Hotel Indiana

4.7Matig

10 reviews over Hotel Indiana

• 4Andrea.Defoin09-11-2011

Af te raden

Versleten hotel,veel mankementen,onbruikbaar zwembadje met geen streepje zon en ijskoud water.Kapotte vieze stoelen aan het zwembad.Niets is de laatste tijd nog onderhouden.Kamerdeur sloot niet,raam ging niet dicht.Ontbijt zeer slecht,1soort walgelijk broodje,1 konfituur,geen boter,wat rauwe groenten waar personeel met blote handen in grabbelt.Koffie niet te drinken en geen enkele propere tas te vinden,thee idem dito.Ligging is zeer goed en mooi dakterras met zeer democratische prijzen.Personeel wel vriendelijk.Ook naar handdoeken moeten vragen.Er zijn veel betere en in dezelfde prijsklasse hotels te vinden in Cairo.We zijn dan ook na 3dagen vertrokken en kregen wel zonder problemen ons geld terug.Ons volgende hotel was een meevaller.We zijn ondertussen ervaren Cairo-reizigers en vinden Indiana hotel een echte afknapper.

Gereisd met partner in oktober 2011

• 1A. Verhoef17-06-2011

Meest vreselijke hotel ooit

Tijdens een rondreis door Egypte deden we dit hotel 3 keer aan en pas de derde keer had ik een kamer die redelijk was. Deze keer werden er eerst 3 kamers afgekeurd door het personeel zelf voor ik uiteindelijk een kamer kreeg. Er waren geen handdoeken, dus gebeld naar de receptie en toen kreeg ik een handdoek die nog rook naar iemands achterwerk. In de eetzaal plakte je aan de vloerbedekking vast en een reisgenoot vond een lucifer in zijn broodje. Op de toiletten bij de receptie zat de ontlasting aan de muren. De lift was zo krakkemikkig dat een paar van mijn reisgenoten een paar verdiepingen naar beneden gevallen zijn. Het zwembad heb ik me niet in gewaagd; er omheen lagen sigarettenpuiken en de ligbedden waren vies en versleten.

Gereisd met vrienden in mei 2009

• 7Leunie07-03-2011

Prima hotel

Het Indiana Hotel is een prima hotel, ondanks dat deze een beetje in de categorie "Vergane glorie" valt. Ik heb meerdere malen in het hotel mogen overnachten, tijdens een rondreis. Er zit soms best wat verschil in de kwaliteit van de kamers, maar over het algemeen zijn het eenvoudige, maar ruime kamers. Het personeel is vriendelijk en behulpzaam. Het ontbijt is anders dan wat wij gewend zijn, maar dat hoort nou eenmaal bij de beleving van het land. Het hotel is geschikt voor de reiziger die zich minder bekommerd om luxe en in staat is door de gedateerde inrichting heen te prikken. Het hotel beschikt over een heerlijk dakterras, heeft een prettige ligging (pinautomaat en supermarkt nabij) en de Nijl is slechte enkele minuten lopen (pas op met oversteken!). Bon Bini restaurant aan de Nijl is een aanrader!

Gereisd met vrienden in juni 2010

• 7Monique Nijs24-11-2010

prima

Aangezien ik op zoover had gelezen dat het hotel als "ranzig"stond omschreven, verwachte ik iets vreselijks maar niets is minder waar.Ik omsschrijf het als "vergane pluche". Het is een heel mooi hotel van opzet maar word niet zo onderhouden. Wij hadden wel prachtige riante kamers met heerlijke ruime en brand schone bedden en een super badkamer.Ontbijt oke. Niets te mopperen voor ons !Omdat het mischien een beetje anders is maakt wel dat je een land leert kennen en dat is wel wat ik graag wil.

