Vakantiehuis Aida House

Meer vakantiehuis info

31 reviews over Vakantiehuis Aida House

• 9Anneke06-05-2011

Heerlijk Huis

Tien heerlijke dagen in Aida House doorgebracht. Het huis is uniek gelegen midden in een Bedoeïenwijk, niet dat gelikte van bijvoorbeeld een resort. Alles wat je nodig hebt voor een geslaagde vakantie is aanwezig. Rustig lezen op het geweldige dakterras, de zee op loopafstand en wil je wat meer toerisme/drukte dan op de fiets naar Dahab centrum. Geweldig huis, bloeiende planten rondom, zitje naast het huis en natuurlijk het dakterras. Het huis is meer dan compleet (geweldige matrassen, geen enkele keer last van mijn rug gehad) ingericht. Ik had niet zoveel boeken mee hoeven te slepen, toeristische info en lekkere leesboeken volop. Prettig om de lokale contactpersonen op de achtergrond te hebben. Ik had natuurlijk een 10 kunnen geven, maar dat is voor de 'meester' en ik wil natuurlijk voorkomen dat het volgend jaar is volgeboekt, want ik wil zeker terug komen. Anneke

Gereisd met partner in april 2011

• 9Joke05-05-2011

Een bijzondere plek in een totaal andere wereld.

Voor mij was het totaal onbekend waar ik terecht zou komen. Deze vakantie heb ik genoten van de Bedouinen- en Egyptische cultuur. Ik heb genoten van de eerste tot de laatste dag in een totaal andere wereld. Niet de doorsnee Egypte vakantie, maar echt tussen de mensen die nog echt "puur" leven. Hoogtepunten waren: op de thee bij de Bedouinenvrouwen, de onderwaterwereld bij de Eel Garden, een prachtige canyontocht, de Bedouinenbruiloft in het maanlicht in een Wadi van de bergen. Heel apart was de ervaring dat ik mij overal volkomen veilig voelde. Het Aida huis was een oase van rust, na een dag enorm veel indrukken te hebben op gedaan. Het is een ruim huis van alle gemakken voorzien. Dit moet je beleven! Ik kom vast en zeker terug met mijn gezin.

Gereisd met vrienden in april 2011

• 9Esther04-05-2011

Oase in authentiek en sfeervol Dahab!

Aida House is een grote en comfortabele oase midden in een authentiek bedoeïnenwijkje op steenworp afstand van de azuurblauwe zee. Daar kijk je dan ook op vanaf het enorme dakterras, dat gedeeltelijk overdekt is. Heerlijke plek met briesje en naast zee ook uitzicht op bergen, palmbomen en de huisjes van de locals. Extra attractie is het naburige landje waar de kamelen verblijven. Het huis is heel ruim en van alle gemakken voorzien, fijn dat er naast een fornuis en oven ook allerlei andere keukenapparatuur is. De aanwezige mountainbikes waren fantastisch, Dahab is erg geschikt om per fiets te verkennen. Overige pluspunten: beheerder Suleyman en zijn contacten zorgen overal voor, aanwezige Egyptische mobiele telefoon en het prettige contact met de Nederlandse eigenaren die al 20 jaar in Dahab komen en veel tips geven. Een aanrader voor mensen die niet in kunstmatige toeristenomgeving willen zitten maar wel op een beetje luxe gesteld zijn. Wij komen zeker terug!

Gereisd met partner in april 2011

• 9G+N+J+L07-04-2011

Fijn huis op een bijzondere plek.

In Aida House hebben we genoten van een week zon, zee en ontspanning. Het huis is prima ingericht en lekker ruim (wij waren met 4 volwassenen). Ontbijten op het grote dakterras en 's avonds nog even nazitten in de tuin, wat een heerlijke plek! Prettig dat er fietsen bij het huis zijn, wij hebben ze veel gebruikt. De contacten via e-mail met de eigenaars verlopen prima; snel antwoord, veel tips en altijd enthousiast. De ontvangst door de mensen van Bedouin Lodge was zeer hartelijk en gastvrij. Ook het vervoer van en naar het vliegveld kan voor je worden geregeld. Wij hebben vooral genoten van de bijzondere plek waarop het huis staat: in een Bedouinenwijk tussen de lokale bevolking, niet ver van de zee. Kortom, een aanrader voor iedereen die de voorkeur geeft aan een vakantie op basis van zelfverzorging i.p.v. een volledig verzorgd verblijf in een resort.

Gereisd met oudere kinderen in maart 2011

• 9Familie van Mourik14-02-2011

Een heerlijk huis!

