Hotel Dana Beach Resort

• Jacuzzi
  • Kinderopvang
  • Sauna
Meer hotelinfo

Dana Beach Resort ligt net buiten het centrum van Hurghada. In deze rustige omgeving kun je genieten van een ontspannen vakantie. Het hotel heeft een eigen privéstrand waar je vanuit het resort zo naartoe wandelt. De maaltijden in de themarestaurants vallen ook goed in de smaak. Wil je meer weten over Hotel Dana Beach Resort? Lees met ons mee.

Hotelkamers

Een aantal kamers van Dana Beach Resort zijn gerenoveerd en worden positief beoordeeld. Jullie vinden de overige kamers wat gedateerd. Opvallend is dat de ene reviewer de kamers niet zo schoon vindt, terwijl de andere juist positief is. Over de bedden zijn jullie wel zeer tevreden. En reviewer George voegt hieraan toe: ‘Voordeel kamer mooi ruim met alle basis faciliteiten zelfs met een gratis mini bar. Prijs kwaliteit uitstekend.’ Restaurants en bars

De eetgelegenheden en bars ontvangen over het algemeen goede reviews. Vooral het koffiehuis Columbus met heerlijk gebak is erg populair. Sophia is heel tevreden over de maaltijden en is vooral enthousiast over restaurant Zum Kaiser. Dit restaurant wordt vaker positief vermeld in jullie reviews. Ook is er een nieuw themarestaurant bijgekomen met een riant terras.

Reviewers Joop en José schrijven: ‘Er zijn meerdere restaurants. Hierdoor wordt het eten nooit eentonig. Het eten is van goede kwaliteit.’ Zij hebben wel nog een opmerking: ‘Het enige minpunt is dat de bars waar live muziek gedraaid wordt, niet rookvrij zijn.’ Zowel in de bar als in de lounge is het volgens reviewer Margret erg gezellig. ’s Avonds lekker dansen op live-muziek en in de lounge kun je na afloop genieten van een kopje koffie met likeur en verse slagroom. Reviewer Anne-Marie schrijft over de medewerkers: ‘Personeel is zó vriendelijk. Ze doen er alles aan om je een onvergetelijke vakantie te bezorgen.’

Zwembad en animatie

Dana Beach Resort heeft meerdere verwarmde zwembaden waarvan één geheel nieuw is aangelegd. Kinderen hebben een eigen kinderbad en in de diverse speeltuintjes kunnen ze lekker klimmen en ravotten. Over het resort loopt een vijver waar je met een bootje tot aan het privéstrand kunt worden gebracht.

’s Avonds word je getrakteerd op live-muziek dat meestal tot een uur of 23.00 doorgaat. Mensen met kleine kinderen of vroege slapers geven aan dat de muziek soms wel wat luid is.

Ligging en omgeving

Grote troef van Dana Beach Resort is het privéstrand waar je lekker kunt relaxen op je comfortabele ligbed. Jullie vinden het wel jammer dat het hotel wat afgelegen ligt en er buiten het resort weinig vertier is. Maar met de taxi ben je zo in het gezellige centrum van Hurghada. Een aantal reviewers adviseren wel om de taxi niet op eigen houtje, maar via het hotel te reserveren.

Wil je ook een duik nemen in zee of in een van die heerlijke zwembaden? Boek dan je verblijf naar Hotel Dana Beach Resort.

We hebben een aantal aanbieders voor Dana Beach Resort voor je op een rij gezet:

1007 reviews over Hotel Dana Beach Resort

• 9Kitty19-09-2019

Geweldig!

Prachtig hotel met geweldige service! Overweldigend mooie tuin, 7 uitstekende restaurants, prachtige kamers. Wel zijn er een aantal familiekamers die aan renovatie toe zijn. Op dit moment onder de maat van dit hotel. Problemen worden opgelost door vriendelijke mensen aan de receptie. Zeer vriendelijk en behulpzaam personeel. Overal vooral lachende obers die voor iedereen klaar staan! Echt heel prettige bediening! Één minpunt: de jongens op het strand helpen alleen als je geld geeft! Ik leg overigens graag zelf mijn handdoeken op het bedje en haal mijn eigen drankjes wel, maar dit principe klopt zeker niet. Ik heb geen euro gegeven en ze negeren je totaal!! Jammer dat dit gebeurt! Dit is de reden dat de service een 8 krijgt. Zonder dit zou het een 10 zijn!

• 9Femke04-07-2019

Tweede huis

Fantastisch hotel, negen keer geweest en echt thuiskomen daar. Relaxte sfeer, heerlijk eten en superaardige medewerkers. De straat aan de voorkant is erg druk en chaotisch, maar de tuin en het strand maken dit ruimschoots goed. Helaas geen huisrif, maar er zijn leuke boottochten te maken, dus dat snorkelen kwam wel goed.

