Hotel Le Meridien Dahab Resort

• Animatie
  • Jacuzzi
  • Sauna
Meer hotelinfo

We hebben een aantal aanbieders voor Le Meridien Dahab Resort voor je op een rij gezet:

21 reviews over Hotel Le Meridien Dahab Resort

• 8Wilma08-05-2013

Mooi hotel, goede service!

Wij verbleven in dit hotel in juni 2012 voor 3 weken. De kamer was mooi en netjes.Het hotel ligt ca 5km van het dorp, iedere dag een gratis bus naar dorp. Omdat het erg rustig was, waren er genoeg bedjes aan zwembaden en strand. Het buffet (avond) was prima maar niet erg groot. Personeel vriendelijk en behulpzaam. Het is wel een hotel voor mensen die rust zoeken. Buiten het hotel is niets!

• 9Bart10-09-2012

goed hotel met prettige uitstraling

Hotel Meridien is een fraai aangelegd hotel met een aantal zwembaden en met prettig ingerichte kamers. In de zee voor het hotel kun je leuk snorkelen. Sowieso kun je in de hele omgeving fantastisch duiken en snorkelen. Het is net een groot aqarium. Het hotel ligt ca 5 km buiten het centrum. Het was niet erg druk in het hotel toen wij er waren. Overdag was dit erg prettig; keuze zat m.b.t. welke plek we overdag gingen liggen/zitten. In de avond vond ik het te rustig. Wij hebben ons nergens onveilig gevoeld. Niet op zee, hotel, in dahab of in de woestijn. De woestijn en canyons zijn prachtig. Het St. Catherina klooster was een tourist trap, zou ik zeker niet aanraden.

Met vrienden

• 8Osinga31-08-2012

Design en verwen hotel met natuurlijke sfeer

Mooi hotel met natuurlijke design elementen. Ruim en licht van opzet. Goede PADI duikschool op het complex en eigen speedboot voor wateractiviteiten. Ik heb de speedboot een uur gehuurd voor eur 90,- om vervolgens met gezin met de banaan erachter te hangen/waterskieen. Heerlijk zout en zoetwater zwembaden waar je met je ligstoel in het water kunt liggen. Erg vriendelijk personeel. Onze kinderen hebben menig rondje in de golfcar gereden welke eigenlijk bedoeld is voor vervoer koffers. Voor het hotel kun je redelijk snorkelen. Dahab is voor ca. eur 6,- te bereiken per taxi. Erg veel restaurants en een stuk goedkoper en een lekker rommelige sfeer. Wij waren er in juli. Erg warm maar door het vele water best vol te houden. Jammer dat de spa nog niet af was. Die gaat september open. Zal wel oktober zijn Egyptenaren kennende

Met oudere kinderen

• 9Gert Schutte06-09-2011

Uitmuntende sfeer en goede keuken

Een perfecte service in een prachtig resort met een mooi rif voor de deur. Sfeervolle kamers met bad en douche, volop ruimte. Eten is meer dan goed, dagelijks afwisselend met kunstigt opgemaakte en vooral smaakvolle salades. Gluten en lactoseproblemen worden goed opgelost door de keuekbrigade, die vooral leergierig is. Een aanrader voor rust en sfeer.

• 9Monique13-03-2011

Heerlijk, een weekje luxe in de zon!

Prima hotel. Prachtig architectonisch opgezet. Een aanrader voor wie van een luxe, ontspannende vakantie in de zon houdt. Heerlijk gegeten.

Met jonge kinderen

• 7Thijs01-11-2010

Rustig hotel

Mooi hotel, kwalitatief goed afgewerkt (oa fijne, nieuwe strandstoelen). Buffet is matig (qua kwaliteit en afwisseling). Rustig resort; niet overvol. Veel Britten en Duitsers. De Russen die er zijn vallen over het algemeen niet negatief op (uitgezonderd een enkeling). Duiken viel een beetje tegen; koraal is niet heel erg bijzonder en weinig vis in vergelijking met andere plaatsen aan de Rode Zee. Ook beslist men pas op de boot welke stek het wordt; met een beetje pech duik je 4x dezelfde matige stek in een week. Je kunt je ook met een auto naar Dahab laten brengen voor een duik; dan kun je wel echt de stek van tevoren kiezen (oa Lighthouse is alleen met auto bereikbaar vanaf dit resort). Snorkelen op het huisrif was bepaald niet indrukwekkend.

• 8Bertie27-10-2010

Goed hotel, maar niet uitstekend

Goed hotel, maar niet uitstekend. Alle kamers hebben zeezicht en zijn ruim. 3 zwembaden, waarvan 1 met zoutwater. De ligbedden bij het zwembad en aan het strand zijn krakkemikkig en liggen niet erg comfortabel.Het ontbijt is goed, maar het avond eten is veel van hetzelfde. Wij raden aan, boek het hotel met ontbijt en eet in Dahab, stuk goedkoper en afwisselender.Wat wij een nadeel vonden is dat je vanaf een steiger de zee ingaat. Bij het Hilton en Swiss In kan je zo het water in lopen. Dit is ook prettiger als je wil surfen of kiten. Kite surfen was niet mogelijk bij het hotel. Als je van snorkelen houdt kan dit al voor het hotel. (klein rif) Er zijn geen winkeltjes in de buurt van het hotel, dus voor drankjes ben je op het hotel aangewezen en deze hebben hollandse prijzen.

• 9Mark12-10-2010

Echt vakantie

Het is werkelijk een heerlijk hotel, prachtige kamers, vriendelijke mensen, rustige plek om echt te relaxen. Het is een stukje bij het centrum vandaan maar de taxi's brengen je graag heen weer voor een paar euro. Ook hebben we op die manier verschillende mooie plekken bezocht. Geweldige ervaring om zo met locals in contact te komen. Die betrouwbaar en bijzonder aardig zijn. In Dahab is iedereen welkom en niets moet, alles mag. Het eten is kortom prima! Voldoende keus en goede temperatuur. De ene keer in het restaurant eten en een volgende dag zit je heerlijk aan het strand te dineren. Een aanrader en wij gaan er zeker terug.

