Camping Stausee Hohenfelden

Camping Stausee Hohenfelden

7,3

14 reviews over Camping Stausee Hohenfelden in het Nederlands

Prima camping om de omgeving van de Erfurt / Weimar te ontdekken. Weinig faciliteiten op de camping zelf. Ruime plaatsen. Over de camping mag 24 uur gereden worden, dus vaste gasten maken hier gebruik van voor woon-werkverkeer.

Sanitair pover, maar voldoende

Gereisd met partner in augustus 2018

Prima camping

Michelle,
25-7-2018

Receptie wordt je goed geholpen mochten zelf een plaats uitzoeken. Waren namelijk doorgereisd nadat de camping in kirchheim niet beviel. Plaatsen met shaduw . Niet allemaal even vlak. Wel groot. 3 sanitair gebouwen waarvan 2 met douches. Zijn in goede en schone staat. Gebouw 1 is nieuw. Douchen is met kaart inklokken betekend 1 euro afschrijving en voor 8 min douchen. Meer is warm wel kun je de bodem niet zien is wel schoon (geen riet of veel algen). Vanuit waar wij staan 5 minuutjes lopen vak a sta je aan het water maar dan moet je 5 min naar de douches lopen Camping is snachts rustig. Prima camping. Je hebt alles wat je moet hebben.

Gereisd met vrienden in juli 2018

Prima gehuurde accomodatie netjes en schoon.

theo van der woud
7-9-2016

Camping heeft vele vaste bewoners. Doet rommelig aan. na 18.00 is alles dicht behalve restaurant en receptie. Wat prettig was dat je iedere dag verse gebakken broodjes kon halen in de kiosk. Gehuurde accommodatie was prima. goede bedden. Prachtige omgeving, veel gewandeld en gefietst, aanrader is de fietstocht langs de Ilm en dan met trein terug naar Kranichfeld. Camping is mooi centraal gelegen t.o.v. Erfurt, Weinach en Buchenwald. Wij hebben de camping uitsluitend gebruikt als overnachtingplaats . directe omgeving is mooi om te wandelen en fietsen. Personeel is vriendelijk bereid mensen te helpen t.a.v. uitstapjes. Prima camping om te verblijven. Wij hebben verder geen gebruik gemaakt van de faciliteiten van de camping.

Gereisd met partner in augustus 2016

Positief is ligging tov Erfurt, Buchenwald en Weimar. (Er zijn overigens bijna geen alternatieven) Het zwemmen in het meer en in het tegenover gelegen zwembad is top. Denk bij betaling aan de Thüringen Card. Camping geeft (in 2016) veel korting voor 1 nacht. We sliepen een nacht gratis en in combinatie met het tropisch zwembad tegenover en bijvoorbeeld een bezoek aan musea in de steden zeker doen.

Negatief is de toegangsweg. Er is duidelijk nog geen Europese subsidie aan verleend :-). De camping is een ratjetoe. Dat schrijven ook anderen. Het blijft Oost Duitsland. Vooral qua mentaliteit. Ik heb "onenigheid" gekregen over 1 euro bij het douchen. Kwestie van zoals de waard is, vertrouwd hij zijn gasten. In dit geval niet dus. Uiteindelijk, bij vertrek, kreeg ik de 1 euro wel terug. Wij bleven uiteindelijk 4 nachten met een camper.

Tip: voor passanten zijn er 3 delen (A aan het water, B bij de ingang en C grote veld) A staat hutje mutje, maar dicht bij het water. B is dicht bij sanitair en je loopt zo naar beneden naar het water. C is in de vorm van terrassen, maar wat verder van het meer. Sectie B is ons prima bevallen met ruime plekken

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2016

Nooit meer het leek wel een vluchtelingenkamp.

Jacques Hellings
2-7-2016

Geen fraaie plaatsen ,uitzicht op vaste plaatsen (krotten).

Zandplekken om te staan dicht bij het water , een modderballet bij regen.

Gereisd met partner in mei 2016

Vies en sfeerloos

Nina
19-7-2015

Hier 2 nachten gestaan voor een bezoek aan omliggende steden, fijn ontvangst en genoeg te doen rondom het meer en in de omgeving. De rest van de camping was een grote domper. Het stonk er naar oud vuil op sommige plekken, veel plekken waren oud, vervallen en armoedig. Vooral het sanitair viel vies tegen. Het stonk er, zag er vies uit en voor 80 cent douchen met een kaart krijg je geen warm water. Daarna moet je opnieuw betalen voor 8 minuten douchen (met koud water dus). Voor kinderen is er niet veel te doen op de camping zelf, maar tegenover is wel een groot zwembad en meer met glijbanen en naast de camping heb je klimactiviteiten.

Voor een nacht of 2 nachten te doen, maar niet aan te raden!

Gereisd anders in juli 2015

Alleen voor een bezoek aan Erfurt en Weimar.

Hans en Willy
18-6-2015

Op de camping veel vaste plaatsen in een vervallen en armoedige staat. Het sanitair wordt slecht schoongemaakt.

De toegangsweg is een drama. Geen Wifi. Al met al : wil je er een paar dagen staan om een bezoek te brengen aan Erfurt en Weimar dan ligt deze camping dichtbij.

Gereisd met partner in juni 2015

alleen voor doorreis gebruiken

bos1234
21-8-2014

Grote camping met veel vaste plaatsen, meertje is leuk om te zwemmen maar beetje steen/bagger bodem. wel schoon water. Open velden. Beetje ver van alles dus je moet erop uit. Overzijde meertje is een buitenbad

{kosten ?} en een binnenbad tegen extra kosten 10,--pp ofzo. Binnenbad heeft te spectaculaire glijbanen voor onze kinderen van 7 en 9 die wel wat gewend zijn. Camping vrij sfeerloos. WC gebouw on-duits vies. Liggin is net voor Thuringerbergen beginnen waar het mooier is.

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2014

Geen aanrader

Jan
12-8-2014

Bij aankomst vriendelijk geholpen, hoewel het nederlandse stel afgesnauwd werd door een nadere collega. We hebben hier overnacht en wilden graag van de douche gebruikmaken. In de toilet ruimtes barstte het van de vliegen, een penetrantie Urine en strontlucht, het ziet er wel mooi uit, maar je moet het ook schoonmaken met schoonmaakmiddel en goed ventileren.

Pasjes systeem voor de douche werkt wel maar je staat in badwater van een ander te douchen omdat er maar 1 afvoerputje is voor meerdere douches.

We hebben hier gelukkig maar 1 nacht gestaan, maar dan is de 35 euro veel te veel.

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2014

Zeer groote camping

mvr. van der horst
26-7-2013

Douchen met pasje Toiletten en douches werden maar 1 keer p/d schoongemaakt. Afvoer loopt niet goed door bij de douches. De paden zijn onverlicht. De weg naar de camping is erg slecht. Zeer vriendelijk personeel

Honden bij eigenaren van stacaravans niet toegestaan maar bij de toeristen wel(vreemd). Groot jeugdbrandweer samen zijn was erg gediciplineerd. Je had geen overlast er van. Voor een week goed genoeg om b.v. Weimar en Büchenwald en Erfurt te bezoeken.

Gereisd met partner in juli 2013

Nog geen informatie beschikbaar over Camping Stausee Hohenfelden

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Stausee Hohenfelden in Hohenfelden, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Stausee Hohenfelden zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.