Hotel Dana Beach Resort

Hotel Dana Beach Resort

9Fenomenaal

Egypte, Egypte, Hurghada

Je kunt vanaf nu meer dan 5.500 accommodaties bij ons boeken. Zoek, vergelijk reviews en prijzen en kies de vakantie die bij jou past. Allemaal op één platform, wel zo makkelijk.

Vanaf
€ 833p.p.
  • Inclusief vlucht
  • Met All inclusive
  • Vertrekt vanaf Eindhoven
Reisduur
Vertrekdatum
Reisgezelschap
  • Vergelijk reisaanbieders in één overzicht
  • 3,8 miljoen onafhankelijke reviews
  • Boek direct bij Zoover
  • Onze klantenservice staat voor je klaar
  • Zekerheid van ANVR en SGR

• Jacuzzi
  • Kinderopvang
  • Sauna

Algemene informatie Dana Beach Resort

Dana Beach Resort ligt net buiten het centrum van Hurghada in het oosten van Egypte. In deze rustige omgeving aan de Rode Zee kun je genieten van een ontspannen zonvakantie met temperaturen van rond de 30-35 graden in de zomer en dat voor een betaalbare prijs. Het hotel heeft een eigen privéstrand waar je vanuit het resort zo naartoe wandelt of met de boot naartoe, want dat kan ook. Waarom ook niet? De maaltijden in de themarestaurants vallen ook goed in de smaak. Het personeel is zó vriendelijk. Ze doen er alles aan om je een onvergetelijke vakantie te bezorgen. Wil je meer weten over Hotel Dana Beach Resort? Lees met ons mee.

Dana Beach Resort heeft meerdere verwarmde zwembaden waarvan één geheel nieuw is aangelegd. Kinderen hebben een eigen kinderbad en in de diverse speeltuintjes kunnen ze lekker klimmen en ravotten. Daarnaast zijn er ook genoeg glijbanen. Over het resort loopt een vijver waar je met een bootje tot aan het privéstrand kunt worden gebracht. Het resort heeft veel groen en staan er vele palmbomen, die vrolijk heen en weer dansen door de zachte, warme wind die altijd over het resort waait.

Het hotel is verder van alle gemakken voorzien. WiFi vind je in openbare ruimtes en op de kamers. Daarnaast vind je over het resort meerdere (snack)bars en een vijftal à la carte restaurants met elk hun eigen thema. Hierdoor wordt het eten bij Dana Beach Resort nooit eentonig. Vergeet ook niet een bezoek aan het koffiehuis Columbus met heerlijk gebak, deze is erg populair. ’s Avonds word je getrakteerd op live-muziek dat meestal tot een uur of 23.00 doorgaat. Mensen met kleine kinderen of vroege slapers geven aan dat de muziek soms wel wat luid is. Als je tot die tijd opblijft of de ramen dichtdoet, heb je hier sowieso geen last van.

Qua sportfaciliteiten is er ook meer dan genoeg variatie. Duik de fitnessruimte in of haak aan bij aerobics en aquarobics. Ben je meer van de teamsporten? Er is ook mogelijkheid om te basketballen, (beach)volleyballen en tennissen. Na het sporten kun je heerlijk ontspannen in een van de wellness mogelijkheden, zoals de sauna, hamam of het stoombad. Ook kun je kiezen voor een massage, de wellness is wel tegen betaling.

Hotelkamers

Een groot deel van de kamers van Dana Beach Resort zijn gerenoveerd. Er zijn kamers voor 1 tot 4 personen beschikbaar. Deze beschikken allemaal over een airconditioning, telefoon, WiFi, tv, kluis, balkon, koelkast en badkamer. De bedden in de kamers worden als zeer comfortabel beoordeeld. De voordeel kamer is mooi ruim en heeft alle basis faciliteiten, zoals zelfs met een gratis mini bar. De prijs-kwaliteitverhouding hiervan is uitstekend.

