66 tips over Hotel Dana Beach Resort

• Ron, 29-09-2019

Winkeltjes op resort en bij resort zijn bijzonder duur. Spa Horas is waardeloos. Pak voor 8 euro een taxi (is voor heen en terug) naar Hurghada.

• kaatje, 22-04-2019

Zwemmen tussen dolfijnen in open zee en snorkelen in het rif:
    boek bij Yasser via http://www.yasser-delfine.de of bij zijn neef Hussein via http://www.amazing5starsdolphinstour.com. Zij dragen zorg voor de dolfijnen en de natuur. Kost je 50 euro voor een waanzinnige dag, ontbijt, middagmaal en snacks inbegrepen (fruit, oliebollen). Prachtige boot, heel goede begeleiding (er gingen telkens minstens 2 begeleiders mee in zee). Zwemvliezen en snorkelmaskers krijg je bij hen om te gebruiken.

• jaap, 28-02-2019

Wil je een dolfijnen tour doen boek deze van te voren in Nederland bij www.amazing5starsdolphinstour.com je betaald pas na afloop van de trip.

Echt gewoon top van a tot z. Kleine groep mensen op 1 boot niks commercieels gewoon lekker genieten met zijn alle. Van ontbijt tot lunch tot drinken vers fruit aan alles is gedacht. Voor ons een dag om nooit meer te vergeten.

Je kunt ze ook vinden op Facebook en instagram.

• anouk, 27-01-2019

Vlakbij het hotel ligt Senzo mall. Tegenover het hotel gaat een treintje op en neer naar deze mall (gratis, maar een fooi wordt uiteraard gewaardeerd). Deze mall heeft fixed prices, zijn winkels zoals wij ze ook kennen in een winkelcentrum. Tegenover het hotel liggen de winkels met souveniers, kleding (net), tassen etc

We hebben een aantal aanbieders voor Dana Beach Resort voor je op een rij gezet:

• Coor, 21-06-2014

Neem eens een Irish Koffie in de lobby, een echte aanwinst dit seizoen!

• Cindy, 16-12-2013

Voor de mensen die roken zijn de sigaretten het goedkoopst op de luchthaven in Egypte. Blok 5000 is prima om te verblijven, centraal in het hotel en zon in de ochtend op terras. Hele lekkere koffiebar en in de lobby s'avonds heerlijk koffie met likeuren, ook Irisch, french en italian coffee gemaakt waar je bij staat.

• Marco Thijssens, 04-05-2014

We hebben de verkorte quad+buggy+kameel tour gedaan via de verkoper bij het zwembad, was leuk.

• Ingrid , 16-03-2012

Als je van snorkelen houdt kun je een betaalbare boottocht boeken. Tijdens deze boottocht wordt je ruim in de gelegenheid gesteld om te snorkelen. De lunch die hierbij wordt geserveerd is goed. Wij boekten dit tochtje op het strand bij Philip en Alex.

• Henk, 19-01-2014

neem een zak vol met euro muntstukken mee. dan lopen ze net wat harder voor jou heerlijke vakantie!

• LINDA, 20-01-2014

ook in januari nog stralend weer gehad +- 25 graden

• Margret, 20-01-2014

In de avond heerlijke zelgemaakte Irish coffee of een andere met alcohol met verse slagroom in de lobby. Gezellige live muziek elke avond in de Bellabar.

• Arjan Mensinga, 16-07-2013

Geef bij aankomst een kleine fooi (paar euro) aan de bediening, je hebt dan tijdens je hele verblijf 'vrienden' die ervoor zorgen dat je genoeg te drinken hebt in je minibar op de kamer. Apotheek op het resort is goed, wel prijzig. Tegenover het resort zit 'Cleopatra', een klein winkelcentrum. Pas op met de parfumerie van Achmed, de prijzen zijn daar schrikbarend. T-shirtwinkel van 'Thomas' is aan te raden, leuke manier van verkopen.

• ger hubbers, 17-09-2013

Probeer alle 5 restaurants , reserveren niet nodig .

• Lisa, 22-07-2013

wat geen aanrader is om naar toe te gaan is het grote winkel centrum met de blauwe lampen! dat valt vies tegen. regel vanuit het resort een taxi dat kost geen geld je moet geen taxi aan houden die buiten rijden want dan kan je zo maar ergens gedropt worden. ook is er veel te doen op het resort zelf je kan je inschrijven voor duiken en quad rijden zeker een aanrader.

• Fam.R te L, 12-09-2013

Dagtocht naar Luxor met bezoek aan Karnak en vallei van de koningen prachtig meer erg vermoeiend.

• Marcel & Anita, 02-01-2014

Neem daar massages, die zijn echt geweldig.

