Camping Bei Jena

Weer vandaag14°-1°
Camping Bei Jena
6,2

21 reviews over Camping Bei Jena in het Nederlands

een heel fijn en vertrouwd adres

Rob van den Heuvel,
1-10-2018

Zoals gemeld in mijn vorige review van 2016: wij komen terug, het was weer mooi weer, stonden achterin, op dezelfde plek op een weide met tegenover ons de vaste gasten die we ook in 2016 hebben ontmoet, samen met hun hond Max.

Het was alsof we niet weg waren geweest, hartelijk ontvangst door de eigenaar, plek uitzoeken, stroom aansluiten en klaar. een gezellige drukte bij het restaurant waar fiets en kano, kampeerder en wandelaar elkaar tegen komen.

De camping is sinds 2016 vrijwel onveranderd vanwege de nog steeds tegenwerkende lokale overheid. De houten huisjes stammende uit de DDR tijd zijn aan de binnenkant gerenoveerd en zien er keurig uit.

Sanitair was keurig schoon, het was er erg rustig, waarschijnlijk vanwege einde hoogseizoen.

De papierfabriek in de buurt was bij een bepaalde windrichting wel weer hoorbaar evenals het spoor, maar niet hinderlijk.

Opnieuw heerlijk zwemwater in het bijbehorende meertje.

Wij komen terug.

Gereisd met partner in september 2018

Een rustige camping met veel ruimte in een soort van park met mooie bomen en veel vogels. Het receptiegebouw was nog niet af en het sanitair oogt sober maar netjes en schoon. De vriendelijke Nederlandse eigenaar vertelde dat hij graag wil renoveren en investeren, maar de lokale overheid werkt erg tegen met de toestemmingen. Jammer, de camping ligt mooi, 10 minuten van het station, in een dik uur ben je rechtstreeks in Leipzig. Verder op fietsafstand van Jena via een mooi fietspad. Enfietsen naar het prachtige dorpje Dornburg. We reden met de auto naar Weimar en Buchenwald. Dus genoeg te doen in de omgeving.

Gereisd met partner in juni 2018

Eens met "De moeite waard", door Geert.

Harma,
10-9-2017

Helemaal eens met Geert. Paar aanvullingen.

Ned. echtpaar doet zijn best de camping weer op te krikken. Receptie heeft geen uitstraling, veel zaken zijn oud maar niet alles kan in 1 x vernieuwd worden.

Sanitair is oud en sober maar goed schoon. Wie luxe verwacht moet een andere camping zoeken.

Camping ligt in een parkachtige omgeving.

Ruime plaatsen en vrije keuze. Gemoedelijke sfeer. Prijs-kwaliteit verhouding goed.

Mooie grote zwemplas.

Goede kano mogelijkheden in de Saale.

Jena is niet bijzonder, er is wel een modern overdekt winkelcentrum, een planetarium en mooie botanische tuinen.

Buchenwald ligt in de buurt.

Gereisd met partner in augustus 2017
Fam. Wakker, eigenaar, 18-9-2017

Hartelijk dank voor uw review. Er is inderdaad nog werk te verrichten aan onze camping. We hebben van de Anwb 3 sterren gekregen, maar we streven naar meer. En stap voor stap realiseren we dat.

De moeite waard

Geert
16-9-2016

Camping nog in opbouw, sanitair deels vernieuwd (sober) deels niet meer van deze tijd maar wel redelijk schoon. Camping heeft historie als DDR vakantiepark en dit is nog duidelijk te zien. Eerste indruk was na 1 nacht weer weg maar zijn uiteindelijk 10 nachten gebleven! Mooi fietsen en wandelen, mooie steden in de buurt die met de trein, station op 5 min lopen vanaf camping goed te bereiken zijn, eventueel fiets meenemen. Bezoek Dornburg zeer aan te raden, Weimar ook zeker de moeite waard. Jena viel ons enigszins tegen. Met mooi weer, en dat hadden we lekker zwemmen in het recreatiemeer bij de camping. Terras bij de camping \'s middags goed voor drankje, eten dubieus. Al met al prettig verrast.

Fam. Wakker, eigenaar, 20-9-2016

Hartelijk dank voor uw review. We zijn blij dat u een prettige tijd had. Het "dubieuze eten" begrijpen we niet helemaal. We krijgen juist veel lof, en uit de wijde omtrek (Erfurt, Weimar, Gera enz.) komt men alleen al voor de gerookte Forellen. We zouden graag horen wat uw twijfel heeft veroorzaakt, want ook hier willen we natuurlijk "scoren".

Nogmaals uitdrukkelijk dank voor uw waardering.

Ontzettend fijn dat je zelf op zoek mag gaan naar hét perfecte kampeerplekje op de ruime camping. Zowel nieuw als wat verouderd sanitair aanwezig, maar beiden worden netjes zuiver gehouden.

Wij hebben genoten van de broodjesservice, de vers gerookte forellen en de Biergarten. Met de auto ben je in ongeveer 5 minuten bij een supermarkt.

Het meer van de camping heeft een prachtige ligging met uitzicht op de omliggende heuvels/bergen.

Vanuit de camping zijn, naast Jena, de steden Erfurt en Weimar goed bereikbaar en de moeite waard om te bezoeken.

De eigenaar staat voor je klaar bij vragen/problemen.

Wij hebben 2 weken kunnen genieten van deze relaxte camping!

