Mühlhausen / Thüringen

Vakantie in Mühlhausen / Thüringen

• Met wie en wanneer reis je?

Als we dat weten, kunnen we je overal de juiste prijsinformatie laten zien.

2 volwassenen
    Volwassenen

12+

Kinderen

2 tot 12 jaar

Baby's

Jonger dan 2

Leeftijd bij thuiskomst. Min. 1 persoon ouder dan 18.

vakanties Mühlhausen / Thüringen

Reviews over Mühlhausen / Thüringen

• 9conny27-07-2018

wat een verrassing!

Tijdens onze vakantie in Thuringen was Muhlhausen denk ik de meest verrassende stad waar we geweest zijn! Wat een openluchtmuseum, vol met vakwerkhuizen en andere prachtige gebouwen en kerken. Bij de VVV is een goede plattegrond verkrijgbaar en dwaal dan lekker door de mooie straten en over de vele pleinen. Ook kun je een stuk langs/over de oude stadsmuur lopen. Het is heerlijk rustig, nauwelijks een toerist te bekennen!

• 8Uitgaanslevenn
    • 9Zorg voor natuur

Gereisd met partner in juni 2018

• 9W.vd Wiel27-01-2018

Zéér mooi interessant stadje

Oriënteer je, er is méér dan je denkt, en anders loop je veel moois voorbij, spannend voor kinderen met forten en stadspoorten, veel historie voor de liefhebber, mooie beelden en panorama's. Wij waren er als passant (2 nachten) maar gaan nu dit jaar als bezoeker retour. We hadden geen negatieve ervaringen.

• 9Zorg voor natuur

Gereisd met partner in mei 2016

• 8NannoSijtse28-06-2016

Thüringen Thermen sauna

Zwemparadijs met Saunagedeelte. Binnen 3 sauna's en een stoombad, Buiten in de tuin 2 sauna's en boven op het dakterras nog een sauna. Voldoende rustruimten. Eten en drinken in het cafetaria gedeelte van de sauna tegen goedkope prijzen. Onder het gebouw is een eigen parkeergarage. Bij betaling parkeerkaart laten bewerken. Saunagasten krijgen korting. Wij betaalden 50 cent per uur.

Gereisd met partner in juni 2016

• 9Gustav16-11-2014

Mittelalterliche Altstadt

Die ca. 33.000 Ew. zählende Stadt liegt vor den Toren des Nationalparks Hainich. In der mittelalterlichen Altstadt fallen vor allem die vielen Kirchen auf. Neben den schönen Fachwerkhaeusern besteht noch eine gut erhaltene Stadtmauer die teilweise begehbar ist. In der Umgebung gut ausgeschilderte Spazier- und Wanderwege. Nachdem Muehlhausen kulturelles Zentrum der Region ist, gibt es ein vielfaeltiges Konzertangebot. J.S. Bach war 2 Jahre in der Divi -Blasii- Kirche als Organist tätig.

Gereisd met vrienden in november 2014

• 8R.v.S.19-10-2014

Mooie Historische Binnenstad

In de stad zijn vele bezichtingpunten aanwezig, kerken, Museums, mooie gevels en stadsgezichten waaronder de stadsmuur met de Wehrgang (stadsmuuringang). De binnenstad is in vergelijking met andere steden compact alles is in loopafstand makkelijk te bezoeken vooral met de plattegrond van de plaatselijke toeristeninfotrmatie. Wij hebben hier een middag doorgebracht en veel kunnen zien.

• 8Cultuur

Gereisd met partner in september 2014

• 8Jan5203-08-2012

Leuke stad met veel historie

Leuke stad met veel historie. Mooie gerestaureerde gebouwen. Klein, compact centrum, zodat alles goed te belopen is.

• 8Cultuur

mei 2012

• 0C. Holierhoek19-12-2011

Mooie omgeving.

Je kan er prachtig wandelen en fietsen. Wel wordt er erg veel aan de weg gewerkt (versperringen, omleidingen), waardoor de soms door de meest onmogelijke straatjes geleid wordt (lastig met caravan), en de weg kwijt bent of rondjes rijdt.

• 9Sfeer in stad

augustus 2011