Géén boekingskosten

• Sportfaciliteiten
Meer bed & breakfast info

39 Reviews over Mama Yous

• 10Jos&Nel19-01-2020

Fantastisch in een woord, de moeite waard.

Na een verblijf van 3 weken in Hurghada een week naar Cairo. Opgehaald weer weggebracht door Youssef die de hele week bij ons was als chauffeur en gids. Spreekt goed Engels heeft veel lokale kennis en weet goed wat wij als westerlingen willen en wensen. Het lijkt in eerste instantie duur maar wat is duur? Taxi's hebben geen meter en je hebt geen idee hoe ver alles verwijderd is dus waar wil je over onderhandelen? Spreken de chauffeurs dan Engels, vergeet het maar. De bijkomende kosten voor brandstof, parkeer gelden enz. waren ca. 285 euro, dus heel redelijk. Ga zeker eten samen met Youssef hij weet de plaatsen met goede veilige keuken hij kan de rekening controleren, wij niet omdat bijna alles in het Arabisch is. Als je wat wil zien en een prettig verblijf hebben dan is deze B&B zeker aan te raden. Het ontbijt was heerlijk en alles was bespreekbaar. Je kan met Youssef alles bespreken en je eigen planning maken op advies van Youssef.

• 10MW Dullens07-10-2018

Home again!

Fully equipped apartment with Youssef as host and guide helping us see Caïro through his eyes. After a couple of years back but on the new location. Youssef did once again a great job.

• 10Gerard van der Ree22-08-2014

Simpelweg geweldig!

Ons verblijf is mamayous was onvergetelijk. Het appartement is ruim, mooi ingericht en helemaal compleet (iedere kamer airco, wifi. satteliet-tv, zelfs een wasmachine). Het ligt in een heel veilige omgeving in een buitenwijk van de stad, wat koeler en rustiger is dan downtown. Wat mamayous echt fantastisch maakt is Youssef, de gids. Hij nam ons oversl mee naar toe in zijn moderne schone auto (met airco, heel fijn. Youssef kent alle plekjes, van de publiekstrekkers tot aan klassieke theehuisjes en marktjes waar nooit toeristen komen. Hij zorgt altijd dat je veilig bent, onderhandelt goede prijzen voor je, heeft een heel goed gevoel voor humor, en is goudeerlijk. Hij kent overal in de stad winkeltjes, uitstapjes, en restaurants waar de service goed is en je niet wordt afgezet. Met andere woorden, hij zorgt er voor dat je je veilig kunt voelen en geen zorgen hoeft te hebben voor oplichterij, zodat je optimaal van je vakantie kunt genieten. Op deze manier is Cairo een fantastisch feest!

• 9Rietje03-02-2014

Fantastische plek

Accomodatie ligt in een uitstekende, moderne en zeer veilige buurt met vele terrasjes en restaurants op loopafstand.

• 8eric lingers24-02-2013

Geweldige gids met een warm hart

Youssef doet er alles aan om het zijn gasten naar de zin te maken. Je kan hem 100% vertrouwen en als gids brengt hij je overal veilig naar toe en regelt alle zaken. Op de toeristische plekken is dat heerlijk - geen zorgen aan je hoofd. Het appartement heeft 2 slaapkamers, badkamer/douche, ruime zitkamer (TV/dvd/PC), keuken; keurig/modern. Youssef brengt je met zijn auto overal naar toe. Het appartementen complex en de omgeving zijn nog voor een deel in de bouw fase - Rehab city is een enorm nieuwbouw gebied; gericht op expats en rijke Egyptenaren. Toegang alleen via bewaakte ingangen. Het is er heel veilig (eigen bewaking). In de directe omgeving is niets te doen. Youssef brengt je naar een FoodCourt of Shopping Centre (5min). Centrum 45min rijden; vliegveld 20min. Voor een paar dagen zonder zorgen Cairo highlights met een gids was dit voor ons perfect.

