Hurghada

Zon, zee en strand in Hurghada

Een vakantie in het Egyptische Hurghada staat garant voor een relaxte zonvakantie. Door het woestijnklimaat in Egypte is dit ook de ideale bestemming voor een winterzonvakantie. Hurghada ligt aan kilometerslange zandstranden van de Rode Zee. Het is een mooie plek om te duiken of te snorkelen. De onderwereld is er prachtig.

Inspiratie voor Hurghada

4x leuke excursies in Hurghada

Duiken, snorkelen en quadrijden

3x overnachten in Hurghada

35 glijbanen bij Hotel Jungle Aqua Park

Hotel Jungle Aqua Park is een paradijs voor waterliefhebbers. Als gast kun je hier gratis gebruik maken van het Aqua Park met 32 zwembaden en maar liefst 35 glijbanen. Er is een privéstrand op 900 meter afstand van het hotel. Tel daar de ruime bungalowkamers en all-inclusive service bij op. Alle ingrediënten voor een relaxte vakantie aan zee!

Ultra all-inclusive Hotel SUNRISE Grand Select Crystal Bay Resort

Hotel SUNRISE Grand Select Crystal Bay Resort is een ultra all-inclusive hotel in Hurghada. Voor ontbijt, lunch en diner ben je welkom in een van de drie à-la-carte-restaurants, het buffetrestaurant of de beach- en poolbar. Het hotel beschikt over twee zwembaden en een privébaai. Voor de kleinsten is er een apart kinderbad.

Het waterpark van Hotel Pickalbatros Dana Beach Resort

Het vijfsterren Pickalbatros Dana Beach Resort biedt drie grote zwembaden en een leuk waterpark. Ook is er een apart kinderzwembad met glijbanen en speeltoestellen. Het hotel ligt aan een privéstrand. Wil je winkelen of wandelen langs de haven? Vanuit het hotel gaat er een shuttleservice naar het centrum van Hurghada.

3 hotels in Hurghada

Aan de jachthaven: Hotel SUNRISE Select Marina Resort

SUNRISE Select Marina Resort ligt aan de jachthaven van Port Ghalib. 's Avonds geniet je hier op de gezellige terrasjes met uitzicht op luxe jachten. Je kunt kiezen voor een all-inclusie verblijf of je wandelt zo naar de restaurants aan de boulevard. De brede zandstranden zijn op loopafstand en het hotel beschikt ook over meerdere mooie zwembaden.

Watersporten bij Hotel Arabella Azur Beach Resort

Hotel Arabella Azur Beach Resort ligt direct aan zee en is daarmee een geschikte uitvalsbasis voor watersporten, zoals kitesurfen en windsurfen. Neem je snorkel- of duikset maar mee, want het stikt van de gekleurde vissen en prachtige koralen rond het resort.

Kindvriendelijk Hotel Pickalbatros Albatros Palace

Hotel Pickalbatros Albatros Palace is een kindvriendelijk hotel met zes restaurants, een groot zwembad en zes bubbelbaden. Voor kinderen is er een miniclub, speeltuin en kinderzwembad met glijbanen. Terwijl de kinderen ’s avonds dansen in de kinderdisco, komen de ouders tot rust in de sauna.

4x leuke excursies in Hurghada

Ga op snorkeltrip

De onderwaterwereld van Egypte is een van de mooiste ter wereld. Een snorkeltrip is dan ook een aanrader. Een klein bootje brengt je naar de mooiste plekken in de Rode Zee. Er zwemmen prachtige gekleurde vissen en met een beetje geluk zie je ook dolfijnen.

Quadbiken in de Egyptische woestijn

Speciaal voor wie een kameel te langzaam vindt en een jeep te saai. Quadrijden is een leuke en actieve excursie in de woestijn. Een rijbewijs is niet vereist. Tip: vergeet geen doek mee te nemen tegen het zand voor rond je gezicht en neem je zonnebril mee.

Boottrip naar de Giftun Islands

Giftun Island is een prachtig paradijselijk eilandje voor de kust van Hurghada. Het strand is er wit en de zee helderblauw. Je kunt er een middag relaxen aan het strand, zwemmen of snorkelen.

Bezoek The Aquarium Reef

De Rode Zee zit vol prachtige vissen en ander onderwaterleven. Heb je geen zin om te duiken of te snorkelen? Bezoek dan het Aquarium Reef. Niet alleen zie je hier de mooiste vissen van dichtbij, ook leer je er een hoop.. Er is onder andere een grote glazen tunnel, waardoor het net lijkt of je tussen de vissen zwemt.

• Type accommodatie

Reviews over Hurghada

Mooie stranden

Boktor
    16-8-2018

Mooi zand strand jammer dat er alleen doden koraal is te zien

Fantastie

Helma
    15-8-2018

Er zijn hele mooie resorts en schoon .vriendelijke mensen .alleen een nadeel vond ik de taxie.s die rijden als gekken

Vydia
    14-8-2018

Het resorts was geweldig alleen het eten niet zo ze mogen wel veel meer variaties met het eten doen

G.H. Kappert
    7-8-2018

Hurghada is geweldig! Voor en door toeristen gemaakt en je wordt er echt op handen gedragen. Persoonlijk vind ik het geweldig daar! Ik zou iedereen adviseren om een keer te gaan!

Het was fantastisch !

Maarten
    29-7-2018

Prima hotel gezeten. Jammer dat je wel 4 euro moet betalen in het hotel voor uurtje poolbiljart spelen. Maar het is wel begrijpelijk. De mensen zijn arm en er moet geld worden verdiend. Verder was het fantastisch. Mijn tip is wel om bij aankomst op het vliegveld een telefoon/internet kaart te kopen. Ik heb voor 4GB het bedrag van 9 euro betaald. Je kan deze in een oude telefoon stoppen en als hotspot gebruiken. Heb je voor een zeer redelijke prijs internet voor je mobiel.

Hurghada scoort een 7,4 uit 10, op basis van 3187 reviews