• 9Monique Kierkels25-04-2019

Super vakantie gehad!!

Eerst een Nijlcruise van 7 dagen gemaakt en daarna nog 7 dagen Dana Beach resort. Beide super! We hebben volop genoten van een geweldige boot en een super resort. Goede bedden, lekker eten, mooie excursies en een goede service! Wij bevelen deze gecombineerde reis zeker aan. Nog een compliment richting touroperator voor de koffer ophaal service!! Gewèldig, nergens geen omkijken naar en we hebben relaxt met de trein naar Schiphol kunnen reizen!! Dikke pluim touroperator!!

• 9Margret16-04-2019

Fantastisch hotel

Super schoon hotel. Lief en vriendelijk personeel. 5 restaurants zonder te reserveren. Gezellige bar waar je kan dansen, zomers buiten. Verse koffie met likeur en verse slagroom in de lounge savonds. Bij de zwembaden en strand wordt je bediend. Aan t strand ook goed eten en heerlijke schermen bij je bedje. Groot park dus als je geen zin heb om te lopen dan kan je met het bootje over de lagune. Zijn al veel gerenoveerde kamers. Komen veel Duitsers, maar zijn gezellig. In de restaurants vragen ze of je fles wijn mee wil voor op de kamer. Deze is ook erg lekker. 5x geweest en gaan zeker nog een x. Dec, Jan en februari daar verbleven.

• 9Agda Nonhebel-Mulder02-04-2019

Fantastisch resort waar wij met vier vriendinnen al jaren komen. Het ontbreekt je aan niets en het personeel is toppie !!!Zijn allemaal vriendelijk en zorgen dat je echt een gast voelt.

• 9Carli ouburg23-03-2019

Super.

Super hotel veel restaurants met goed eten zeer goed personeel ze blijven in dir hotel investeren,prachtige tuin ook voor kinderen genoeg te doen!

• 10Maurice van Wees04-03-2019

Fantastisch , perfect

Ben net 1 dag terug na mijn 2e vakantie daar. Super fijn en schoon resort. Personeel zeer vriendelijk en doen alles voor je . Zijn nu volop aan t renoveren van “ oude kamers”. Perfect eten ( tenzij je van kroketten of appelmoes houdt). Koffie corner “Columbus” super koffie. Sinds een paar maanden nieuwe parasols rond zwembad( vaste).

• 10Sophia08-02-2019

Geweldig wat mooi en zo schoon. Zelfs op de wc.s staan de gehele dag personeel om het schoon te houden. De kamers zeer schoon vriendelijk personeel niets is te veel. Heerlijk gegeten in de verschillende restaurants. Wat een verwennerij heerlijk genoten. Wij vonden het restaurant zum kaiser geweldig gezellig personeel. Bij het ontbijt verse jus oranje die ze maar blijven aanvullen zonder kosten. Overal bediening je mocht alleen je eten of snacks halen zo luxe. De lobby wat ruikt het daar lekker en een goed ontvangst gehad. We hebben ons verwonderd hoe lang de bouwvakkers werken en hoe snel dit ging. Dit is voor ons voor herhaling vatbaar.

• 2018
    8Agnes10-12-2018

Geweldig in een woord.

Voor de 5e keer hier.nu met vriendin.super ressort.kom zeker weer terug

• 10Sjan De Wit02-12-2018

super goed !! voor n heerlijke relax vakantie .

n weekje vertoeft in dit super resort mooie kamers mooie tuin verwarmde zwembaden mooi strand en de beste bediening waar je ook bent is het bij het zwembad -strand of gezellig bij het koffie huis (heerlijke koffie ) verschillende restaurantjes met buffetjes maar omdat er verschillende restaurantjes zijn hoeft je niet elke avond in de lange rij bij de buffetjes elke avond live muziek er vaart n bootje vanaf begin tuin tot aan restaurant en het strand ook leuk om eens te doen wij hebben ons prima vermaakt hier voor ons de tweede keer voor onze vrienden de eerste keer maar we komen zeer zeker wel weer n keer terug

66 tips over Hotel Dana Beach Resort

• Ron, 29-09-2019

Winkeltjes op resort en bij resort zijn bijzonder duur. Spa Horas is waardeloos. Pak voor 8 euro een taxi (is voor heen en terug) naar Hurghada.

