Hotel Dana Beach Resort

Hotel Dana Beach Resort

8.9Fantastisch

Egypte, Egypte, Hurghada

Je kunt vanaf nu meer dan 1.500 accommodaties bij ons boeken. Zoek, vergelijk reviews en prijzen en kies de vakantie die bij jou past. Allemaal op één platform, wel zo makkelijk.

Vanaf
€ 570p.p.
  • Inclusief vlucht
  • Met All inclusive
  • Vertrekt vanaf Eindhoven
Reisduur
Vertrekdatum
Reisgezelschap
  • Vergelijk reisaanbieders in één overzicht
  • 3,8 miljoen onafhankelijke reviews
  • Boek direct bij Zoover
  • Onze klantenservice staat voor je klaar
  • Zekerheid van ANVR en SGR

8.9Fantastisch

• Animatie
  • Kinderopvang
  • Sauna

Algemene informatie Dana Beach Resort

Dana Beach Resort ligt net buiten het centrum van Hurghada in het oosten van Egypte. In deze rustige omgeving aan de Rode Zee kun je genieten van een ontspannen zonvakantie met temperaturen van rond de 30-35 graden in de zomer en dat voor een betaalbare prijs. Het hotel heeft een eigen privéstrand waar je vanuit het resort zo naartoe wandelt of met de boot naartoe, want dat kan ook. Waarom ook niet? De maaltijden in de themarestaurants vallen ook goed in de smaak. Het personeel is zó vriendelijk. Ze doen er alles aan om je een onvergetelijke vakantie te bezorgen. Wil je meer weten over Hotel Dana Beach Resort? Lees met ons mee.

Dana Beach Resort heeft meerdere verwarmde zwembaden waarvan één geheel nieuw is aangelegd. Kinderen hebben een eigen kinderbad en in de diverse speeltuintjes kunnen ze lekker klimmen en ravotten. Daarnaast zijn er ook genoeg glijbanen. Over het resort loopt een vijver waar je met een bootje tot aan het privéstrand kunt worden gebracht. Het resort heeft veel groen en staan er vele palmbomen, die vrolijk heen en weer dansen door de zachte, warme wind die altijd over het resort waait.

Het hotel is verder van alle gemakken voorzien. WiFi vind je in openbare ruimtes en op de kamers. Daarnaast vind je over het resort meerdere (snack)bars en een vijftal à la carte restaurants met elk hun eigen thema. Hierdoor wordt het eten bij Dana Beach Resort nooit eentonig. Vergeet ook niet een bezoek aan het koffiehuis Columbus met heerlijk gebak, deze is erg populair. ’s Avonds word je getrakteerd op live-muziek dat meestal tot een uur of 23.00 doorgaat. Mensen met kleine kinderen of vroege slapers geven aan dat de muziek soms wel wat luid is. Als je tot die tijd opblijft of de ramen dichtdoet, heb je hier sowieso geen last van.

Qua sportfaciliteiten is er ook meer dan genoeg variatie. Duik de fitnessruimte in of haak aan bij aerobics en aquarobics. Ben je meer van de teamsporten? Er is ook mogelijkheid om te basketballen, (beach)volleyballen en tennissen. Na het sporten kun je heerlijk ontspannen in een van de wellness mogelijkheden, zoals de sauna, hamam of het stoombad. Ook kun je kiezen voor een massage, de wellness is wel tegen betaling.

Hotelkamers

Een groot deel van de kamers van Dana Beach Resort zijn gerenoveerd. Er zijn kamers voor 1 tot 4 personen beschikbaar. Deze beschikken allemaal over een airconditioning, telefoon, WiFi, tv, kluis, balkon, koelkast en badkamer. De bedden in de kamers worden als zeer comfortabel beoordeeld. De voordeel kamer is mooi ruim en heeft alle basis faciliteiten, zoals zelfs met een gratis mini bar. De prijs-kwaliteitverhouding hiervan is uitstekend.

Ligging en omgeving in Hurghada, Egypte

Grote troef van Dana Beach Resort is het privéstrand waar je lekker kunt relaxen op je comfortabele ligbed, je bent hier binnen enkele minuten.

Het hotel ligt wat afgelopen van Hurghada, maar met de taxi ben je in maximaal een kwartiertje in het gezellige centrum van Hurghada. Het beste kun je de taxi via het hotel reserveren.

• Het vliegveld ligt op ongeveer 10 kilometer afstand.
  • Het centrum van Sakkala ligt op ongeveer 20 kilometer afstand.

Wil je ook een duik nemen in zee of in een van die heerlijke zwembaden? Vergelijk aanbieders en boek je verblijf naar Hotel Dana Beach Resort.