Ligging en omgeving in Hurghada, Egypte

Grote troef van Dana Beach Resort is het privéstrand waar je lekker kunt relaxen op je comfortabele ligbed, je bent hier binnen enkele minuten.

Het hotel ligt wat afgelopen van Hurghada, maar met de taxi ben je in maximaal een kwartiertje in het gezellige centrum van Hurghada. Het beste kun je de taxi via het hotel reserveren.

• Het vliegveld ligt op ongeveer 10 kilometer afstand.
  • Het centrum van Sakkala ligt op ongeveer 20 kilometer afstand.

Wil je ook een duik nemen in zee of in een van die heerlijke zwembaden? Vergelijk aanbieders en boek je verblijf naar Hotel Dana Beach Resort.

915 reviews over Hotel Dana Beach Resort

• 9Sandra van Saane23-02-2020

Heerlijk ontspannen verblijf!!!!❤️

Het eten is zeer goed voor ieder wat wils. Alles wordt perfect schoongehouden door uitermate vriendelijk personeel. Voor kleine kinderen is er voldoende vertier, maar vanaf een jaar of 7 wordt het lastig. We miste een beetje hedendaagse muziek vooral in de middag. Overal hoor je elevator muziek uit de jaren 70. We hebben als gezin genoten van ons verblijf we zouden zeker een keer terug willen komen.

Gereisd met jonge kinderen in februari 2020

• 9Lina04-02-2020

Geweldige service, echt even genieten!

Dana beach resort is zijn 5 sterren zeker waard! Vooral de service was zeer goed. Je kamer wordt elke dag netjes schoongemaakt en wanneer je ergens gaat zitten zijn ze binnen een minuut bij je om te vragen wat je wil drinken! (zelfs op je bedje bij het zwembad en strand) ze rennen letterlijk voor je! Verder erg prettig dat er maarliefst 5 plekken zijn waar je kan avondeten waardoor het toch iedere dag een beetje anders is. Let wel op! op de meeste sites staat dat er 4 a la carte restaurants zijn. Dit zijn echter ook buffetrestaurant met allemaal een iets ander aanbod. Het eten bij elk restaurant is wel aangepast aan het soort restaurant maar evegoed vergelijkbaar! Wel echt een voordeel dat je elke dag toch op een andere plek kon zitten! Wij hadden een kamer die nog niet vernieuwd was, houdt hier rekening mee (alleen gebouw 1 is voornu volgensmij gerenoveerd). Wij vonden de kamer evegoed erg netjes en prima!

Al met al een top vakantie

Gereisd met vrienden in januari 2020

• 2019
    10Wendy Witteveen10-10-2019

Als je dit niks vind, dan vind je niks in Egypte!

Super hotel, bediening erg vriendelijk. Schoon resort. Meerdere restaurants, eten erg lekker. Genoeg plek aan zee of zwembad. Drinken wordt gekoeld in ice buckets gebracht. Als je dit niks vind, dan bind je niks in geypte.Voor ons de 2e keer, volgend jaar weer.

• 7Phons Stokkermans24-09-2019

Dana is Dana niet meer

We zijn zojuist terug van onze 17e vakantie in Dana Beach Resort. Voorgaande vakanties was er telkens een verbetering te constateren, waardoor wij Dana Beach een perfect hotel vonden. Dit keer hebben we tijdens onze vakanties lichte irritaties gehad: - Obers brengen de verkeerde bestelling (meer dan 5 keer). Het zijn bijna allemaal jonge knullen zonder ervaring. - Het bord met eten wordt van tafel gehaald terwijl je nog niet klaar bent. - Stoelen bij Zum Kaiser en Castello bar zijn stuk (zitting zit los of plastic is kapot). Niet 5 sterren waardig. - Tijdens ons verblijf is men overgeschakeld op een ander merk wijn (Obelisk is vervangen door Arabesque). Hier is in principe niks mis mee. Echter wordt de wijn bij de bars (niet in de restaurants) van een fust getapt. Deze is echt niet te pruimen. Gelukkig heb ik bij onze ober in de Castellobar de lekkere versie van het restaurant kunnen krijgen. - ook het bier is voortaan van het fust. Vaak krijg je een pull zonder schuimkraag. Wil je dit niet, dan kun je gewoon om een fles Stella vragen. - ’s-Avonds is de muziek bij het podium van Kaiserblick. Dit heeft echt veel minder sfeer dan bij de “Tanztempel” bij Castello bar. De kwaliteit van de muzikanten was slecht en we hebben slechts 1 avond bij Kaiserblick gezeten. Andere jaren waren de live optredens een feest, dit jaar niet.

