Vakantiehuis

12 reviews over Vakantiehuis Aida House in het Nederlands

Superverblijf!

Peter & Angelique
18-10-2018

Heerlijke week gehad in Aida House! Uitstekend huis, alles is aanwezig wat je nodig hebt, met een fijn dakterras waar het heerlijk toeven is in de schaduw met een lekker windje en waar je kunt genieten van de zonsondergangen. We hebben dankbaar gebruik gemaakt van de mountainbikes om naar het centrum te komen en naar de Bedouin Lodge/Bedouin Divers voor het ontbijt en de super duikdagen! Alleen maar gedoken, zo geweldig! De tips van de eigenaars voor de restaurantjes en de superaardige mensen van de Bedouin Lodge/Divers zijn ons allemaal zeer goed bevallen!

Gereisd Met partner in oktober 2018

Rustige ligging en fantastische snorkel omgeving

S.Ruttenberg
10-4-2017

Het ruime huis ligt tussen de lokale bevolking. Het huis heeft een ruime woonkamer en keuken, waar je alle benodigheden vindt die je nodig hebt. Boven is er een groot dakterras voor de warme, zwoele zomeravonden. Er staat zelfs naast het huis een kameel. Er zijn fietsen aanwezig. Hier hebben we dankbaar gebruikt van gemaakt. Elke dag fietsten we voor een heerlijk ontbijt (2 en 5 euro pp ) en diner ( 5 en 10 pp) naar de gezellige restaurantjes aan de zee. De Boulevard was ongeveer 7 min fietsen, maar je kan natuurlijk ook een taxi nemen voor 1 euro. Het huis ligt ongeveer 3 min lopen van de zee. In het huis ligt een map met tips welke excursies de moeite waard zijn en in welke restaurants je goed kan eten. Wij hebben zelf geen excursies gedaan, omdat we verkocht waren aan de zee. Het was net een zeeaquarium.( Wat een genot om al die prachtige vissen te zien) We hebben op de fiets veel snorkelplekken bezocht, zoals de Eelgarden, Lighthouse en the Islands. Wat verder fietsend naar the Canyon en the Blue Hole. Wat een fantastische plekken om te snorkelen. We waren door een buurt bewoonster Sarah uitgenodigd om te komen eten. Wat een ervaring om te zien hoe deze mensen eten en leven. 's Avonds zijn de restaurantjes en winkeltjes op de boulevard gezellig verlicht. We hebben volop van onze vakantie genoten en komen van de zomer terug in Dahab.

Gereisd Met partner in maart 2017

een plek om bij te komen

smarcel
31-10-2015

wij hebben een heerlijke week doorgebracht in ida house. In het het huis is alles wat je nodig hebt.

Gereisd Met partner in Sun Oct 18 2015 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)

een plek om volledige te kunnen ontspannen

marcel
1-11-2012

wil je echt in het leven van egypte binnenstappen is dit de plek om dat te ondergaan. Dicht bij het centrum , winkel om de hoek en het strand is op loop afstand

Gereisd Met partner in oktober 2012

Rustig huis in bedoeïnen wijk

caroline-zomer
3-6-2012

Kompleet ingericht huis in een rustige buurt. Kamers groot en netjes. Mooie tuin en dakterras. Slaapkamer met airco. Net iets buiten het centrum van Dahab. Op loopafstand van de zee. Uitzicht op bedoeïen huizen rondom. Winkels op loop/fiets afstand. duikplekken op 5 a 10 min. fietsen. Restaurants in de baai goed bereikbaar met fiets of taxi. Buurtbewoners erg vriendelijk en nodigen je uit voor de thee/diner. Wel veel zwerfaval rondom het huis en in de gehele wijk.

Gereisd Met partner in Sun May 13 2012 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)

"Aïda house" een heerlijk thuis

Ieke & Mart
27-3-2012

Mooi volledig ingericht vakantie huis in een rustige wijk van Dahab. Een heerlijk dakterras met uitzicht op zee. In en om het huis is voldoende ruimte om de keuze te kunnen maken of je wel/niet in de zon wil zitten. Volledig ingerichte keuken (met koffiezetapparaat!) ruime living en slaapkamers met goede bedden. Centrum Dahab is goed en eenvoudig bereikbaar te voet, taxi of gewoon op de fietsen die er tot je beschikking zijn. De service vanuit Bedouine Lodge is in één woord subliem! Vriendelijke, hulpvaardige en bijzonder gastvrije mensen. De excursies naar de Canyons waren voor ons een absoluut hoogtepunt. Het wonen tussen de lokale bevolking, weg van het drukke centrum, geen radio of tv zorgt voor totale ontspanning. Wij hebben vanuit het huis Dahab en omgeving o.a. de "blue hole" vooral op de fiets verkend. Een heerlijke plek waar we zeker nog eens naar terug zullen keren.

