Vakantiehuis Zabargad

Vakantiehuis info

Meer vakantiehuis info

21 reviews over Vakantiehuis Zabargad

• 8Dirgni17-10-2014

niet voor duikvakantie, wel voor zonvakantie

na 24 keer in Egypte te zijn geweest, dit keer diep zuid in de hoop een ongerept huisrif te hebben. Helaas was het huisrif een afknapper, van 0-10 meter leuk begroeid, na 10 meter tot ruim 30 meter, leek het of een bulldozer aan het werk geweest was. Wat hier gebeurt is, is ons niet duidelijk, maar leuk om 2-4 te huisrifduiken, dan heb je het gezien en is bootduiken aan te bevelen. De duikschool kon hier en daar ook wel verbetering gebruiken, zeker de assistent manager, een onvriendelijke en ongeinteresserde Italiaanse. Haar partner, de manager, was een toffe gozer. Het hotel is verouderd en de manager probeert je geld uit je zak te kloppen door extra water (bij AI?) te willen verkopen...?? Het eten in het restaurant was perfect, nog nooit zo goed gegeten! Een herhaling zit er voor ons niet in.

Gereisd met partner in oktober 2014

• 9Julia23-07-2014

Fantastisch resort!

Absoluut mooiste snorkelrif dat wij hebben gezien in Egypte, onaangetast, enorm kleurrijk koraal en boordevol vis. Murenen, grote wittip rifhaai, verschillende soorten egelvissen, diverse soorten trekkersvissen, tonijnen, adelaarsrog, schildpad en elke dag napoleonvissen en ontelbaarveel andere soorten. Het hotel heeft een heerlijke sfeer en is prachtig met zijn perzikkleurige koepeltjes. Er waren weinig gasten, 11 tot 14 stuks. Wat een geweldige bediening en ondanks het kleine koppeltje mensen elke dag lopend buffet met heerlijk warm eten van goede kwaliteit. Het enige minpuntje voor ons was de matige waterdruk in de douche, maar wij zijn Griekenland gewend dus is dit niet het belangrijkste, de bedden waren super. De vakantie was geboekt bij Diving World en was zeer goed verzorgd.

Gereisd met partner in juni 2014

• 9Chris Leenders29-11-2013

Mooie duikstek, morgen weer!

Genoten van de vakantie. We hadden met een groepje van 13 personen geboekt en heel veel meer mensen hebben we niet gezien. Jammer van zo’n ruim opgezette accommodatie. De kamers waren netjes, schoon en we hadden goede bedden. Het personeel was vriendelijk en had alle tijd om ons van ons natje en droogje te voorzien. Prima zo. Houdt er wel rekening mee dat een lekker koud biertje (1/2 liter) € 3,00 kost. € 3,00 x ….. kan bij dorstig weer best veel worden. Maar dat heb je zelf in de hand.

Emperor Divers heeft sinds dit jaar 2013 een vaste Duikbasis op het ressort dat gerund wordt door een Italiaans stel. Zij praten goed Engels en hebben ons bij onze Super mooie duiken begeleid. De rit vanaf het vliegveld naar het ressort 180km leg je af in +/- 2 uur Kortom, als je voor rust en mooie duiken gaat is het voor de elke duiker een aanrader.

Gereisd met vrienden in november 2013

• 6Ilse03-12-2011

Eenmalig

Zeer vriendelijk personeel op teleurstellend resort. Omgeving: woestijn en Rode Zee, prima. Als je elke dag met de boot meegaat om te duiken, maakt het niet veel uit dat er op het resort en erom heen bijna geen leven is. Winkeltjes gesloten. Zwembad niet verwarmd. Duikschool Orca (op resort): niets op aan te merken. Helaas is het huisrif teleurstellend. Per boot worden mooie riffen bezocht. Accomodatie is hard aan onderhoud toe. Hygiene niet zoals we in andere hotels in Egypte gewend waren. Hotelkamer en badkamer niet goed schoongemaakt na vorige gebruikers. Open afvoerputten vanuit de hotelkamers, waar je de ontlasting kon zien liggen (en ruiken). Tuin redelijk onderhouden. Wel stankoverlast door gebruik van ontlasting als mest van ezeltje Ali van de duikschool. Het ontbijt en diner waren lekker doch eenvoudig. Helaas toch diarree gekregen. Prijs/kwaliteitverhouding: te duur voor hetgeen er aangeboden wordt.

