Vakantiehuis Zabargad

Vakantiehuis
Vakantiehuis Zabargad
7,8

19 reviews over Vakantiehuis Zabargad in het Nederlands

niet voor duikvakantie, wel voor zonvakantie

Dirgni
17-10-2014

na 24 keer in Egypte te zijn geweest, dit keer diep zuid in de hoop een ongerept huisrif te hebben. Helaas was het huisrif een afknapper, van 0-10 meter leuk begroeid, na 10 meter tot ruim 30 meter, leek het of een bulldozer aan het werk geweest was. Wat hier gebeurt is, is ons niet duidelijk, maar leuk om 2-4 te huisrifduiken, dan heb je het gezien en is bootduiken aan te bevelen. De duikschool kon hier en daar ook wel verbetering gebruiken, zeker de assistent manager, een onvriendelijke en ongeinteresserde Italiaanse. Haar partner, de manager, was een toffe gozer. Het hotel is verouderd en de manager probeert je geld uit je zak te kloppen door extra water (bij AI?) te willen verkopen...?? Het eten in het restaurant was perfect, nog nooit zo goed gegeten! Een herhaling zit er voor ons niet in.

Gereisd Met partner in oktober 2014

Fantastisch resort!

Julia
23-7-2014

Absoluut mooiste snorkelrif dat wij hebben gezien in Egypte, onaangetast, enorm kleurrijk koraal en boordevol vis. Murenen, grote wittip rifhaai, verschillende soorten egelvissen, diverse soorten trekkersvissen, tonijnen, adelaarsrog, schildpad en elke dag napoleonvissen en ontelbaarveel andere soorten. Het hotel heeft een heerlijke sfeer en is prachtig met zijn perzikkleurige koepeltjes. Er waren weinig gasten, 11 tot 14 stuks. Wat een geweldige bediening en ondanks het kleine koppeltje mensen elke dag lopend buffet met heerlijk warm eten van goede kwaliteit. Het enige minpuntje voor ons was de matige waterdruk in de douche, maar wij zijn Griekenland gewend dus is dit niet het belangrijkste, de bedden waren super. De vakantie was geboekt bij Diving World en was zeer goed verzorgd.

Gereisd Met partner in Sat Jun 28 2014 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)

Mooie duikstek, morgen weer!

Chris Leenders
29-11-2013

Genoten van de vakantie. We hadden met een groepje van 13 personen geboekt en heel veel meer mensen hebben we niet gezien. Jammer van zo’n ruim opgezette accommodatie. De kamers waren netjes, schoon en we hadden goede bedden. Het personeel was vriendelijk en had alle tijd om ons van ons natje en droogje te voorzien. Prima zo. Houdt er wel rekening mee dat een lekker koud biertje (1/2 liter) € 3,00 kost. € 3,00 x ….. kan bij dorstig weer best veel worden. Maar dat heb je zelf in de hand.

Emperor Divers heeft sinds dit jaar 2013 een vaste Duikbasis op het ressort dat gerund wordt door een Italiaans stel. Zij praten goed Engels en hebben ons bij onze Super mooie duiken begeleid. De rit vanaf het vliegveld naar het ressort 180km leg je af in +/- 2 uur Kortom, als je voor rust en mooie duiken gaat is het voor de elke duiker een aanrader.

Gereisd Met vrienden in november 2013

Eenmalig

Ilse
3-12-2011

Zeer vriendelijk personeel op teleurstellend resort. Omgeving: woestijn en Rode Zee, prima. Als je elke dag met de boot meegaat om te duiken, maakt het niet veel uit dat er op het resort en erom heen bijna geen leven is. Winkeltjes gesloten. Zwembad niet verwarmd. Duikschool Orca (op resort): niets op aan te merken. Helaas is het huisrif teleurstellend. Per boot worden mooie riffen bezocht. Accomodatie is hard aan onderhoud toe. Hygiene niet zoals we in andere hotels in Egypte gewend waren. Hotelkamer en badkamer niet goed schoongemaakt na vorige gebruikers. Open afvoerputten vanuit de hotelkamers, waar je de ontlasting kon zien liggen (en ruiken). Tuin redelijk onderhouden. Wel stankoverlast door gebruik van ontlasting als mest van ezeltje Ali van de duikschool. Het ontbijt en diner waren lekker doch eenvoudig. Helaas toch diarree gekregen. Prijs/kwaliteitverhouding: te duur voor hetgeen er aangeboden wordt.

