Hotel Dana Beach Resort

• Jacuzzi
  • Kinderopvang
  • Sauna
Meer hotelinfo

Dana Beach Resort ligt net buiten het centrum van Hurghada. In deze rustige omgeving kun je genieten van een ontspannen vakantie. Het hotel heeft een eigen privéstrand waar je vanuit het resort zo naartoe wandelt. De maaltijden in de themarestaurants vallen ook goed in de smaak. Wil je meer weten over Hotel Dana Beach Resort? Lees met ons mee.

Hotelkamers

Een aantal kamers van Dana Beach Resort zijn gerenoveerd en worden positief beoordeeld. Jullie vinden de overige kamers wat gedateerd. Opvallend is dat de ene reviewer de kamers niet zo schoon vindt, terwijl de andere juist positief is. Over de bedden zijn jullie wel zeer tevreden. En reviewer George voegt hieraan toe: ‘Voordeel kamer mooi ruim met alle basis faciliteiten zelfs met een gratis mini bar. Prijs kwaliteit uitstekend.’ Restaurants en bars

De eetgelegenheden en bars ontvangen over het algemeen goede reviews. Vooral het koffiehuis Columbus met heerlijk gebak is erg populair. Sophia is heel tevreden over de maaltijden en is vooral enthousiast over restaurant Zum Kaiser. Dit restaurant wordt vaker positief vermeld in jullie reviews. Ook is er een nieuw themarestaurant bijgekomen met een riant terras.

Reviewers Joop en José schrijven: ‘Er zijn meerdere restaurants. Hierdoor wordt het eten nooit eentonig. Het eten is van goede kwaliteit.’ Zij hebben wel nog een opmerking: ‘Het enige minpunt is dat de bars waar live muziek gedraaid wordt, niet rookvrij zijn.’ Zowel in de bar als in de lounge is het volgens reviewer Margret erg gezellig. ’s Avonds lekker dansen op live-muziek en in de lounge kun je na afloop genieten van een kopje koffie met likeur en verse slagroom. Reviewer Anne-Marie schrijft over de medewerkers: ‘Personeel is zó vriendelijk. Ze doen er alles aan om je een onvergetelijke vakantie te bezorgen.’

Zwembad en animatie

Dana Beach Resort heeft meerdere verwarmde zwembaden waarvan één geheel nieuw is aangelegd. Kinderen hebben een eigen kinderbad en in de diverse speeltuintjes kunnen ze lekker klimmen en ravotten. Over het resort loopt een vijver waar je met een bootje tot aan het privéstrand kunt worden gebracht.

’s Avonds word je getrakteerd op live-muziek dat meestal tot een uur of 23.00 doorgaat. Mensen met kleine kinderen of vroege slapers geven aan dat de muziek soms wel wat luid is.

Ligging en omgeving

Grote troef van Dana Beach Resort is het privéstrand waar je lekker kunt relaxen op je comfortabele ligbed. Jullie vinden het wel jammer dat het hotel wat afgelegen ligt en er buiten het resort weinig vertier is. Maar met de taxi ben je zo in het gezellige centrum van Hurghada. Een aantal reviewers adviseren wel om de taxi niet op eigen houtje, maar via het hotel te reserveren.

Wil je ook een duik nemen in zee of in een van die heerlijke zwembaden? Boek dan je verblijf naar Hotel Dana Beach Resort.

We hebben een aantal aanbieders voor Dana Beach Resort voor je op een rij gezet:

1007 reviews over Hotel Dana Beach Resort

• 10Wendy Witteveen10-10-2019

Als je dit niks vind, dan vind je niks in Egypte!

Super hotel, bediening erg vriendelijk. Schoon resort. Meerdere restaurants, eten erg lekker. Genoeg plek aan zee of zwembad. Drinken wordt gekoeld in ice buckets gebracht. Als je dit niks vind, dan bind je niks in geypte.Voor ons de 2e keer, volgend jaar weer.

• 7Phons Stokkermans24-09-2019

Dana is Dana niet meer

We zijn zojuist terug van onze 17e vakantie in Dana Beach Resort. Voorgaande vakanties was er telkens een verbetering te constateren, waardoor wij Dana Beach een perfect hotel vonden. Dit keer hebben we tijdens onze vakanties lichte irritaties gehad: - Obers brengen de verkeerde bestelling (meer dan 5 keer). Het zijn bijna allemaal jonge knullen zonder ervaring. - Het bord met eten wordt van tafel gehaald terwijl je nog niet klaar bent. - Stoelen bij Zum Kaiser en Castello bar zijn stuk (zitting zit los of plastic is kapot). Niet 5 sterren waardig. - Tijdens ons verblijf is men overgeschakeld op een ander merk wijn (Obelisk is vervangen door Arabesque). Hier is in principe niks mis mee. Echter wordt de wijn bij de bars (niet in de restaurants) van een fust getapt. Deze is echt niet te pruimen. Gelukkig heb ik bij onze ober in de Castellobar de lekkere versie van het restaurant kunnen krijgen. - ook het bier is voortaan van het fust. Vaak krijg je een pull zonder schuimkraag. Wil je dit niet, dan kun je gewoon om een fles Stella vragen. - ’s-Avonds is de muziek bij het podium van Kaiserblick. Dit heeft echt veel minder sfeer dan bij de “Tanztempel” bij Castello bar. De kwaliteit van de muzikanten was slecht en we hebben slechts 1 avond bij Kaiserblick gezeten. Andere jaren waren de live optredens een feest, dit jaar niet.

