Hotel Arabia Azur Beach Resort

Hotel Arabia Azur Beach Resortsterstersterster

8.3Fantastisch

Egypte, Egypte, Hurghada

8.3Fantastisch

We hebben een aantal aanbieders voor Arabia Azur Beach Resort voor je op een rij gezet:

• Aan zee
  • All inclusive
  • Animatie
  • Jacuzzi
  • Kinderopvang
  • Sauna
Tonen op kaart

In de populaire badplaats Hurghada vind je Arabia Azur Beach Resort. Jullie schrijven dan ook vooral over de prachtige ligging van dit hotel. De rif van dit hotel is de place to be om te snorkelen. Hou er wel rekening mee dat Arabia Azur Beach Resort Hurghada vooral gericht is op Duitsers. Dit zorgt ervoor dat er ‘s avonds soms Duitse muziek wordt gedraaid.

Bij Arabia Azur Beach Resort overnacht je volgens jullie in een schone kamer. Zo schrijft Ben: ‘Mooie ruime kamers. Iedere dag wordt de kamer netjes schoongemaakt en voorzien van schoon beddengoed en handdoeken.’ Maar dat is niet alles. Volgens jullie liggen de bedden heerlijk. Na een heerlijke nacht begin je de dag goed met een kopje koffie op het balkon en geniet je van het uitzicht over zee. Wel schrijven jullie dat sommige kamers in het hotel wat gedateerd zijn en dat de wifiverbinding niet overal bereikbaar is.

Het zwembad van Arabia Azur Beach Resort Hurghada is een van jullie favoriete plekken. Het is namelijk de perfecte plek om van de zon te genieten op de ligbedjes. En volgens jullie is hier altijd wel een bedje vrij omdat de badmeester het welbekende ‘handdoekje leggen’ goed in de gaten houdt. Terwijl de kinderen spetteren in het speciale kinderbadje, trek jij baantjes in het grote olympische bad. Volgens Familie de Kraaij is dit top: ‘Giga zwembad van olympische afmetingen, waarbij het voordeel is dat dit grote bad heerlijk verwarmt wordt. Heel veel ligbedden rond het zwembad.’

Wissel je zonnen en luieren tijdens je vakantie graag af met wat beweging? In Arabia Azur Beach Resort zijn er mogelijkheden genoeg. Doe bijvoorbeeld mee met een actief potje squash, volleybal of tafeltennis. Ook het gezellige animatieteam staat de hele dag voor je klaar om de leukste activiteiten te organiseren in en rondom het zwembad. Laat je verrassen door de vele shows of doe mee met een potje biljart.

Ligging

Arabia Azur Beach Resort ligt in de populaire badplaats Hurghada. Door de ligging tussen het oude en nieuwe deel van Hurghada, is hier voor iedereen wel iets te beleven. Ontdek de historie van de stad, struin langs de vele winkels of strijk neer op een gezellig terrasje. De keuze is aan jou.

Maar volgens jullie mag vooral het snorkelen of duiken niet missen. De familie Kraaij is al enthousiast: ‘De ligging is fantastisch en heeft een eigen rif, de beschutte baaien bieden heel veel snorkelplezier’. Dus zet je duikbril op en dompel jezelf onder in de zee. Nog op zoek naar een leuk uitje? Volgens Ben boek je deze het best in het hotel zelf. Vooral de boottocht is een echte aanrader. Karin vertelt dat je zo in de mooiste snorkelgebieden komt en verschillende vissen spot, terwijl de kok heerlijke gerechten kookt.

871 reviews over Hotel Arabia Azur Beach Resort

• 8Dennis04-01-2020

Verhouding prijs kwaliteit ruim voldoende

Het hotel is wat verouderd maar ze houden het wel goed bij, erg schoon allemaal. De ruimtes om te eten zijn wat minder schoon en wat donker van binnen. Personeel is over het algemeen erg vriendelijk, ook aan het strand. De ‘pier’ met de bedjes is echt heerlijk om te liggen. Rif is echt minder dan wat we gewend zijn. We hebben boottocht gedaan (waar je 10x per dag voor benaderd wordt). De boottocht en het snorkelen was geweldig. Een Murene 3 meter groot en een Manta gezien. Tegenvallend was wel dat er was beloofd naar een eilandje te gaan maar dat is niet gebeurd. Waren al om 15 uur terug. Goed onderhandelen over de prijs, eerste voorstel was €220 voor 4 pers en ben uiteindelijk voor €105 gegaan. Eten aan boord was top. Eten in het hotel niet slecht maar zeker geen 10. We hadden een oudejaarsavond waarbij alles top was geregeld. Eten in overvloed en veel entertainment. Nadeel dat er wel gerookt werd.

Gereisd met oudere kinderen in december 2019

• 2019
    8Bruin16-12-2019

Heerlijk zonnig weekje er tussenuit!

