Quito

vakanties Quito

We hebben een aantal aanbieders voor Quito voor je op een rij gezet:

Reviews over Quito

• 8Julie22-11-2018

Gezellige, mooie, diverse stad, aardige mensen!

Echt een leuke stad! Per stadsdeel is alles lopend te doen, alleen om van stadsdeel te veranderen moet je met de taxi. Kies altijd voor de gele taxi met sticker op het raam! Wij sliepen bij Hotel Selina. Een nieuw hotel en erg mooi. Quito is prima te doen in 5 dagen, langer dan dat is echt te lang naar mijn mening. Een echte aanrader is om een tour te boeken naar de cotopaxi vulkaan, of nog beter, als je zelf een huurauto hebt daar gewoon zelf heenrijden! Quito ligt erg hoog dus hou daar rekening mee!

• 7Sfeer in stad
    • 5Zorg voor natuur
    • 9Uitgaanslevenn

Gereisd met vrienden in augustus 2018

• 8Tineke13-04-2018

Fantastisch mooie stad

Alles gaat in een ander tempo dan in Nederland

• 7Zorg voor natuur

Gereisd met vrienden in november 2016

• 7zonbog22-06-2015

Meegevallen

Vooraf hoorden we veel negatieve zaken over Quito. Overvallen en bedreigingen. We hebben ons echter geen moment onveiliger gevoeld dan in andere wereldsteden. Geen opvallende sieraden, dure camera's e.d. meedragen en in "de bewoonde wereld" blijven is het devies. Dan lijkt er weinig aan de hand.

• 7Sfeer in stad
    • 7Omgeving

Gereisd met partner in mei 2015

• 7paulienvandeworp25-05-2014

Schone stad tussen de vulkanen

Paar dagen in Quito verbleven als tussenstop. Het oude centrum is zeker de moeite van een bezoek waard en als je tijd hebt neem dan ook de kabelbaan vanaf de vulkaan en bezoek het museum Inti Nan (op de equator...)

• 6Sfeer in stad
    • 7Zorg voor natuur

Gereisd met vrienden in februari 2014

• 9Stoy10-02-2014

Fascinerende stad

Een leuke stad met interessante bezienswaardigheden in en vlakbij de stad. Je kan kuieren in de stad langs de rijk versierde kathedralen en kleurrijke pleinen. Het is boeiend om het zicht te bewonderen vanop El Panecillo, de heuvel waar het gevleugelde mariabeeld de stad beschermd. Vandaar heb je een uniek uitzicht van de lang gestrekte stad en de prachtige bergen op de achtergrond met hier en daar een vulkaan die erboven uitsteekt. Wij hebben kunnen genieten van de heerlijke lokale keuken in verschillende restaurants in de stad.

• 7Cultuur

Gereisd met vrienden in november 2013

• 8Conny16-04-2012

Een stad om naar adem te happen

Als je net in Quito bent is het vooral naar adem happen tijdens je bezoek aan het historische centrum met zijn koloniale gebouwen en mooie kerken. Er zijn lekkere restauarantjes en gezellige barretjes om de inwendige mens gelukkig te houden.

Gereisd met vrienden in mei 2009

• 10Duska01-04-2012

Quito, te amo!

Quito is een prachtige stad, metname het oude stadscentrum, dat ook op de werelderfgoedlijst staat, is rijk aan cultuur en historie. In het oude centrum vind je mooie gekleurde koloniale huizen, mooie kerken, een mooi plein, mooie straten (la Ronda) en leuke musea. De sfeer in de stad is over het algemeen goed. Er zijn goede en minder goede wijken, let gewoon goed op je spullen. De omgeving van de stad is schitterend, de stad heeft een hele bijzondere ligging: midden tussen het Andes gebergte. Vanaf de heuvel bij La Virgen de Quito, heb je een prachtig uitzicht over de stad. Dit heb je tevens vanaf de toren van de Basilica (kerk). Het mooiste uitzicht over de stad heb je vanaf de Pichincha (berg/vulkaan) aan de rand van de stad. Ga omhoog met de kabelbaan (El teleferico). Quito is druk qua verkeer, daar ontkom je niet aan. Neem een taxi of bus om jezelf goedkoop te verplaatsen. De prijzen voor bezienswaardigheden zijn niet hoog! Lekker eten doe je voor een prima prijs!

• 9Sfeer in stad
    • 10Cultuur

Gereisd met partner in januari 2012

• 8cmkk20-02-2012

Grote, kleine stad

Met bijna 3 mio inwoners is Quito een gigantische stad. Kijkend naar de ontwikkeling, drukte en sfeer dan heb je niet het gevoel dat het massaal of overweldigend is. Dat komt ook omdat massale hoogbouw ontbreekt. Wel is het uitermate bergachtig en uitgestrekt. Omdat je op bij 3000 meter hoogte zit moet je vooral de eerste dagen rustig acclimatiseren.

• 7Omgeving
    • 7Uitgaanslevenn
    • 7Cultuur

Gereisd met vrienden in januari 2012

• 9Josina16-02-2012

mooiste stad in zuid amerika

prachtig oud centrum (werelderfgoed) pleinen, kerken, musea en bruisend nieuw centrum met hotels en uitgaansleven vanuit Quito is de rest van Ecuador goed te bereiken wordt helaas wel onveiliger, goed opletten dus

• 9Sfeer in stad
    • 9Cultuur

Alleen gereisd in januari 2012

• 9Peer15-06-2011

Prachtige plek op 2700 meter hoogte

Quito heeft het hoogst gelegen vliegveld ter wereld. Een sensatie om te landen en te starten. Midden in de stad! Klimaat als in Nederland door de hoogte.

Zakelijk gereisd in mei 2011

Quito scoort een 8 uit 10, op basis van 26 reviews