Hotel Ali Baba Palace

• Animatie
  • Jacuzzi
  • Sauna
Meer hotelinfo

Hotel Ali Baba Palace is een viersterren hotel in Hurghada. Het is een geschikt hotel voor iedereen. Naast veel stellen verblijven in Ali Baba Palace dan ook veel gezinnen met kinderen. Hou er rekening mee dat het een hotel is met een internationaal karakter. Zo brengen Russen hier bijvoorbeeld graag hun vakantie door.

Vind je het leuk om tijdens je vakantie veel lokale gerechten en specialiteiten te proberen? Dan zit je goed in Hotel Ali Baba Palace. Tijdens de all-inclusive buffetten heb je heel veel keuze en worden er typisch Egyptische gerechten geserveerd. Wil je toch een keer een biefstuk of ander Europees gerecht eten? Reviewer J. Smit raadt aan om dan een reservering te maken bij het restaurant bij het zwembad. Reserveren is nodig, maar je betaalt niets extra. J. Smit deelt daarnaast nog een tip: ‘Tegen betaling in de avond eten bij het beachrestaurant keuze uit vis of vlees ( kosten 17 euro pp, maar het was wel zeer goed).’

Het zwembad bij Ali Baba Palace is een van jullie favoriete plekken van dit hotel. Deze is namelijk groot en er staan genoeg ligbedden omheen om uren te genieten van de zon. Een klein deel van het zwembad is verwarmd en dat is dan ook echt nodig volgens reviewers. Zeker wanneer je in het voorjaar in Egypte bent. In deze tijd van het jaar kan het soms te druk zijn in het verwarmde deel van het zwembad.

Al is het zwembad een geschikte plek om te relaxen, valt er toch nog wat aan te verbeteren. Jullie schrijven dat de medewerkers van de spa net wat te vaak langskomen om te vragen of je een massage of behandeling wilt boeken. Dit is vervelend wanneer je echt even wilt ontspannen en zonnen.

Ben je van plan om met het gezin op vakantie te gaan? Hotel Ali Baba Palace is een kindvriendelijk hotel waar de kids zich niet zullen vervelen. Er is een speeltuin en naast het normale zwembad is er ook een aquapark. Hier vind je kleurrijke glijbanen en verwarmde zwembaden. P. de Moor was daarnaast ook enthousiast over het animatieteam: ‘Hulde aan het animatie team. Onze kids hebben ervan genoten.’

Ligging

Hotel Ali Baba Palace ligt op een minuut wandelafstand van het strand. Ben je van plan om een duik te nemen in zee? Dan is het wel zo handig om waterschoenen mee te nemen. Naast zwemmen en snorkelen kun je ook andere dingen ondernemen op het strand. Reviewer Florian Minnaert boekte bijvoorbeeld een ritje op de kameel en kan dit iedereen aanraden.

Ook de supermarkt ligt op loopafstand van het hotel. Na tien minuten lopen haal je hier alles wat je nodig hebt.

Met wie wil jij naar Hotel Ali Baba Palace?

1071 reviews over Hotel Ali Baba Palace

• 4Sanders26-09-2019

Hotel, nooit meer. tui + reislijder voor herhaling

Receptie personeel is waardeloos.... vriendin ziek, en wordt aan mijn lot overgelaten. wij konden ten alle tijde onze reislijder bellen, maar eenmaal aan de receptie weten ze van niets. Uiteindelijk met eigen telefoon hoge kosten moeten door naar nl te bellen... uit eindelijk nr van reislijder gekregen en die gebeld. Die heeft het verder uiteindelijk helemaal top gedaan en super geregeld voor het ziekenhuis...... en zelfs in zijn vrije tijd voor ons gekomen de reislijder die daar dan was vanuit touroperator, krijgt van mij een 10+ voor zijn daden. als jullie dit doorspelen aan touroperator.... zijn naam was akram, een egyptische man!!! Het hotel komen we nooit meer, maar de reislijder zie ik graag nog eens terug.