Ondanks deze punten hebben we een heerlijke vakantie gehad, maar we hadden van ons verblijf meer verwacht. De vakanties in Dana worden duurder terwijl de kwaliteit minder wordt. Dat geeft ons te denken of er aan de Rode zee geen hotels zijn met een betere prijs/prestatie verhouding. Het is maar zeer de vraag of wij een 18e keer in Dana zullen zijn. Dana Beach Resort is meer wat het geweest is.

• 10Ria Smits22-09-2019

geweldig hotel

Wij komen al heel wat jaren in Dana Beach en delen onderstaande beoordelingen totaal niet. De kamers worden gerenoveerd en mocht de toegewezen kamer niet bevallen dan naar de receptie en om een andere kamer vragen, moet je wel zelf even actie voor ondernemen. Het eten is prima, nog nooit ziek geweest en klachten gehad, mocht je bij het ene restaurant niets lekker vinden, dan ga je naar het andere maar dan moet je wel even lopen. De opmerking over de duitsers ben ik het mee eens, maar wij trekken ons hier weinig van aan. De coffeecorner is perfect. Neem het koffiezetapparaat van thuis mee zou ik zeggen. Wij gaan in november weer een heerlijke week naar Dana Beach om heerlijk te genieten.

Gereisd met partner in januari 2019

• 10Carla22-09-2019

Super service

Onze eerste keer egypte Super resort,super service Geen fooi gegeven en overal heel goed bediend,ook op het strand emmertje met ijs en flesjes water gebracht. Eten overal heerlijk. Wij kregen gelukkig een gerenoveerde kamer met super douche Park is niks voor tieners en als je niet van duitse mensen houd moet je hier niet komen,want daar is veel op afgestemd daar Elke avond live muziek en dansen,alleen beachparty stelde niks voor. Wij komen hier zeker nog terug

• 9Kitty19-09-2019

Geweldig!

Prachtig hotel met geweldige service! Overweldigend mooie tuin, 7 uitstekende restaurants, prachtige kamers. Wel zijn er een aantal familiekamers die aan renovatie toe zijn. Op dit moment onder de maat van dit hotel. Problemen worden opgelost door vriendelijke mensen aan de receptie. Zeer vriendelijk en behulpzaam personeel. Overal vooral lachende obers die voor iedereen klaar staan! Echt heel prettige bediening! Één minpunt: de jongens op het strand helpen alleen als je geld geeft! Ik leg overigens graag zelf mijn handdoeken op het bedje en haal mijn eigen drankjes wel, maar dit principe klopt zeker niet. Ik heb geen euro gegeven en ze negeren je totaal!! Jammer dat dit gebeurt! Dit is de reden dat de service een 8 krijgt. Zonder dit zou het een 10 zijn!