Gereisd met oudere kinderen in oktober 2010

• 6A. Amels27-10-2010

Dit hotel heeft z'n beste tijd wel gehad

Twee nachten in Indiana Hotel verbleven met een groep. Het hotel is enorm gedateerd en niet onderhouden. Schoonmaak omvat volgens mij alleen de badkamer, maar stofzuigen hoort er zeker niet bij, want overal ligt gruis en stof. Op verschillende badkamers lekt de douche of spoelt de wc niet door. Bedden ook niet geweldig. Het ontbijt stelt weinig voor: oude witte broodjes met jam, ondefinieerbare warme prakjes en veel te sterke thee (een theepot met 6 zakjes erin). Tijdens ons verblijf was het zwembad gesloten, dus daar zijn we niet geweest. Enige pluspuntje van het hotel is het dakterras waar vanaf je een leuk uitzicht hebt en waar je gezellig een drankje kunt drinken.

Gereisd met vrienden in oktober 2010

• 1R&M25-08-2010

Ranzig!

Het hotel heeft kamers die niet schoon zijn maar ook kamers die echt te ranzig voor woorden zijn. We hebben dit hotel 2x aangedaan en de 2e keer hadden we een kamer die beduidend 10x beter was als de kamer daarvoor. Hoe hoger je qua verdieping komt in het hotel hoe slechter en viezer de kamers. De ligging is overigens wel prima en een absolute aanrader is het Bon Bini restaurant wat aan de Nijl en op loopafstand van het hotel ligt. Wel even de drukke weg oversteken!!!

Gereisd met vrienden in oktober 2009

• 6Jahla03-01-2010

matig

Dit zeer eenvoudige hotel in een steegje op een paar honderd meter van de Nijl, is inderdaad vervallen, oud niet overal schoon. Wij overnachtten er 2 nachten tijdens een rondreis. Het is maar hoe je het nemen wilt, ik vond er allemaal wel overheen te komen. Ofwel: voor de ervaren reiziger is het geen miskoop.

Gereisd met vrienden in maart 2006

• 4Jon11-10-2009

Vies!

Vies hotel, overal haren, je komt op een kamer die schoon zou moeten zijn, maar er ligt nog een bruine boodschap van de vorige bewoner in de WC pot, en uitgetrapte peuken op het tapijt. Airco's werken meestal niet of vallen uit elkaar als je ze aan wil zetten.

Gereisd met vrienden in oktober 2009

• 4Natasja de Graaf26-08-2009

vies hotel

Indiana is een vies hotel. Echt alles is er erg smerig. Kamers waar je niet zonder slippers kan lopen,badkamer is beschimmeld en erg vies. De ontbijtzaal is verschrikkelijk. De vloer plakt van de viezigheid. Tafels en bestek zijn niet om aan te zien. Het zwembad kun je beter niet ingaan,zo smerig is het weinig water wat erin zit. Om het zwembad ligt alles vol met vleermuizenpoep en andere rotzooi. Het onbijt is oud en als je wat later komt is er niet veel meer te krijgen. Het andere eten in het hotel is ook niet best. Het enige voordeel van dit hotel is de ligging. Je bent met een taxi zo bij veel bezienswaardigheden. Het hotel heeft ook een goede chauffeur die U voor weinig geld naar bezienswaardiheden rijdt. Mohamed is zijn naam. Erg professioneel. Als U absoluut niks van een hotel verwacht kunt U dit hotel gerust nemen. Want de prijs is ook zeer gunstig. Wilt U toch een beetje fatsoenlijk kunnen eten en slapen dan raadt ik het zeker af.

Alleen gereisd in juni 2009

• 7Esmay03-11-2008

Prima hotel

Dit hotel is een simpel hotel in een steegje op een paar honderd meter van de Nijl. De kamers zijn verouderd en sommige kamers kunnen nieuwe gordijnen of een goed slot gebruiken. Maar daar is allemaal overheen te komen.

Het coptische en islamitische kwartier ligt zo'n 10 min. per taxi. Lopen is geen aanrader kan ik uit persoonlijke ervaring vertellen.

Het personeel is vriendelijk en het eten op het dakterras is heerlijk. Het personeel spreekt weinig Engels maar met wat geduld en vriendelijk blijven komt je een heel eind.

Met andere woorden: een heel simpel maar prima hotel voor de ervaren reiziger.

Gereisd met vrienden in september 2008

Hotel Indiana info