Vanwege een last minute hier terecht gekomen. Normaal altijd een Marsa Alam ganger vanwege het snorkelen en het mooie rif in Marsa Alam en El Quseir. De reviews waren goed over het rif, maar ik had mijn twijfels. Maar de reviews klopten, het rif is prachtig! Echt een stukje rif vergelijkbaar met Marsa Alam. Niet zo groot, maar wel erg mooi. Het hotel is inmens groot maar mooi opgezet waardoor je niet dat massa gevoel krijgt. Echt een hotel voor strandgangers, zoveel plekken om te liggen aan het strand, altijd plek. Zelfs plekken voor alleen 18+.....voor ieder wat wils dus. Verschillende kleine restaurantjes, echt leuk. Elke dag live cooking, heerlijk. Eten was bijzonder goed. De kamers zijn ruim opgezet rondom een lagune, heel erg leuk. Ze zijn verouderd wel verouderd. Alleen de schoonmaak liet wel een beetje te wensen over. Elke dag schone handdoeken, maar geen enkele keer hebben we schoon beddengoed gehad in 8 dagen.

Gereisd met partner in december 2019

• 7Ronald16-12-2019

Leuk resort

Begin december hier 8 dagen geweest. Zwembad is groot en goed alleen wat ondiep. Bij het rif kan je leuk snorkelen met veel vissen. Eten was redelijk en er is veel keuze. Kamers zijn iets verouderd maar ruim en worden goed schoon gehouden. Receptie personeel is ongeduldig en niet vriendelijk. Animatie wordt verzorgd door een ingehuurd team. Animatie s'avonds stelt niet veel voor. Goed resort voor deze prijs.

Gereisd met partner in december 2019

• 10Arina Gerrits-de Roo26-11-2019

In 1 woord GEWELDIG!!

Dit is echt een geweldig hotel. Super mooie ruime schone kamers. Iedereen is ontzettend vriendelijk en behulpzaam. Het eten was heerlijk, iedere dag weer opnieuw . Prachtige omgeving. Hurghada is een leuke stad met veel winkels en een prachtige haven. Super leuke interessante excursie mogelijkheden. Oftewel... wij gaan 100% zeker nog een keer terug naar Arabia Azur ❤❤❤❤

Gereisd met oudere kinderen in november 2019

• 7Edwin11-09-2019

Prima voor kort verblijf.

Prima hotel, rustig gelegen nabij Koblenz. Ontbijt is erg goed verzorgd. Avondbuffet is erg sober. Jammer, dit kan met kleine aanpassingen veel beter.

Gereisd met partner in augustus 2019

• 8Anne07-09-2019

Fantastische vakantie op één groot minpunt na.

Ik heb bijna alleen maar positieve punten op eentje na. Dit resort was hartstikke fijn om te verblijven! Goed eten met veel variatie van dag tot dag, voldoende bedjes aan het water en aan het zwembad en Voldoende plekken om drinken te halen. Ook hadden we een nette kamer die elk dag goed bijgehouden werd. Een groot minpunt hier vind ik dat het personeel rondom het strand en zwembad, alle vrouwen van top tot teen bekijken. Vooral als je nogal wat vormen hebt zijn ze niet weg te slaan. Het is te ongemakkelijk voor woorden en je voelt je er helmaal niet fijn bij. Op je vakantie wil je gewoon op een normale manier in je zwemkleding kunnen lopen zonder al die ogen elke dag over je lichaam te zien gaan op een slechte manier. Ik vond dit écht niet oké en dit is voor mij een grote reden om niet terug te gaan naar dit resort.

Gereisd met partner in augustus 2019

• 9Ben Brugman18-07-2019

Zeer goed hotel een aanrader

Opnieuw een prima verzorgd verblijf in dit hotel. Heerlijk gegeten en genoten van de zeer vriendelijke mensen die in dit hotel werken. Een mooie verbetering zijn de mensen die het animatieteam leiden en een mooie uitgebreide vorm van animatie aanbieden. Tevens zijn bij het zwembad nieuwe ligbedden geplaatst. Kortom een echte aanrader voor een ieder die een goed all inclusief hotel in Egypte zoeken

Gereisd met partner in juli 2019

• 4Hans16-07-2019

Nooit meer

5e keer Egypte. Hou je van kip, kluiven, rijst, pasta of elke dag BBQ en in de rook zitten, dan moet je hier zijn. Veel te druk voor te weinig plaatsen. Kamers schoon. Fooien opent deuren, en door medewerkers met kleingeld leuren. Sommige obers lijken hier voor straf te werken. Wat een uitstraling. Receptionistes en barpersoneel zien je soms niet te staan. Wat een arrogant volk. Een ober in de view bar was nog een beetje aardig. Sluiten zwembadbar voortijdig, althans voor ons, maar niet voor de locals. We zijn wel wat gewend in vier eerdere keren maar snap niet hoe het komt dat dit zo gewaardeerd wordt. Een grote vergissing.

Gereisd met partner in mei 2019

• 8Vera07-07-2019

Al 5 keer geweest en blijft heerlijk!

Vriendelijk personeel, goed eten, ruime kamers. Uitgebreide mogelijkheden tot excursies.

Gereisd met partner in februari 2019

• 10Maartje Overbeeke24-06-2019

Geweldig!