• 7Mark en familie24-09-2019

Eten was goed, leuk park, personeel matig

Wij zijn 11 dagen in het Resort geweest en daarvoor bij Titanic Beach. Als ik beide moet vergelijken is alleen het eten bij Ali Baba beter. WIFI NIET KOPEN, deze is erg slecht! Koop internet in de Senzo Mall. De kamers waren netjes, maar we hadden een irritante schoonmaker die elke dag aan de deur kwam en als hij niet kwam, ons gewoon vergat...

Verder was het personeel wel redelijk aardig, maar beetje opdringerig, ze proberen je vaak betaalde cocktails of betaalde diner aan te smeren. Ook probeerden ze (vaker dan eens) mijn vrouw te versieren. Wat een eer, maar irritant! En eigenlijk niet kunnen als je als gast vakantie viert.

Het eten bij de lopende buffetten vond ik wel goed! En het klopt wat er staat, dat er vaak het zelfde is, maar ze proberen wel elke dag iets anders te doen en er is volop keuze!

Rondom het zwembad is het gladder dan op de schaatsbaan! Dus pas daarvoor op! Aquapark mochten onze kinderen 3 en 4 nergens in.

• 7anoniem23-09-2019

dit hotel zal ik niet nog een keer bezoeken

Van deze "allinclusive" formule had ik meer verwacht. Ten opzichte van andere vakanties mbt deze formule meer gekregen. Bijna voor alles moest er worden bijbetaald in dit hotel. Dit viel enorm tegen. Wifi best prijzig en dan er achter komen dat deze ook nog eens matig ontvangt. Ik heb er dagen tussen gehad dat ik geen wifi had, maar moest wegens omstandigheden wel beschikbaar blijven. Maaltijden best smakelijk maar heel weinig variatie. De verschillende restaurants kunnen stroom gasten niet aan. Vaak wachten tot je naar binnen mocht omdat de zalen dan vol waren. Of je werd aan een tafel bij iemand anders gedropt!

• 9Ilse23-09-2019

Super paradijsje

Super heerlijk paradijsje !! Lobby en kamers wat verouderd. Ook de gang van de kamers kunnen best een likje verf gebruiken.

Verder echt een top hotel! Zoveel eet keuze ( 3 buffet restaurant, 1 restaurant op reservering) en dan nog 2 waar je moet betalen.

Service is top! We zijn echt super behandeld ! Ook al toen we nog geen fooi hebben gegeven. Echt iedereen super vriendelijk en behulpzaam. Mensen die klagen moeten echt even naar hunzelf en eigen houding gaan kijken.

Strand is heerlijk! Warmer dan het zwembad zelfs. Wel veel stenen dus waterschoentjes is een must! Neem ook een snorkel setje mee want de vissen in de zee hebben alle kleuren van de regenboog.

Animatie ook top!!

Omgeving is wel minder. Maar op het resort genoeg te doen

• 10Kim21-09-2019

Fantastisch wij komen er zeker terug

Tjonge tjonge wat schrijven mensen toch allemaal voor een dingen over ali baba palace We waren al bang toen we vertrokken voor wat we daar zouden aantreffen vanwege de vele slechte recensie s die we gelezen hadden. Maar ik moet zeggen wij hebben een super vakantie gehad. Het is een super groot hotel wat van alle gemakken is voorzien een prachtig zwembad , restaurants , bowlingbaan , schaatsen ,discotheek, winkels , de zee een leuk aquapark voor de kids. Kamer is van alle gemakken voorzien fijne bedden genoeg kast ruimte propere badkamer Eten is helemaal prima tja als je iedere dag kaviaar eet dan valt het misschien wat tegen personeel is erg vriendelijk doen alles voor en geef ze inderdaad eens een tip bijv de jongens bij het zwembad verdienen 55€ per maand voor 7 dagen in de week van 8 tot 6 te werken wat is het dan voor een moeite om ze 2€ te geven terwijl jij de hele dag op je bedje ligt en zij zich voor jou kapot rennen bij 40 gr

• 8Rita van Wingerden - van den Berg19-09-2019

Na 5 keer gaan we er zeker een 6e keer naar toe.

