Camping Thüringer Wald

• 7.5Eetgelegenheden
  • 8.7Staat v/h sanitair

Meer camping info
Tonen op kaart

Camping Thüringer Wald bevindt zich in Drognitz (Duitsland). Hier zit je goed wanneer je op zoek bent naar goede service. De eigenaren doen er alles aan het je naar de zin te maken. In de bistro kun je goed eten en ‘s ochtends kun je gebruik maken van de broodjesservice. Je campingplaats kies je zelf uit. Op loopafstand (15 min.) ligt een stuwmeer.

45 reviews over Camping Thüringer Wald

• 2019
    10Anjo de Kort30-08-2019

We hebben een heerlijke vakantie gehad met onze hond Bruce met de tent. Spontane lieve mensen runnen deze camping en dat gaat ze prima af. De ligging is geweldig,de rust,de natuur ,de uitzichten waren geweldig. Zijn zeker van plan om daar terug naar toe te gaan. Dankjewel Michel en Patricia.

• 10Eetgelegenheden

Gereisd met partner in augustus 2019

• 9vanderweide18-08-2019

Rustige camping in de natuur bij bos en meer

We hebben een paar heerlijke dagen gehad op camping Thüringer Wald. Grote plekken met mooi uitzicht (let op: niet overal is genoeg schaduw in hoog zomer). Uitzicht op de heuvels en het bos dat grenst aan de camping. Daar kun je wandelen (handig met de hond) en loop je zo naar het meer (waar je kunt zwemmen). De camping is schoon en goed onderhouden. De eigenaar laat een deel van zijn erf onbezet met hoger gras voor insecten, vogels en om door te wandelen. Kortom een parel van een camping voor jong en oud!

Gereisd met oudere kinderen in juli 2019

• 9R.zwagerman18-08-2019

Heerlijk rustige camping

Prachtige camping met grote plaatsen. Eigenaren zeer vriendelijk. De douches met muntjes bevielen ons prima. 4minuten met tussenstop is goed te doen. In Drognitz zelf zit nog een eetgelegenheid waar je ook drank kunt halen. We hadden problemen met de wasmachine en wilden op pad. Bij terrugkomst had de campingeigenaar het voor ons opgehangen! Wilden 5 dagen maar werden er 10! Dus als je van rust en ruimte houdt een aanrader.

• 9Fam Jansma13-08-2019

Rust, ruimte en persoonlijke aandacht

Prachtige, rustige camping. Er is ontzettend veel ruimte en onze grote tent leverde geen enkel probleem op. Toen we wat ver van een stroompunt bleken te staan, werd dat direct door de campingeigenaar opgelost. Sanitair is netjes. Ik zag op tegen het douchen met muntjes, maar doordat er een mogelijkheid tot pauze in de douchetijd zit, is 4 minuten ruim genoeg. Er is een minimarkt (geopend tussen 8 en 10 uur) waar je bestelde broodjes kunt halen, elke ochtend lekker ontbijt! De bistro biedt lekker eten en drinken, maar vooral gezelligheid als je dat wilt. Voor de kinderen was er een voetbalveld, basketbalnet en de natuur.

Vanaf de camping loop je zo het bos in en in 15 minuten sta je aan het stuwmeer. Prachtig wandelen.

Waar je even goed om moet denken, is voldoende contant geld. Op de camping betaal je contant, maar dat is in de hele omgeving het geval. Supermarktbezoek plannen, die is ver weg. Gelukkig is er de minimarkt!

• 9Eetgelegenheden

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2019

• 8Henk wessels13-08-2019

Prettig verblijf

Dit is een camping met mooie grote plaatsen en veel rust. Sanitair is goed en de Nederlandse eigenaren zijn zeer aardig en klantvriendelijk. Je kunt zwemmen in het stuwmeer op tien minuten van de camping. Bij de receptie is een restaurant met terras, waar je een eenvoudige warme maaltijd kunt gebruiken.

• 8Staat v/h sanitair

• 9Fam Westra05-08-2019

Mooi gelegen rustige camping,

Een mooie rustige camping, met voldoende ruime plekken. Sanitair is prima. Veel wandelmogelijkheden in de directe omgeving van de camping. Zeer vriendelijke ontvangst door de campingeigenaren. Zeker voor herhaling

• 8Eetgelegenheden

• 10Jan en Lisette27-07-2019

Heerlijk, een plaats om terug te komen

Wat een heerlijke rustige camping, zelfs in het hoogseizoen. Michel en Patrick hebben het goed georganiseerd, zijn vriendelijk en communicatief vaardig. Prima sanitair en alles is keurig geregeld. We gunnen hen meer gasten, want er is nog genoeg plaats, ruimte en mogelijkheid voor. Het was er zeer heet, maar wij hadden de hele dag schaduw. Echt een uitstekende plek.