Fam. Wakker, eigenaar, 6-9-2016
Hartelijk dank voor uw review, en lieve woorden. We waarderen dit heel erg.

een kansrijke fijne middelgrote camping

Rob van den Heuvel
25-8-2016

Het sanitair is er schoon, terrein verdeeld over 5 afgeschermde velden, wel 30 of meer houten hutjes stammende uit de DDR tijd ingericht met bedden en koelkast, klaar voor gebruik [als men zelf geen kampeermiddel heeft] gemoedelijke sfeer.

Fijne Nederlandse eigenaren die ondanks veel tegenslagen na hun overname er alles aan doen wat in hun vermogen ligt, deze camping tot een succes te maken.

Ga met ze in gesprek als er iets is, of zomaar uit belangstelling en interesse.

Bij ingang een restaurant en biergarten, voor eenvoudige maaltijden, en druk bezocht door fietsers en kano vaarders. zwemmeer met grote ligweiden zowel gekleed als een naakt weide, veel wandel en fietsmogelijkheden, mooie en rustige omgeving, soms papierfabriek hoorbaar.

Wij zijn langer gebleven dan gepland, vanwege goed weer en omgeving, en omdat ons deze camping met dit eigen meer erg goed is bevallen, wij komen in ieder geval terug.

Fam. Wakker, eigenaar, 26-8-2016

Hartelijk dank voor uw review. We zijn blij dat u een goede vakantie had. Dat is ons doel: er aan mee helpen dat onze gasten een fijne tijd (en goede herinneringen) hebben.

En natuurlijk heel graag tot ziens.

Rustige camping

Familie Maassen
15-8-2016

Het is een rustig gelegen camping, vlakbij Jena. We mochten zelf een plaats uitzoeken.

De camping ligt aan doorgaande fietsroutes. Jena is vlakbij, maar ook Weimar en Erfurt zijn goed vanuit de camping te bezoeken. Vergeet Buchenwald niet.

's morgens versgebakken broodjes. Er is geen winkel, maar de supermarkten zijn niet ver weg.

Biergarten is vooral in het weekend gezellig druk met fietsers en mensen met de kano die iets komen drinken of eten.

Electriciteitskast is verouderd, maar functioneert prima. Sanitair is prima en wordt goed schoongemaakt. Kortom, Prima camping met mooi meertje en mooie omgeving.

Fam. Wakker, eigenaar, 18-8-2016
We willen u graag bedanken voor uw review, en uw lieve conclusie. Aan de zaken die ontbreken of verouderd zijn, werken we natuurlijk verder. Met de ons aangereikte aandachtspunten maken we er iets "nog mooiers" van.

gezellige camping

WA
12-8-2016

Een camping die goedkoop is, en waar je zelf je plaats mag kiezen. Het is een camping in opbouw. Het toilet gebouw wordt goed schoon gehouden. Je kan wat eten en drinken bij het "restaurant" bij de ingang, hier komen ook mensen uit de omgeving iets eten of drinken.. De sfeer is gezellig en gemoedelijk. Je kan de ventilatoren van de kartonfabriek soms horen. In de plas naast de camping kan goed gezwommen worden. De eigenaar spreekt Nederlands.

Fam. Wakker, eigenaar, 18-8-2016
Hartelijk dank voor uw review. We werken aan verhoging van de kwaliteit, maar beloven dat we proberen de prijs gelijk te houden.

goede camping met ruime plekken, goede sfeer!

Hans en Riet
9-8-2016

sanitair schoon, zelf een plek uitzoeken, goede grasmat, voldoende electra

goede ontvangst en nederlandse eigenaar doet uiterste best om het naar de zin te maken, broodjesservice, € 2,50 voor wifi ongeacht verblijfsduur is redelijk.

gezellig terras bij restaurant (aan rivier en meer).

rustige omgeving met fietsmogelijkheden (mooi pad naar Jena)

strandje aan meer rustig en vrij toegankelijk voor campinggasten

Fam. Wakker, eigenaar, 12-8-2016
Hartelijk dank voor uw lieve woorden. Dit geeft energie!

Goede camping met charme van weleer.

M Goossens
29-7-2016

Prettige camping waarop je zelf een plaats mag zoeken. Nieuw sanitairgebouw, maar ook geweldige douches in de oude, nog uit de DDR tijd stammend units achteraan op de camping. (En geen gedoe met muntjes of drukknoppen) Voor de toiletspoeling is er een grijs watercircuit om water te besparen. Karakteristieke driehoekige huisjes te huur met namen als Karl, Betinna, Ramona en Egon. Verander hier niets aan a.u.b! Het heeft nog steeds een ouderwets gezellige uitstraling. Hier en daar een kleurrijke vaste campingbewoner maar niet zo veel dat ze de overhand hebben en de losse campeerders wegkijken. Bij de camping is een meertje waar men kan zwemmen en een druk bezochte uitspanning voor fietsers en zwemmers. Wij waren 14 jaar geleden ook al op deze camping en troffen gelukkig geen schokkende veranderingen aan. De Nederlandse eigenaar lijkt met behoud van karakter de renovatie ter hand te nemen. Gelukkig.

Fam. Wakker, eigenaar, 31-7-2016
Hartelijk dank voor uw review. En we blijven absoluut ons best doen om bij de renovatie sfeer/ karakter van de DDR- camping te bewaren

• SchaduwplaatsenAanwezig
  • MobilehomesAanwezig
  • NaturistencampingJa
  • BBQToegestaan

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Bei Jena in Porstendorf, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Bei Jena zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.