• Jos Stoffels, 17-06-2013
    • Restaurant L'Asiatique: Wat een lekker eten!!!!!
    • Maak foto's in de prachtig aangelegde tuinen.

• Cslor, 24-05-2013

Excursies via je reisorganisatie zijn vaak duurder, op het strand bieden ze dit ook aan. Neem waterschoenen mee,je kan nl.bij getijwisseling eindeloos de zee in lopen

• Marco, 10-03-2014

Wij hebben de verkorte tour geboekt voor buggy, quad, paard en ezel bij de man die bij hrt zwembad zit, dit was goed bevallen.

• petra, 08-05-2013

de echte markt met een koetsje met gids zeker.

• Arjan, 22-04-2013

Boek een kamer midden op het park bv 2000 nummers en kies voor een upgrade naar family room voor 5 euro extra per nacht

• Dennis, 19-08-2012

tips zijn toch wel dat je wel goed moet afdingen zowel in het resort kan je iets afdingen, maar in de winkels buit het resort moet je echt wel zo'n 70% van de prijs afhalen, dus iets van 15-20 euro krijg je voor een euro of 6-7. als ze niet eens zijn met je prijs, gewoon weglopen, dan komen ze je wel acherna, en mag je het voor die prijs alsnog meenemen.

• Frank Leurs, 07-11-2012

Tip voor als je gaat. Niks kopen op het resort maar de straat oversteken hier ligt cleopatra bazaar. FIxed prices en dus veel goedkoper. Of taxi pakken voor 10 pond en naar de senso mall gaan. Nog goedkoper. Maar daar kun je alleen met ponden betalen. Geen taxi pakken in het hotel want deze zijn te duur. Gewoon voor de deur bij het hotel. Wij hebben in de sensomall een prepaid kaart gekocht van vodafone. Dit is dus veel goedkoper om naar huis te bellen.

• ron47_1, 21-10-2012

ga eens winkelen in dahar is veel goedkoper dan Cleopatra bazar aan de overkant van de straat en je ziet nog eens wat van de lokale bevolking pak een taxi en voor 50 pond zit je in dahar

• Linsey van Leest, 27-05-2013

Als je als stel gaat vraag dan om 1 eenpersoonsbed; anders krijg je wellicht net als wij twee lossen bedden (waar wieltjes onder zitten) en als je dan tegen elkaar gaat liggen (in het midden) zak je ertussen weg. Is wel grappig maar niet romantisch haha. Je hoeft zelf geen strandlakens mee te nemen van huis want die krijg je gewoon dagelijks in je hotelkamer. Wifi werk alleen rondom de receptie.

• Nathalie, 15-08-2012

Doe de safari trip met de lui van het resort en niet met je reis maatschappij. Het scheelt echt de helft. Plus je word naar mijn weten beter begeleid. Ook was de snorkeltour met de jongens op het resort echt leuk. Ze wisten de goede plekjes.

• Peter Boeckx, 18-04-2013

Een aanrader. Wij hebben niet veel excursies gedaan ... temeer omdat we het resort zo leuk vonden en een week is zo voorbij :( Een jeep safari in de woestijn is ook een aanrader. De moeite en zeker niet duur.

• wil_hermens, 15-07-2012

We hebben een twee daagse excursie gemaakt naar Luxor. De enkele reis duurt ongeveer 3- 3,5 uur. Zeer de moeite waard! Wij hebben via het internet geboekt bij een jongeman van 30, Ahmed khalil op de site www.goedkopevakantiesegypte.nl. Klantgericht zeer vriendelijke en spreekt als Egyptenaar zeer goed Nederlands. Hetgeen fijn is in Luxor zelf. Klein busje voor ongeveer 8 pers. Prijs kwaliteit vonden erg goed € 175 pp inclusief luch en hotel en entree in diverse tempels. Een echte aanrader.

• Diana, 17-07-2012

vraag om een kamer in blok 4000.

• ron, 15-12-2012

boek de uitstapjes bij de jongens op het strand veel beter en goedkoper !!!!!!!!!!!!!

• Nina, 01-06-2012

Duiken bij de duikschool die op het strand van het resort zit. Superleuke mensen en prachtige duikplaatsen! We hebben een duikexcursie gedaan en daarna in 3 dagen onze PADI gehaald. Alles werd in het Nederlands voor ons geregeld (video/boeken/toetsen). Geweldig!

NIET DOEN: dolphin tour via reisorganisatie (arke/holl int). Snorkelen was op 2 plaatsen met dood koraal, erg weinig vissen. Geen dolfijn gezien (terwijl we deze GEGARANDEERD zouden zien), boek bij de lokale organisaties, veel beter!