1014 reviews over Hotel Dana Beach Resort

• 9Linda Krispin22-03-2020

Aanrader!

Zowel hotel als medewerkers: schoon, netjes en zeer klantvriendelijk!

Gereisd met vrienden in maart 2020

• 9Glenn09-03-2020

Super vakantie.

Wij hebben een top vakantie gehad bij Dana Beach. Het eten was heerlijk en voor ieder wat wils. Je drankje komen ze zowel aan het strand als bij het zwembad brengen. Je hoeft dus niet naar de bar te lopen. Het personeel loopt de voeten onder de kont voor je vandaan. De kamer was schoon en prima onderhouden. Wij adviseren dit resort echt aan.

Onze mede gasten kwamen overigens voornamelijk uit Duitsland. Wij hebben geen overlast van Oostblok
    toppers gehad.

Gereisd met partner in maart 2020

• 10Kim02-03-2020

Super fantastisch geweldig hotel

Ik kan alleen maar zeggen: Als je dit hotel boekt kom je daadwerkelijk niks te kort. Ruime kamers (wij hadden een familiekamer, deze was nog niet gerenoveerd maar wel netjes). Indien er iets naar behoren was zorgde ze voor een oplossing. Super lekker, gevarieerd, warm, voor ieder wat wils, eten. Leuk al die verschillende restaurants. Italiaans, aziatisch, duits, frans, noem het maar op! Mooi strand en verwarmde zwembaden. Waar je dan ook een biertje bestelde, dit kreeg je in een fles geserveerd in een koeler, evenals de wijn! Gezellige barretjes, zowel op het park als strand. Zeer vriendelijk personeel. Onze dochter was jarig, waar ze een feestje van maakte met slingers, een fruitmand en zang! Het personeel is zeer vriendelijk en erg behulpzaam. In dit hotel komen wij zeer zeker nog eens terug. Hier heb je vakantie en word je bediend op je wenken♡

Gereisd met vrienden in februari 2020

• 9Sandra van Saane23-02-2020

Heerlijk ontspannen verblijf!!!!❤️

Het eten is zeer goed voor ieder wat wils. Alles wordt perfect schoongehouden door uitermate vriendelijk personeel. Voor kleine kinderen is er voldoende vertier, maar vanaf een jaar of 7 wordt het lastig. We miste een beetje hedendaagse muziek vooral in de middag. Overal hoor je elevator muziek uit de jaren 70. We hebben als gezin genoten van ons verblijf we zouden zeker een keer terug willen komen.

Gereisd met jonge kinderen in februari 2020

• 9Lina04-02-2020

Geweldige service, echt even genieten!

Dana beach resort is zijn 5 sterren zeker waard! Vooral de service was zeer goed. Je kamer wordt elke dag netjes schoongemaakt en wanneer je ergens gaat zitten zijn ze binnen een minuut bij je om te vragen wat je wil drinken! (zelfs op je bedje bij het zwembad en strand) ze rennen letterlijk voor je! Verder erg prettig dat er maarliefst 5 plekken zijn waar je kan avondeten waardoor het toch iedere dag een beetje anders is. Let wel op! op de meeste sites staat dat er 4 a la carte restaurants zijn. Dit zijn echter ook buffetrestaurant met allemaal een iets ander aanbod. Het eten bij elk restaurant is wel aangepast aan het soort restaurant maar evegoed vergelijkbaar! Wel echt een voordeel dat je elke dag toch op een andere plek kon zitten! Wij hadden een kamer die nog niet vernieuwd was, houdt hier rekening mee (alleen gebouw 1 is voornu volgensmij gerenoveerd). Wij vonden de kamer evegoed erg netjes en prima!

Al met al een top vakantie

Gereisd met vrienden in januari 2020

• 8Jenny17-01-2020

Prachtig hotel, alles wordt de hele dag schoon gemaakt, het eten geweldig, kamers zijn schoon en verzorgd, personeel vriendelijk en netjes. Ga niet naar de spa voor hamam of behandelingen, massages: enorm duur en totaal wordt het geen je beloofd wordt niet waar gemaakt, ze worden boos als je er iets van zegt! Kijk uit als je naar de dokter moet, deze stuurt je direct door naar een smerig, vies hospitaal Al Haya en ze verplichten je 24 uur te blijven, doe je dit niet (wat je ook zeker niet wilt) krijg je een fikse rekening van bijna €1000 wat direct betaald moet worden. In Hurghada handhaven alle hospitaal de 24uur service. Zelfs menzis heeft een hospitaal die op zwarte lijst staat, Nile hospital waar hun zaken mee doen, onbegrijpelijk. In de omgeving is niets te beleven dus ben je wel op het hotel aangewezen.

