Altenburg

Vakantie in Altenburg

We hebben een aantal aanbieders voor Altenburg voor je op een rij gezet:

Reviews over Altenburg

• 9Marian en Jaap07-09-2015

prachtige omgeving

Super lekker gefietst (wel met e-bike) of je moet een fiets hebben met veel versnellingen gezien het heuvelachtige landschap.

• 8Uitgaanslevenn
    • 10Cultuur
    • 10Omgeving
    • 10Zorg voor natuur

Gereisd met partner in september 2015

• 7Janny en albert02-09-2015

Wederopbouw of meer verval.

Na uitvoerige stadswandelingen. Kunnen wij niet goed vaststellen of de stad in de wederopbouw zit of dat er nu juist nog meer sprake is van verval. De huidige tijdslijn is in een dergelijke moment opname moeilijk te vatten. Er zijn mensen die hun best doen om er weer iets moois van te maken, Maar er is ook volgens ons nieuw verval en dan doelen wij niet alleen op de alcoholisten op straat, die kennelijk als een een soort dakloze leven. Voor diegene, die er oog voor heeft valt er in ieder geval veel te zien en voor wie er economisch gebonden is, er is nog veel werk aan de winkel. Er is nog wat denkwerk teverrichten.

• 6Omgeving
    • 6Zorg voor natuur

Gereisd met partner in september 2015

• 7fr_woning05-08-2014

Is een flinke plaats .

Het hotel waar wij verbleven ligt aardig in het centrum . Altenburg heeft een aantal historische gebouwen en een flink aantal , dat nodig aan een renovatie toe is . Beneden op het marktplein , is een voetgangersgebiedje , met leuke terrasjes en een ijssalon die lekker ijs heeft . Er zijn diversen kleine winkelstraatjes , met een behoorlijk aanbod aan winkels .

• 7Cultuur
    • 7Sfeer in stad
    • 7Zorg voor natuur

Gereisd met vrienden in juli 2014

• 8Andries05-09-2012

Mooie historische stad

Erg bergachtig, maar de moeite van een bezoek waard, vooral de historische binnenstad

• 8Uitgaanslevenn

Gereisd met partner in augustus 2012

• 8Trudy van der Weide03-09-2012

Oost Duitsland

Nog steeds lekker goedkoop en veel te zien!

• 5Uitgaanslevenn
    • 7Sfeer in stad

Gereisd met partner in juli 2012

• 9Jaap en Letty Hensbergen03-07-2012

plaats Altenburg heel gezellig en aantrekkelijk

leuke en aantrekkelijke vakantieplaats

• 9Uitgaanslevenn
    • 9Cultuur
    • 9Omgeving
    • 9Sfeer in stad

Gereisd met vrienden in juni 2012

• 8els Quick04-05-2009

mooie omgeving/cultuurreis

Altenburgerhof echt een goed hotel Ontbijt bufet diner perfect als het menu iets bevatte wat je niet lust dan werd er iets anders voor je gemaakt wilde je nog meer je vroeg en kreeg ontbijt bufet perfect vriendelijk ontvangen service met een grote S. Altenburg is een vriendelijk plaatsje veel historie en cultuur prachtig kastelen mooie oude gebouwen met veel historie leuke terrassen met vriendelijke prijs Het gebied Thuringen is een en al historie en cultuur prachtig We zijn een dagje naar Weimar geweest een mooie rondtour gemaakt met een ouderwetse bustour met gids het was fantastisch kastelen parken cultuur Thuringen is een echte aanrader wij waren er 3 nachten en hebben genoten, je kan er zeker een week doorbrengen zonder je te vervelen, en hotel Altenburgerhof is zeker een aanrader. wij hadden een arrangement 3 nachten plus half pension voor €. 99,- p.p.

• 10Cultuur
    • 10Omgeving

Gereisd met vrienden in mei 2009

• 1Peter28-09-2008

"Zeker geen aanbeveling waard"

Vier sterren luxe arrangement voor vier dagen met half pension...volgens omschrijving van de touroperator in het Altenburgerhof. In werkelijkheid een matig onderkomen met een lauwe gaarkeuken, te kleine en smakeloze porties. Kennelijk uit grote conservenblikken afkomstig getuige de metaalresten in de soep. Ook de (bad)kamers waren slecht onderhouden. Er was ook een 2e restaurant met meer ambiance, dit was echter alleen voor gasten zonder half pension. Zelfs het ontbijtbuffet was daar vele malen luxer.

Omgeving: Leipzig ligt op slechts 50 km en is zeker de moeite waard. Modern centrum met cultuur en grote Kaufhausen. Ook Colditz (bekend van tv) en in Wo II een krijgsgevangenis was interessant. Leuk voor een kort verblijf maar dan bij voorkeur in een hotel met meer ambiance, een betere keuken en netter verzorgde kamers.

• 2Uitgaanslevenn
    • 5Cultuur
    • 4Omgeving

Gereisd met partner in september 2008

• 7hans08-08-2008

Altstadt is sfeervol, zowel overdag als sávonds

Vanuit het hotel wandelen naar het centrum van Altstadt aldaar geeft Altenburg een troosteloze indruk. Geen geld voor het opknappen volgens de gids. Wel zonde, want er is iets moois van te maken. Beklimmen van de Bartholomeusturm is de moeite waard en het bezichtigen van het slot. Bij avond is Altenburg erg rustig en bijna geen terrasjes open. In een dag kun je Altenburg bekijken.

• 7Uitgaanslevenn
    • 7Cultuur
    • 7Omgeving

Gereisd met partner in augustus 2008

• 5Malisa28-07-2008

veel verval

Wij verbleven in hotel Altenburgerhof. Vanaf daar kun je lopend naar het centrum van Altenburg. Veel vervallen, leegstaande gebouwen. (Als je een opknappandje zoekt voor het programma bouwval gezocht...kun je hier prima aan je trekken komen.) Zo zonde. Mooie panden van weleer staan al jaren leeg, alsof ze nog nooit opgeschilderd zijn. Het stadje heeft een leuk centrumpje. Maar de winkelopeningstijden zijn niet ruim (op zaterdag is alles voor 12 uur dicht. op zondag gesloten...) Het slotkasteel op de heuvel is wel mooi. En op het marktplein zitten een paar goede ijstenten. (de ijstent naast het slot, bij het theatercafe is biedt geen lekker ijs.) Een van de weinige toeristische attracties is het speelkaartenmuseum... Ach misschien ga ik dat nog weleens bekijken als ik bejaard ben ofzo. Mij boeit dat niet zo... Speelkaarten... De omgeving biedt vooral weilanden, Weinig bebossing.

• 3Uitgaanslevenn
    • 4Cultuur