Prima hotel. We waren er voor de 5e keer. Zegt dus genoeg. Wij kregen zelfs een goudkleurige armband in plaats van de gebruikelijke rode, we waren dus een soort vips (haha). Voordeel van deze goudkleurige armband was dat we op de dag van vertrek op de kamer mochten blijven tot aan vertrek, dus niet om 12.00 uur uit de kamer. Helaas was het hotel voor 110% overboekt, dus begon de receptionist al om 12.30 uur te bellen dat we uit de kamer moesten. Neen zei mijn man , bij aankomst is ons toegezegd dat we tot ons vertrek in de kamer mochten blijven omdat wij er al voor de 5e keer waren. De receptionist ging hiermee niet akkoord. Mijn man is toen met iemand van de klantenservice gaan praten en toen was het probleem snel opgelost en mochten we gewoon op de kamer blijven tot ons vertrek eind van de middag. Maar nogmaals wij vinden het een erg fijn hotel en gaan er zeker weer naar toe.

• 9beppie05-09-2019

1e x egypte alleen met me 3 kids ..genoten!!!

vrijdagavond aangekomen vriendelijk ontvangen en we hadden nog de kans om te eten.de koffers werden netjes naar de kamer gebracht en uitleg over de kamers.mooi uitzicht over het zwembad.het ontbijt was niet ju van het maar ben een slechte eter in de ochtend er zíjn 3 restaurants eigelijk 4. 1 aan het strand en bij de lobby 3 naast elkaar 1 waar je door kan lopen naar de ander ruime keus aan eten. smiddags gelegenheid om bij het zwembad te eten of bij het strand en bij de 3 in de lobby het is even rond kijken hoe of wat .er worden cocktails aangeboden tegen betaling.ze lopen rond voor trips etc bij de handoeken service zijn bordjes verkrijgbaar om niet gestoord te hoeven worden met dit soort aanbiedingen.elke avond was er wel wat te doen.het personeel heeft verschillende kleuren shirts aan met ieder zijn taak..het animatieteam was super en zeker de opvallende geweldige alex..goed verzorg en gezellig geen ongedierte gezien.. 😍

• 7Jolanda04-09-2019

Magere 4*

Gister aangekomen, we hebben een prachtige nieuwe kamer , grenzend aan Alladin resort, daar loop je zo heen en weer, all in is hier inderdaad een magere 4 ,niet veel keus met eten, maar zoals bij ieder buffet is er altijd wel iets wat je lust. ze komen de hele dag dingen aanbieden wat extra kost. Soms ook erg onduidelijk wat er nu wel of niet extra betalen is. Groot verschil met een 5 resort ! Maar wel zuiver en netjes overal. Op vliegveld bij Vodafone een simkaart met 20gb gekocht, 15 euro , hun doen die er in en werkt meteen. Werkt goed met app en Internet, alleen bellen via app lukt maar soms...das jammer ! Je kunt met die sim kaart niet gewoon bellen of gebeld worden. Op het resort moet je ook voor Wi-Fi betalen. We zijn tè verwend met de vorige keer .... maar dan ook ècht hele grote 5 sterren !! Dan valt dit toch tegen ! Magere 4*!! Strand is wel erg fijn, geen koraal huisrif.

• 5Cindy14-08-2019

Geen 2e keer voor ons.

Voor ons ook geen 2e keer ali baba!! Als je Turkije gewend ben ik Egypte een domper! All in vinden wij in dit hotel erg magertjes. Watermeloen moest je kopen!! Hele dag zoete drankjes en frisdrank!Waar zij de koelkasten met water? Eten erg eentonig!! Fooi geven en de verkopers hadden wij geen last van. Het hoort er bij en inderdaad niet op in gaan of kort nee zeggen en ze gaan weg en we bepalen zelf wie we gooi geven, maar je zag duidelijk welke gasten veel fooi gaven en aan wie. Deed je dit niet moch je je eigen drinken halen in het restaurant. Zwembad en zee fantastisch alleen is het water 's middags warm en is het bij de zwembaden en aquapark spekglad. Toen wij er waren is er zelfs een man geweest die zijn been brak. Badmeesters blazen de hele dag op hun fluitjes gek word je er van!! Ipv mensen aanspreken. Kinderen mogen niet in het zwembad springen want tja dan komt er water op de spekgladde tegels. Dit vonden wij zeer ernstig!