In januari/februari hebben wij 2 heerlijke weken gehad in Aida house. Alles was prima geregeld en we hebben er heerlijk genoten van de omgeving, de zee, de prachtige natuur en de ontzettend lieve en aardige mensen! Toen er op een gegeven moment onlusten uitbraken in de grote steden en onze vlucht geannuleerd werd, hebben Erik & Ida er alles aan gedaan om ons te helpen en onze familie in Nederland gerust te stellen. Daarvoor onze hartelijke dank! Echt ontzettend lief! We zijn voor de tweede keer verliefd geworden op Dahab en ook op de Bedouin Lodge en de lieve mensen daar! Hulde aan Erik & Ida, Suleyman, Mohsin en alle andere lieve mensen daar!

Gereisd met jonge kinderen in januari 2011

• 8Henk en Digna Venhuizen30-12-2010

Is aan te bevelen

Het Aida House is een prettig en gezellig huis, midden tussen bergen de kamelen en de geiten. Het dakterras was helemaal een fantastische plek, windje en mooi uitzicht op zee. Gezellig was dat er boeken aanwezig waren en....een gitaar. Ook was het fijn en makkelijk dat er een telefoon en nummers aanwezig waren. Heeft ons een hoop uitzoek tijd bespaard. We hebben heerlijk genoten van het mooie weer. Henk en Digna Venhuizen

Gereisd met vrienden in november 2010

• 9Wim en Geertje28-11-2010

Prachtige plek: ook voor ouderen!!

We zijn voor de 2e keer in Aida House geweest. Ook dit keer hebben genoten van de rust en veelvuldig contact met de lokale Bedoeienen bevolking. Weer genoten van de wandelingen langs de zee en de vele (vis) restaurantjes, waar je veilig, gevarieerd en vooral lekker kunt eten. De koralen en vissen bezichtigen met de glasboot is een echte aanrader. Als 75+ ers hebben we nog veel genoten van de ritjes met de mountainbikes. Het is ook fijn om te weten dat de host Suleyman altijd te bereiken is voor allerlei dingen. Hier komen we zeker weer terug!!

Gereisd met vrienden in november 2010

• 9Mirjam en Anton23-09-2010

Fantastisch huis, rustige locatie, vlak aan zee.

We hebben enorm genoten om een week in het Aida House te verblijven. Het huis is lekker ruim, en ingericht met alles wat je nodig hebt. We hebben heel veel gebruik gemaakt van de mountainbikes. Zo kon je makkelijk naar de toeristenbaai, winkels en het gezellige restaurantje van Bedouin Lodge.'s Avonds zochten we de rust van het huis op! Het was super fijn om direct bij het huis langs de zee te kunnen lopen. Het snorkelen en duiken kan je prima doen bij de Eelgarden of de Lighthouse. Je waant je onder water in een andere wereld met de prachtige koralen en vissen!! Je kan koken in het huis maar het eten in de toeristenbaai is aan te bevelen. Lekker, gezellig en goedkoop. Dichtbij het huis zijn allerlei kleine supermarktjes. Er is veel te zien in de omgeving. De Sinai is een boeiende rotswoestijn.

Gereisd met partner in november 2009

• 8Bebpie en Rob04-09-2010

Super

Een prachtig huisje tussen de plaatselijke bevolking. En de fietsen zijn heel handig want al staat het huisje 200m van zee, je kunt er niet recht naar toe je moet gemiddeld 10 min fietsen, tussen de geiten, schapen en kamelen is dat een prachtig tochtje. We hebben met onze jongens een jeepsafari gedaan, quad rijden, een tocht met een boot met glazen bodem, geweldig zoals je dan in de zee kunt kijken, gesurft, gesnorkeld en gedoken. Voor ons zeker voor herhaling vatbaar.

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2010

• 9Eveline29-08-2010

Een heerlijke, exotische plek!

Afgelopen maart zijn we een week in dit huis geweest en hebben volop genoten! Het huisje is ruim en schoon en heeft airco in de slaapkamers. Als je de deur uitloopt bevind je je tussen de kamelen, de geiten en de gesluierde vrouwen. Het exotische karakter van de omgeving en de rust zorgen voor een geweldige sfeer. Je kunt heerlijk relaxen in de tuin en op het dakterras. Langs de zee is het een prachtige wandeling van ongeveer 20 minuten naar het gezellige centrum van Dahab. Onderweg is de verleiding erg groot om gewoon te blijven zitten en lekker voor je uit te staren naar 'de overkant' Saoudie Arabie (bij helder weer) en naar de kleuren van de zee te kijken. Onder water weet je niet wat je ziet... snorkelend of duikend. Een echte aanrader voor wie houdt van het oosten, de zee en nieuw ervaringen.

Gereisd met vrienden in maart 2010

Vakantiehuis Aida House info