Vakantiehuis

31 reviews over Vakantiehuis Aida House in het Nederlands

uniek plekje

Marcel
14-5-2013

rust,comfort in ee traditionele omgeving die nog door weinig is ontdekt. Een huis voorzien van alles waar je na een lange dag duiken heerlijk op het dakterras kan uitrusten.

Gereisd Met oudere kinderen in Mon Apr 01 2013 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)

wat een heerlijk huis, omgeving en mensen

irene bakker en anja smit
5-5-2013

De accomodatie is heerlijk, heel veel privacy, voorzien van alle gemakken. De fietsen waren heel fijn om erop uit te gaan, restaurantjes en winkeltjes zijn op fietsafstand ( Een taxi is ook gemakkelijk te regelen, het is maar net wat je fijn vindt). Het huis ligt midden tussen de plaatselijke bevolking die ontzettend gastrvrij is. Vanuit het dakterrras kijk je uit op de prachtige bergen van de Sinai en je kunt de zee hiervanuit zien ( mooie zonsopgang) De eigenaar van een verderop gelegen hotel is contactpersoon tijdens de vakantie en hij was ontzettend behulpzaam en kon adviezen geven waar dit nodig was. Al met al voelden we ons ontzettend welkom en veilig tussen de Bedouinen in Dahab en ik zou het huis aan een ieder aanraden. Wij komen volgend jaar terug!

Gereisd Met vrienden in april 2013

Fantastische Plek; onvergetelijke ervaring !!!!

Trudy
21-3-2013

Het Aida House is een geweldig huis om vakantie te vieren. Het heeft veel ruimte en is voorzien van alle gemakken. De bedden zijn prima, het is zo donker en stil.....ik heb er heerlijk goed en diep geslapen. Zo bijzonder: het huis ligt midden in de wijk Assala, een bedoeinewijk. Je ziet de buurkinderen en buurkamelen vanaf het dakterras. Winkeltjes liggen vlakbij, en op de aanwezige mountainbikes kom je snel overal. Sanitair is prima, en de mensen van Bedouine Lodge staan altijd voor je klaar! Ik voelde me overal veilig; de mensen zijn zeer vriendelijk en behulpzaam!

Gereisd Met vrienden in februari 2013

een plek om volledige te kunnen ontspannen

marcel
1-11-2012

wil je echt in het leven van egypte binnenstappen is dit de plek om dat te ondergaan. Dicht bij het centrum , winkel om de hoek en het strand is op loop afstand

Gereisd Met partner in oktober 2012

Rustig huis in bedoeïnen wijk

caroline-zomer
3-6-2012

Kompleet ingericht huis in een rustige buurt. Kamers groot en netjes. Mooie tuin en dakterras. Slaapkamer met airco. Net iets buiten het centrum van Dahab. Op loopafstand van de zee. Uitzicht op bedoeïen huizen rondom. Winkels op loop/fiets afstand. duikplekken op 5 a 10 min. fietsen. Restaurants in de baai goed bereikbaar met fiets of taxi. Buurtbewoners erg vriendelijk en nodigen je uit voor de thee/diner. Wel veel zwerfaval rondom het huis en in de gehele wijk.

Gereisd Met partner in Sun May 13 2012 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)

"Aïda house" een heerlijk thuis

Ieke & Mart
27-3-2012

Mooi volledig ingericht vakantie huis in een rustige wijk van Dahab. Een heerlijk dakterras met uitzicht op zee. In en om het huis is voldoende ruimte om de keuze te kunnen maken of je wel/niet in de zon wil zitten. Volledig ingerichte keuken (met koffiezetapparaat!) ruime living en slaapkamers met goede bedden. Centrum Dahab is goed en eenvoudig bereikbaar te voet, taxi of gewoon op de fietsen die er tot je beschikking zijn. De service vanuit Bedouine Lodge is in één woord subliem! Vriendelijke, hulpvaardige en bijzonder gastvrije mensen. De excursies naar de Canyons waren voor ons een absoluut hoogtepunt. Het wonen tussen de lokale bevolking, weg van het drukke centrum, geen radio of tv zorgt voor totale ontspanning. Wij hebben vanuit het huis Dahab en omgeving o.a. de "blue hole" vooral op de fiets verkend. Een heerlijke plek waar we zeker nog eens naar terug zullen keren.