• 9hub cremers25-03-2012

intens en veilig genieten v. e. fantastische stad

Wij zijn een week met zijn 2en in Mama Yous geweest. Het was van het eerste moment af prettig, vertrouwd en uiterst gastvrij. Mooie, schone slaapkamer, eigen wc en ruime douche. Helder, ruim, koel en schoon huis in een veilige en rustige buurt gelegen. Het unieke van Mama Yous is de combinatie van gastvrijheid, verwennerij en Youssef, die ons als chauffeur en gids heeft begeleid. Hij heeft ons de mooiste bekende plekken en de indrukwekkendste onbekende plekken laten zien. Het voelde allemaal heel vertrouwd, open en veilig. In goed overleg met Ria en Youssef hebben wij, in ons eigen tempo, een heerlijke week kunnen beleven. Heerlijk 's morrgens in de zon op het dakterras genieten van het rijke ontbijt en dan op pad. Ik zit er nog helemaal vol van, zoveel mooie dingen hebben wij gezien en beleefd. Een mooi avontuur in een andere wereld, in een bruisende, boeiende stad met lieve mensen om je heen.

• 10famwarmenhoven13-01-2012

Geweldig

Als je Cairo veilig wilt ontdekken en een prima verblijf zoekt ben je bij Ria en Youssef in goede handen. Als je via hun website je boeking maakt begint het plezier al met zoveel informatie en tips ,van visum vliegveld tot wat te zien in Cairo en waar je veilig kan eten e.d.En als je de rest van de beoordelingen leest weet je dat je dit gewoon moet doen. Groetjes aan Ria, Youssef, en Thieu

• 10Piet Hartog29-11-2011

GASTVRIJHEID in hoofdletters

GASTVRIJHEID schrijft men hier in hoofdletters. Een uitzonderlijk prima B&B wat wij zowel hotel- als B&B-gasten van harte aanbevelen. Al direkt bij het afhalen op het vliegveld hadden we het idee dat we een week te laat waren, zo uitnodigend werden we onthaald. Dat we een week telaat waren werd al snel duidelijk, de stad Caïro heeft zoveel te bieden dat we met een paar dagen onvoldoende tijd hadden. Het rustige dakterras-ontbijt met uitzicht over de wijk Rehab City en in de verte de desert, het eten, drinken, meestal vrolijke gesprekken in ons B&B huis was heerlijk. Niet te vergeten de gezamenlijke dinners in jullie huis-restaurant met naamplaatjes op de tafel, de Shisha-kunst leren beheersen, onze conversaties. Wij ondersteunen van harte jullie doel om Youssef een toekomst in het vooruitzicht te stellen die hij zelf zal moeten waarmaken. Habiba Ria, Habibi Thieu & Youssef veel succes en vriendelijk dank!!

• 0paul, astrid, laura en ilse30-10-2011

Geweldige combinatie van B&B met chauffeur/gids

Net thuis van 6 dagen Cairo. Wij waren er als gezin met 2 kinderen van 8 en 9. Youssef heeft ons heel veel laten zien. We zijn met Youssef op plaatsen in Cairo geweest waar je normaal niet komt. Youssef was onze gids/chauffeur/onderhandellaar en vriend. Het was fantastisch. Ria was een super fijne gastvrouw en we voelden ons meteen thuis. Ook de kinderen vonden het geweldig. Lekker ontbijt op het dakterras. Gewoon geweldig. Eigenlijk willen we dit niet schrijven want we willen dit adres voor onszelf houden.

• 10Freddy04-10-2011

Uniek verblijf

Bed en Breakfast bij Ria is een ongelooflijke ervaring.Weg van de razend drukke hoofdstad en toch ideaal gelegen om van die stad te genieten. De dienstbaarheid van de uitbaters en van Youssef is uniek. Prijs en kwaliteit EN service: optimaal. Netjes!! Een verblijf om alleen maar ja tegen te zeggen en voor de rest: laat alles maar in hun handen, uw vakantie kan daar gewoon niet mis lopen!

Bed & Breakfast Mama Yous info

Het complex