Ilmenau-Manebach

Reviews over Ilmenau-Manebach

Weinig te doen

Ronald Lokers,
    2-11-2014

In Ilmenau zelf is vrij weinig te doen. Het speelgoedmuseum (niet meer dan een enorme verzameling oud speelgoed) hadden we in 3 kwartier gezien, en het centrum (op zich niet onaardig) stelt ook niet echt veel voor. Erfurt of Arnstadt zijn veel leuker. De omgeving is wel mooi en een wandeling bij de Kickenhahn is aan te raden.

Gereisd met partner in oktober 2014

Een fijne plek en mooie bosrijke omgeving

R. Peters,
    30-6-2014

Bij het toeristenbureau kun je een vrij gedetailleerde wandelkaart kopen. De routes zijn ook goed aangegeven dmv tekens en benaming. Zo kun je prachtige wandel- en fietstochten maken. Manebach is zelf een rustig dorpje met 1 eetgelegenheid Het Bahnhof. Waar je goed en goedkoop kan eten. Ilmenau is een stadje waar je meer eetgelegenheden hebt.

Gereisd met partner in juni 2014

Leuk stadje

Ben,
    2-8-2012

Het stadje ligt tegen de hellingen van het woud op. Beneden, in het centrum is er genoeg te vinden voor een versnapering en om etalages te bekijken. Op vrijdag is er markt, met lokale producten van lokale boeren. Sauere Kirschen zijn inderdaad sauer! Wel leuk om eens geproefd te hebben.

Gereisd met partner in juli 2012
Ilmenau-Manebach scoort een 8,3 uit 10, op basis van 15 reviews