Ondanks deze punten hebben we een heerlijke vakantie gehad, maar we hadden van ons verblijf meer verwacht. De vakanties in Dana worden duurder terwijl de kwaliteit minder wordt. Dat geeft ons te denken of er aan de Rode zee geen hotels zijn met een betere prijs/prestatie verhouding. Het is maar zeer de vraag of wij een 18e keer in Dana zullen zijn. Dana Beach Resort is meer wat het geweest is.

• 10Ria Smits22-09-2019

geweldig hotel

Wij komen al heel wat jaren in Dana Beach en delen onderstaande beoordelingen totaal niet. De kamers worden gerenoveerd en mocht de toegewezen kamer niet bevallen dan naar de receptie en om een andere kamer vragen, moet je wel zelf even actie voor ondernemen. Het eten is prima, nog nooit ziek geweest en klachten gehad, mocht je bij het ene restaurant niets lekker vinden, dan ga je naar het andere maar dan moet je wel even lopen. De opmerking over de duitsers ben ik het mee eens, maar wij trekken ons hier weinig van aan. De coffeecorner is perfect. Neem het koffiezetapparaat van thuis mee zou ik zeggen. Wij gaan in november weer een heerlijke week naar Dana Beach om heerlijk te genieten.

• 10Carla22-09-2019

Super service

Onze eerste keer egypte Super resort,super service Geen fooi gegeven en overal heel goed bediend,ook op het strand emmertje met ijs en flesjes water gebracht. Eten overal heerlijk. Wij kregen gelukkig een gerenoveerde kamer met super douche Park is niks voor tieners en als je niet van duitse mensen houd moet je hier niet komen,want daar is veel op afgestemd daar Elke avond live muziek en dansen,alleen beachparty stelde niks voor. Wij komen hier zeker nog terug

• 6Max01-08-2019

Gaat achteruit

Al vele malen hier geweest, maar deze keer was het echt veel minder dan de andere keren. Jammer, we hadden al geboekt om nog een keer te gaan dit jaar maar daar hebben we spijt van!!! Kamer erg verouderd, douchegordijntje, kraan op 50 cm hoogte, douche loopt over. Wordt niets aan gedaan, geen stoel op de kamer Airco was niet instelbaar. Eten: vaak hetzelfde dus ééntonig Bediening: fantastisch Schoonmaak:redelijk Receptie: luisteren niet naar wat je te vertellen hebt, dus wordt er niets gedaan aan je klacht

• 9Oude lansink26-07-2019

Super vakantie.

De super bediening op het strand. Echt top. Eten was zeer goed. Het beste hotel na 7 ándere Egyptetische hotels. Zelf in het hoogseizoen nog plek aan het strand en zwembad.

• 10fam van der List03-07-2019

Fantastiche

Hotel Dana Beach. Het is echt fantastiche kan geen beter hotel hebben. als je een weekje gaat kan je elke dag in een ander hotel gaan eten ontbijten kan tot 11 uur in de morgen genoeg bedjes bij het zwembad en het strand. Wij gaan zeker nog een keertje terug.

• 9Math19-06-2019

Tophotel

Geweldig hotel. Goed eten met genoeg keuze. Vriendelijk en behulpzaam personeel.

Geboekt bij vakantiediscounter
  • 9Ad Leeggangers25-04-2019

Voor herhaling vatbaar

Dana beach is een prachtig resort met mooie zwembaden en heerlijk eten. Iedere avond live Muziek met heerlijke drankjes. Waren hier voor de vierde keer zeer vriendelijk personeel waarvoor niets teveel is. Resort is zeer Schoon en mooi aangelegd.

• 10A Gerits15-04-2019

Geweldig hotel echt een aanrader

We zijn reeds 3x bij Dana Beach geweest.Geweldig hotel met heerlijke zwembaden Heerlijk verwarmd mooi groot kinderbad leuke speeltuintjes . Keuze uit diverse restaurants allemaal heerlijk. Personeel erg vriendelijk doen werkelijk alles om het je naar de zin te maken. Kamers superior ruim groot Balkon erg netjes .

66 tips over Hotel Dana Beach Resort

• Ron, 29-09-2019

Winkeltjes op resort en bij resort zijn bijzonder duur. Spa Horas is waardeloos. Pak voor 8 euro een taxi (is voor heen en terug) naar Hurghada.