Gereisd Met partner in november 2011

goed verblijf voor duikers

Ruud van Lent
24-12-2009

als je alleen wilt duiken, kun je er goed terecht. Da avonden vul je met dineren. Het eten is niet ruim, maar voor mij het beste tot nu toe in Egypte (5e keer). Veel persoonlijke aandacht, leuk duikteam. Makkelijk om met je buddy de avonden te gaan duiken, eenzaam in de diepte. De kamers zijn wel aan onderhoud toe. Ik ben er in februari 2009 geweest samen met mijn zoon. In de avond wel truien aan.

Gereisd Anders in Thu Dec 24 2009 10:39:21 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)

Echt duik of snorkelresort

Miranda
16-8-2009

Een heel rustig en knus resort aan een mooi huisrif op 2 uur rijden van Marsa Alam airport. Prachtig groot en schoon zwembad. Kamers ruim en schoon maar sober (badkamer vooral). Bedden ok. Geen tv of kluis. Zee kan nogal eens ruw zijn. Huisrif mooi; drop-off tot ongeveer 15 meter. Schildpadden, spaanse danseressen en napoleonvissen gezien. Vriendelijk personeel. Maaltijden goed en verzorgd maar zoals in alle Egyptische resorts een beetje smakeloos. Soepen en desserts daarintegen fantastisch. Duiken met Orca is heel professioneel georganiseerd. Zeer vriendelijk en veilig. Zij zijn het hart van het resort, kunt daar beter terecht dan bij de receptie vanwege het toch behoorlijke gebrekkige engels van de medewerkers in het resort.

Gereisd Met partner in augustus 2009

Echt iets voor duikers , anders is er niks te doen

NoBaToWa
24-6-2009

Lekker rustig .Mooi huisrif incl. Napoleon en Bruno de Baracuda. Tijdens nachtduik meerdere keren een spaanse danceres.

Gereisd Met vrienden in Wed Jun 24 2009 17:13:24 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)
2008

Pover

Zimmie
11-11-2008

Pover maar redelijk volledig is de juiste omschrijving van dit (duik)resort. Alles is er wel aanwezig maar pover; het bufet, het ontbijt, de bar, de kamers,... De duikbasis is inderdaad Duits met een echt duitse mentaliteit. Niet echt vriendelijk en zelfs een beetje hoogmoedig. Zelfs instructeurs moeten bij hun eerste duik een dieptekwalificatie afleggen op -7 meter??? Echte miskenning van andere brevetten dan de hunne. Zakendoen komt op de eerste plaats. Het huisrif heeft voor een ervaren duiker geen/weinig nieuws te bieden. De boten zijn niet echt voorzien voor duikers, eerder voor snorkelaars en zeker niet voor langere tochten op de Rode Zee. Bij de minste deining zijn pilletjes tegen zeeziekte geen overbodige luxe. De riffen die aangedaan worden zijn daarentegen schitterend. Prachtige koralen. Toen wij er waren was de watertemperatuur te hoog voor het verwachte (maar niet gevonden)'groot wild'.

Gereisd Met vrienden in september 2008

Prima duikhotel met super vriendelijke bediening

Monique
16-1-2008

Prima duikhotel met super vriendelijke bediening. Duikschool ORCA weer prima geregeld met vriendelijke staf. Huisrif mooi, maar ook de bootduiken op de Fury Shoals zijn aan te raden. Eten was lekker, geen mega buffetten maar voor iedereen altijd iets te vinden. Echte duikbestemming, toch 2,5 uur vanaf Marsa Alam en verder is er buiten het hotel niets te doen, dus niet direct een bestemming als je niet gaat duiken/snorkelen. Wij hopen er nog een keer terug te komen.

Gereisd Met partner in Wed Jan 16 2008 18:40:38 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)
2007

Ben hier eenmaal geweest en gewoon een heerlijk duikhotel

marco
26-7-2007

Ben hier eenmaal geweest en gewoon een heerlijk duikhotel ,goede sevice van vriendelijk personeel.

Gereisd Met vrienden in augustus 2006

Vakantiehuis info

• Balkon / terrasAanwezig
  • Huishoudelijke apparatuurGratis bedlinnen, Kluis, TV

• Overige servicesHanddoeken(service)

• AdresZABARGAD ISLAND, RED SEA(toon op kaart)
  • E—mailadres
  • Website
  • Telefoonnummer

Overweeg je om een verblijf te boeken in Vakantiehuis Zabargad in Hamata/Berenice, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Vakantiehuis Zabargad zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.