• 8Harold van Esch14-08-2019

Top zwembad, genoeg eten, perfecte ligging, aardig

Met zoon van 14 jaar voor 11 nachten naar Alibaba resort in Egypte Hurghada. Tips/opmerkingen: Vliegmaatschappij: download films op phone. Er is geen tv aanboord. Op luchthaven Hurghada een visum kopen.: Reisorg. wilt graag dat je bij hun koopt, lange rij en het kost met 3 pers € 27 te veel. Rechts van reisorg. staat bankloket van luchthaven zelf. Koop hier de goedkoopste reisvisum. Op luchthaven passeer je een loket van Vodafoon. Koop hier 20 GB kaart €9.95 voor in phone en de hele familie heeft overal Wifi. De wifi hotel is prut. Het resort: Je krijgt standaard een simpele kamer met verouderde meubels. Als je update voor € 140 heb je een mooie kamer. Uitstapjes bij locals(Sam) in hotel en niet reisorg. deze zijn 2x zo duur. Zwembad bedjes zijn zo weg. Ga om 7.30 reserveren. Eten is standaard maar volop. Heb je geen zin er is een MC op 15 min. lopen. H.seizoen geen Cairo of luxor boeken ivm hoge temp. 55 graad.Norit mee voor buikloop

30 tips over Hotel Ali Baba Palace

• Fenny , 11-09-2019

Als je wilt winkelen in Hurghada, ga dan Sheraton road, dit is redelijk veel winkels en redelijk rustig alhoewel ze proberen je binnen te krijgen. Sakkala en Dahar is vooral voor de bevolking zelf en zijn daar enorm opdringerig en je moet een gids meenemen maar die brengt je naar de thee huizen voor verkopen van spullen! Het overdekt winkelcentrum Senso is mooi en lekker rustig winkelen.

• Cindy, 14-08-2019

Handdoekje leggen zitten allemaal regels aan vast. Je mag voor 8 uur geen bedjes reseveren bij het zwembad tenzij je er bij blijft, wat dus iedereen doet vanaf ewn uur of 7. Tussen 8 en 10 uur kan je dan ontbijten en om 10 uur doen ze een 2e ronde en moet je dus weer bij je bedjes zijn. Doe je dit niet trekken ze al je spullen weg bij de bedjes.

• Robin, 18-05-2014

BOEK bij de receptie een excursie bij Osama, SeaWolf Reedfking, een geweldige ervaring vonden wij dat, en super verzorgd. de organisatie waarmee je reist maakt je soms bang omdat ze graag willen dat je bij hen boekt. maar dit is waar voor je geld !! echt een geweldige dag gehad !

70 vragen over Hotel Ali Baba Palace

• Sam, 20-09-2019

Kleding

Is het toegestaan om met burkini te zwemmen met je kinderen ?

• Sabine , 15-09-2019

Zonnebrandcrème

Kan je in hotel Ali baba ook zonnebrand kopen? Of tandpasta?

• Ilse, 10-08-2019

Omgeving

Is er wat te doen in de omgeving? Winkeltjes of restaurantjes o.i.d.

Ruben , 14-08-2019

Tegenover het hotel zijn wat winkeltjes en 10' lopen verderop zit een mooie mall met supermarkt.

• VerzorgingAll inclusive, Halfpension

• Soort strandKiezels
  • Afstand tot strand1 minuut lopen, < 25 m, < 5 minuten met de auto
  • Privé strandAanwezig
  • Directe toegang vanuit accommodatieAanwezig

• Animatie programmaAanwezig, Kids Club (6-9 jaar), Miniclub (2-5 jaar)
  • Aanbod voor kinderenBabybed mogelijk, Kinderbuffet, Peuterbad, Speelruimte, Speeltuin, Waterpark
  • KinderopvangOp aanvraag

• WinkelsCadeauwinkel, Kapper, Winkel voor levensmiddelen
  • Receptie24-uurs receptie
  • Room Service24 uurs service, Aanwezig
  • EntertainmentAnimatieprogramma voor volwassenen, Casino
  • Overige servicesAutoverhuur, Concierge, Dokter, Geld wisselen mogelijk, Geldautomaat, Handdoeken(service), Kluis, Schoenpoetsservice, Stomerij, Strijkservice, Wasserette

• SaunaHammam, Stoombad / Turks bad

• ParkeermogelijkhedenOpenbare parkeerplaats, Parkeerplaats