Gereisd met partner in november 2011

• 9Ruud van Lent24-12-2009

goed verblijf voor duikers

als je alleen wilt duiken, kun je er goed terecht. Da avonden vul je met dineren. Het eten is niet ruim, maar voor mij het beste tot nu toe in Egypte (5e keer). Veel persoonlijke aandacht, leuk duikteam. Makkelijk om met je buddy de avonden te gaan duiken, eenzaam in de diepte. De kamers zijn wel aan onderhoud toe. Ik ben er in februari 2009 geweest samen met mijn zoon. In de avond wel truien aan.

Gereisd in december 2009

• 7Miranda16-08-2009

Echt duik of snorkelresort

Een heel rustig en knus resort aan een mooi huisrif op 2 uur rijden van Marsa Alam airport. Prachtig groot en schoon zwembad. Kamers ruim en schoon maar sober (badkamer vooral). Bedden ok. Geen tv of kluis. Zee kan nogal eens ruw zijn. Huisrif mooi; drop-off tot ongeveer 15 meter. Schildpadden, spaanse danseressen en napoleonvissen gezien. Vriendelijk personeel. Maaltijden goed en verzorgd maar zoals in alle Egyptische resorts een beetje smakeloos. Soepen en desserts daarintegen fantastisch. Duiken met Orca is heel professioneel georganiseerd. Zeer vriendelijk en veilig. Zij zijn het hart van het resort, kunt daar beter terecht dan bij de receptie vanwege het toch behoorlijke gebrekkige engels van de medewerkers in het resort.

Gereisd met partner in augustus 2009

• 8NoBaToWa24-06-2009

Echt iets voor duikers , anders is er niks te doen

Lekker rustig .Mooi huisrif incl. Napoleon en Bruno de Baracuda. Tijdens nachtduik meerdere keren een spaanse danceres.

Gereisd met vrienden in juni 2009

• 5Zimmie11-11-2008

Pover

Pover maar redelijk volledig is de juiste omschrijving van dit (duik)resort. Alles is er wel aanwezig maar pover; het bufet, het ontbijt, de bar, de kamers,... De duikbasis is inderdaad Duits met een echt duitse mentaliteit. Niet echt vriendelijk en zelfs een beetje hoogmoedig. Zelfs instructeurs moeten bij hun eerste duik een dieptekwalificatie afleggen op -7 meter??? Echte miskenning van andere brevetten dan de hunne. Zakendoen komt op de eerste plaats. Het huisrif heeft voor een ervaren duiker geen/weinig nieuws te bieden. De boten zijn niet echt voorzien voor duikers, eerder voor snorkelaars en zeker niet voor langere tochten op de Rode Zee. Bij de minste deining zijn pilletjes tegen zeeziekte geen overbodige luxe. De riffen die aangedaan worden zijn daarentegen schitterend. Prachtige koralen. Toen wij er waren was de watertemperatuur te hoog voor het verwachte (maar niet gevonden)'groot wild'.

Gereisd met vrienden in september 2008

• 8Monique16-01-2008

Prima duikhotel met super vriendelijke bediening. Duikschool ORCA weer prima geregeld met vriendelijke staf. Huisrif mooi, maar ook de bootduiken op de Fury Shoals zijn aan te raden. Eten was lekker, geen mega buffetten maar voor iedereen altijd iets te vinden. Echte duikbestemming, toch 2,5 uur vanaf Marsa Alam en verder is er buiten het hotel niets te doen, dus niet direct een bestemming als je niet gaat duiken/snorkelen. Wij hopen er nog een keer terug te komen.

Gereisd met partner in januari 2008

• 9marco26-07-2007

Ben hier eenmaal geweest en gewoon een heerlijk duikhotel ,goede sevice van vriendelijk personeel.

Gereisd met vrienden in augustus 2006

Vakantiehuis Zabargad info