Gereisd Met partner in maart 2012

Aïdahuis

Karin en Coen van der Kamp
12-3-2012

Aan onze vakantie in Dahab hebben we fantastische herinneringen overgehouden. De voorpret was dankzij de inspanningen van Ida al groot. De hoeveelheid informatie, maar ook het enthousiasme van de eigenaren was enorm. Vanaf onze aankomst op het vliegveld liep alles op rolletjes. Het was nog winter, maar de zon scheen elke dag. Wel kon het frisjes zijn. Er was sprake van een cultuurshock, maar die was snel voorbij. De buurt was veilig, je hoefde maar naar de weg te gaan, of er stopte een auto (=taxi). Vanuit het huis kon je lekker op de fiets naar het strand. We hebben een indrukwekkende tocht naar Mount Sinaï gemaakt, overnacht bij bedoeïenen, het Catharinaklooster bezocht. Ook zijn we per jeep de woestijn in gegaan ( witte en gekleurde canyon). Het huis was een ruim, schoon, had een heerlijk dakterras. Een kleine kritische noot: een matras was doorgezakt, we misten ook een beetje radio, tv en föhn. We hopen zeker nog een keer terug te komen!

Gereisd Met partner in januari 2012

Vakantiewoning tussen de locale bevolking.

Mieke van Rossum
6-1-2012

De vakantie woning is zeer ruim, volledig ingericht met dakterras. De inrichting is eenvoudig, maar netjes. De huizen rondom Aida House worden bewoont door de Bedoeïen. Vanaf het dakterras zie je vrouwen , kinderen, geiten, kamelen, kippen, katten en honden.Vanaf dakterras zie je de zee. Met de fiets naar de locale winkeltjes waar je vanalles kunt kopen. Mensen zijn vriendelijk en behulpzaam. Met de taxi naar de boulevard, maar de afstand is ook prima te lopen. Als je langs de boulevard loopt, waan je je in de hippietijd. Als je openstaat voor de locale bevolking, voor andere culturen en je wilt zelf iets zien en ondernemen is dit een ideale vakantie. We hadden twee blonde dochters bij ons, maar we hebben ons geen moment onveilig gevoeld.

Gereisd Met oudere kinderen in januari 2012

Bijzondere ervaring

J.Veenstra
6-10-2011

Een totaal andere vakantie dan gewend maar erg bijzonder. Het Aida huis is van alle gemakken en comfort voorzien, zoals de airco in beide slaapkamers en een volledig ingerichte keuken waar we af en toe ook gebruik van hebben gemaakt. Het dakterras is het mooiste deel van het huis en we hebben er dan ook menig uurtje doorgebracht starend naar de zee in de verte onder de mooie sterrenhemel. De beheerder van het huis Souliman heeft ons goed opgevangen en begeleid waar nodig. Hij was altijd telefonisch bereikbaar. Ook het personeel van Bedouin Lodge is erg vriendelijk en behulpzaam.We zijn o.a. naar de Coulered en de White Canyon gegaan in de Sinai woestijn. Deze canyons komen uiteindelijk uit in een prachtige groene oase. Dit vonden wij echt fantastisch. Samen met de bedouinen hebben we daar een maaltijd gebruikt om vervolgens weer verder te trekken op onze "woenstijnexpeditie".

Gereisd Met partner in september 2011

relaxed en indrukkend snorkelen

syone
25-6-2011

Van af het moment van landen,zijn we opgenomen in het kleine belangrijke netwerk van ida en erik, dit begon metteen bij aankomst in sharm el sheik! Na een geweldige reis ( eerste ervaring met egypte ) konden we heerlijk aclimatiseren want wat is dit een andere wereld.

Het was een genot om bij het huis aan te komen het voelde welkom en fijn. We zijn een week geweest maar het voelt veel langer en nog steeds ( ik schrijf dit een paar maanden later ) zit egypte in mijn bloed, we hebben veel gedaan vooral snorkellen in de eel garden, lekker eten ( voor weinig ) fietsen en bij de bedouine vrouwen geweest dit was bijzonder, vrouwen van alle leeftijden standen en rangen cultuur of religie,....uiteindelijk maakt het niets uit en ben je als vrouw verbonden aan elkaar en dat schept een band,....dank je wel ida voor deze ervaring!!!

Ik zou zeggen kom het zelf ervaren want deze plek is uniek, de moskee en de gebeden, de geiten op straat de kamelen in de tuin!

Gereisd Met partner in januari 2011

Vakantiehuis info

• Aantal personen2 tot 4

• Balkon / terrasAanwezig
  • Huishoudelijke apparatuurGratis bedlinnen

• Overige servicesHanddoeken(service)

Overweeg je om een verblijf te boeken in Vakantiehuis Aida House in Dahab, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Vakantiehuis Aida House zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.