• kaatje, 22-04-2019

Zwemmen tussen dolfijnen in open zee en snorkelen in het rif:
    boek bij Yasser via http://www.yasser-delfine.de of bij zijn neef Hussein via http://www.amazing5starsdolphinstour.com. Zij dragen zorg voor de dolfijnen en de natuur. Kost je 50 euro voor een waanzinnige dag, ontbijt, middagmaal en snacks inbegrepen (fruit, oliebollen). Prachtige boot, heel goede begeleiding (er gingen telkens minstens 2 begeleiders mee in zee). Zwemvliezen en snorkelmaskers krijg je bij hen om te gebruiken.

• jaap, 28-02-2019

Wil je een dolfijnen tour doen boek deze van te voren in Nederland bij www.amazing5starsdolphinstour.com je betaald pas na afloop van de trip.

Echt gewoon top van a tot z. Kleine groep mensen op 1 boot niks commercieels gewoon lekker genieten met zijn alle. Van ontbijt tot lunch tot drinken vers fruit aan alles is gedacht. Voor ons een dag om nooit meer te vergeten.

Je kunt ze ook vinden op Facebook en instagram.

331 vragen over Hotel Dana Beach Resort

• Deborah, 12-08-2019

Gerenoveerde kamers

Kan er iemand mij vertellen in welke blokken de gerenoveerde kamers zich precies bevinden, en in welke niet? Ik ga over een maand naar dit resort en lees veel verschillende verhalen over de kamers.

Mvg Deborah

• Peter , 14-07-2019

bezoekers Dana Beach

Wij hebben bij Dana altijd een top tijd. Maar bij ons laatste bezoek merkten wij dat er onder het personeel veel onrust/spanning was. Bij navragen kregen wij te horen dat er contracten zijn afgesloten met rusland, albanie, roemenie etc. Deze mensen zijn regelmatig (niet allen) niet erg vriendelijk en hebben een andere stijl van vakantie vieren dan europeanen. Vraag: klopt dit en hoe is de sfeer nu?

rondana, 24-07-2019

rusland kan niet want de russen vliegen al bijna 3 jaar niet meer op egypte die gene die er zijn komen via instanbul turkije naar cairo ben 20 juli terug gekomen van 4 heerlijke weken dana het is er als vanouds helemaal toppie !!!!!

• Elles, 09-07-2019

Betalen

Hoe kun je hier het beste betalen, met euro’s, EGP of met de pinpas daar pinnen?

Peter , 14-07-2019

alles kan in euro's maar in winkels is het beter om met EGP te betalen ivm de wisselkoers die door de winkeliers ongustig wordt berekend. Pinnen kan overal en de automaten geven EGP.

• Shuttle bus vanaf vliegveldGratis
  • De staf spreektDuits, Engels
  • Aantal kamers> 700
  • RokenToegestaan
  • VerzorgingAll inclusive

• ZwembadAanwezig, Binnenzwembad, Buitenzwembad, Jacuzzi, Onverwarmd, Peuterbad, Poolbar, Verwarmd, Zeewater zwembad, Zwembad

• Soort strandZand
  • Afstand tot strand1 minuut lopen, < 25 m, < 5 minuten met de auto
  • Kleur van het strandLicht
  • Privé strandAanwezig
  • Directe toegang vanuit accommodatieAanwezig
  • Strand toegangGemakkelijk toegankelijk

• Aanbod voor kinderenBabybed mogelijk, Kinderdisco, Peuterbad, Speeltuin

• Soort gerechtenArabisch, Aziatisch, Chinese, Duits, Fast food, Indiaas, Internationaal, Italiaans, Lunchpakketten, Oosters, Vegetarisch, Vis / Seafood
  • Aantal cafés1

• Gratis wifiGehele hotel

• Balkon / terrasEigen Balkon, Terras
  • TemperatuurregelingAirco, Centrale Verwarming, Ventilator

• WinkelsApotheek, Cadeauwinkel, Juwelier, Kleding winkel, Winkel voor levensmiddelen
  • Room Service24 uurs service, Aanwezig, Beperkt menu
  • Op het terreinBagageruimte, Disco, Lees/Studeerrruimte, Rookruimte, Terras, Tuin
  • EntertainmentAnimatieprogramma voor volwassenen
  • Overige servicesConcierge, Dokter, Geld wisselen mogelijk, Geldautomaat, Handdoeken(service), Informatie voor trips, Kluis, Krant, Portier, Schoenpoetsservice, Stomerij, Strijkservice, Wasserette

• SaunaAanwezig, Hammam, Stoombad / Turks bad
  • Wellness behandelingenLichaamsbehandelingen, Massages, Samen met partner, Schoonheidsbehandelingen

• Reservering voor parkerenNiet verplicht
  • ParkeermogelijkhedenBewaakt parkeren, Parkeerplaats