• 10sonneveld08-08-2010

Fantastich hotel

Eerste keer in egypte geweldig bevallen! Bewust gekozen voor Dahab ipv Sharm erg genoten van de dagen in het meridien. Het is echt een hotel voor rustzoekers want 's avonds is er niet veel te doen, iedereen trekt zich al vroeg terug naar zijn kamer. Heerlijk gegeten genoeg variatie, ik zelf ben vegetarisch maar er was genoeg keus. Mooi huisrif veel vissen gezien! Leuke excursies te boeken. Heel aardig personeel en alles is heel schoon, ook de kamers zijn super mooi! Het publiek was vooral; engels,frans,duits,italiaans en een paar lokale mensen.

in de 14 dagen dat wij er waren 3 stellen nederlanders tegen gekomen.

Komen zeker nog een keer terug!

• 10Sylvia08-05-2010

De moeite waard!

Met zn 3tjes, met mijn zoon van 13 jaar hebben wij hier een week doorgebracht. Supermooie kamers, lekker eten, vooral ontbijt. Prachtig koraalrif voor de deur, waar je heerlijk kunt snorkelen, hele mooie gekleurde vissen gezien. Sauna, stoomcabine, jacuzzi aanwezig. Goede service en lunch op het strand. Was een supervakantie, en zeker de moeite waard de Mozesmountain, zeker doen!!!

Met oudere kinderen

0 tips over Hotel Le Meridien Dahab Resort

1 vraag over Hotel Le Meridien Dahab Resort

• Jessy, 18-07-2011

drank €

Bekend in Egypte maar altijd all.in. gezeten. Kan iemand mij uit ervaring vertellen wat de drank prijzen een beetje zijn? en dan heb ik het niet over alcohol maar puur de flessen water, fris, koffie,thee in hotel. Gezien dure franse keten ben ik een beetje voorzichtig.

dankje wel alvast! zonnige groeten

suzanne, 20-10-2011

Drankprijzen in dit hotel (zolang het niet-alcoholisch is) zijn mij enorm meegevallen. Lager in elk geval dan ik gedacht had en een flink stuk goedkoper dan op een gemiddeld terras in Nederland. Wijn/bier is er overigens wel prijzig.

Overigens kun je het beste in Dahab spotgoedkoop flessen water en blikjes cola etc. inslaan. Deze kun je gewoon probleemloos meenemen het hotel in en bijv. nuttigen bij de zwembaden of op het strand. Dan hoef je niet eens wat te bestellen in het hotel, behalve bij het eten dan natuurlijk. Elke kamer heeft een koelkast, dus vol laden maar. Gezien de temperaturen heb je per dag flink wat water nodig om weg te drinken en veilig flessenwater heb je zowieso nodig om je tanden te poetsen. Uit de kraan drinken moet je namelijk beslist NIET doen, als je lekker van je vakantie wilt blijven genieten.

Bij aankomst in je kamer staan er al 2 flessen verzegeld drinkwater in de badkamer en nog eens 2 in de woon/slaapkamer voor elke gast klaar. Daarnaast kun je in je kamer ook koffie en thee zetten. Alles staat er wat dat betreft. Als je de drankrekening nou echt laag wilt houden zet je na het eten in je eigen kamer een lekkere bak koffie/thee en kun je op je eigen terras met zeezicht heerlijk uitbuiken van de overdadige, smakelijke en fantastisch gepresenteerde buffetten. Het enige wat je dan wel mist is de zeer klantgerichte verzorging en vrolijkheid/humor van het hardwerkende (!) lieve personeel. We hebben van ze genoten ! Volgend jaar weer en dan absoluut weer in dit hotel. Ik kan niet wachten ....

• VerzorgingAll inclusive, Halfpension, Volpension
    • Eten en drinkenLunch
    • Shuttle bus vanaf vliegveldGratis
    • De staf spreektDuits, Engels

• ZwembadAanwezig, Buitenzwembad, Jacuzzi, Peuterbad, Poolbar, Zeewater zwembad, Zwembad

• Soort strandKiezels
    • Afstand tot strand50 m
    • Privé strandAanwezig
    • Directe toegang vanuit accommodatieAanwezig
    • Strand faciliteitenCatering aanwezig, Gratis parasols, Gratis strandbedden, Handdoeken aanwezig, Parasols aanwezig, Strandbedden aanwezig

• Animatie programmaKids Club (6-9 jaar), Miniclub (2-5 jaar)
    • Aanbod voor kinderenBabybed mogelijk, Peuterbad, Speelruimte, Speeltuin

• JacuzziAanwezig

• WinkelsCadeauwinkel, Kapper, Winkel voor levensmiddelen
    • Receptie24-uurs receptie, Aanwezig, Express check-in & check-out
    • Room Service24 uurs service, Aanwezig
    • Op het terreinBBQ faciliteiten, Bagageruimte, Bibliotheek, Lees/Studeerrruimte, Rookruimte, Terras, Tuin, VIP area
    • EntertainmentAnimatieprogramma voor volwassenen
    • Overige servicesAutoverhuur, Concierge, Dokter, Fietsverhuur, Geld wisselen mogelijk, Geldautomaat, Handdoeken(service), Informatie voor trips, Kluis, Krant, Stomerij, Strijkservice, Wasserette

• SaunaAanwezig, Hammam, Stoombad / Turks bad
    • Wellness behandelingenLichaamsbehandelingen, Massages