Gereisd met vrienden in september 2019

• 6Edwin08-08-2019

Mooi hotel, maar oersaai

Viel behoorlijk tegen. Eten was bijna dagelijks hetzelfde Geen muziek behalve bij de active pool maar zeer zacht. Veel voornamelijk arrogante Duitsers die daar met de scepter zwaaien en denken dat ze God zijn. Kamer was ruim met een koelkast standje lauw.En we hadden logees namelijk veel mieren en soort van fruitvliegen. Het immens terrein is goed onderhouden en alles ziet er met het blote oog schoon uit. Personeel doet alleen maar aardig omdat ze graag fooi willen of vragen heel gehaaid of je wilt wisselen ;) Animatie was drama. Je zag ze nergens. Kidsclub zat een jonge meid die er absoluut geen zin in had en dat duidelijk liet merkrn. Heel jammer van zo'n groot complex. Tip: gooi animatie team eruit en organiseer wat voor de jeugd en focus je niet op de bejaarden, de jeugd heeft de toekomst. Onze zoon werd door mede vakantiegangers bijna het zwembad uitgekeken omdat de oudjes rust willen.

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2019

• 6Max01-08-2019

Gaat achteruit

Al vele malen hier geweest, maar deze keer was het echt veel minder dan de andere keren. Jammer, we hadden al geboekt om nog een keer te gaan dit jaar maar daar hebben we spijt van!!! Kamer erg verouderd, douchegordijntje, kraan op 50 cm hoogte, douche loopt over. Wordt niets aan gedaan, geen stoel op de kamer Airco was niet instelbaar. Eten: vaak hetzelfde dus ééntonig Bediening: fantastisch Schoonmaak:redelijk Receptie: luisteren niet naar wat je te vertellen hebt, dus wordt er niets gedaan aan je klacht

Gereisd met partner in juli 2019

• 9Oude lansink26-07-2019

Super vakantie.

De super bediening op het strand. Echt top. Eten was zeer goed. Het beste hotel na 7 ándere Egyptetische hotels. Zelf in het hoogseizoen nog plek aan het strand en zwembad.

Gereisd met partner in juli 2019

Hotel Dana Beach Resort info

• Shuttle bus vanaf vliegveldGratis
  • De staf spreektDuits, Engels
  • Aantal kamers> 700
  • RokenToegestaan
  • VerzorgingAll inclusive

• ZwembadAanwezig, Binnenzwembad, Buitenzwembad, Jacuzzi, Onverwarmd, Peuterbad, Poolbar, Verwarmd, Zeewater zwembad, Zwembad

• Soort strandZand
  • Afstand tot strand1 minuut lopen, < 25 m, < 5 minuten met de auto
  • Kleur van het strandLicht
  • Privé strandAanwezig
  • Directe toegang vanuit accommodatieAanwezig
  • Strand toegangGemakkelijk toegankelijk

• Aanbod voor kinderenBabybed mogelijk, Kinderdisco, Peuterbad, Speeltuin

• Soort gerechtenArabisch, Aziatisch, Chinese, Duits, Fast food, Indiaas, Internationaal, Italiaans, Lunchpakketten, Oosters, Vegetarisch, Vis / Seafood
  • Aantal cafés1

• Gratis wifiGehele hotel

• Balkon / terrasEigen Balkon, Terras
  • TemperatuurregelingAirco, Centrale Verwarming, Ventilator

• WinkelsApotheek, Cadeauwinkel, Juwelier, Kleding winkel, Winkel voor levensmiddelen
  • Room Service24 uurs service, Aanwezig, Beperkt menu
  • Op het terreinBagageruimte, Disco, Lees/Studeerrruimte, Rookruimte, Terras, Tuin
  • EntertainmentAnimatieprogramma voor volwassenen
  • Overige servicesConcierge, Dokter, Geld wisselen mogelijk, Geldautomaat, Handdoeken(service), Informatie voor trips, Kluis, Krant, Portier, Schoenpoetsservice, Stomerij, Strijkservice, Wasserette

• SaunaAanwezig, Hammam, Stoombad / Turks bad
  • Wellness behandelingenLichaamsbehandelingen, Massages, Samen met partner, Schoonheidsbehandelingen

• Reservering voor parkerenNiet verplicht
  • ParkeermogelijkhedenBewaakt parkeren, Parkeerplaats