Vakantiehuis Villa Habibi

• Goed: 7 - 8

Wat een prachtige villa

Anneleis van de Berg
9-1-2017

Huize Habibi is erg comfortabel. de ligging is super. Slechts enkele minuutjes lopen vanaf de boulevard. Ook de ligging van de woning tussen de lokale bevolking is geweldig. De hostess Rose was erg hulpvaardig. Wij hopen in mei 2017 weer te gaan. Enne....voor de prijs hoef je het niet te laten.

Kun je je enigszins aanpassen aan de lokale gewoonten en het leeftempo dat in Dahab gehanteerd wordt dan heb je de tijd van je leven. Wellicht juist als je niet persé op stap hoeft via georganiseerde (groeps-)uitstapjes. De ligging min of meer aan de rand van het centrum zorgt voor rust & privacy, een verademing = ligging 8+ .

De woning is lekker ruim en rijkelijk voorzien van zowel zon & privacy (dakterras) als ook een schaduwrijk zitje (beg. grond) & eten en drinken bij de hand. Met de fiets bij de hand zijn de boodschappen op het nagelegen 'winkel'plein snel gedaan. wel proberen de touristenprijzen te "ontlopen" = hoeveelheid ruimte 8 . De inrichting is bijkans compleet; het slaapcomfort = doorsnee en bij temperaturen in Januari (dit keer lagen ze zelfs enige dagen beneden die in Nederland) kwamen de extra dekens en airco die ook verwarmd goed van pas. Bovendien is er het nodige te lezen en te internetten. Al met al kun je je er prima vermaken. Niet moet gerekend worden met culturele 'hoogstandjes' kortbij en zelf chaufferen m huurauto werd en zeerste ontraden = inrichting/mogelijkheden 7+ . (Houdt er overigens rekening dat de airfare-prijzen aanzienlijk kunnen fluctueren !!)

Al met al genoeg redenen om nog eens terug te gaan (met dank aan de eigenaren)

Thuis komen

Corrie Stevens
13-5-2015

Toen ik 30 april bij Huize Habibi aankwam wist ik het meteen. Wij zijn weer thuis.De vorige vakantie was een jaar geleden. Inmiddels was de tuin weer mooier geworden en was ook de woonkamer nog gezelliger gemaakt. Samen met mijn vrienden heb ik weer een geweldige vakantie gehad. Karen de hostess regelde voor ons geweldige trips. De boottocht met een eenvoudige boot naar Abu Galum was het hoogtepunt of toch de tocht door de White Canyon. Te veel om op te noemen. Ik heb een uitgebreide reactie in het gastenboek geschreven.

Onvergetelijk

Arjan van de Velde
30-3-2015

Samen met de eigenaar John Jansen van Huize Habibi heb ik een onvergetelijke vakantie in zijn huis doorgebracht. Wat een prachtig huis en wat een leuke mensen in Dahab. De hele vakantie heeft op mij een onvergetelijke indruk gemaakt. De mensen, Joon School, snorkelen, woestijntrip etc etc. Geweldig

John bedankt.

Niets aan de hand

Nelly Biesta
8-12-2014

Ondanks de negatieve verhalen over veiligheid in de Sinai zijn wij met EgyptAir naar Dahab gegaan. Van enige onrust in de Zuid Sinai hebben wij niets gemerkt. Wij hebben genoten van Dahab en in het bijzonder van Huize Habibi. Wat een prachtig huis. Door de hostess Karen was de transfer, de ontvangst en de ondersteuning tijdens ons verblijf tot in de puntjes geregeld. Wij hebben genoten van de woestijn, de zee maar ook van de bewoners en de buren. Wat zijn de mensen daar gastvrij. Ondanks dat de mensen weinig geld hebben word je overal uitgenodigd om thee te drinken of zelfs om te komen eten. Heel bijzonder is het schoolproject van Joonschool van John en Els. Petje af. Volgend jaar komen we weer. Rob en Nel

Fantastiche plek!

Emre
1-5-2014

Dit is de beste vakantieplek waar ik ooit in mijn leven geweest ben!

Oud en Nieuw in de woestiin.