• utrecht_plaat, 04-06-2012

ga een keer naar dahar shopping center dat is het oude hurghada leuk en gezellig en goedkoop wel altijd afdingen en flink ook taxi heen en weer 80 pond niet meer geven is genoeg

• mark spierdijk, 25-05-2012

afwachten tot laatste moment de prijzen die nu op dit moment worden gevraagd zijn buiten proportie 25/05/2012

• Sabina , 09-08-2013

Wij zijn met een duik/snorkel excursie mee geweest via Pro Scubadiving. Zij bevinden zich op het strand van Dana Beach. De service en de begeleiding was super. We hebben een onvergetelijke ervaring opgedaan. Omar heeft super leuke foto's onderwater gemaakt om deze herinnering vast te leggen. De excursie naar Mahmya island was ook zeer geslaagd. Uiteindelijk hebben wij ook een mini safari gedaan van een goede 3 uur. Geef de man van de kamelen een fooitje en je krijgt een hele leuke foto shoot!

• L.Van Loon, 16-12-2011

Breng een bezoek aan het Orange Café op Village road,en boek je excursies tegen een voordelige prijs bij www.complete travel.nl,Denise en Kimo zijn ábsoluut betrouwbaar en geven persoonlijke aandacht!Als een kamer in het hotel niet bevalt contacteer onmiddelijk de receptie,dan wordt er naar een oplossing gezocht. Iedereen die nog naar Dana gaat alvast een fijne vakantie!

• ron47, 29-12-2011

eet niks van buiten het resort ook niet bij de haven marina al ziet het er heel goed en mooi uit !!!!!!

• Heidi, 10-04-2012

Wanneer je een kleine fooi op je bed achterlaat wordt je dagelijks verrast met iets extra's... handdoeken in een mooie vorm op je bed, knuffels van de dochter telkens op een grappige manier geplaatst...... maar ook zonder die fooien worden de kamers kraaknet onderhouden en handdoekwissel is hier nooit een probleem geweest!

• M.van der Grift, 03-02-2012

Kamers zijn niet heel groot, neem dus een familiekamer als je een derde bed(je) op de kamer nodig hebt.

Aan de overkant van de weg (cleopatra) kan je prima strandspeelspullen kopen. Het hotel heeft een heel scala aan shops met o.a. juwelen, souvenirs, supermarkt, kleding, excursie-bureaus, etc.

• annnn, 20-01-2012

Cleopatra bazar aan de overkant van de straat heeft alles geprijsd qua souvenirs.

In januari is het weer fris, maar overdag kun je heerlijk in zwemkleding aan het strand liggen.

• tevreden, 30-12-2011

Boek de goedkoopste kamer, deze is tegen ca. 15 euro p.d. te upgraden tot wat je maar wil.

• Tamara, 04-01-2012

In Senzo Mall, 5 minuten lopen van dit resort zit een hele goede schilder. Wij hebben er voor niet teveel geld een prachtig schilderij laten maken van ons paard. Echt een aanrader. Contrast Art galery heet het.

• Sander Agricola, 20-11-2011
    • Probeer alle restaurants uit, er zit wel degelijk verschil tussen de diverse restaurants
    • Geef het personeel regelmatig een fooi, ze zijn erg aardig en werken keihard voor je. Als je een euro geeft is dat voor hun al 1% van hun maandloon
    • Excursie naar Luxor: het is wel een lange bustrip, maar is het zeker waard
    • Snorkelset mee, je kan op het resort via een pier de zee in lopen en vanaf daar snorkelen
    • Doe een duiktrip.
    • Bezoek het oude centrum van Hurghada, dan zie je het echte Egypte!

• Micheline Bosch, 23-05-2013

In het hotel staat een pinautomaat waar je ook geld kan wisselen. Dus geen extra kosten voor het wisselen, alleen de wisselkoers. Met af en toe een fooi van bv 10 Egyptische Pond, zijn ze erg blij. Ze vragen er echter niet om.

• rondana, 18-07-2018

boek een voordeel kamer en upgrade je kamer te plekken als je dat zou willen scheelt je veel geld !

• evelien_99, 22-08-2014

Duiken en/of snorkelen met Diving Centre Red Sea Hurghada

• lieke_145, 29-08-2014

Ga een dagje duiken dit moet je echt gezien hebben, het is zo mooi. Vergeet je snorkel spullen niet want het hotel grenst aan de zee en vooraan zitten al mooie vissen.

• sobermikel, 05-12-2014

De Safari is erg leuk om te doen. Verder echt bij alles pingelen. Ze proberen je werkelijk met alles te beduvelen. Ook willen ze overal fooi voor. Goed je grenzen aangeven.

• Nicole Pullens, 19-01-2015

Je hebt recht tegenover het hotel wat een redelijk "normale" winkel is ten opzichte van andere. Hier kun je supermooie merkschoenen kopen voor een reële prijs. Ook hebben wij de quadsafari geboekt via het hotel, dit was ook een super leuke dag.

