Camping Schloss Rossdorf

28 reviews over Camping Schloss Rossdorf in het Nederlands

Heel fijn plekje!

ivonne van geelen
15-8-2018

Een goede review schrijven moet je eigenlijk niet doen: het verkleint je eigen kans om volgende keer een plaatsje op de camping te veroveren! Maar toch: een fijne camping: rustig; de plaatsen mooi gesitueerd; ingericht met grote variatie in beplanting en een flinke vijver. Idyllisch is de weg naar het sanitair: je bereikt het door een stukje bos en een haagbeukenpoort. Vriendelijke, hulpvaardige slotbewoners.

Hele gemoedelijke camping, aardige eigenaars, geven duidelijke informatie. Doen iedere dag een rondje op de camping, maken een praatje. Mooie grote plekken.

Fietsen in omgeving van Rossdorf: het is heuvelachtig, dus mountainbike, wielren of accu is wel zo handig. Rossdorf is mooie uitvalsbasis voor dagje Eisenach en bezoek aan de Wartburg. Heerlijke camping om bij te komen.

Geweldig.......

Angeline & Peter
8-7-2018

Kamperen in een kasteeltuin die camping wordt genoemd. In een woord "geweldig". De Nederlandse eigenaren die een ruïne hebben gekocht en terug omgetoverd tot wat het ooit moet zijn geweest. André en Tally, de eigenaars zijn zeer begaan met hun camping gasten. Ze staan voortdurend klaar om met raad en daad te helpen en te adviseren. We hebben een rondleiding gehad van André met uitleg over het dorp Rossdorf, met ook een bezoek aan de Lutherse kerk. De 15 plaatsen voor caravans en campers zijn ruim bemeten en afgezoomd door prachtige borders met diverse planten en struiken waaronder veel kruiden en fruit, aardbeien, kruisbessen, aalbessen enz. Ook een aantal verschillende kersenbomen staan her en der op de "camping". Bij Aankomst vertelde Tally al meteen dat we kersen mochten plukken zoveel we wilden, hetgeen we ook gedaan hebben.

Rust, ruimte en betrokkenheid

Henk Kamps en Annelies de Roo
1-7-2018

Deze camping is echt iets voor rustzoekers en wandelaars. Hoewel midden in het dorp gelegen is het er meestal superstil. De camping is tegelijk een kasteelpark en een arboretum in wording en is schitterend aangelegd met veel privacy, De eigenaars zijn enthousiast, vriendelijk en hulpvaardig. Tijdens een ziekenhuisopname van één van onze vrienden toonden ze zich oprecht betrokken. Hulde daarvoor!

Schitterende camping (+Rectificatie)

G.Brandjes-Dijkstra
4-1-2018

De ligging is fantastisch. Gelukkig een kleinschalige camping. Alles is aanwezig. De omgeving is zeer geschikt om te wandelen en te fietsen.

Mijn man is, samen met iemand die waarnemend was omdat de eigenaren in Nederland waren, een halve dag bezig geweest om de riolering te ontstoppen. Het hele douche/was/bad gedeelte liep vol met ontlasting en rioolwater. Het wilde niet weglopen. Het stonk verschrikkelijk. Hier moeten de eigenaren van op de hoogte zijn geweest dat mijn man hier een halve dag mee bezig is geweest en toch niet een bedankje niets van de eigenaren. Slechte PR. Er was bij de mensen die waar hebben genomen niets bekend bij wie zij zich wenden konden bij dit soort problemen. Lijkt mij handig om telefoonnummers achter te laten van bedrijven die problemen kunnen oplossen zoals, loodgieter, ontstopping, elektricien.

Rectificatie:

Intussen mailcontact gehad met de eigenaar.

De waarnemer ten tijde van de riolering problemen hebben niets gezegd over

hetgeen ik schrijf. Ze wisten dus niet dat mijn man hier een halve dag mee bezig is geweest.

Bij deze trek ik het bericht dus terug.

Het cijfer 3 voor het sanitair slaat dus op het moment dat wij daar verbleven.

Het sanitair op zich is fantastisch. Alles aanwezig.

Bijzonder!

Jos en Erna Wilms
28-9-2017

Het is een kleine, charmante camping die ruim is opgezet met gevarieerde natuurlijke, bloemrijke afscheidingen tussen de kampeerplekken. Het toiletgebouw is wel een stukje lopen maar midden op de camping is een watertappunt aanwezig. De Nederlandse eigenaren zijn erg vriendelijk! Ook waren ze heel behulpzaam/attent toen we onverwacht met een ziekenhuisopname te maken kregen! Waarvoor onze dank!

Het dorpje is erg klein en het is ca. 5 km rijden tot de supermarkt. De aangegeven fietsroutes zijn, vanwege de behoorlijke hellingen niet voor gewone of elektrische fietsen bedoeld maar meer voor wielrenners en mountainbikers. In de buurt zijn een aantal grotere plaatsen met mooie bezienswaardigheden zoals Eisenach, Schmalkalden en Meiningen.

Heerlijk!! Wij hebben genoten! Een aanrader!

Schipper
24-7-2017

Sanitair prima. Een mooi aangelegde camping tussen mooie bloemen en planten. Rondleiding gehad door het kasteel. Je weet niet wat je ziet. Wat deze eigenaren ervan gemaakt hebben en er nog wel een tijdje mee bezig zijn. Daar is buitenom niets van te merken! We hebben een super week gehad en leuke mensen ontmoet.

Idyllische camping

Anne
6-7-2017

Gelegen in prachtige natuur.

Omgeven door cultuur.

mooie camping, mooie omgeving

dijkstra w
29-6-2017

winkels en eet gelegenheden te ver weg en op maandag zijn alle restaurants gesloten.

De omgeving is fantastisch mooi en stil.

Zeker de moeite waard.

André Maat, Eigenaar, 9-7-2017
U heeft helemaal gelijk maar er is nieuws. Er is een initiatief in het dorp van drie jonge mensen om in augustus 2017 een winkeltje en restaurant te openen. deze accommodatie wordt gevestigd midden in het dorp in de voormalige 'Alte Backerei'.

erg leuke camping , je bent 100 % gast bij andre.

gerrit steen
25-6-2017

alles was oke , prima prijs/prestatieverhoudin

André Maat (Inhaber Camping "Schloß Roßdorf"), Eigenaar, 9-7-2017
Zie mijn reactie met betrekking tot de eetgelegenheid.

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Schloss Rossdorf in Roßdorf, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Schloss Rossdorf zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.