Henk en Marianne Kalter
13-4-2014

Onze reis werd een week voor vertrek geannuleerd. Gelukkig heeft Els er voor gezorgd dat we met Turkish Airlines wel naar Egypte konden gaan. Wat hebben we 2 geweldige weken gehad in Dahab. Huize Habibi is heerlijk. Lekker veel ruimte. Als de een nog wat in bed wilt blijven liggen kan de ander gewoon zijn gang gaan. Op advies van Karen (de host) zijn wij Oud en Nieuw gaan vieren in de woestijn. Een geweldige ervaring. We slipen onder de sterrenhemel in de openlucht onder zeker 6 dekens, al onze kleren aan en een geleende muts op. Geweldige ervaring. Verder is het snorkelen overal fantastisch. De mensen zijn gastvrij en lief. Joon School is ontroerend. Wij hebben terplaatse schoolspulletjes gekocht. Het werd erg gewaardeerd. De overbuurtjes kwamen regelmatig zelfgebakken brood brengen. Wij hebben daar ook een keer brood gebakken. Wij komen nog een keer terug. Henk en Marianne.

Gelukt

Danielle
14-12-2013

Hoewel het een gedoe was om een vlucht te boeken naar Sharm el Sheikh is het ons toch gelukt. Aanvankelijk waren de kinderen er niet gerust op. Eenmaal in Dahab was die angst helemaal voorbij. Wat een geweldige plaats en een leuke mensen. Huize Habibi was voor ons een geweldig rustpunt na een dag snorkelen, een excursie of een fietstochtje door Dahab. Geweldig is het om tussen de lokale bevolking te "wonen". Voor ons en zeker ook voor onze kinderen was dit een ervaring. Wat leven wij dan in een luxe en waar klagen wij over. John en ls bedankt voor het huren van jullie prachtige huis, de ontvangst door Michelle en de vele informatie vooraf. Danielle en de kinderen.

De kinderen noemde het een villa.

Leonie van der Mortel
26-5-2013

Wij zijn inmiddels weer thuis. En we hebben het geweldig gehad in Dahab. Wat een fijne plek!

Alle 4 onze kinderen vonden het fantastisch en dat is niet altijd zo:) Ze willen allemaal volgend jaar weer terug en wij ook.

Ik wil jullie bedanken dat we in jullie huis mochten verblijven:)

Het was fijn om er na het snorkelen, kameel rijden, of wat dan ook "thuis" te komen en er tot rust te komen. De kinderen noemde het de hele vakantie "de villa".

We hadden graag wat in het gastenboek willen schrijven maar dat is helaas niet gelukt omdat onze laatste avond nogal hectisch was we werden op de valreep uitgenodigd bij de overburen voor thee en dat konden we natuurlijk niet afslaan. Je mag dus dit mailtje op de website plaatsen en in het gastenboek plakken. Karen heeft voor ons geweldige trips geregeld. De kinderen moesten even wennen aan Dahab met de geiten, kamelen etc. Volgend jaar weer.

Volgend jaar met ons hele gezin.

Ron Bleumink
23-5-2013

Hallo Els en John,

Wij zijn zó blij dat we in Dahab zijn geweest! Jullie huis is fantastisch. We hebben er enorm van genoten. Vooral dat grote dakterras was erg fijn.

Ook van Dahab hebben we genoten. Er hing een gemoedelijk sfeertje en de mensen zijn aardig en gemoedelijk.

De eerste dagen hebben we veel wind gehad en de temperatuur kwam niet hoger dan 28 graden, hoewel dat wel warm genoeg was voor ons.

We hebben kennis gemaakt met Monna en Fedeya. We zijn verschillende keren bij hen op bezoek geweest en hebben bij hen thee gedronken en later ook door hun uitgenodigd voor het avondeten. Ze vonden vooral Rik erg interessant. Het schooltje hebben we enkele keren bezocht. Ze doen daar enorm goed werk. We hebben in een speelgoedwinkeltje in het stadje allemaal schoolspullen voor hen gekocht. Karen heeft voor ons een nacht in de woestijn geregeld. Onvergetelijk. John Els bedankt.

Overweeg je om een verblijf te boeken in Vakantiehuis Villa Habibi in Dahab, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Vakantiehuis Villa Habibi zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Vakantiehuis Villa Habibi scoort een 9.48 uit 10 op basis van 42 reviews.