• joostopvakantie, 23-12-2015
    • Quad safari doen (te boeken op het resort zelf). 40 euro PP van 13:00 tot 19:00, je gaat van alles doen.
    • Voor 50 euro PP duiken vanaf Resort van 8:30 tot 15:00 met eten en alles erbij. Heel mooi koraal gezien met honderden vissen.
    • Kamer upgraden kost geen 5 euro meer, maar 10 euro per nacht extra. Wij hadden het wel gedaan, waardoor we in blok 3000 kwamen. Het verschil is echter niet bijzonder, dus de volgende keer doen we geen upgrade.
    • Een balkon op het Westen geeft je de middag zon.

• Holland Family, 17-10-2014

Tip Voor wie zich niet stoort aan een ander zijn gedragingen is dit nog steeds het beste resort van Hurghada .

• ron47_1, 11-12-2014

kamer upgrade ter plaatse te regelen 5 euro per nacht

• Ritha en Sieger Postma, 01-02-2015

Boek een kamer met binnenplaats zicht. Kamers in gebouw 6000, 5000 en 4000 hebben de ochtendzon! Een tip wordt op prijs gesteld, neem briefjes van 10 euro mee om de munten te wisselen.

• Loes, 17-12-2014

Leuke winkel cleopatra aan de overkant vaste prijzen .. Boek een onvergetelijke dolfijnentrip websitewww.delfinausflug.de

• Engelke en Bengelke, 16-02-2015

Boek geen snorkel/duik excursie in het aqua center op het strand, véél te duur geprijsd en wat je ervoor terug krijgt is bedroevend! Boek liever bij je touroperator, daar ben je zeker van de kwaliteit!

• joostopvakantie, 23-12-2015
    • Het zijn 2 boven elkaar appartementen, dus als je boven zit hoor je geen getik van mensen boven je.
    • Het eten is goed, maar niet heel bijzonder. Sterke drank is niet vergelijkbaar met dat van ons, ik vond het niet lekker. Het bier gaat in halve liter flessen en is prima te doen. Wijn is ook goed.
    • De entertainment 's avonds is niet bijster, maar dat is overal...neem spelletjes mee!
    • Het internet is echt heel slecht! WIFI werkt vaak NIET. Hopelijk gaan ze hier iets aan doen.

• Ronny, 25-05-2017

Als je wil snorkelen en dolfijnen wil zien, boek niet op strand bij Dana zelf. Daar beloven ze je van alles maar valt eigenlijk een beetje tegen. In oktober gedaan. In mei met yasser-delfin mee geweest (op FB te vinden). Geweldig Zoveel dolfijnen en mooie snorkel spots gezien. Aanrader!

• Silvia, 16-02-2014

Snorkelen is echt geweldig, net of je in een aquarium zwemt.

• allijn, 27-07-2014

Buggy rijden was leuk maar de verkoper bij het zwembad (nubi) had eerlijk moeten zijn. Wij gingen voor alleen het rijden en niet voor het kameel-gedoe en alle commerciële shit wat ze in zo'n programma stoppen. Vooraf is alles 'no-probleem' maar als je eenmaal bent afgeleverd ben je overgeleverd aan de grillen van geld beluste Egyptenaren. Kortom; no-Go advies.

• petra v renswouw, 05-08-2014

aan de overkant van het resort liggen allemaal gezellige winkeltjes en als je rustig wil winkelen kan je met het treintje naar de Sensomal.

• Tristan, 05-11-2014

Ter plaatse kan je voor 50 euro kamer omboeken. kameel tocht of paardrijden kan je op strand boeken bij locals, krijg je waar voor u geld.

• ton, 06-04-2018

zoek op facebook naar Amazing-5-Stars-Dolphins-Tours-with-Hussein-in-Hurghada-

echt geweldige trips

• van Straaten, 05-04-2015

de spa is ook zeer zeker een aanrader

• Micha, 03-12-2014

Een fooitje doet wonderen. Meer kosten hoef je in dit hotel niet te maken.

• Maarten van Heertum, 16-12-2014

Wij zijn begin december 2014 geweest en hadden perfect weer.

• Nils, 13-05-2015

Geef soms een fooitje, dan krijg je wat meer voor elkaar. Ondanks dat het niet hoeft en het personeel al vriendelijk genoeg is.

Als je "lokaal/Arabisch" in het hotel wil eten ga dan naar "La Chef de L'orient" vlakbij de receptie.

• wilma scharff-bongaarts, 13-11-2015

Wij vragen bij het inchecken aan de balie altijd een kamer aan de tuinzijde, deze zijn ruimer en hebben een grotere badkamer dan die aan zwembadzijde!