! Geen lastige mensen die er rondlopen of al te veel kinderen. Was super gewoon

tip: geef de obers een kleine fooi en je krijgt een extra verwende service ;-).

Dana beach we komen volgend jaar zeker terug!!!

Gereisd Met jonge kinderen in mei 2017

• Shuttle bus vanaf vliegveldGratis
  • De staf spreektDuits, Engels
  • Aantal kamers> 700
  • RokenToegestaan
  • VerzorgingAll inclusive

• ZwembadAanwezig, Binnenzwembad, Buitenzwembad, Jacuzzi, Onverwarmd, Peuterbad, Poolbar, Verwarmd, Zeewater zwembad, Zwembad

• Soort strandZand
  • Afstand tot strand1 minuut lopen, < 25 m, < 5 minuten met de auto
  • Kleur van het strandLicht
  • Privé strandAanwezig
  • Directe toegang vanuit accommodatieAanwezig
  • Strand toegangGemakkelijk toegankelijk

• Aanbod voor kinderenBabybed mogelijk, Kinderdisco, Peuterbad, Speeltuin

• Soort gerechtenArabisch, Aziatisch, Chinese, Duits, Fast food, Indiaas, Internationaal, Italiaans, Lunchpakketten, Oosters, Vegetarisch, Vis / Seafood
  • Aantal cafés1

• Gratis wifiGehele hotel

• Balkon / terrasEigen Balkon, Terras
  • TemperatuurregelingAirco, Centrale Verwarming, Ventilator

• WinkelsApotheek, Cadeauwinkel, Juwelier, Kleding winkel, Winkel voor levensmiddelen
  • Room Service24 uurs service, Aanwezig, Beperkt menu
  • Op het terreinBagageruimte, Disco, Lees/Studeerrruimte, Rookruimte, Terras, Tuin
  • EntertainmentAnimatieprogramma voor volwassenen
  • Overige servicesConcierge, Dokter, Geld wisselen mogelijk, Geldautomaat, Handdoeken(service), Informatie voor trips, Kluis, Krant, Portier, Schoenpoetsservice, Stomerij, Strijkservice, Wasserette

• SaunaAanwezig, Hammam, Stoombad / Turks bad
  • Wellness behandelingenLichaamsbehandelingen, Massages, Samen met partner, Schoonheidsbehandelingen

• Reservering voor parkerenNiet verplicht

• FitnessAerobics, Fitness
  • Tennisbaan3, Aanwezig
  • Tennisbaan informatieBuiten
  • Sport & SpelBiljart, Darts, Minigolf, Tafeltennis

Overweeg je om een verblijf te boeken in Hotel Dana Beach Resort in Hurghada, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Hotel Dana Beach Resort zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.