• 9Eetgelegenheden

• 7Renata Delil05-05-2019

Zeer rustige camping in ontwikkeling.

De camping ligt in een prachtig natuurgebied. Het is er echt stil, je hoort er geen verkeer. Het ligt iets hoger, zodat er uitzicht is over het bos en de heuvels. De camping is alleen daardoor ver verwijderd van dorpjes, supermarkten en geldautomaten. Dit is niet handig, aangezien er op de camping contact betaald dient te worden. Sanitair is zeer schoon. De muntautomaat is zeer onhandig. Eerste maal deed de automaat het niet. Weer aankleden en eigenaar zoeken... De 4 minuten gaan ook bij stop knop na bepaalde periode doortellen.. Dus helaas, en dan blijkt dat je uit de douche moet om een munt (extra tijd) te krijgen. Zeer vervelend. De munt automaat hangt te hoog voor kinderen, ze kunnen dus niet zelfstandig douchen. Het stuwmeer is niet loopbaar voor kinderen alleen.

• 6Staat v/h sanitair

Gereisd met jonge kinderen in mei 2019

• 4Gerrit van den Burg16-02-2019

Deze stroom ervaring is erg vervelend,jammer

Het is de enige camping waar we meer stroom hebben gebruikt. Normaal gebruiken we met de caravan niet meer dan 4 Kw per dag alleen hier volgens de camping eigenaar 6 Kw per dag en dan moet je bijbetalen. Vonden zelf ook wel dat het erg veel was voor eenkleine caravan.Men zou het uitzoeken maar je hoort nooit meer iets. Toch snel verdiend. Ze hadden het beter direkt kunnen oplossen dan was er geen ergenis ontstaan. Het is erg jammer dat het zo moet gaan

• 1Eetgelegenheden
    • 6Staat v/h sanitair

Gereisd met partner in september 2018

• 9Steenberg03-01-2019

Fantatastisch! Super mooie camping!

Een echte aanrader! Mooie camping, wel heel groot maar daardoor heel veel ruimte om en rond je plekkie, de plek mag je zelf uitzoeken. Wij waren met de caravan. Vriendelijke eigenaren. Schoon en goed sanitair, douchen gaat met muntjes, je kunt 4 minuten douchen met één muntje maar dat is ruim voldoende (voor ons dan). Mini markt op de camping elke ochtend heerlijke verse broodjes die Patricia zelf afbakt. Gasstätte op de camping waar je lekker en goed kunt eten! Voor mensen die van rust houden is dit de ideale plek, veel wandelmogelijkheden. Zwemmen kun je vlakbij de camping in een groot stuwmeer, ongeveer 15 minuten lopen. We komen zeker nog een keer terug er valt nog veel te ontdekken.

• 8Eetgelegenheden

Gereisd met partner in september 2018

3 tips over Camping Thüringer Wald

• Sjoukje, 13-08-2019

Saalfeld (stadje in de buurt) heeft een mooi centrum. De Feengrotten daar zijn zeker met kinderen erg leuk.

Heidecksburg in Rudolstadt is prachtig om te bezoeken.

Loop van de camping vooral hoog langs het meer richting het pontje bij Altenroth, daar oversteken (1,50 per persoon retour) en een lekker ijsje eten bij het restaurant aan de overkant. Als je dan een deel van de Hohenwarte Stauseeweg terugloopt naar Drognitz (volg Japanse vlaggetjes), heb je prachtig uitzicht over het meer.

• Fam. van Andel, 17-09-2018

Sommerfrische Lothramühle vlak bij de stuwdam serveert goed warm eten. Bij Ziegenrück starten een aantal gemarkeerde wandelingen. Er is hier een aardig terras aan de waterkant.

• H en L Grothues, 30-06-2017

Bezoek de barokke bergkirche in Schleiz. Dit is iets verder rijden maar de vergezichten, maken deze trip meer dan de moeite waard. Ga wandelen langs de hohenwarte stausee en bezoek de stuwdam.

2 vragen over Camping Thüringer Wald

• Cindy Gils-Bollen, 04-01-2019

geschikt voor kinderen

Hallo lieve mensen Ik heb twee jongens van 9 en 11. Is deze camping geschikt voor deze leeftijd en zijn er meer kinderen in het hoogseizoen aanwezig. Bedankt voor het antwoorden Met vriendelijke groet

• Cees Broeders, 11-06-2017

zwemmen hond

Halo kan je in de buurt, loop afstand, je hond goed laten zwemmen.

Mvgr Cees Broeders

Patricia, 21-06-2017

Hallo Mevr. Broeders. Op ongeveer 900 meter lopen komt u bij het stuwmeer waar u en uw hond kunnen en mogen zwemmen. Met vriendelijke kampeergroetjes, Patricia Telgenhof

• SchaduwplaatsenAanwezig
  • BBQToegestaan