Aswan

We hebben een aantal aanbieders voor Aswan voor je op een rij gezet:

Reviews over Aswan

• 8Marian van de velde15-06-2019

Heel mooi

Het echte Egypte, ligt aan de Nijl, prachtig!

• 4Uitgaanslevenn
    • 9Zorg voor natuur

Gereisd met partner in februari 2017

• 8Louis13-01-2019

relaxt

Aswan is al sinds hele lange tijd de meest relaxte plaats van Egypte, dit komt voornamelijk door de vele Nubiërs die hier wonen. Natuurlijk wordt hier ook geprobeerd om geld aan je te verdienen, dat hebben ze ook hard nodig. In vergelijking mer ander plaatsen is het hier veel minder storend. Hiervandaan kun je diverse oudheden bezichtigen.

• 6Zorg voor natuur
    • 6Uitgaanslevenn

Alleen gereisd in december 2018

• 7Rita Schilde06-05-2017

Verschillende historische monumenten en musea

In de soeks wordt men minder lastig gevallen dan een paar jaar geleden. J e werd praktisch gedwongen om te kopen. Gelukkig is het iets verbeterd alhoewel er zeer weinig toerisme te zien is in de stad

• 7Sfeer in stad
    • 7Zorg voor natuur
    • 6Uitgaanslevenn

Gereisd met vrienden in april 2017

• 8Huguette Reunis28-11-2014

Veilige stad langsheen de Nijl en de woestijn.

Bezoek zeker het Nubisch museum en maak een lange wandeling langs de Corniche. Kuier gerust doorheen de wirwar van winkelstraatjes maar durf je ook onder te dompelen in de vele binnenstraatjes even buiten het centrum. Moslim, Christen, Indiaan of Afrikaan, ...je mag hier zijn wie je bent.

• 7Zorg voor natuur
    • 7Uitgaanslevenn

Gereisd met oudere kinderen in januari 2014

• 8Dennis16-11-2013

Levendig stadje

Een erg levendig stadje met vele winkeltjes en paard en wagentjes die zich over de drukke straten wagen. Wij zijn met zo'n karretje naar de bank geweest in Aswan en dat was goed te doen.

Gereisd met partner in juni 2013

• 7Piet en Jantje Reijm15-06-2013

ga het maar zelf ervaren

voor ieders wat wils , veel cultuur , ga met de koetsjes de stad door , en veel opgravingen

• 6Sfeer in stad
    • 7Omgeving
    • 2Uitgaanslevenn

Gereisd met partner in januari 2013

• 8Anneke17-04-2013

Een puur Egyptische stad

Helaas komen er in Aswan niet zoveel toeristen meer. Is men "bang" geworden na '9/11' en de revolutie e.d.? In ieder geval hebben wij er in Aswan zelf nooit iets van gemerkt en zijn er ook nooit bang geweest voor enge dingen. Aswan zelf is een typisch Egyptische stad met gezellige souks, een moderne winkelstraat en sinds kort ook een 'mall' (supegroot warenhuis). Het uitgaansleven stelt niet veel voor. Het is dus vooral genieten van zon en cultuur, dus vroeg op en vroeg naar bed ;)

Aan te bevelen bezichtigingen in Aswan: het Nubische Museum, de grote moskee en de koptische kerk. Maak met een feluka een trip naar Elephantine, Kitchener's Island, Noble Tombs en Mausoleum Aga Khan van waaruit je per kameel naar het St.Simeonklooster in de woestijn kan hobbelen. Vanuit Aswan: Philae (tempel van Isis) en Kalabsha tempel.

• 5Uitgaanslevenn

Gereisd met partner in maart 2013

• 8Jan 15-04-2013

Wat een prachtig uitzicht over de Nijl !

Aswan ligt aan het mooiste gedeelte van de Nijl gelegen. Het is dus zeker de moeite waard om een tochtje met een falucca (zeilboot) over de Nijl te maken. Hier vlakbij ligt ook de Aswandam die het bezoeken meer dan waard zijn

• 7Sfeer in stad

Gereisd met vrienden in april 2008

• 9Bruno04-02-2013

Heerlijk overwinteren

Wij waren er in januari 2013 en het was er heerlijk mooi weer (+/- 25°C). Aswan is ook veel aangenamer qua sfeer dan Luxor. De mensen zijn er minder opdringerig en alles gaat er rustig aan toe. Zelf een bezoek aan de soeks is best doenbaar. Eén keer neen volstaat om verlost te zijn van een verkoper.

• 7Cultuur

Gereisd met oudere kinderen in januari 2013

• 8Corrie06-11-2012

inschepen

In Aswan is het vertrekpunt van de cruises op de Nijl, er licht een groot meer met stuwdam en Philea moest verplaatst omdat het onder water verdween

Gereisd met vrienden in maart 2004

10 van de 39 reviews gezien