Ik snap de negatieve reacties echt totaal niet!! Wat een top hotel! Kan echt niks verzinnen wat niet goed was... personeel uitermate vriendelijk, eten heerlijk, alles vers bereid! Altijd wel ergens een strandbedje te vinden! (Die overigens heeeeerlijk liggen) de snorkeltrip die we geboekt hebben bij t hotel was ook echt te gek!! Zelfs met wilde dolfijnen mogen zwemmen omdat we ze onderweg tegen kwamen 😍😍 het huisrif is ook prachtig! Elke dag weer nieuwe vissen gespot! Moet ik nog ff doorgaan??? Hihi oké als ik dan écht 1 minpuntje moet geven... de bedden waren aan de harde kant.. maar das dan ook echt t enige! Dikke 10 voor dit hotel! Volgend jaar gaan we met de kids terug!!

Gereisd met partner in juni 2019

92 tips over Hotel Arabia Azur Beach Resort

• Manda, 26-04-2012

Het eiland Mahmya is echt een must,erg prachtig.Een jeepsafari is ook erg leuk om te gaan doen,bij de bedoiënen op bezoek.En ook een citytour is leuk je komt echt op plaatsen waar je zelf niet snel zou komen.En wij hadden een erg goed nederlands sprekende gids.

• Sabine, 16-01-2012

De Quadsafari (te boeken in hotel) is een echte aanrader! Superleuke dag gehad, echt doen!

Als je naar de Marina gaat: eten bij Heaven. Heerlijk gegeten en niet duur.

Als je nog wat bezienswaardigheden wilt zien is Cairo echt wel te doen. Het is een verre rit (6 uur onderweg, incl stops), maar de weg is prima en de piramides zijn echt de moeite waard!

Neem genoeg warme kleding mee! Overdag is het heerlijk warm (22 gr). Maar de zon gaat onder om 4 uur en dan wordt het wat frisjes door de wind.

• Arthur van Kessel, 07-12-2013

Tip. boek niet een snorkeltrip via uw reisorganisatie maar boek dit via Piet (jonge Egyptenaar) Via hem ga je met een gezelschap van max. 12 personen op een private Yacht. ieder heeft daar zn eigen luxe hut. Thomas de duik/ snorkel instructeur laat je zwemmen met de wilde dolfijnen, hij laat je alle moois ervaren vd onderwater wereld. Thomas weer echt werkelijk alle bijzondere plekjes te vinden..Dus boek bij Piet, u zal hier zeker geen spijt van hebben er gaat een wereld voor u open! ENJOY

167 vragen over Hotel Arabia Azur Beach Resort

• Marie, 01-11-2019

Groot tv scherm

Hoi weet iemand of er een groot tv scherm om voetbal en formule 1 te kijken.

• Marie Peters, 27-10-2019

Tv scherm

Hoi is er een groot tv svherm om voetbalwedstrijd - formule 1 te volgen op tv groot scherm

• ron schotten, 08-10-2019

kleding

Er staat gepaste kleding bij het diner, heeft iemand een idee hoe streng dat is, ik als man neem nooit lange broeken mee naar Egypte.

• Shuttle bus vanaf vliegveldGratis

• Soort strandZand
  • Afstand tot strand1 minuut lopen, < 25 m, < 5 minuten met de auto
  • Privé strandAanwezig
  • Directe toegang vanuit accommodatieAanwezig

• Animatie programmaAanwezig, Kids Club (6-9 jaar), Miniclub (2-5 jaar)
  • Aanbod voor kinderenBabybed mogelijk, Speelruimte, Speeltuin

• Soort gerechtenDiabetische gerechten, Vegetarisch

• Gratis wifiLobby
  • Betaalde wifiBij het zwembad, Op de kamer

• Balkon / terrasEigen Balkon, Terras
  • TemperatuurregelingAirco, Centrale Verwarming

• WinkelsCadeauwinkel, Kapper, Winkel voor levensmiddelen
  • Receptie24-uurs receptie, Aanwezig, Express check-in & check-out
  • Op het terreinBBQ faciliteiten, Bagageruimte, Bibliotheek, Disco, Recreatieruimte, Rookruimte, Terras, Tuin, VIP area
  • EntertainmentAnimatieprogramma voor volwassenen, Karaoke
  • Overige servicesAutoverhuur, Concierge, Dokter, Geld wisselen mogelijk, Geldautomaat, Handdoeken(service), Informatie voor trips, Kluis, Krant, Stomerij, Strijkservice, Wasserette

• SaunaAanwezig, Stoombad / Turks bad
  • Wellness behandelingenLichaamsbehandelingen, Massages, Samen met partner, Schoonheidsbehandelingen

• ParkeermogelijkhedenOpenbare parkeerplaats, Parkeerplaats

• WatersportDuiken, Kanoën, Kitesurfen, Snorkelen, Surfen, Vissen, Waterskiën, Zeilen
  • BuitensportenBoccia, Fietsen, Golfbanen, Paardrijden
  • BalsportenBasketbal, Squash, Volleybal