Gereisd met partner in januari 2020

• 2019
    10Nico Trommelen13-12-2019

Een super geweldig park

We wilde eens een keer all-in proberen, na heel wat vergelijkingen kwam ik bij Dana beach terecht. Dat was zeker geen verkeerde keuze, achteraf hoorde je ook alleen maar dat dit de beste keuze was. Alles was tot in de puntjes geregeld, het eten, was een keuze uit 5 restaurants, het eten was echt super , voor iedereen wat wils, het meeste werd vers voor je bereid, drinken in overvloed, de bedienten vriendelijk en behulpzaam. Op zonneterrasjes zat je amper of de bediening stond naast je, je kwam niks te kort. De zwembaden waren prachtig, zeer netjes en zuiver, de hotel kamers waren super schoon, allemaal met balkon of een terrasje, iedere dag schonen handdoeken. Kortom een geweldig park en zeker de prijs waard.

Gereisd met partner in december 2019

• 10Wendy Witteveen10-10-2019

Als je dit niks vind, dan vind je niks in Egypte!

Super hotel, bediening erg vriendelijk. Schoon resort. Meerdere restaurants, eten erg lekker. Genoeg plek aan zee of zwembad. Drinken wordt gekoeld in ice buckets gebracht. Als je dit niks vind, dan bind je niks in geypte.Voor ons de 2e keer, volgend jaar weer.

Gereisd met partner in september 2019

• 7Phons Stokkermans24-09-2019

Dana is Dana niet meer

We zijn zojuist terug van onze 17e vakantie in Dana Beach Resort. Voorgaande vakanties was er telkens een verbetering te constateren, waardoor wij Dana Beach een perfect hotel vonden. Dit keer hebben we tijdens onze vakanties lichte irritaties gehad: - Obers brengen de verkeerde bestelling (meer dan 5 keer). Het zijn bijna allemaal jonge knullen zonder ervaring. - Het bord met eten wordt van tafel gehaald terwijl je nog niet klaar bent. - Stoelen bij Zum Kaiser en Castello bar zijn stuk (zitting zit los of plastic is kapot). Niet 5 sterren waardig. - Tijdens ons verblijf is men overgeschakeld op een ander merk wijn (Obelisk is vervangen door Arabesque). Hier is in principe niks mis mee. Echter wordt de wijn bij de bars (niet in de restaurants) van een fust getapt. Deze is echt niet te pruimen. Gelukkig heb ik bij onze ober in de Castellobar de lekkere versie van het restaurant kunnen krijgen. - ook het bier is voortaan van het fust. Vaak krijg je een pull zonder schuimkraag. Wil je dit niet, dan kun je gewoon om een fles Stella vragen. - ’s-Avonds is de muziek bij het podium van Kaiserblick. Dit heeft echt veel minder sfeer dan bij de “Tanztempel” bij Castello bar. De kwaliteit van de muzikanten was slecht en we hebben slechts 1 avond bij Kaiserblick gezeten. Andere jaren waren de live optredens een feest, dit jaar niet.

Ondanks deze punten hebben we een heerlijke vakantie gehad, maar we hadden van ons verblijf meer verwacht. De vakanties in Dana worden duurder terwijl de kwaliteit minder wordt. Dat geeft ons te denken of er aan de Rode zee geen hotels zijn met een betere prijs/prestatie verhouding. Het is maar zeer de vraag of wij een 18e keer in Dana zullen zijn. Dana Beach Resort is meer wat het geweest is.

Gereisd met partner in september 2019

• 10Ria Smits22-09-2019

geweldig hotel

Wij komen al heel wat jaren in Dana Beach en delen onderstaande beoordelingen totaal niet. De kamers worden gerenoveerd en mocht de toegewezen kamer niet bevallen dan naar de receptie en om een andere kamer vragen, moet je wel zelf even actie voor ondernemen. Het eten is prima, nog nooit ziek geweest en klachten gehad, mocht je bij het ene restaurant niets lekker vinden, dan ga je naar het andere maar dan moet je wel even lopen. De opmerking over de duitsers ben ik het mee eens, maar wij trekken ons hier weinig van aan. De coffeecorner is perfect. Neem het koffiezetapparaat van thuis mee zou ik zeggen. Wij gaan in november weer een heerlijke week naar Dana Beach om heerlijk te genieten.

Gereisd met partner in januari 2019

Hotel Dana Beach Resort info