30 tips over Hotel Ali Baba Palace

• Fenny , 11-09-2019 Rapporteren

Als je wilt winkelen in Hurghada, ga dan Sheraton road, dit is redelijk veel winkels en redelijk rustig alhoewel ze proberen je binnen te krijgen. Sakkala en Dahar is vooral voor de bevolking zelf en zijn daar enorm opdringerig en je moet een gids meenemen maar die brengt je naar de thee huizen voor verkopen van spullen! Het overdekt winkelcentrum Senso is mooi en lekker rustig winkelen.

• Cindy, 14-08-2019 Rapporteren

Handdoekje leggen zitten allemaal regels aan vast. Je mag voor 8 uur geen bedjes reseveren bij het zwembad tenzij je er bij blijft, wat dus iedereen doet vanaf ewn uur of 7. Tussen 8 en 10 uur kan je dan ontbijten en om 10 uur doen ze een 2e ronde en moet je dus weer bij je bedjes zijn. Doe je dit niet trekken ze al je spullen weg bij de bedjes.

• Robin, 18-05-2014 Rapporteren

BOEK bij de receptie een excursie bij Osama, SeaWolf Reedfking, een geweldige ervaring vonden wij dat, en super verzorgd. de organisatie waarmee je reist maakt je soms bang omdat ze graag willen dat je bij hen boekt. maar dit is waar voor je geld !! echt een geweldige dag gehad !

• peter, 18-01-2014 Rapporteren

boek de Glass boot in de receptie bij Osama scheelt 5 euro en je hebt ook nog 1.5 uur extra snorkel tijd op een mooi plat vorm in de zee.

• Ilse, 15-01-2014 Rapporteren

vlakbij is Senzo Mall met oa een supermarkt met oa goedkope aardbeien. Je kan ernaartoe lopen of voor een paar euro een taxi nemen, wat aan te raden is als het donker wordt. Er is ook een Mac, voor als je dat mist.....

• Niekie, 30-11-2011 Rapporteren

Laat je door de taxi naar Sinbad hotel brengen, leuke boulevard met winkeltjes en een pizzahut en kentucky fried chicken e.d!

• robin, 28-07-2013 Rapporteren

Als je met drie personen die hotel bezoek krijg je een 2 persoon kamer met een bank bed erbij. Neem nooit een taxi buiten het hotel want het zijn oplichters die hun afspraken niet na komen. Buiten het hotel betaal je duurder

• Olga, 12-09-2013 Rapporteren

excursie naar eilanden met boot en heerlijk..

• Thierry, 25-10-2011 Rapporteren

Als je graag specifieke drankjes in het hotel wil, kan je die op de luchthaven kopen. In het hotel kun je dan een glas en ijsblokjes vragen. Zijn ook een avondje gaan eten op het terras van het restaurant van Jasmine. Viel mee. Je moet dit wel even melden aan de receptie van Ali Baba. Je krijgt dan een reservatiekaartje mee. 's Middags eten aan het naastgelegen strandrestaurant van Alladin was leuker (ook gratis en een fijne bediening).

• gvhemert, 17-02-2013 Rapporteren

Koop je visum bij binnenkomst bij de bank of Egypt(meteen links),je betaald 12,50 p.p.,krijgt van hem als dank je wel 20 pond(2 personen) terug,dus je betaald uiteindelijk 11,25,ga jenaar de stands van touroperaters,zit je tegen de 20 euro

• Hildie, 17-02-2013 Rapporteren

Een aanrder,als je op vliegveld binnen loopt bij aankomst moet je visum kopen,als je binnen loopt direct links heb je bank of Egypt,koop hem daar en niet via touroperator,waar ze je tot pushen.Je betaald bij bank of Egypt 11,25 voor visum,de Egyptenaren wat je pushen zit je tegen de 20 euro,scheelt bijna 9 euro wat ze zichzelf in de zak duwen.

• Els, 01-01-2013 Rapporteren

Dichtbij is een Senzomall, bijna alles kan je hier kopen.

• Jan en Marian, 10-10-2012 Rapporteren

Koop voor Uw Mobieltje een Egyptische Prepaid card (Vodafone) Koop Uw visa bij de Bank kantoortjes,direct links in de aankomsthal. Dit scheelt aanmerkelijk in Uw kosten

• Melissa de Graaf, 15-10-2012 Rapporteren

Tip 1:In het italiaanse restaurant (Morgana) is het een stuk rustiger dan in de grote eetzaal. Het eten vonden wij hier ook lekkerder smaken. Tip 2: Wij hebben 2 excursies gedaan, safari en snorkelen. Beide zijn echt aan te raden. Woestijn is soms wel warm en we hadden een druk programma. Snorkelen is prachtig en de hele dag is prima verzorgd. Tip 3: Geef aan het begin van de week het personeel (bediening/zwembad/schoonmaak) wat fooi en je hebt een superweek.

• Peter-L, 20-08-2013 Rapporteren

Op 10 min. lopen vind je bij de Senzo Mall restaurants en de Mac als je het niet uithoudt! Of neem de gratis shuttle bus naar de New Marina waar je lekker kunt eten zonder dat je door inlanders gestoord wordt. Er is geen gratis Wi-Fi in het hotel. Koop in de Senzo Mall bij de Vodafone winkel een simkaart (12 euro/5GB is voor 10 dagen voldoende).