• kaatje, 22-04-2019

Zwemmen tussen dolfijnen in open zee en snorkelen in het rif:
    boek bij Yasser via http://www.yasser-delfine.de of bij zijn neef Hussein via http://www.amazing5starsdolphinstour.com. Zij dragen zorg voor de dolfijnen en de natuur. Kost je 50 euro voor een waanzinnige dag, ontbijt, middagmaal en snacks inbegrepen (fruit, oliebollen). Prachtige boot, heel goede begeleiding (er gingen telkens minstens 2 begeleiders mee in zee). Zwemvliezen en snorkelmaskers krijg je bij hen om te gebruiken.

• jaap, 28-02-2019

Wil je een dolfijnen tour doen boek deze van te voren in Nederland bij www.amazing5starsdolphinstour.com je betaald pas na afloop van de trip.

Echt gewoon top van a tot z. Kleine groep mensen op 1 boot niks commercieels gewoon lekker genieten met zijn alle. Van ontbijt tot lunch tot drinken vers fruit aan alles is gedacht. Voor ons een dag om nooit meer te vergeten.

Je kunt ze ook vinden op Facebook en instagram.

331 vragen over Hotel Dana Beach Resort

• Deborah, 12-08-2019

Gerenoveerde kamers

Kan er iemand mij vertellen in welke blokken de gerenoveerde kamers zich precies bevinden, en in welke niet? Ik ga over een maand naar dit resort en lees veel verschillende verhalen over de kamers.

Mvg Deborah

• Peter , 14-07-2019

bezoekers Dana Beach

Wij hebben bij Dana altijd een top tijd. Maar bij ons laatste bezoek merkten wij dat er onder het personeel veel onrust/spanning was. Bij navragen kregen wij te horen dat er contracten zijn afgesloten met rusland, albanie, roemenie etc. Deze mensen zijn regelmatig (niet allen) niet erg vriendelijk en hebben een andere stijl van vakantie vieren dan europeanen. Vraag: klopt dit en hoe is de sfeer nu?

rondana, 24-07-2019

rusland kan niet want de russen vliegen al bijna 3 jaar niet meer op egypte die gene die er zijn komen via instanbul turkije naar cairo ben 20 juli terug gekomen van 4 heerlijke weken dana het is er als vanouds helemaal toppie !!!!!

• Elles, 09-07-2019

Betalen

Hoe kun je hier het beste betalen, met euro’s, EGP of met de pinpas daar pinnen?

Peter , 14-07-2019

alles kan in euro's maar in winkels is het beter om met EGP te betalen ivm de wisselkoers die door de winkeliers ongustig wordt berekend. Pinnen kan overal en de automaten geven EGP.

• Shuttle bus vanaf vliegveldGratis
  • De staf spreektDuits, Engels
  • Aantal kamers> 700
  • RokenToegestaan
  • VerzorgingAll inclusive

• ZwembadAanwezig, Binnenzwembad, Buitenzwembad, Jacuzzi, Onverwarmd, Peuterbad, Poolbar, Verwarmd, Zeewater zwembad, Zwembad

• Soort strandZand
  • Afstand tot strand1 minuut lopen, < 25 m, < 5 minuten met de auto
  • Kleur van het strandLicht
  • Privé strandAanwezig
  • Directe toegang vanuit accommodatieAanwezig
  • Strand toegangGemakkelijk toegankelijk

• Aanbod voor kinderenBabybed mogelijk, Kinderdisco, Peuterbad, Speeltuin

• Soort gerechtenArabisch, Aziatisch, Chinese, Duits, Fast food, Indiaas, Internationaal, Italiaans, Lunchpakketten, Oosters, Vegetarisch, Vis / Seafood
  • Aantal cafés1

• Gratis wifiGehele hotel

• Balkon / terrasEigen Balkon, Terras
  • TemperatuurregelingAirco, Centrale Verwarming, Ventilator

• WinkelsApotheek, Cadeauwinkel, Juwelier, Kleding winkel, Winkel voor levensmiddelen
  • Room Service24 uurs service, Aanwezig, Beperkt menu
  • Op het terreinBagageruimte, Disco, Lees/Studeerrruimte, Rookruimte, Terras, Tuin
  • EntertainmentAnimatieprogramma voor volwassenen
  • Overige servicesConcierge, Dokter, Geld wisselen mogelijk, Geldautomaat, Handdoeken(service), Informatie voor trips, Kluis, Krant, Portier, Schoenpoetsservice, Stomerij, Strijkservice, Wasserette

• SaunaAanwezig, Hammam, Stoombad / Turks bad
  • Wellness behandelingenLichaamsbehandelingen, Massages, Samen met partner, Schoonheidsbehandelingen

• Reservering voor parkerenNiet verplicht
  • ParkeermogelijkhedenBewaakt parkeren, Parkeerplaats