Hotel Mena House

40 reviews over Hotel Mena House in het Nederlands

een Arabisch sprookje

Ingrid
25-9-2016

Een mooiere locatie kun je niet vinden. Vanuit het zwembad of het restaurant kijk je zo op de piramides! Drijvend op je rug in het zwembad mijmeren over een cultuur van duizenden jaren geleden. En over de koningen en princessen die hier honderd jaar geleden kwamen toen dit grand hotel net geopend was. De kamers zijn gemoderniseerd, het eten is nog steeds goed. Een geweldige ervaring.

superrrr

crisje
18-1-2014

hotel mena house hele mooie kamer, geweldige ligging en uitzicht,eten echt super en heel betaalbaar

geedig

lorie lodwijk
29-8-2013

super hoteol perfecte service zelf bij aan komt midden in de nacht

We hebben een aantal aanbieders voor Mena House voor je op een rij gezet:

Zeer mooi Hotel ( nu redelijk betaalbaar)

f_favier
30-5-2013

We zijn hier met vrienden 2 nachten geweest begin mei.

Prachtig hotel goed verzorgd zwembad prima restaurant en een voortreffelijk ontbijt.

Kamers zijn op en top mooi groot balkon water en fruit op de kamer die s`middags weer wordt bijgevuld door de house keeping.

Ik had wel verwacht dat je uit het zwembad de piramides zou zien maar dan moet je toch iets hoger staan.

Al met al een hotel om heerlijk te relaxen na 2 weken Egypte.

We boekten dit hotel voor 64,- euro per kamer dat is wel eens anders geweest. Misschien komt dat wel omdat het nu sinds 1 januari geen Oberoi meer heet.

Droom uit duizend en 1 nacht

Wicky van der Meys
      7-5-2013

Mena house, in arabesque stijl gebouwd is een oase aan de rand van het drukke Cairo.Schitterend gelegen naast de eeuwenoude piramides, zichtbaar vanuit het sfeervolle restaurant waar 's ochtends genoten kan worden van een voortreffelijk ontbijt, 's avonds van een heerlijk diner. Wij verbleven in de kamers in het nieuwe gedeelte. Deze kamers zijn stijlvol en royaal voorzien van alle luxe.Het hotel wordt omringd door prachtige tuinen waarin strakke waterpartijen de drukte van het verkeer buiten het hotel, ook aan het zwembad tot een minimum reduceert.Confortabele ligstoelen rondom het grote zwembad waar het heerlijk toeven is met een versgeperst vruchtensap. Het zijn de details: Op de kamer dagelijks sinaasappelen en een mooie bloem. Wij hebben nog nooit zo enorm genoten als in dit hotel waar de medewerkers service bieden vanuit het hart en een glimlach echt is en men geniet van het verwennen van de gasten. De Jacussi bij de sportzaal maakte ons geluk compleet:Een droom van een hotel!

Geweldig, Geweldig !!!

han_mirjam
      2-1-2013

Half december er 3 dagen gelogeerd, als onderdeel van een rondreis werden wij in het Mena House ondergebracht. (Misschien omdat er in Cairo haast geen toerist te bekennen is). In een woord geweldig. Alleen ontbijtbuffet gebruikt, was heerlijk en 1 keer voortreffelijk geluncht tegen een Nederlandse brasserieprijs. 45 min. rijden met taxi naar Centrum voor een prijs van 6 Euro (afgedongen) Prachtige tuin en zwembad. Heerlijke kamers, alleen in het bad douchen is niet zo fijn. Helaas 's avonds laat weer schreeuwende gasten op de gangen. Mooi uitzicht vanaf balkon op piramides. Vriendelijke bediening. In de directe omgeving geen goede restaurantjes. Pinnen kan gelijk buiten de poort of indien buitengebruik bij benzinestation iets verderop.

Om nooit te vergeten

rekenblad
      19-12-2012

Gewoon op heel de lijn de max, alles is zo mooi verzorgd, kamer-zwembad-restaurant-de tuin alles echt. Ze hebben zelfs een eigen kruiden tuin. Veel keuze van diverse restaurant en heel redelijk in prijs. Echt spijtig dat het maar voor 4 dagen was. Aan de ontbijttafel kijk je uit op de piramiden adembenemend.

WAUW

Anja
      9-11-2012

Een reis via touroperator geboekt en enkele nachten in dit hotel verbleven. Voor gewone westerse prijzen slaap, eet en zwem je vorstelijk!! Vanuit het restaurant heb je uitzicht op de grote piramide ...... onvergetelijk!

Droomhotel

Leon Ruijters
      2-11-2012

Direct uitzicht op de pyramides en aan de andere kant de dynamiek van Cairo. Een Oase met historie. De happy few van eind 19e eeuw en begin 20e eeuw zijn hier geweest. Tot nu komen er "bekenden" Bedden zo groot dat Sarkozy zijn hoofdkussen als dekbed kon gebruiken!!. Ongevenaarde perfectie en luxe. Bij thuiskomst de (gratis) ansichtkaart direct ingelijst en boven mijn bureau opgehangen. Weet weer waarvoor ik werk en spaar. Ik wil terug.

Genoten!

Sammie
      28-10-2012

Wij kregen een gratis upgrade naar de honeymoonsuite, zonder erom gevraagd te hebben. Kamer met pyramidezicht moet je hier niet missen. Vanuit je bed een geweldig uitzicht op de pyramides. Prettig balkon erbij.

Wij zaten in het nieuwe gedeelte. Dit is zeer netjes aangelegd. Het oude gedeelte is prachtig oud engels. We liepen er rond en kregen een gratis rondleiding aangeboden door personeel wat in de buurt was. Zeker aan te raden. Verschillende suites bekeken, waar bekende mensen zijn geweest; Churchill, Montgomery, Sarkozy, Iglesias..

Alleen gebruik gemaakt van het ontbijtbuffet, zeer goed!

Supervriendelijk personeel!

Goede beveiliging aan poort, k9 honden.

Mooi en erg schoon zwembad

Enig minpunt:

Kamer helaas enkel bad/douche, geen aparte douche. En wat afwerkingsdetails.

We hebben een aantal aanbieders voor Mena House voor je op een rij gezet:

Overweeg je om een verblijf te boeken in Hotel Mena House in Cairo, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Hotel Mena House zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Hotel Mena House scoort een 9.37 uit 10 op basis van 44 reviews.