• harry, 19-07-2012 Rapporteren

de zee kan je alleenmaar betreden met klompen , zit vol met alg en zee egels. van entertainment , nachtleven en activiteiten zijn waardeloos , lichten je mooi voor maar slechte uitvoering

• Diego, 27-04-2012 Rapporteren

Buiten het resort, 10 min lopen, een grote mall met een Mc Donalds.Hier is ook gratis WIFI beschikbaar. In het resort geen WIFI, maar wel computers, maar internet is erg duur.Je kunt ook eten bij Aladdin of Jasmine. Hiervoor even bij de receptie een kaartje halen. Kluisjes zijn gratis bij de receptie (niet op de kamer). Taxi's erg goedkoop. maar hiervoor moet je wel onderhandelen. Orange Café in Hurghada is van een Nederlandse eigenaar. Voor als je trek heb in een Heineken en saté of kroket.

• thoving, 06-03-2012 Rapporteren

Zoals ik al vermelde is deomgeving lelijk. Je kunt excursies doen, maar ik zou er niet alleen op uit gaan. Wij zijn 1 keer tegenover het hotel naar de winkeltjes gegaan maar werden bijna door iedereen de winkel ingetrokken. En dit is 1 keer gelukt. We zijn toen niet meer buiten de poort geweest. Taxies stoppen massaal als ze je zien lopen en verkopers proberen je alles te verkopen. BAH! Maar het hotel is prima het is beslist onredelijk om lage scores te geven voor dit hotel! Ook de zanger was ok

• irene, 08-03-2012 Rapporteren

Ga eens met de gratis shuttlebus naar de nieuwe marina voor een gezellig avondje uit.Lekker uiteten en drinken.Of bestel taxi van het hotel, prijs valt reuze mee.Is goed en komt je op afgesproken tijd weer ophalen.

• Kees, 24-07-2012 Rapporteren

Zorg dat je altijd een paar ponden bij je hebt. Een briefje van 10 (€ 1,36) hier en daar doet wonderen. Het minimumloon in Egypte is € 85,- per maand dus die mensen werken keihard voor heel weinig!

• van den Elst, 10-09-2012 Rapporteren

Bezoek aan cairo, en piramides, dat is een lange reis (7uur ) maar wel de moeite waard als je toch in de buurt bent. Dit hotel komt echter pas als laatste aan de beurt bij terug brengen, duurde bij ons bijna 2 uur. Cairo is wel een verschrikkelijke rommelstad, zelfs bij het Nationaal museum is de wc een bende. neem zelf wc papier en desinfecterend spul mee.! Snorkeltrip is ook goed te doen, je ziet een veelvoud aan mooie vissen. Boeken kan in het hotel bij Osama, die man staat er de hele dag.

• Marieke Terlouw, 21-10-2018 Rapporteren

Neem waterschoenen mee. Je kunt kiezen uit 3 buffet restaurants, bij het Egyptische kun je gezellig zitten. Waterpark is tussen 12.30 en 13.30 uur gesloten. Je kunt je kamer verlengen als je een late vlucht hebt voor 20 euro.

• AM, 28-11-2014 Rapporteren

Wij hebben 2 keer een boottocht geboekt naar Mahmya. hier is prachtig mooooi water! we hebben heerlijk genoten. snorkelsetje kreeg je erbij, smiddags ga je dan nog met de boot naar een koraalrif waar je echt de meest prachtige visjes kan bewonderen. De tweede keer zijn we lekker op het eiland gebleven in de zon! Lunch was ook inclusief en dat was prima! We hadden ook de citytour geboekt maar dit vonden we achteraf toch wel zonde van onze dag (14 - 20 u) Alles wat je ging zien, ging snel snel!

• patrick, 31-08-2014 Rapporteren

koop wifi kaart bij de vodafone winkel in senzo mall. 4 euro 1gb en perfect bereik.

• Ronald wilson, 25-04-2015 Rapporteren

Neem de gratis bus die gaat naar hetzelfde punt als de betaalde bus, ding heel veel af, als ze zeggen 1000 Zeg je 200 en houd je poot stijf en je krijgt het voor 200

• Evy, 03-08-2014 Rapporteren

Internet kaartje halen bij Senzo mall bij de Vodafone winkel (€4,50 voor 1GB). 1 of 2 euro fooi geven en ze doen alles voor je.

• Plagmeijer, 09-05-2016 Rapporteren

Dolphintrip geboekt bij Mohamed Jan,prima kerel, erg leuke exursie,dolfijnen gezien en fijn gesnorkeld Top.

Ook de safarivip ,die geboekt bij Tui, was ook erg leuk en werd zeer goed begeleid.Top.Echte aanraders.

• Renate, 25-07-2015 Rapporteren

Ga op een safaritocht in de woestuin. Super leuk om te doen, op een quad rijden met alleen maar zand om je heen. Echt een aanrader.

• Nijl, 31-08-2017 Rapporteren

Waterschoenen mee (voor stenen en zee-egels), of ga naar Jasmine Beach 4 minuten lopen verderop, daar is zandstrand.

• ton, 05-04-2018 Rapporteren

zoek op facebook naar Amazing-5-Stars-Dolphins-Tours-with-Hussein-in-Hurghada- echt geweldige trips