Hurghada

Een vakantie in Hurghada in Egypte staat garant voor een relaxte zonvakantie. Door het woestijnklimaat is dit ook een ideale bestemming voor een winterzonvakantie. Hurghada ligt aan kilometerslange zandstranden van de Rode Zee. Het is een mooie plek om te duiken of te snorkelen, want de onderwaterwereld is er prachtig.

Lees meer over Hurghada

We hebben een aantal aanbieders voor Hurghada voor je op een rij gezet:

vakanties Hurghada

We hebben een aantal aanbieders voor Hurghada voor je op een rij gezet:

Over Hurghada

Hurghada was oorspronkelijk een klein vissersdorpje, maar is inmiddels uitgegroeid tot een van de belangrijkste toeristische bestemmingen aan de Rode Zee. Je kunt hier het hele jaar door op vakantie, omdat de temperatuur hier overdag zelden onder de 20 graden komt.

Wissel luieren op het strand af met snorkelen

Hurghada heeft een modern toeristisch centrum met een lange kustlijn. Het is een absoluut paradijs voor watersporters, werkelijk alles op het gebied van watersport kun je hier beoefenen. De koraalriffen in de Rode Zee bieden een ongekende kleurenpracht en er zijn prachtige vissen te zien. Hurghada begint ook steeds bekender te worden als partybestemming. Zo vind je hier steeds meer leuke bars en discotheken voor een avondje uit.

Weer & Klimaat Hurghada

Dagen regen000010000000

Reviews over Hurghada

• 8Movie gate Hurghada13-02-2018

Zó weer!

Prachtig zandstrand, groot hotel, goede duikmogelijkheden met aangrenzende duikschool. Mogelijkheid om met dolfijnen te zwemmen. Geboekt AI, veel Russen in het hotel, die nogal arrogant waren. Het was wel heel warm, zo'n 37 C, waardoor het te warm was voor excursies. Dat was wel jammer.

• 9Sfeer in stad
    • 7Zorg voor natuur
    • 9Cultuur
    • 10Stranden

juli 2016

• 9martin de jager25-11-2015

leuk en gezellig van alles te doen.

leuke stad en vriendelijke mensen , uitgaansleven weet ik niet ben met gezin geweest en we hebben ons geen moment onveilig gevoeld in hurghada .

• 10Sfeer in stad
    • 10Omgeving
    • 10Cultuur
    • 10Stranden

juli 2015

• 5karine31-10-2016

niets voor ons

Hurghada is een vieze stad, overal ligt plastic, in het nieuwe gedeelte in het centrum hele agressieve verkoop, cultuur is er niet

• 5Sfeer in stad
    • 5Omgeving
    • 2Zorg voor natuur
    • 3Cultuur

oktober 2016

• 8Инна11-11-2015

Тепло и красивое море!

Хорошее место для отдыха.

• 8Uitgaanslevenn
    • 8Stranden

oktober 2015

• 6PatD17-01-2016

interessante bestemming

Hurghada bevat een goede combinatie van het nieuwe, westers georienteerde Marina promenade en het authentieke stadsmidden. Het is een boeiende stad voor onze eerste kennismaking met Egypte, maar het is er stoffig en lawaaierig en nergens is iets afgewerkt :-) Ga zeker eens aan de moskee staan als de vrijdagdienst gedaan is

• 2Zorg voor natuur
    • 4Stranden

december 2015

• 6Jack vG16-12-2017

rusten en lezen.

Je kan kiezen: het zalige niets doen of een actieve duikvakantie. Wil je wat cultuur dan is Luxor vier uur weg en Cairo zelfs een dikke vijf uur. En dan moet je nog terugkomen. Ga je niet met een eigen 'limo' maar met een bus, doe er dan maar een uurtje bij. Het bezoek zelf aan de beide plaatsen is wel echt de moeite.

• 4Omgeving
    • 4Zorg voor natuur
    • 7Cultuur
    • 6Stranden

Gereisd met vrienden in december 2017

• 8Willemijn08-01-2014

Leuke stad

Wij zaten met ons hotel midden in het centrum van Hurghada. Hierdoor hebben wij veel gedaan in de stad zelf. De winkeltjes bieden veel het zelfde aan. Het is zeker de moeite waard om de moskee te bezoeken, deze is zeer imposant. De eettentjes tegenover hotel Minamark zijn erg leuk, betaalbaar en erg vriendelijk personeel. Wij zijn ook naar El Dahar in Hurghada geweest, dit is het wat oudere centrum. Dit vonden wij met drie dames en twee mannen minder prettig. Op geven moment was het zelfs wat dreigend. Hier hebben wij zelf totaal geen last van gehad in het centrum

• 7Omgeving
    • 6Cultuur
    • 9Stranden

Gereisd met vrienden in juli 2013

• 8Edwin Herrewijn20-01-2013

Urghada algemeen

Je kunt er best wel veel shoppen. De stranden bij het hotel worden goed schoongehouden. Naast de hotels is het meestal een rommeltje. Daar zouden ze wat aan moeten doen. Kijk uit bij pinautomaaten. Ga er het liefst met 2 personen naar toe. Vooral als de zon onder is. Wil je stappen/uitgaan als in spanje dan niet naar Egypte gaan.

• 7Omgeving
    • 7Stranden

Gereisd met partner in januari 2013

• 8Steven08-04-2014

Hurghada blijft "een stad" midden in de woestijn

Hurghada is en blijft een toeristen plaats midden in de woestijn.. De stad zelf is typisch Arabisch. Er wonen en leven mensen die het van het toerisme moeten hebben. Ze pakken je op straat gewoon vast, en worden boos als je jezelf los probeert te wringen. Nu zijn er "toeristische hoekjes waar alles mooi (marmer, licht) en schoon is.. Maar loop daarvan weg, en het je ziet het echte egypte. Simpele gebouwen, slecht onderhouden, wegen met gaten, overal vuil, stoepen die ergens zonder reden stoppen.. om 40m verderop weer te beginnen enz.. Om de resorts is het niet veel anders je hebt vanuit de zee gezien.. de zee, resort, en een weg.. eventueel aan de overkant van de weg nog winkels. Vaak gebouwd door de resorts (dus modern, netjes).. en daarachter begint de woestijn. oftewel zand, zand en nog meer zand.

• 6Omgeving
    • 8Uitgaanslevenn
    • 7Cultuur
    • 9Stranden

Alleen gereisd in maart 2014

• 7freek4912-04-2014

Veel winkels, bars en restaurants

Voor wie er van houd om te winkelen dan zijn er genoeg winkels maar wel met verkopers die heeeeeeel graag willen verkopen en dat is niet altijd een pretje maar blijven lachen en doorlopen als je ggen interresse hebt.

• 6Omgeving
    • 4Zorg voor natuur