Alexandria

Vakantie in Alexandria

• Met wie en wanneer reis je?

Als we dat weten, kunnen we je overal de juiste prijsinformatie laten zien.

2 volwassenen
    Volwassenen

12+

Kinderen

2 tot 12 jaar

Baby's

Jonger dan 2

Leeftijd bij thuiskomst. Min. 1 persoon ouder dan 18.

vakanties Alexandria

Reviews over Alexandria

• 9Carla04-05-2018

Fantastisch vakantie land en hele lieve mensen!

Dat fooi geven gewoon bij de cultuur hoort! Iedere service wordt beloont met fooi!! Ook de Egyptenaren doe dat! En bedenken dat de salarissen veel lager zijn als bij ons! ben ook op vele andere plaatsen geweest!! heerlijk land!

• 9Sfeer in stad
    • 8Stranden
    • 8Zorg voor natuur

Gereisd met vrienden in februari 2017

• 10Patrycja20-06-2012

opinia

Cudowne miejsce. Zapisuje je w swojej TOP 10. Co mi się podobało: wspaniała, niezwykła atmosfera, skłonność ludzi do pomocy, wspaniałe widoki oraz oryginalna kuchnia egipska ;)

• 9Cultuur
    • 10Stranden

Zakelijk gereisd in januari 2012

• 10Mohamed21-12-2011

Fantastich!

Uitstekende plek voor de zon en om te shoppen lekker goedkoop!

• 10Uitgaanslevenn
    • 10Stranden

Gereisd met partner in juni 2011

• 8Joyce20-07-2010

Mooie stad

Ik ben nu 2 keer in Alexandria geweest en vind het ten eerste een hele mooie stad. Heerlijk om langs de zee te lopen, gezellig centrum en mooie cultuur! Alexandria is niet echt toeristisch. Mensen staren heel erg en dat vind ik vrij ongemakkelijk, maar de mensen zijn over het algemeen heel vriendelijk. In de winkeltjes kunnen ze ook best wel een woordje Engels spreken, al helpt het wel als je zelf ook wat woordjes Arabisch kan.

In de zomer is het inderdaad het seizoen voor alle Egyptenaren, dus heel druk en dan kan je beter wegblijven.

• 8Omgeving

Gereisd met partner in januari 2010

• 10Sammet Sorlu23-03-2010

Grym stad!!

Ett resemål för alla åldrar! Stränderna är fina men kunde varit lite bättre skapat för turister. Atmosfären är helt skön, folket är öppna och vänliga, sol och värme, fantastiskt. Utelivet kan man själv välja om man vill hålla högt tempo med magdans och olika klubbar. Eller om man vill sitta och njuta av utsikten från ett härligt café längs kusten med en god vattenpipa, och något gott att dricka, kanske en kopp riktigt arabiskt kaffe...

• 8Stranden

Gereisd met partner in juli 2009

• 4j brandt24-01-2010

ga elders in egypte

ga er niet heen als U de taal niet spreekt.Zeer weinig mensen kunnen een paar woorden engels maar zelfs voor mijn vrouw (britse)met een onvertaanbaar accent. Pas op met taxis. Zorg er voor nimmer in een ziekenhuis te komen, wanneer U voldoende creditcardtegoed, of zoals ik een onbeperkte verzekering kom je er niet gemakkelijk meer uit. (l dag liggeld is voor velen daar een jaarinkomen). wij zijn door een weekmerrie gegaan en ook na verlaten ziekenhuis gaf dit niet de white flag(toestemming om te vliegen,waarbij geen enkele luchtvaartmij.je wil. Ga er heen als volledig gezond bent (dat was ik maar verkeerde diagnose ziekh)maar er zijn betere plaatsen n egypte waar men wel op tourisme is ingesteld en die veel interessanter zijn.U kunt me contakten per e.m .

• 5Uitgaanslevenn
    • 6Cultuur
    • 6Omgeving
    • 7Stranden

Gereisd met partner in januari 2010

• 3irene21-02-2009

toeristen

in het hoogseizoen gaan erg veel arabieren op vakantie naar alexandrie. resultaat is erg veel vrouwonvriendelijke bejegening naar vrouwen, en zelf een enkeling die stenen gooit naar toeristen. het strand is mooi, maar je wordt niet geacht dit in bikini te betreden

• 4Uitgaanslevenn
    • 9Omgeving
    • 4Stranden

Gereisd met vrienden in juni 2008

• 6hans09-07-2008

cleapatra hotel***

goed uitzicht op de M zee kortom prima hotel 2 kamers voor 20 e-pond per nacht.

• 6Cultuur
    • 6Omgeving
    • 6Stranden

Gereisd met familie in mei 2006

• 8gerda van brenk05-01-2008

ik was met mijn man is egyptichein alexandria ik vond het erg mooi vriendelijke mensen en mooie stranden en fijn eten en winkelen

• 9Stranden

Gereisd in januari 2008

• 9khamisa23-12-2006

Alexandrië is voor mij een soort werelddorp. Oké het is een stad, maar het straalt op veel plaatsen in de stad een bepaalde rust uit. Er is veel gedaan aan het planten van groen in en om de stad. De corniche (boulevard) is erg mooi gemaakt. Mensen zijn over het algemeen vriendelijk en behoorlijk nieuwgierig. Vinden het leuk een praatje te maken. Veel leuke restaurantjes. De Mansheya is een oud winkeltjesgebied wat ook de moeite waard is om doorheen te lopen. Stranden vond ik zomers vaak te druk, we gingen vaker naar stranden waar je een klein bedrag voor moest betalen. Ik vond dat prettiger omdat je je dan iets minder bekeken voelt. Voor jongere kinderen vind ik het iets minder geschikt, de speeltoestellen zijn niet bepaald veilig en erg verouderd en ik zou ze zelf niet zomaar op straat laten spelen, dus spelen moet binnen gebeuren of in parken, sportclubs of het strand en natuurlijk op school als je er woont. Ik heb 2 jaar in Alexandrie gewoond, mijn man komt daar vandaan.

• 8Omgeving
    • 7Stranden