Gereisd Met partner in maart 2012

Aïdahuis

Karin en Coen van der Kamp
12-3-2012

Aan onze vakantie in Dahab hebben we fantastische herinneringen overgehouden. De voorpret was dankzij de inspanningen van Ida al groot. De hoeveelheid informatie, maar ook het enthousiasme van de eigenaren was enorm. Vanaf onze aankomst op het vliegveld liep alles op rolletjes. Het was nog winter, maar de zon scheen elke dag. Wel kon het frisjes zijn. Er was sprake van een cultuurshock, maar die was snel voorbij. De buurt was veilig, je hoefde maar naar de weg te gaan, of er stopte een auto (=taxi). Vanuit het huis kon je lekker op de fiets naar het strand. We hebben een indrukwekkende tocht naar Mount Sinaï gemaakt, overnacht bij bedoeïenen, het Catharinaklooster bezocht. Ook zijn we per jeep de woestijn in gegaan ( witte en gekleurde canyon). Het huis was een ruim, schoon, had een heerlijk dakterras. Een kleine kritische noot: een matras was doorgezakt, we misten ook een beetje radio, tv en föhn. We hopen zeker nog een keer terug te komen!

Gereisd Met partner in januari 2012

Bijzondere ervaring

J.Veenstra
6-10-2011

Een totaal andere vakantie dan gewend maar erg bijzonder. Het Aida huis is van alle gemakken en comfort voorzien, zoals de airco in beide slaapkamers en een volledig ingerichte keuken waar we af en toe ook gebruik van hebben gemaakt. Het dakterras is het mooiste deel van het huis en we hebben er dan ook menig uurtje doorgebracht starend naar de zee in de verte onder de mooie sterrenhemel. De beheerder van het huis Souliman heeft ons goed opgevangen en begeleid waar nodig. Hij was altijd telefonisch bereikbaar. Ook het personeel van Bedouin Lodge is erg vriendelijk en behulpzaam.We zijn o.a. naar de Coulered en de White Canyon gegaan in de Sinai woestijn. Deze canyons komen uiteindelijk uit in een prachtige groene oase. Dit vonden wij echt fantastisch. Samen met de bedouinen hebben we daar een maaltijd gebruikt om vervolgens weer verder te trekken op onze "woenstijnexpeditie".

Gereisd Met partner in september 2011

relaxed en indrukkend snorkelen

syone
25-6-2011

Van af het moment van landen,zijn we opgenomen in het kleine belangrijke netwerk van ida en erik, dit begon metteen bij aankomst in sharm el sheik! Na een geweldige reis ( eerste ervaring met egypte ) konden we heerlijk aclimatiseren want wat is dit een andere wereld.

Het was een genot om bij het huis aan te komen het voelde welkom en fijn. We zijn een week geweest maar het voelt veel langer en nog steeds ( ik schrijf dit een paar maanden later ) zit egypte in mijn bloed, we hebben veel gedaan vooral snorkellen in de eel garden, lekker eten ( voor weinig ) fietsen en bij de bedouine vrouwen geweest dit was bijzonder, vrouwen van alle leeftijden standen en rangen cultuur of religie,....uiteindelijk maakt het niets uit en ben je als vrouw verbonden aan elkaar en dat schept een band,....dank je wel ida voor deze ervaring!!!

Ik zou zeggen kom het zelf ervaren want deze plek is uniek, de moskee en de gebeden, de geiten op straat de kamelen in de tuin!

Gereisd Met partner in januari 2011

Heerlijk Huis

Anneke
6-5-2011

Tien heerlijke dagen in Aida House doorgebracht. Het huis is uniek gelegen midden in een Bedoeïenwijk, niet dat gelikte van bijvoorbeeld een resort. Alles wat je nodig hebt voor een geslaagde vakantie is aanwezig. Rustig lezen op het geweldige dakterras, de zee op loopafstand en wil je wat meer toerisme/drukte dan op de fiets naar Dahab centrum. Geweldig huis, bloeiende planten rondom, zitje naast het huis en natuurlijk het dakterras. Het huis is meer dan compleet (geweldige matrassen, geen enkele keer last van mijn rug gehad) ingericht. Ik had niet zoveel boeken mee hoeven te slepen, toeristische info en lekkere leesboeken volop. Prettig om de lokale contactpersonen op de achtergrond te hebben. Ik had natuurlijk een 10 kunnen geven, maar dat is voor de 'meester' en ik wil natuurlijk voorkomen dat het volgend jaar is volgeboekt, want ik wil zeker terug komen. Anneke

Gereisd Met partner in april 2011

Vakantiehuis info

• Aantal personen2 tot 4

• Balkon / terrasAanwezig
  • Huishoudelijke apparatuurGratis bedlinnen

• Overige servicesHanddoeken(service)

Overweeg je om een verblijf te boeken in Vakantiehuis Aida House in Dahab, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Vakantiehuis Aida House zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.