Hotel Akassia Swiss Calimera Club Resort

Hotel Akassia Swiss Calimera Club Resort
7,9

35 tips over Hotel Akassia Swiss Calimera Club Resort

Luc, 3-9-2012

Ga niet naar Luxor in de zomer. Het is er echt veel te warm.

Een uitstap naar Port Ghalib is echt niet de moeite waard. Het is toeristisch getint en echt niet representatief voor Egypte.

Geef af en toe eens een fooi.

Bert Karst, 2-9-2012

Wil je een snorkelexcursie doen, maar heb je geen zin om op een boot te varen, kies dan voor een tripje naar Abu Dabbab. Je kan daar zwemmen met zeer grote zeeschildpadden. Ook hebben ze daar een leuk rif met vele mooie vissen. Ideaal voor kinderen

Neem een vliegenmepper mee. Je kan in je kamer of op je balkon/terras nog al eens last hebben van 'motten'.

marco, 31-8-2012
In de juli en augustus maand is het er echt heel heet dus genoeg zonnebrand meenemen. Bij het geven van een fooitje aan het personeel doen ze alles voor je. € 1,= fooi is voor hun heel wat en ze zijn er erg blij mee.

We hebben een aantal aanbieders voor Akassia Swiss Calimera Club Resort voor je op een rij gezet:

jthjmvlemmix, 9-5-2012
Dit jaar hebben we rechtstreeks bij JetAir de vlucht geboekt en de kamers bij Akassia. Je kunt dan met 4 personen op een kamer ONAFHANKELIJK van de leeftijd. En dat scheelt een stuk. De communicatie met Akassis verloopt uitstekend via de mail. Men reageert snel! De transfer van de luchthaven naar het hotel is gratis! Of je nu via Marsa Alam vliegt of via Hurgada maakt niet uit.
groothuyse, 16-1-2012
sigareten op de luchthaven m/a kopen, in het resort zijn ze 2keer zo duur
M. Rooyakkers, 4-10-2011
Als je foto's laat maken door de fotograaf daar let er dan goed op bij het uitzoeken van je foto's dat ze niet gefotoshopt zijn! Wij hadden foto's besteld die allemaal bewerkt waren en dat was erg jammer. Maar dit doen ze altijd...aldus de fotograaf. Bij de bestelling hebben ze nog wel de originele, maar eenmaal besteld niet meer.

De gouden Egypte Tips :

Ga nooit tijdens de ramadan want dan is het meeste personeel zeer chagrijnig. Er is vrijheid van godsdienst maar de meerderheid is moslim en dus in de regel niet te genieten door het vasten.

Vermijd juli en augustus, in oktober is het nog knetterheet en als het donker wordt valt de wind weg en door de hoge temperatuur van de rode zee (29 graden) is het 's avonds ook zweten geblazen. November - Maart is het beste, zeker voor excursies. Binnenland koelt 's nachts wel af

Willem, 6-11-2010

Ga om 18:00 dineren, dan is er voldoende plek, een tafel vol gratis cocktails en is het meeste eten goed en niet taai geworden door de warmhoudbakken van 80 graden. Het motto van akassia is dat de gast niet ziek moet worden dus grillen en bakken ze alles te lang op de BBQ, plaat en wok. Hou dit in de gaten en zeg zelf wanneer iets gaar genoeg is en dwing ze je dat te geven, dat eet je echt lekker.

Als je het aan hen overlaat is de a la minute steak a la kwartier en niet te nassen...

Willem, 6-11-2010
's avonds is er weinig te doen dus ga vroeg naar bed. Ga om 07:00 ontbijten in het Greenhouse of akassia garden restaurant en neem meteen wat eieren mee voor ze groen zijn en ook wat beleg e.d. voor in de minibar want de luch is warm met alleen brood en boter. Wel patat maar geen mayo dus neem een paar tubes mayo mee. Het rif is 's morgens vroeg op zijn mooist : ons schema was ontbijt, rif, ontbijt, rif , zwembad/aquapark, lunch, zwembad, rif, diner, sea view bar, TV en snurken maar...
Willem, 6-11-2010

Ga naar de Akassia Garden Bar op de tweede verdieping bij het aquapark, daar krijg je alles uit de fles dus echte cola, wijn en flessen stella artois. Dit alles all-inclusive. Heel weinig gasten weten dit en daarom daar geen airco dus ga er massaal heen zou ik zeggen. Ook mooie bridge-tafels daar.